Homeopathie uit het basispakket in Frankrijk

Forum over pseudo-wetenschap, kwakzalverij, alternatieve 'geneeswijzen' en aanverwante zaken die niet onder wetenschap vallen.

Moderator: Moderators

heeck
Superposter

Re: Homeopathie uit het basispakket in Frankrijk

Bericht door heeck » 15 jul 2019 20:33

Mcmadtasty schreef:
15 jul 2019 17:41
axxyanus schreef:
15 jul 2019 12:09
Mcmadtasty schreef:
15 jul 2019 11:49

Mooi, het begin is er, nu de rest van de gezondheidszorg ook nog gratis.
...
Ik vermoed dat je het verkeerd begrepen hebt. Homepathie wordt niet gratis in Frankrijk, het wordt duurder want de overheid draagt niet langer een deel van de kosten.
Ohh, zeker weer een gevalletje van het hebben van aandelen in de pharmaceutische industrie of zo dan............
Vandaar dat de homeopatische industrie zo tekeer gaat:
https://www.boiron.fr/article/campagne- ... million-de

De keuringsdienst van waarde onderzocht al eens het eendgehalte in hun oscillococcinum

Link nog even opzoeken
https://www.npo3.nl/waar-is-de-eend/27- ... R_10148946

Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
http://skepp.be/nl/rare-apparaten/alfabetisch/full

Mcmadtasty
Ervaren pen

Bericht door Mcmadtasty » 15 jul 2019 23:02

Maria schreef:
15 jul 2019 18:39
Mcmadtasty schreef:
Ohh, zeker weer een gevalletje van het hebben van aandelen in de pharmaceutische industrie of zo dan............
Je eerdere opmerking was mij ook absoluut niet duidelijk.
Met dit antwoord op de vraag om verduidelijking maak je het er niet beter op.
Je brengt iets naar voren, waar ik ook hier weer geen enkel logisch verband in zie.
Juist het tegenovergestelde.
Niet meer vergoed door de overheid betekent duurder voor de consument, terwijl de fabrikanten van die middelen een hoop omzetverlies zullen hebben.
Zegge en schrijven voor de berekeningen van nu, 127 miljoen euro zullen heel wat moeilijker binnen te halen zijn.
Dus verklaar je nader, want het kan natuurlijk zijn dat ik iets gemist heb.
Op het moment dat de homeopathische middelen te duur wordt, wordt deze vervangen voor de chemische medicatie, wat betekent dat de 127 miljoen deels naar de chemische industrie doorgesluisd gaat worden, door mensen die afhankelijk zijn van medicatie, maar zich geen homeopathische middelen meer kunnen veroorloven. terwijl de fabrikanten van homeopathische middelen het moeilijk krijgen, terwijl voor de chemie de marktvraag toeneemt.
Het verschil in wat wij hebben verandert niets in de gelijkheid van wat wij zijn.
In lack'ech, ik ben een andere jij, jij bent een andere ik.

Mcmadtasty
Ervaren pen

Bericht door Mcmadtasty » 15 jul 2019 23:30

heeck schreef:
15 jul 2019 20:33
Mcmadtasty schreef:
axxyanus schreef:
15 jul 2019 12:09

Ik vermoed dat je het verkeerd begrepen hebt. Homepathie wordt niet gratis in Frankrijk, het wordt duurder want de overheid draagt niet langer een deel van de kosten.
Vandaar dat de homeopatische industrie zo tekeer gaat:
https://www.boiron.fr/article/campagne- ... million-de
Terecht toch. Vergelijkbaar met het bijdragen van de kosten op de aanschaf van een Peugeot, maar niet op een Renault door een in dit geval Franse overheid.
De keuringsdienst van waarde onderzocht al eens het eendgehalte in hun oscillococcinum

Link nog even opzoeken
https://www.npo3.nl/waar-is-de-eend/27- ... R_10148946

Roeland
Leuke link, echter inhoudsloos. Geeft geen informatie.
Het verschil in wat wij hebben verandert niets in de gelijkheid van wat wij zijn.

Maria
Moderator

Bericht door Maria » 15 jul 2019 23:45

Mcmadtasty schreef:
15 jul 2019 23:02
Op het moment dat de homeopathische middelen te duur wordt, wordt deze vervangen voor de chemische medicatie, ...............
Door wie en waarom?
door mensen die afhankelijk zijn van medicatie
Hoe kun je homeopathische middelen vergelijken met regulieren middelen?
Wie is er afhankelijk van homeopathische middelen en hoezo zijn voor deze mensen, die dat eerder niet wilden, "chemische" dan ineens wel goed?

Daarbij
Die 127 miljoen zijn geen probleem om uit te geven, als het nodig is, maar dan wel aan bewezen werkzame middelen.
En natuurlijk hebben de ontwikkelaars en makers ervan daaruit hun revenuen, zo ook de producenten van de verregaand verdunde homeopathische middelen.
Maar dat is hier niet het punt.
"Quand Dieu se tait, on peut lui faire dire ce que l'on veut." - Sartre.
"Als God zwijgt kun je hem laten zeggen wat je wil."

Mcmadtasty
Ervaren pen

Bericht door Mcmadtasty » 16 jul 2019 00:36

Maria schreef:
15 jul 2019 23:45

Die 127 miljoen zijn geen probleem om uit te geven, als het nodig is, maar dan wel aan bewezen werkzame middelen.
Klopt dat gaat nu gewoon naar de chemische afdeling.
Wat een ieder toch steeds met bewijs heeft.....
op het moment dat er geen bewijs te leveren is, kan dat ook aan een tekortkoming van het eigen vermogen te onderzoeken liggen.........Echter 'geen bewijs' wordt dan altijd gezien als het is niet zo ....
Kom je weer terecht op: "We weten niet hoeveel we niet weten"

Petra
Banned

Bericht door Petra » 16 jul 2019 03:07

heeck schreef:
15 jul 2019 15:25
FOUTCORRECTIE
Heeck schreef:Via "nonsense on stilts" kom je dan bij het onderscheidingsvermogen dat je aan anderen kunt opdragen of zelf kunt uitvoeren.
34 minuten terzake les van Massimo Pigliucci:
Hier de link die ik echt bedoelde;nu met beeld:

R.
Pluimballen kunnen leuk zijn dat ligt maar de ballenbak, de speelballen en wat voor ballen ze opgooien Roeland.
Het wordt ook best wel een beetje eentonig zo. Wellicht is het tijd om weer 's wat andere onderwerpen aan te snijden.

In jouw filmpje noemt hij de valkuil van de mens en de eigen projecties. Mijn gedachte was dat die altijd een grote rol spelen, dat we niet in staat zijn tot loutere rede, maar daar had ik al eerder naar verwezen.

Hij noemt ook in je filmpje 3 componenten om anderen te overtuigen.
Logica/Feiten/redeneren (denk ik aan Khaneman)
Etos/vertrouwen/autoriteit
Emotie/gevoel

Ik vrees dat dat onderscheidingsvermogen bij veel mensen nogal tegenvalt. Volgens mij heeft Damasio gelijk en is het gevoel leidend. "The brain is a servant of the body" - Antonio Damasio about feelings as the origin of brain. Daar komt de homeopathie/kwakzalverij in beeld. En die kunnen we op de hak nemen, kritisch veroordelen, epistels over schrijven tot we scheel zien. Mensen blijven er toch intuinen. Ze volgen eerder hun gevoel dan keiharde data.

Zelfs mensen die zelf denken kritische denkers te zijn, kan het hoofd bij op hol slaan en ten prooi vallen aan de eigen projecties en emoties zonder dat er enige data of bewijs voor is. Denk ik weer aan Kahneman... correlatieve of causale verbanden worden niet altijd goed onderscheiden. Je ziet het bij oorlogen en bij sociale experimenten. Als schapen achter de meute of een autoriteit aanlopen, de rede/moraal/idealen winnen het niet van primitieve emoties. (Hence; mijn zwartgallige onderschrift).
Braver dan the braafste braverik!

"If the mind can find no meaning, then the senses give it. Live for this, wretched being that you are."
― Anne Rice, The Queen of the Damned

heeck
Superposter

Bericht door heeck » 16 jul 2019 09:01

Mcmadtasty schreef:
16 jul 2019 00:36
Maria schreef:
15 jul 2019 23:45

Klopt dat gaat nu gewoon naar de chemische afdeling.
Wat een ieder toch steeds met bewijs heeft.....
op het moment dat er geen bewijs te leveren is, kan dat ook aan een tekortkoming van het eigen vermogen te onderzoeken liggen.........Echter 'geen bewijs' wordt dan altijd gezien als het is niet zo ....
Kom je weer terecht op: "We weten niet hoeveel we niet weten"
En wat precies zouden we niet weten?
Boiron weet duidelijk geen bewijs van werkzaamheid aan te dragen *) en dat er zovelen zijn die menen dat homeopathie wel werkzaam zou zijn, waarvoor overigens, is geen reden hun uitgaven dan te vergoeden.

De kennis dat homeopathie een verbazingwekkend lang vastgehouden dwaling is, is betrouwbaar genoeg.
Dat Boiron die kennis niet waardeert is een kwestie van hun omzet door vasthoudend bedrog,

In Nederland is het verstand ook doorgebroken want hier mogen homeopatische middelen niet meer worden geadverteerd of aangeprezen met de niet bestaande werkzaamheden.
De leveranciers omzeilen dit strontbrutaal door te verwijzen naar de manieren waarop ze voor 2013 adverteerden:
https://zelfzorg.nl/veelgestelde-vragen ... kan-worden

Roeland
*)
https://www.kwakzalverij.nl/nieuws/homeopathie-in-frankrijk-niet-langer-vergoed/ schreef: De commissie van de HAS bekeek verder een duizendtal wetenschappelijke artikelen, deels aangedragen door de belangrijkste homeopathische pillenproducenten: het Franse Boiron, Weleda en Rocal-Lehning. De literatuur bevestigde dat homeopathie niet werkt.

Mcmadtasty
Ervaren pen

Bericht door Mcmadtasty » 16 jul 2019 11:02

Tja, dan zullen al die mensen, die zeggen baat te hebben bij homeopathische middelen wel liegen...........

heeck
Superposter

Bericht door heeck » 16 jul 2019 11:12

Petra schreef:Pluimballen kunnen leuk zijn dat ligt maar de ballenbak, de speelballen en wat voor ballen ze opgooien Roeland.
Het wordt ook best wel een beetje eentonig zo. Wellicht is het tijd om weer 's wat andere onderwerpen aan te snijden.
Ik zit nog even verkleefd aan de titel en jouw placebo-bal, die ik kaatste met de vraag naar de behandelingseffectiviteiten van homeopathie bij resp. lepra en ebola.
Die bal eerst even uitspelen en dan evt een nieuw topic om de verwerving van kennis en het vermogen tot kiezen aan te snijden.
Of wat je ook maar wilt en waar ik ook belangstelling voor mocht hebben.

"Nonsense on stilts" is in 2018 heruitgegeven en het nalezen waard. Al was het maar omdat Pigliucci ook kennis heeft aan een dame die op intelligente wijze het geordend houden van kennis versteert. Hij noemt haar Curiosa:

"When someone as intelligent as Curiosa thinks she understands enough to draw conclusions, she will not hesitate to do so, rejecting expert opinion outright in the name of making up her own mind as an independent thinker."

Roeland
Laatst gewijzigd door heeck op 16 jul 2019 11:35, 1 keer totaal gewijzigd.

heeck
Superposter

Bericht door heeck » 16 jul 2019 11:34

Mcmadtasty schreef:
16 jul 2019 11:02
Tja, dan zullen al die mensen, die zeggen baat te hebben bij homeopathische middelen wel liegen...........
McMadtasty,

Jij weet dat je nu een foute conclusie trekt.
Boiron liegt, maar de bedrogene niet. *)

En jij misleidt nu de zaak door het woord "baat" te gaan gebruiken, wat van alles kan betekenen.
Zeker uit de mond van "al die mensen, die zeggen . . ."
Velen hebben baat bij een kusje op de zere knie. Nou, en wat voor waarde heeft dat in het algemeen?

Wie zichzelf de werkelijkheid onthoudt die doet iets heel anders, wat niet zo direct valt kwalijk te nemen met "Jij liegt!".
Een min of meer zacht verwijten is dan meer op zijn plaats.

En er komt een echt moreel probleem als iemand voor een behandelbare, gevaarlijke ziekte toch zijn heil zoekt bij ineffectieve homeopatica, en het een bekende of vriend, of kind van je betreft.

Vandaar dat artsen met homeopatische neigingen moeten kunnen aantonen dat ze hun patienten duidelijk op wel effectieve behandelwijzen hebben geattendeerd.

Roeland

*) Je zal een bezoek aan:
Helende Kracht in het Museum Volkenkunde zeker waarderen:

https://www.volkenkunde.nl/nl/helendekracht
===

heeck
Superposter

Bericht door heeck » 16 jul 2019 13:25

Over wat de mensen zoal zeggen of vinden is er een recente publikatie van het CBS:
https://www.cbs.nl/nl-nl/achtergrond/2019/25/alternatieve-geneeswijzen-contact-en-opvattingen schreef: Alternatieve geneeswijzen: contact en opvattingen/
CBS Rianne Kloosterman 2019

knip
knip
knip
Tot slot vindt de meerderheid van de bevolking dat alternatieve geneeswijzen in het basispakket van de zorgverzekering opgenomen moeten worden, iets dat nu niet in het geval is. Dit moet volgens 22 procent voor alle alternatieve geneeswijzen gelden en volgens 38 procent voor één of enkele. Deze laatste groep zegt het vaakst dat dit moet gelden voor de acupuncturist, gevolgd door de chiropractor en de homeopaat. Hier moet wel worden opgemerkt dat in de vraag niet is vermeld dat opname van alternatieve geneeswijzen zal leiden tot een hogere premie, of dat iets anders uit het basispakket gehaald zal moeten worden om de premie gelijk te laten zijn. De vraag is of dan nog steeds een meerderheid voorstander is van opname van alternatieve geneeswijzen in het basispakket.

Mcmadtasty
Ervaren pen

Bericht door Mcmadtasty » 16 jul 2019 16:14

heeck schreef:
16 jul 2019 11:34
Mcmadtasty schreef:
16 jul 2019 11:02
McMadtasty,

Jij weet dat je nu een foute conclusie trekt.
Boiron liegt, maar de bedrogene niet. *)

En jij misleidt nu de zaak door het woord "baat" te gaan gebruiken, wat van alles kan betekenen.
Zeker uit de mond van "al die mensen, die zeggen . . ."
Velen hebben baat bij een kusje op de zere knie. Nou, en wat voor waarde heeft dat in het algemeen?

Wie zichzelf de werkelijkheid onthoudt die doet iets heel anders, wat niet zo direct valt kwalijk te nemen met "Jij liegt!".
Een min of meer zacht verwijten is dan meer op zijn plaats.

En er komt een echt moreel probleem als iemand voor een behandelbare, gevaarlijke ziekte toch zijn heil zoekt bij ineffectieve homeopatica, en het een bekende of vriend, of kind van je betreft.

Vandaar dat artsen met homeopatische neigingen moeten kunnen aantonen dat ze hun patienten duidelijk op wel effectieve behandelwijzen hebben geattendeerd.

Roeland

*) Je zal een bezoek aan:
Helende Kracht in het Museum Volkenkunde zeker waarderen:

https://www.volkenkunde.nl/nl/helendekracht
===
Ja ik noem baat vanuit het oogpunt dat "genezing" wel eens verschillende betekenis kan hebben in opvatting. Iets wat de vraag "wat is de werkelijkheid" openlaat, terwijl een claim op het weten wat de werkelijkheid is beslag legt op wat genezing is.

Op het moment dat je de werkelijkheid noemt weet ik niet welke werkelijkheid je bedoeld. Werkelijkheid is 'dat wat is' en dat is inhoudelijk grotendeels een weerspiegeling van de gedachte als "Er is iets, wat zal het zijn" Het Christendom, Boedhisme, hindoeisme, Islam en wetenschap zijn voor mij slechts richtingen van de gedachten die de werkelijkheid trachten te ontrafelen, waarbij het slechts interpretaties vanuit gedachten blijven.

Op het moment dat zich een moreel probleem voordoet, wanneer iemand een keuze maakt zich te laten behandelen op homeopathische basis, wil dat alleen maar zeggen dat jij andere keuzes zou maken en deze keuze die een ander maakt onvrede in jezelf veroorzaakt. Jij bent degene die daarmee de keuze heeft wat je met die onvrede gaat doen. Is jouw overtuiging belangrijker dan de vrijheid van keuzes die iemand maakt?

Hoe ik dat bedoel....
op het moment dat ik een hartaanval krijg o.i.d. is het mijn wens niet gereanimeerd te worden. Echter beperkt het zich tot mijn wens, die ik niet zichtbaar bij me draag, om te voorkomen dat iemand die zich niet kan verenigen met de gedachte mij te laten sterven terwijl deze in staat is mij te reanimeren voor een feit wordt gesteld niet te mogen handelen en deze gebeurtenis de rest van zijn leven bij zich moet dragen. Ik ben pas vrij om te sterven op het moment dat een ander mij kan laten gaan en de ander vrij is om mij te laten gaan.

Niet alleen voor het sterven geldt die vrijheid, maar ook voor het leven. Wanneer is men er aan toe om de ander te laten gaan en zijn of haar keuzes te respecteren, ongeacht of jezelf iets anders zou kiezen.

Wat je link aangaat: Sjamanen, Reikimeesters, natuurgenezers, heksen, lichtwerkers en andere spirituele vormen zijn me niet vreemd

axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus » 16 jul 2019 22:20

Mcmadtasty schreef:
16 jul 2019 16:14
Niet alleen voor het sterven geldt die vrijheid, maar ook voor het leven. Wanneer is men er aan toe om de ander te laten gaan en zijn of haar keuzes te respecteren, ongeacht of jezelf iets anders zou kiezen.
Mensen kunnen pas echt een handelingskeuze maken als ze goed geïnformeerd zijn.

Mensen kiezen in de eerste plaats voor een doel en kiezen daarna hun handelingen in dienst van dat doel. Dat laatste kan alleen als ze goed geïnformeerd zijn over welke handelingen gunstig zijn voor dat doel en welke handelingen niet.

Ik heb er geen probleem mee als mensen andere doelen voorrang geven dan genezen. Maar als iemands hoofddoel is om te genezen en zo iemand gaat in zee met een homeopaat, dan wordt die persoon door die homeopaat bedrogen, want homeopathie geeft niet de beste kans op genezing.

Uw respect voor de keuzes van anderen komt neer op het toelaten dat mensen bedrogen worden en dat we dan respect zouden moeten hebben voor die keuze op basis van bedrog.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
Mijn Unitarian Jihad Naam: Sister Sabre of Patience; Haal de jouwe hier
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman

Mcmadtasty
Ervaren pen

Bericht door Mcmadtasty » 17 jul 2019 00:11

Wat is goed geïnformeerd zijn?
Wat is precies "het beste"?
Volgens mij allemaal gerelateerd aan persoonlijke voorkeuren en overtuigingen.

Petra
Banned

Bericht door Petra » 17 jul 2019 01:42

heeck schreef:
16 jul 2019 11:12
Petra schreef:Pluimballen kunnen leuk zijn dat ligt maar de ballenbak, de speelballen en wat voor ballen ze opgooien Roeland.
Ik zit nog even verkleefd aan de titel en jouw placebo-bal, die ik kaatste met de vraag naar de behandelingseffectiviteiten van homeopathie bij resp. lepra en ebola.
Die bal eerst even uitspelen en dan evt een nieuw topic om de verwerving van kennis en het vermogen tot kiezen aan te snijden.
Of wat je ook maar wilt en waar ik ook belangstelling voor mocht hebben.

Roeland

Herhalen dan maar.

Mijn mening over placebo's en alternatieve therapieën; een greep uit vele reacties van mij.
Ik zal het voor je plakken.
Neem dan een paar flinke slokken van je kostbare krachtwatertje, lees daarna nog 's je verwijzing over curiosa en vraag je dan af hoe dat met jouw onderscheidingsvermogen zit.
Of niet.

viewtopic.php?f=29&t=17149&p=541301&hil ... el#p541280
Petra schreef:
10 jan 2018 00:56
Er wordt me teveel poespas bijgehaald bij dat hele Reiki verhaal.
Ik geloof wel in mens en energie en dergelijke maar er wordt naar mijn smaak wat al te hoogdravend/ingewikkeld mee omgegaan door er allerhande filosofiën aan op te hangen.
Dat vind ik trouwens ook van mediteren en alle egoloosheids wanen, zal wel door m'n enorme ego komen. :wink:

Wat handopleggingen betreft geloof ik namelijk wel in de heilzame werking van het aanraken (i.t.t. tot het Reiki niet aanraak-gezweef). Waarschijnlijk omdat ik zelf nogal aanrakerig ben. :)
Daar zijn dan weer wel meerdere heuse wetenschappelijke onderzoeken naar geweest. Kindertjes die nooit aangeraakt worden (in kindertehuizen b.v.) ontwikkelen zich schrikbarend slecht.
Ook de volwassen mens verpietert zonder aanrakingen!
Dus mijn simpele zielen gedachte neigt meer naar het koppie thee met een chocolaatje, een kusje op de zere plek en een fijn knuffeltje om je chakra's gezellig open te zetten.
Gooi er nog een schuddebuikend lachsalvo tegenaan en je chi stroomt weer uit je zonnevlecht als nooit tevoren.
Stiekem denk ik dat ik het met mijn heilzame behandelplan nog wel tegen willekeurig welke Reiki master op kan nemen.

Tevens vind ik het een stuk eerlijker en dus meedogender voor de ernstig zieke mens die zo kwetsbaar is. Waarbij ik elke vorm van hoopgevende alternatieve zgn. hulpvaardige behandeling onnodig wreed en daarmee mensonterend vind.
Wat denk jij daarvan?

viewtopic.php?f=29&t=17149&p=541301&hil ... el#p541301
Petra schreef:
10 jan 2018 02:29
Het is de hoop op verbetering of genezing wat ik bedoel. Mensen waar alle bodem bij is weggeslagen kunnen daardoor blijven zoeken en hopen, zelfs tegen beter weten in, terwijl m.i. acceptatie heilzamer is. Voor diegene maar ook voor diens omgeving, er gaat helaas veel kostbare tijd en energie verloren bij het zoeken naar en het meegaan in alternatieve 'geneeswijzen'.

En daarmee spreek ik uit ervaring. In je laatste weken jezelf met alle ellende en pijn dagelijks, voor een hoop geld!, naar een 'telefooncel' achtig apparaat slepen om je energie in balans te brengen, in e.o.a. verre stad bij e.o.a. zgn. hulpgever. dat is wat ik wreed en mensonterend noem.

Petra schreef:
29 dec 2017 09:59
Roeland, je kunt dingen ook nodeloos ingewikkeld maken. Sommige dingen zijn gewoon ehhh gezellig. Fun. Leuk!
Een beetje Reiki doen of whatever, zonder daar kwaad mee te doen of mensen te beschadigen is m.i. niks verkeerds aan.
Sterker nog; vaak knappen mensen alleen al op door de persoonlijke aandacht en de positiviteit die ervan uitgaat.
Daar hebben ze dan meer baat bij dan bovis scores.

Er is een verschil tussen de oplichters annex kwak uitbaters en 'het gewone volk' die een positieve bijdrage cadeau doet. En dat laatste is volgens mij een gezellig stukje magie, wat wel degelijk helpt.

'T is allemachtig prachtig hoor, dat strijden tegen 'kwak' oplichters, maar soms kun je je ook afvragen tegen wie je moet strijden en waarom.

Komt ze weer aan met : Dat goeie en blije gevoel! (Wat machines nu eenmaal niet hebben :lol: ) Daar kan geen pillenfabriek tegenop.
Gooi d'r voor de gezelligheid weer 'n fijn bekkie achteraan. :love1:

viewtopic.php?f=24&t=5666&p=561071&hili ... ek#p561071
Petra schreef:
28 dec 2017 11:08
Ik heb speciaal voor jou het fijnste heilwater voor kniesoren gebrouwen, maar meteen in een literfles natuurlijk. :angel12:

Als je eenmaal genezen bent van dat kwaaltje heb ik de flesjes met krachtwater al klaarstaan.
Ik heb er lieve tekstjes opgeplakt, toegesproken met goeie bedoelingen, 'n nachtje maanlicht, wat zonnestraaltjes, er nog wat edelstenen in geflikkerd, magische spreuken uitgeroepen, met een pendeltje gezwierd, er met een paar naalden in zitten prikken, om helemaal zeker te zijn ook maar ff met een haaknaald en breinaald, (je ken nie weten tenslotte), en er uiteindelijk feeëriek omheen gedanst.

De flesjes krijgen een prachtetiketje: 'Flesje waar mensen blij van worden'.

Aangezien ik er zelf heel blij van word en jij natuurlijk ook als de centen eenmaal binnenstromen is er geen woord aan gelogen. :idea:

P.S.

Ik verkleef niet aan *titels, ballen, etc. Roeland.
Mensen interesseren me, al die takken.. ach; luchtballonnen die je door kunt prikken of oplaten just for the fun of it.

viewtopic.php?p=524402#p524402
Wat zijn dat voor takken in dat takkebos?

* Traditie, Religie, Cultuur, Normen & Waarden, Autoriteit, Geld, Status, Macht, Consumeren, Bezit, Ratio, Erbij horen… etc etc etc .

Er zijn zoveel bomen in onze menselijke jungle, waar zo stevig aan vastgeklampt wordt dat ik me altijd afgevraagd heb hoe de wereld eruit zou kunnen zien als iedereen ’s los ging laten. Misschien als al die bomen verbonden zijn, dat ze het dan aandurven om één hand los te gooien.
Misschien dat we dan 's een keertje leren om mensen niet meer als pakken suiker te behandelen.
Braver dan the braafste braverik!

"If the mind can find no meaning, then the senses give it. Live for this, wretched being that you are."
― Anne Rice, The Queen of the Damned

Plaats reactie