Antivaxxers - Kinderartsen slaan alarm

Forum over pseudo-wetenschap, kwakzalverij, alternatieve 'geneeswijzen' en aanverwante zaken die niet onder wetenschap vallen.

Moderator: Moderators

Maria
Moderator

Re: Antivaxxers - Kinderartsen slaan alarm

Bericht door Maria » 26 aug 2018 14:16

Ingi schreef:
26 aug 2018 13:22
De reden dat ik dingen deel is dat ik hoop dat men mij hier kan helpen, de inhoud en de bronnen te ontwarren. Met die extra informatie kan ik dan weer verder. Hoe zit het bv. met deze? "Natuurlijk verworven immuniteit verslaat vaccinatie keer op keer. Zelfs de wetenschappers stellen hun mening schoorvoetend bij (alhoewel hun antwoord altijd nog is: vaker inenten las ik in dit artikel. https://jdreport.com/de-mensen-die-tege ... -een-punt/.
Achter deze link zijn weer dezelfde onderwerpen aan de orde, als die je eerder plaatste.

Ik zou zo graag willen, dat je het commentaar in de vorige berichten meeneemt, als je weer een nieuwe link plaatst en daar je vragen bij plaatst.
Opnieuw wordt kinkhoest genoemd.
Rekening houdend met de veroorzaker van een ziekte, een virus of een bacterie, is het doel en het effect van de vaccinatie totaal verschillend en ook de tijd van de immuniteit.
De conclusie voor vaccinatie moet ook duidelijk zijn.

Daarbij:
Lees nog eens de topic titel.
Dan zal duidelijk zijn waarom deze soort kinderziekten de laatste jaren weer in opmars zijn.
Daar gaat deze zorg voor het dalen van de vaccinatiegraad nu juist om.

In de US al veel eerder en nog veel sterker dan hier.
Niet meer vaccineren is duidelijk één van de grootste oorzaken van de toename.
En alle artikelen, die je maar te pakken kunt krijgen.
Niet alleen de artikelen gevoed door de bezwaren van anti-vax beweging, maar alles, dus ook de artikelen, waarin men er probeert achter te komen waarom die beweging in hemelsnaam zoveel aanhangers kan krijgen en waarom ze hun gevoelens en anekdotes van zieke kinderen zoveel zwaarder laten wegen dan de algemene harde cijfers van de beroepsgroepen.
Ingi schreef:
Blijkbaar is het een gegeven dat men de Pharma industrie mis want trouwt.
Zeker zal daar af en toe wat mis gaan.
En dat wordt ook nauwlettend in de gaten gehouden en daar zijn de klokkenluiders nuttig in.

Maar vast onderdeel van complotdenkers om dit altijd en overal erbij te halen ook al slaat het nergens op.
Bij dit onderwerp is dit hilarisch.
Een farmaceutische industrie zal nl. alleen gebaat zijn bij zoveel mogelijk gebruikmaking van de vaccins en zeker niet door het verguizen en afkeuren daarvan.
Zo vreemd is het niet dat men denkt dat wc eend wc eend adviseert.
Deze uitdrukking gaat alleen op bij concurrentie onderling.
Maar niet op cijfers waaruit zou moeten blijken dat vaccinatie nutteloos of slecht is. Want dan verkopen ze helemaal niets.
"Quand Dieu se tait, on peut lui faire dire ce que l'on veut." - Sartre.
"Als God zwijgt kun je hem laten zeggen wat je wil."

Ingi
Ervaren pen

Bericht door Ingi » 26 aug 2018 14:24

heeck schreef:
26 aug 2018 13:43
Ingi schreef:Zelfs de wetenschappers stellen hun mening schoorvoetend bij (alhoewel hun antwoord altijd nog is: vaker inenten las ik in dit artikel. https://jdreport.com/de-mensen-die-tege ... -een-punt/.
Ingi,
Het is alsof je alles eet wat je in je mond kunt stoppen.
Wat maakt dat je dit artikel van deze website leest?

Want het gaat er wel degelijk om of je bronnen / mensen die iets over vaccinatie beweren wel betrouwbaar zijn.

Als dus stelt
a) Een ding voor de duidelijkheid. Ik ga niet in discussie over of websites of de mensen daarachter.
b) Ik heb geen reden om (zomaar)aan te nemen dat mensen die niet willen enten, ze daarom allemaal dom, onbetrouwbaar en zweverig zijn en niet over betrouwbare bronnen beschikken.
Ik vind duidelijk dat a) wel moet worden uitgevoerd en dat je b) daar op een wonderlijke manier aan vastknoopt.
Bronnen die uit principe of met grote regelmaat onjuiste informatie verspreiden zijn onbetrouwbaar en verdienen groeiende achterdocht.

Graag dus eerst je eigen beoordeling van dat door jou aangedragen artikel en waarom je daar gelijk al iets uit overneemt ("schoorvoetend" etc.) dat niets heeft te maken met het over vaccinatie beweerde.

Oh ja, ik wil ook weten of je zelf voor een beslissing in deze staat of dat het je wel een interessant onderwerp vindt.

Roeland

Even algemeen: het is nooit verkeerd bedoeld, als ik zeg het zegt iets over jezelf. Ik begrijp zelden ( ja het is ons allemaal eigen als mens zijnde) waarom het nodig is mensen dom of zweverig of wat dan ook te vinden. Leven en laten leven, ook al ben je niet ergens mee eens. Al begrijp ik de voorstanders ook weer heel goed in hun emoties.

Mijn eigen beoordeling over dit artikel is er (nog) niet. Ik ken deze auteur niet en wilde weten hoe men hier over hem of haar denkt
Heek, ik vind eigenlijk dat mijn persoonlijke mening niet belangrijk is voor dit vraagstuk. Waarom wil je dat weten? Om mij op mijn
beoordelingen te kunnen bevoor(oordelen) ? Ik heb niet werkelijk het gevoel dat je mij überhaupt serieus neemt, alleen al omdat ik naast wetenschappelijke zaken ook in zaken "geloof" die niet bewezen zijn. Dat is overigens een interessant vraagstuk voor een ander topic.

Mijn kinderen zijn ingeënt en in het algemeen denk ik dat een gezond immuunsysteem een bepaalde portie niet gewenste stoffen in het lichaam aankan. Tegenwoordig vind ik het teveel worden en als men er serieus over nadenkt om tegen waterpokken te gaan enten dan daalt wat mij betreft de geloofwaardigheid. Bovendien wordt het dalen van infectieziekten niet alleen aan vaccinaties toegekend. Daar wil ik toch ook graag meer over weten. Ook mocht je vroeger als zwangere absoluut niets innemen o.d. en nu moet je al in verwachting zijnde worden ingeënt.

Wat ik nu precies zou doen weet ik (nog) niet. Ik weet niet of het kan maar ik zou mijn kinderen nu liever eerst laten testen op afweerstoffen en dan een besluit nemen. Bij dieren kan het in ieder geval wel en dat gaat heel goed.
Kennis is nog geen wijsheid. Alle wijsheid begint bij een diep ontzag voor de natuur.

heeck
Superposter

Bericht door heeck » 26 aug 2018 14:36

Ingi schreef:Mijn eigen beoordeling over dit artikel is er (nog) niet. Ik ken deze auteur niet en wilde weten hoe men hier over hem of haar denkt
Heb ik je net hiervoor om 13:56 al gegeven.

Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
http://skepp.be/nl/rare-apparaten/alfabetisch/full

Maria
Moderator

Bericht door Maria » 26 aug 2018 14:50

Ingi schreef:
26 aug 2018 14:24
Tegenwoordig vind ik het teveel worden en als men er serieus over nadenkt om tegen waterpokken te gaan enten dan daalt wat mij betreft de geloofwaardigheid.
Je kunt voor elke vaccinatie zelf kiezen.
Ziekten waar geen enkel risico bij is, kun je idd. gewoon overslaan.

Geloofwaardigheid in wat? Dat het nuttig is je in te laten enten tegen wel levensbedreigende ziekten?
Alle vaccinaties?

Bovendien wordt het dalen van infectieziekten niet alleen aan vaccinaties toegekend. Daar wil ik toch ook graag meer over weten.
Zeker.
Het is algemeen bekend dat met het hygiënisch leven veel kan worden voorkomen.
Voldoende reinigingen en bij besmettelijke ziekten niet naar grote mensen massa's gaan.
Handen wassen voor het eten en na bezoek aan het toilet, zeker bij vreemden.
Handen voor de mond bij hoesten en een eindeloze hoeveelheid andere maatregelen, die voor 100 jaar geleden niet bekend algemeen waren.
Ingi schreef:
Ook mocht je vroeger als zwangere absoluut niets innemen o.d. en nu moet je al in verwachting zijnde worden ingeënt.
Wat vind je hier vreemd aan?
Wat ik nu precies zou doen weet ik (nog) niet. Ik weet niet of het kan maar ik zou mijn kinderen nu liever eerst laten testen op afweerstoffen en dan een besluit nemen. Bij dieren kan het in ieder geval wel en dat gaat heel goed.
De eerste maanden van de moeder en daarna is er niet zoveel van over en komt die weerstand pas na aanraking met ziektekiemen en/of na het doormaken van de ziekte of door vaccinatie.
Natuurlijk wel heel erg afhankelijk van de conditie van het kind van dat moment.
Wat is dan het meest geschikte moment voor zo'n test?

Maria
Moderator

Bericht door Maria » 26 aug 2018 15:23

Ingi schreef:
Even algemeen: het is nooit verkeerd bedoeld, als ik zeg het zegt iets over jezelf. Ik begrijp zelden ( ja het is ons allemaal eigen als mens zijnde) waarom het nodig is mensen dom of zweverig of wat dan ook te vinden. Leven en laten leven, ook al ben je niet ergens mee eens. Al begrijp ik de voorstanders ook weer heel goed in hun emoties.
Het gaat zeker niet over domme mensen of hun karakter.
Het gaat wel heel duidelijk over beslissingen, die je dom zou kunnen noemen.
Mijn eigen beoordeling over dit artikel is er (nog) niet. Ik ken deze auteur niet en wilde weten hoe men hier over hem of haar denkt
Over het algemeen wordt hier niet zozeer gedacht over de schrijver, maar over de woorden, die we lezen.
Als bij herhaling door een bepaalde schrijver eenzijdig dingen worden belicht en beschreven zonder te zien dat die zijn getoetst anders dan door anekdoten en het gevoel erbij, zonder rekening te houden met wat algemeen aanvaard wordt binnen de wetenschap, dan kan men beslissen de schrijver niet meer serieus te nemen.
Maar niet eerder dan de woorden te hebben getoetst.
ik vind eigenlijk dat mijn persoonlijke mening niet belangrijk is voor dit vraagstuk. Waarom wil je dat weten? Om mij op mijn
beoordelingen te kunnen bevoor(oordelen) ?
Je maakt je jezelf al bekend met een bepaalde gedachtengang, niet eens alleen doordat je vnl. aan komt met linken uit de lectuur van anti-vaxxers voorstanders.
Regelmatig lees ik een bepaalde zinsbouw bij jou, die je anders stelt dan ik zou doen, waardoor je blijk geeft van een bepaalde gedachtegang.
Eenmaal heb ik je erop gewezen.
Ik heb niet werkelijk het gevoel dat je mij überhaupt serieus neemt, alleen al omdat ik naast wetenschappelijke zaken ook in zaken "geloof" die niet bewezen zijn. Dat is overigens een interessant vraagstuk voor een ander topic.

Geloofszaken ben dat in dit topic niet tegengekomen. :)
En ook niet de beoordeling daarop.
Alleen wel dat jezelf de antwoorden, die gegeven worden niet serieus lijkt te lezen en mee te nemen, want steeds kom je weer aan met anti vax documentatie, alsof je toch zelf iets wil bewijzen.

Ingi
Ervaren pen

Bericht door Ingi » 26 aug 2018 21:03

Maria schreef:
26 aug 2018 14:16
Ingi schreef:
De reden dat ik dingen deel is dat ik hoop dat men mij hier kan helpen, de inhoud en de bronnen te ontwarren. Met die extra informatie kan ik dan weer verder. Hoe zit het bv. met deze? "Natuurlijk verworven immuniteit verslaat vaccinatie keer op keer. Zelfs de wetenschappers stellen hun mening schoorvoetend bij (alhoewel hun antwoord altijd nog is: vaker inenten las ik in dit artikel. https://jdreport.com/de-mensen-die-tege ... -een-punt/.
Achter deze link zijn weer dezelfde onderwerpen aan de orde, als die je eerder plaatste.

Ik zou zo graag willen, dat je het commentaar in de vorige berichten meeneemt, als je weer een nieuwe link plaatst en daar je vragen bij plaatst.
Opnieuw wordt kinkhoest genoemd.
Rekening houdend met de veroorzaker van een ziekte, een virus of een bacterie, is het doel en het effect van de vaccinatie totaal verschillend en ook de tijd van de immuniteit.
De conclusie voor vaccinatie moet ook duidelijk zijn.

Daarbij:
Lees nog eens de topic titel.
Dan zal duidelijk zijn waarom deze soort kinderziekten de laatste jaren weer in opmars zijn.
Daar gaat deze zorg voor het dalen van de vaccinatiegraad nu juist om.

In de US al veel eerder en nog veel sterker dan hier.
Niet meer vaccineren is duidelijk één van de grootste oorzaken van de toename.
En alle artikelen, die je maar te pakken kunt krijgen.
Niet alleen de artikelen gevoed door de bezwaren van anti-vax beweging, maar alles, dus ook de artikelen, waarin men er probeert achter te komen waarom die beweging in hemelsnaam zoveel aanhangers kan krijgen en waarom ze hun gevoelens en anekdotes van zieke kinderen zoveel zwaarder laten wegen dan de algemene harde cijfers van de beroepsgroepen.
Ingi schreef:
Blijkbaar is het een gegeven dat men de Pharma industrie mis want trouwt.
Zeker zal daar af en toe wat mis gaan.
En dat wordt ook nauwlettend in de gaten gehouden en daar zijn de klokkenluiders nuttig in.

Maar vast onderdeel van complotdenkers om dit altijd en overal erbij te halen ook al slaat het nergens op.
Bij dit onderwerp is dit hilarisch.
Een farmaceutische industrie zal nl. alleen gebaat zijn bij zoveel mogelijk gebruikmaking van de vaccins en zeker niet door het verguizen en afkeuren daarvan.
Zo vreemd is het niet dat men denkt dat wc eend wc eend adviseert.
Deze uitdrukking gaat alleen op bij concurrentie onderling.
Maar niet op cijfers waaruit zou moeten blijken dat vaccinatie nutteloos of slecht is. Want dan verkopen ze helemaal niets.
Het is wellicht niet zo handig om maar lukraak wat te plaatsen, wat ik tegen kom. Dat betekent ook niet dat ik niets (meer) in vaccinaties zie.
Ik ben in eerste instantie via mijn huisdieren op dit onderwerp gestoten. Bij toeval, ik heb er praktisch niets meer mee te maken.

Klopt het volgens een serieuze en betrouwbare bron dat men erover nadenkt om tegen waterpokken te enten? En als je leest dat de daling van sterfte (infectieziekten) niets of niet direct met vaccins te maken heeft dan wil ik daar toch ook meer over weten en dat verder uitzoeken.

Als bron wordt op vaccinvrij dit document aangehaald. Bron: https://rijksvaccinatieprogramma.nl/doc ... de-kindjes.
Op de website zelf wordt haarfijn uitgelegd hoe men daarbij komt en met meer details.

Bepaalde risico's zou ik zelf niet willen lopen als ik nu weer zou gaan moeten vaccineren. Zo wordt er ook geschreven over ontroostbaar huilen. Bij het RIVM heb ik nog niet kunnen uitvinden waardoor dat komt en hoe vaak dit veroorzaakt wordt, maar ik vind dat zelf ernstig als het door ernstige pijn komt. En ik zou ook niet het risico willen lopen, een complicatie op te lopen die door mazelen wordt veroorzaakt. Maar ook dan lees je bij het RIVM dat dat bij gezonde kinderen meestal niet voorkomt. Het blijft de risico's tegen elkaar afwegen. In mijn tijd was men niet bang voor dit soort ziekten, we kregen ze gewoon. Het was balen omdat je niet mee kon op een schoolreisje o.d. Voor mij is het totaal nieuw. Ik ervaar het zelf als een angstgedoe en al die berichtgeving als schreeuwerig en propaganda achtig. En dat zie ik wel op meer gebieden gebeuren.

Bij mij speelt ook het vraagstuk, in hoever zijn er dieren of andere ethische onderwerpen bij betrokken maar ook of het mogelijk is om hulpstoffen te gebruiken waarvan ik het niet erg vind dat die in het lichaam in worden gespoten. Zo lees je dat de stoffen bij babies nog ongehinderd in de hersenen terecht kunnen komen. Een reden warom mensen vaccineeren in eerste instantie uitstellen. Ik heb er verder op gezocht maar nog niet veel over gevonden.

Vaccineren met mate, daarin kan of zou ik mij in kunnen vinden als ik de voors en tegen heb afgewogen en daarin een eigen besluit heb mogen nemen.
Kennis is nog geen wijsheid. Alle wijsheid begint bij een diep ontzag voor de natuur.

Ingi
Ervaren pen

Bericht door Ingi » 26 aug 2018 22:03

Maria schreef:
25 aug 2018 11:26
Ingi schreef:
25 aug 2018 01:36
Maria schreef:
21 aug 2018 21:35
37 mensen teveel overleden aan de mazelen alleen al in Europa.
Waarom zien die antivaxxers dat niet?
Gaat dit over 2018? De uitbraak van mazelen gevallen in of vanaf 2017 schrijft men hieraan toe.
https://stichtingvaccinvrij.nl/uitbraak ... ecampagne/.
Ik vertrouw er 100% op, dat de cijfers van de WHO kloppen voor zover mogelijk, onderzocht en opgetekend.
Onbegrijpelijk. Zij zijn blijkbaar vergeten dat in 2006, in een jaar dat de vacinatiegraad 98% bedroeg, er maar liefst 42.742 mazelengevallen gerapporteerd zijn! 10,11
Ik zie in dit artikel ook de enorme tegenstellingen, die elke logica tarten
Deze en andere verschillen in cijfers genoemd in het artikel naast elkaar zetten zonder verdere verklaring is totaal van de pot gerukt.
Geen bron hiervan te zien en ook zogauw niet te vinden.
En ga daarom zelf op onderzoek uit. :!:
WAAROM GEEN CIJFERS OVER 2017?
De Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) houdt van elk land ter wereld de ziekte ,- en sterftecijfers bij voor alle (infectie)ziektes. Op 04-05-2018 publiceerde de WHO de volgende pagina op haar website:...........
Deze vraag snap ik niet, staat toch als zeer belangrijk geschreven.
Hierdoor op het verkeerde been gezet en een hoop tijd verspild met: Lees ik het wel goed?

Hoe heb jij dat gelezen?
Dit verslag in 2018 gaat juist over de cijfers van 2017 :shock:
Het bizarre gedrag van politici en beleidsmakers, het gemanipuleer met cijfers, de ‘selectieve’ berichtgeving in de media en de toenemende druk om ouders te verplichten om te vaccineren… Het neemt allemaal dermate extreme proporties aan dat het niet verwonderlijk is dat de burger haar vertrouwen in het systeem verliest.
Ook totaal onbegrijpelijk deze complotdenkerij.
Verdachtmaking van de WHO, waar voor ik geen enkel motief zie.

En als ik dat zie, dan ga ik verder zoeken, heel simpel.
Een paar linken naar atikelen gegeven, heb ik doorgenomen en de meesten bevestigen de cijfers van de WHO.
Heb jij ze gelezen?

Noodzakelijk is iig. te weten wat de normale reacties zijn na vaccinatie en vooral het waarom.
En zeker kunnen die soms wat heftig lijken.

Eén artikel zou ik, als ik jou was eens extra goed doornemen.
https://www.ntvg.nl/artikelen/de-mazele ... e/reacties
Het gaat over vaccin-geïnduceerde.
De ‘mazelen’ na BMR-vaccinatie
Met veel waardering las ik “De ‘mazelen’ na BMR vaccinatie” van Van Grootveld ea (Ned Tijdschr Geneeskd 2017 13 mei;161(19):D1177. Het artikel geeft aan dat replicatie van vaccinstammen van levend verzwakte virus vaccins soms kan leiden tot klinische verschijnselen (‘vaccinitis’). Op zich oud nieuws maar in een tijd dat ouders zich meer zorgen maken over bijwerkingen van vaccinaties, is het heel goed dat deze bijwerking weer aandacht krijgt
Als ik Google op: "2006, vacinatiegraad 98% 42.742" zie ik hits naar een paar websites, die dit letterlijk zo overnamen van elkaar en ook zonder bron.
Meningitis W nieuw virus?
Hier wordt het zelfs gepresteerd om bacteriële infecties op een hoop te gooien met virale. :shock:
Wel wordt hier een kopie over de "vaccinitus" in opgenomen.

Mijn punt bij dit soort artikelen is:
Wie heeft het van wie overgenomen en hoeveel kennis zit hierachter en zijn de bronnen die worden gegeven wel goed gelezen?
En hoe doe je dat dan, als je denkt dat bacteriën en virussen van een zelfde soort zijn?

Mijn vraag aan jou Ingi
Dat we hier met aardig wat anti antivaxxers zitten is bekend, dus je geeft deze link met een reden.
Je schrijft:
Gaat dit over 2018? De uitbraak van mazelen gevallen in of vanaf 2017 schrijft men hieraan toe.
Ik had de indruk dat jij voor jezelf best serieus bezig bent, door wat je zelf schrijft tenminste, maar hoe moet ik mijn laatste punt bij jou zien?
Ik had graag van jou een reactie gehad.
Maria heeft een tijdje geleden die foto geplaatst over of je kunt weten wat een ander denkt en voelt. Jij reageert daar nog zo mooi en wijs op.

Ik ben sowieso niet zo goed in bronnen uitpluizen. In plaats van ( gewoon) hulp krijg je hier weer labels voor de voeten geworpen. `

Ik heb vooral een probleem met hoe men mensen behandeld die kritisch zijn en meteen in het anti vax hoekje drukt en labelt.
Dat is helemaal niet nodig als je zelf de juiste bronnen hebt, waarin het allemaal weerlegd wordt.
Ik heb een aantal vragen in betrekking tot vaccinaties en ik wil weten of de kritiek die men heeft gegrond is. Mag het?
Ik geef jou geen antwoorden meer zolang je zo uit de hoogte doet en meent alles te weten wat mij beweegt.

De artikelen die je deelt ben ik aan het lezen. Even uitzoeken wat wat is. Ik hoef geen artikelen die je zelf niet betrouwbaar vind.
Ik heb al genoeg te lezen. Bedankt voor de moeite.

Ingi
Ervaren pen

Bericht door Ingi » 26 aug 2018 22:40

Maria schreef:
25 aug 2018 14:11
Ingi schreef:
25 aug 2018 13:39
Ik vind het kwalijk dat men mensen wil dwingen het risico te nemen, wat ze zelf moeten dragen als er wel iets mis gaat.
Wie wordt hier gedwongen hun kinderen te vaccineren?
Wie moet de schade dragen? :shock:
Zij zelf of hun kinderen of de kinderen, jonge baby's van anderen, die nog niet alle prikken hebben gehad?
https://hersengarage.nl/alles-wat-u-nie ... 05b290d54e

1. welke vaccins hebben bewezen werking?
2. welke vaccins zijn veilig?
3. welke vaccins nodig gezien het individuele risicoprofiel?
4. welke vaccins geven herd immunity en zijn nodig gezien een collectief risicoprofiel?
5. mag je iemand verplichten preventieve medicatie te nemen?
Hebben we het nog steeds over de mazelen prik binnen het vaccinatie programma?
'
Voor alle vaccinaties anders zou er toch niet staan Welke bij elke vraag.

De roep naar vaccinatie plicht is volgens mij wel geroepen en het bestaat ook al in bepaalde landen. Nederland hoort bij de EU, op een gegeven moment zullen ook zij volgen. De druk wordt ook opgevoerd en ouders worden lang niet altijd goed behandeld door artsen en CB medewerkers
En als men wil dat de vaccinatie graad niet daalt en de maatregelen helpen niet dan zul men op een gegeven moment wel wat moeten. Er zijn al mensen die erover nadenken te gaan emigreren als het hier zo ver komt. Ik heb deze berichten zelf gelezen.

In Italië is de vaccinatie plicht momenteel weer opgeschort. En als het klopt mag men in Australie ook homeopathische profylaxe benutten in plaats van vaccinaties. Alleen hiervoor ben ik nog geen algemene nieuwsbron tegen gekomen. En wat ik nu over mazelen lees vraag ik me af of het überhaupt nog verstandig is om niet meer te vaccineren. Want als er geen mogelijkheid meer is om het op te lopen dan loop je juist het risico om het als volwassene te krijgen. Maar je zou wel uitgesteld kunnen vaccineren en dat is wat ook geopperd wordt als je het toch niet vertrouwt.

Waarom test men mensen gewoon niet op antistoffen en ent indien echt nodig. Ben je van de hele discussie af.
Als het bij dieren kan waarom zou het dan bij mensen niet kunnen? Ik las ( helaas alleen op Wikipedia) dat dat niet voldoende betrouwbaar zou zijn.
Nog geen andere bron erover gevonden.

Vilaine
Bevlogen

Bericht door Vilaine » 27 aug 2018 00:03

Er is weer een boel geschreven waar veel over te zeggen valt. Dat heb je als je een dagje weg bent.

Wat me meteen opviel was het artikel waar Ingi op wees.
Daarin staat:
Zoals je hieronder in de grafieken kunt zien is dat de mazelen al aan het verdwijnen was voordat er een vaccin werd geïntroduceerd.

Nee, nee, nee. Ze laten een grafiek zien betreffende de sterfte aan mazelen. Mazelen als ziekte werd helemaal niet minder. Wel de sterfte door betere hygiëne en behandelmogelijkheden. We nemen nu kinderen op in ziekenhuizen, leggen ze aan een infuus, complicaties worden behandeld, zuurstof wordt toegediend. Zonder inenten zouden er waarschijnlijk slecht enkele 10-tallen kinderen dood gaan en misschien enkele 100-den door het leven moeten met een hersenbeschadiging. Dat vindt je in een grafiek nauwelijks meer terug op het grote aantal geboorten. Dus je kunt je afvragen of het zin heeft duizenden kinderen in te enten met als gevolg 1 of 2 dagen koorts, huilen, lokale zwelling om slechts enkele honderden kinderen te redden van dood of invaliditeit. Pro's kiezen voor het één, anti's voor het ander.

Hier de grafiek die wel het aantal mazelen gevallen weergeeft. We zien dat die hoog blijft, met pieken en dalen, tot in 1960 begonnen werd met vaccineren. We zien dan een spectaculaire daling.

Zo heb ik ze nog gezien:

Nadat ze hersteld zijn komen de hoestbuien nog weken lang.

Dat kun je voorkomen, maar dan heeft het kind kans op koorts en een pijnlijke rode plek een paar dagen zoals MartenV (meen ik) beschreef.
Ik heb ook de kinderen gezien met kinkhoest die gevaccineerd waren. Inderdaad, niet gevrijwaard. Maar de klachten waren enkel hoesten gedurende enkele weken.
Despite the high cost of living.....
it remains popular.

Vilaine
Bevlogen

Bericht door Vilaine » 27 aug 2018 09:42

Ook zag ik voorbij komen dat in Australië ouders kunnen kiezen voor homeopathische vaccinatie.
Alweer nee, nee, nee. De meeste staten (mogelijk inmiddels allemaal) hebben inmiddels verlichte vaccinaties. Ook weigering op religieuze gronden wordt niet meer geaccepteerd. De straf op niet vaccineren is geen kinderbijslag, geen toegang tot kinderopvang. "No jab no pay/play" zoals ze dat daar noemen.
Je hoeft alleen maar de titels te lezen.
https://www.brisbanekids.com.au/mandato ... a-is-here/
http://www.trueactivist.com/australia-s ... h-new-law/
https://www.theguardian.com/society/201 ... exemptions
https://www.news.com.au/lifestyle/paren ... adb9f25c7d

Anti-vaxxers komen steeds weer met zielige gevallen, meestal onbewezen geweten aan vaccinaties, een enkele keer terecht. Maar ze gebruiken valse voorlichting om hun doel te bereiken, zoals hierboven beschreven.

De pro-vaxxers komen met kille cijfers, zakelijke informatie, beschrijven de ellende van de ziekte zelf. De ellende die we niet meer kennen ("dankzij de vaccinaties, Einstein", zou Klaas Dijkhof zeggen). Bij een uitbraak met slachtoffers wordt e.e.a. gebagatelliseerd. Doden vallen in primitieve landen en niet bij ons (België op 10-tallen zieken geen doden, wel ziekenhuisopnames, longontstekingen, of dat nu zo onschuldig is).

En kinkhoest vaccinatie is inderdaad een geval apart, Maria tipte het al een beetje aan.
Despite the high cost of living.....
it remains popular.

Maria
Moderator

Bericht door Maria » 27 aug 2018 09:47

Ingi schreef:
26 aug 2018 22:03
Ik heb een aantal vragen in betrekking tot vaccinaties en ik wil weten of de kritiek die men heeft gegrond is. Mag het?
Ik geef jou geen antwoorden meer zolang je zo uit de hoogte doet en meent alles te weten wat mij beweegt.

De artikelen die je deelt ben ik aan het lezen. Even uitzoeken wat wat is. Ik hoef geen artikelen die je zelf niet betrouwbaar vind.
@Ingi
Jammer dat je mijn berichten zo oppakt Ingi.
Het spijt me als ik door mijn bewoordingen die indruk geef.
Het is niet mijn bedoeling om persoonlijk te worden naar jou, zoals ik al geschreven heb heb ik het idee, dat je heel bewust bezig bent.
Ik wordt wel wat korter van stof als ik steeds weer dezelfde bezwaren zie in aangereikte lectuur, die al eerder zijn besproken.

Teveel in dit topic is door elkaar gelopen.
Steeds weer moet er eerst gekeken worden waar het nu eigenlijk om gaat, om welke vaccinatie en om welke ziekte.
Hebben we het over de vaccinatie tegen mazelen of hebben we naar aanleiding daarvan het over de eerst ontwikkelde DKTP prikken of over het zich steeds meer uitbreiden van het aangeboden vaccinatie programma?
Ook heb ik steeds weer gewezen op het verschil in vaccinatie en het effect bij ziekten, veroorzaakt door een virus of door een bacterie.
Er is een zeer groot onderscheid tussen de verschillende soorten ziekten, met al dan niet gevolgen in het verdere leven.
Het één misschien idd. meer noodzakelijk dan het andere.

De meeste te vinden artikelen vanuit tegenstanders van vaccineren gaan over het totaal van alles binnen het pakket.
Te vaak worden wetenschappelijke artikelen en ook schema's geïsoleerd en anders geïnterpreteerd als de opzet ervan is en als argument gebruikt bij het totaal plaatje.
Het is onmogelijk om dat alles onder één noemer te behandelen.
Te vaak lopen de commentaren op vaccinatie, het doel ervan en het effect op korte termijn en het effect op langere termijn door elkaar.
Dat is waar ik vooral steeds op probeer te wijzen.

Misschien zijn de voorbeelden zoals Vilaine ze aanreikt duidelijker.
De intentie ervan is allemaal al gepasseerd, maar nu misschien wat meer op een rij.
Veel grafieken zijn ook op de website van de WHO te vinden.

Maria
Moderator

Bericht door Maria » 27 aug 2018 09:55

Vilaine schreef:
27 aug 2018 00:03
Wat me meteen opviel was het artikel waar Ingi op wees.
Daarin staat:
Zoals je hieronder in de grafieken kunt zien is dat de mazelen al aan het verdwijnen was voordat er een vaccin werd geïntroduceerd.

Nee, nee, nee. Ze laten een grafiek zien betreffende de sterfte aan mazelen. Mazelen als ziekte werd helemaal niet minder. Wel de sterfte door betere hygiëne en behandelmogelijkheden. We nemen nu kinderen op in ziekenhuizen, leggen ze aan een infuus, complicaties worden behandeld, zuurstof wordt toegediend.

Zonder inenten zouden er waarschijnlijk slecht enkele 10-tallen kinderen dood gaan en misschien enkele 100-den door het leven moeten met een hersenbeschadiging.
Dat vindt je in een grafiek nauwelijks meer terug op het grote aantal geboorten. Dus je kunt je afvragen of het zin heeft
duizenden kinderen in te enten met als gevolg 1 of 2 dagen koorts, huilen, lokale zwelling om slechts enkele honderden kinderen te redden van dood of invaliditeit.

Pro's kiezen voor het één, anti's voor het ander.
Zoals we Vilaine kennen, neemt hij de meningen van wat hij leest serieus en geeft duidelijk de beide alternatieven ter keuze aan. Zij het vol ironie of moet ik in dit geval sarcasme zeggen? Het woord "slechts" maakt hier het verschil.
Hoe belangrijk vindt men dit "slechts"?
Zo heb ik ze nog gezien:
youtube]S3oZrMGDMMw[/youtube]

Nadat ze hersteld zijn komen de hoestbuien nog weken lang.

Dat kun je voorkomen, maar dan heeft het kind kans op koorts en een pijnlijke rode plek een paar dagen zoals MartenV (meen ik) beschreef.
Ik heb ook de kinderen gezien met kinkhoest die gevaccineerd waren. Inderdaad, niet gevrijwaard. Maar de klachten waren enkel hoesten gedurende enkele weken.

heeck
Superposter

Bericht door heeck » 27 aug 2018 10:27

Ingi,

In Australië wordt de zogenaamde homeopatische profylaxe niet gebruikt, maar het is zo dat dat daar een homeopaat ijverig zijn handel verdedigt:
In Australië heeft homeopathisch arts Dr. Isaac Golden zich vanaf 1985 gespecialiseerd in het geven van homeopathische geneesmiddelen ter preventie van potentieel gevaarlijk (kinder)ziekten. In diverse boeken en publicaties rapporteert hij over zijn onderzoek en het onderzoek van anderen, dat aantoont dat homeopathische profylaxe, dus het geven van homeopathische geneesmiddelen, een net zo’n hoge effectiviteit heeft als een vaccin.
Wat hij beweert en publiceert blijkt onaantoonbaar en Golden's benadering is dan ook verworpen:
https://www.theaustralian.com.au/higher-education/isaac-goldens-homoeopathic-immunisation-rejected-by-experts/news-story/e7c04b3fc8126e49d39fc2343198ee33 schreef: . . .
“The scientific evidence on the value of homoeopathy as a treatment is clear and unequivocal,” she said. “Last year, the National Health and Medical Research Council ... (concluded) that ‘there are no health conditions for which there is reliable evidence that homoeopathy is effective’. . . . .
De wetenschappelijke feitelijkheid over de waarde van homeopathie als een behandelbmethode is helder en onmiskenbaar". . "afgelopen jaar (2015) is het nationale gezondheids en onderzoekcentrum tot de conclusie gekomen dat -er geen gezondheidsproblemen zijn waarvoor er bewijs bestaat dat homeopathie effectief is"
Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
http://skepp.be/nl/rare-apparaten/alfabetisch/full

Ingi
Ervaren pen

Bericht door Ingi » 27 aug 2018 11:26

Maria schreef:
27 aug 2018 09:47
Ingi schreef:
26 aug 2018 22:03

@Ingi
Jammer dat je mijn berichten zo oppakt Ingi.
Het spijt me als ik door mijn bewoordingen die indruk geef.
Het is niet mijn bedoeling om persoonlijk te worden naar jou, zoals ik al geschreven heb heb ik het idee, dat je heel bewust bezig bent.
Ik wordt wel wat korter van stof als ik steeds weer dezelfde bezwaren zie in aangereikte lectuur, die al eerder zijn besproken.

Het spijt mij, Maria. dat ik eventueel geen antwoord meer wilde geven was niet aan jou gericht. Ik begin dat bericht ook om over jou te schrijven.. noem dus je naam over iets wat je had geplaatst, dus kan je zelf niet aangesproken hebben. Ik vind dat jij mij prima te woord staat. Mijn excuses aan jou.

Ik zie het bos door de bomen niet meer met al die berichten. Ik wilde juist aan je verzoek voldoen om goed te quoten. Even kijken wat er dan is misgegaan. Maar als men mijn oprechte interesse gaat stoppen in het anti vax hokje met alles erbij wat men van deze mensen denkt dan haak ik af. Ik heb niet het idee dat je dat doet. Ik heb wel een probleem ermee hoe men ( in het algemeen) tegen deze mensen aankijkt. Ik heb het idee dat dat hier bij sommigen ook speelt. Het gat mij praktisch niet eens aan in die zin, dus persoonlijk maak ik mij niet druk vaccinaties. Maar wel hoe men met mensen omgaat. Misschien moet ik maar stoppen, ik wil geen toestanden vanwege misverstanden. In ieder geval bedankt voor de moeite.

Ingi
Ervaren pen

Bericht door Ingi » 27 aug 2018 11:41

heeck schreef:
27 aug 2018 10:27
Ingi,

In Australië wordt de zogenaamde homeopatische profylaxe niet gebruikt, maar het is zo dat dat daar een homeopaat ijverig zijn handel verdedigt:
In Australië heeft homeopathisch arts Dr. Isaac Golden zich vanaf 1985 gespecialiseerd in het geven van homeopathische geneesmiddelen ter preventie van potentieel gevaarlijk (kinder)ziekten. In diverse boeken en publicaties rapporteert hij over zijn onderzoek en het onderzoek van anderen, dat aantoont dat homeopathische profylaxe, dus het geven van homeopathische geneesmiddelen, een net zo’n hoge effectiviteit heeft als een vaccin.
Wat hij beweert en publiceert blijkt onaantoonbaar en Golden's benadering is dan ook verworpen:
https://www.theaustralian.com.au/higher-education/isaac-goldens-homoeopathic-immunisation-rejected-by-experts/news-story/e7c04b3fc8126e49d39fc2343198ee33 schreef: . . .
“The scientific evidence on the value of homoeopathy as a treatment is clear and unequivocal,” she said. “Last year, the National Health and Medical Research Council ... (concluded) that ‘there are no health conditions for which there is reliable evidence that homoeopathy is effective’. . . . .
De wetenschappelijke feitelijkheid over de waarde van homeopathie als een behandelbmethode is helder en onmiskenbaar". . "afgelopen jaar (2015) is het nationale gezondheids en onderzoekcentrum tot de conclusie gekomen dat -er geen gezondheidsproblemen zijn waarvoor er bewijs bestaat dat homeopathie effectief is"
Roeland
oke bedankt voor de moeite. Dat had ik idd gelezen, dat hij zich er mee bezig houdt en hij aan een gewone Australische Universiteit met als wetenschappelijk onderzoek is gepromoveerd. Zijn daar ook erkende bronnen voor of klopt dat niet? Ik vond het al vreemd omdat ik weet dat homeopathie niet erkend is. En is er een link te vinden waar staat dat dit idd niet gebruikt wordt en hoe men er dan wel mee omgaat?

Plaats reactie