Antivaxxers - Kinderartsen slaan alarm

Forum over pseudo-wetenschap, kwakzalverij, alternatieve 'geneeswijzen' en aanverwante zaken die niet onder wetenschap vallen.

Moderator: Moderators

appelfflap
Superposter

Re: Antivaxxers - Kinderartsen slaan alarm

Bericht door appelfflap » 13 aug 2018 22:01

daarom dus verplichten en einde discussie

heeck
Superposter

Bericht door heeck » 14 aug 2018 08:35

Stand-van-zaken juni-2018
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/vaccinaties/documenten/kamerstukken/2018/06/26/antwoorden-op-kamervragen-over-bericht-maak-vaccineren-verplicht schreef: Zoals eerder aangegeven zie ik geen reden om in Nederland over te gaan op een verplichting voor wat betreft vaccinaties voor kinderen op kinderdagverblijven. We moeten ons goed realiseren dat de vaccinatiegraad in Nederland nog steeds hoog is. In mijn plan van aanpak ten aanzien van de dalende vaccinatiegraad zal ik aangeven welke maatregelen ik zal nemen om de vaccinatiegraad te verbeteren. Dit plan kunt u in het najaar verwachten.
. . . .
Zoals reeds aangegeven, zal ik u in het najaar informeren over mijn plan van aanpak ten aanzien van de dalende vaccinatiegraad. Ik zal daarbij de eerdergenoemde verkenning betrekken.
Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
http://skepp.be/nl/rare-apparaten/alfabetisch/full

Waarom?
Diehard

Bericht door Waarom? » 14 aug 2018 08:45

appelfflap schreef:
13 aug 2018 22:01
daarom dus verplichten en einde discussie
Dag appelfflap,

Ik zie dat Roeland al een bericht heeft gepost mbt stand van zaken.
Ik voel niet gauw voor een verplichting wel voor consequenties voor degene die niet vaccineren: kinderen die niet ingeent zijn mogen niet meer naar de creche / en ouders raken al hun toeslagen ( zoals kinderbijslag, bijdrage creche, etc ) en belasting aftrek kwijt.
God is dood! God blijft dood! En wij hebben hem gedood! Hoe zullen wij ons troosten, wij moordenaars?

Zoek je troost? Bach! ( Waarom? 1:1)

heeck
Superposter

Bericht door heeck » 14 aug 2018 08:48

Waarom?,

De zweep erover jaagt inderdaad meer mensen in het harnas en het gaat om het omhoog brengen van de vaccinatiegraad.

Roeland

Waarom?
Diehard

Bericht door Waarom? » 14 aug 2018 09:10

heeck schreef:
14 aug 2018 08:48
Waarom?,

De zweep erover jaagt inderdaad meer mensen in het harnas als het gaat om het omhoog brengen van de vaccinatiegraad.

Roeland
Dag Roeland,

Daar zijn we het over eens maar we mogen en moeten naast de voorliching ook hardere consequenties verbinden aan niet vaccineren.....Kijk maar naar de parallel met roken ->Er wordt nog steeds voorgelicht, maar eindeloos veel dingen kunnen ook niet meer ( roken in gebouwen, cafes, etc ) en de consequenties financieel zijn er ook: prijs pakje cigaretten bestaat voor grootste gedeelte uit belasting en afbeeldingen er op zijn zo schokkend dat ik als niet-roker mijn blik af wend als ik in de Bruna bij de kassa staat...
God is dood! God blijft dood! En wij hebben hem gedood! Hoe zullen wij ons troosten, wij moordenaars?

Waarom?
Diehard

Bericht door Waarom? » 14 aug 2018 09:21

In deze vakantie periode opnieuw een uitbraak van een besmettelijke kinderziekte...uiteraard weer in een Refo omgeving...

https://barneveldsekrant.nl/lokaal/ggd- ... eld-470546

https://www.omroepgelderland.nl/nieuws/ ... et-inenten

https://www.omroepgelderland.nl/nieuws/ ... verder-uit

Maria
Moderator

Bericht door Maria » 14 aug 2018 10:20

Wat denken jullie van de Australische wet (en andere landen, ook in voorbereiding) om kinderen te weigeren op speelzalen, scholen en zelfs kinderbijslag in te houden?

Ik weet niet of dit achter de betaal muur zit.
https://www.nrc.nl/nieuws/2018/08/09/pr ... e-a1612643
Dit is de essentie.
Zonder prik mogen Australische baby’s niet naar de crèche
Vaccinatiebeleid In Europa laait het debat over vaccinatieweigeraars op. Australië voert al jaren streng beleid om ouders hun kinderen wel alle prikken te geven: geen crèche voor het kind, minder bijslag voor de ouders.

No jab, no play. Dat is sinds een paar jaar het officiële beleid in verschillende Australische deelstaten. Kinderen zijn alleen welkom op de crèche als hun vaccinaties op orde zijn. Wie de kinderen komt inschrijven, moet verplicht het overzicht laten zien van de verschillende inentingen die het kind heeft gehad.

De regels gelden ook voor kinderen die om religieuze redenen niet worden ingeënt. Kinderen die om een medische reden niet ingeënt mogen worden zijn welkom. Zij moeten echter thuis blijven zodra er op de opvang een ziekte uitbreekt.

Ouders die hun kinderen niet, of niet op tijd laten inenten, voelen dat in hun portemonnee. Sinds 2016 worden ze gekort op de kinderbijslag. Het beleid geldt voor ouders in heel Australië: no jab, no pay, de variant op no jab, no play. De gedachte achter dat beleid is dat wie de gezondheid van de maatschappij in gevaar brengt, ook geen recht heeft op financiële ondersteuning van diezelfde maatschappij.
Er is veel te lezen via Google steekwoord "No jab, no play". Voor speelzalen.
Voor kinderbijslag van de overheid hier een schema voor de verschillende staten
No jab, no play
"Quand Dieu se tait, on peut lui faire dire ce que l'on veut." - Sartre.
"Als God zwijgt kun je hem laten zeggen wat je wil."

Waarom?
Diehard

Bericht door Waarom? » 14 aug 2018 10:48

Maria schreef:
14 aug 2018 10:20
Wat denken jullie van de Australische wet (en andere landen, ook in voorbereiding) om kinderen te weigeren op speelzalen, scholen en zelfs kinderbijslag in te houden?
Dag Maria,

Ik refereerde er ook al naar in een post. Wat mij betreft mag naast nog sterkere voorlichting ook in Nederland niet vaccineren consequenties hebben voor degene die tot deze keuze komen (en dan maakt het niet uit of dat vanwege religieuze motieven of "gezondsheids" (Ahum) motieven wordt gedaan ).

heeck
Superposter

Bericht door heeck » 14 aug 2018 10:49

Waarom?,

Ik vind het opleggen van sancties effectief naarmate daar de vaccinatiegraad mee wordt verbeterd.
En vergeet niet dat er naast de refo-hoek nog andere soorten weiger- en aarzelaars zijn.

Een paar berichten eerder gaf ik daar voorbeelden van.

Je vergelijken met roken vind ik maar deels opgaan omdat daar ook nog het verslaafd zijn meespeelt en het besmet worden alleen in overdrachtelijke zin geldt.

Roeland

Waarom?
Diehard

Bericht door Waarom? » 14 aug 2018 11:07

heeck schreef:
14 aug 2018 10:49
Waarom?,

Ik vind het opleggen van sancties effectief naarmate daar de vaccinatiegraad mee wordt verbeterd.
En vergeet niet dat er naast de refo-hoek nog andere soorten weiger- en aarzelaars zijn.

Een paar berichten eerder gaf ik daar voorbeelden van.

Je vergelijken met roken vind ik maar deels opgaan omdat daar ook nog het verslaafd zijn meespeelt en het besmet worden alleen in overdrachtelijke zin geldt.

Roeland
Dag Heeck,

De stijgers in de groep anti-vaxxers is juist buiten de groep Refo's en Antroposofen. Dat waren sociaal en geografisch gescheiden groepen ( voor grootste gedeelte) die vooral een gevaar voor hun eigen groep vormden. ( Antroposofen zien en zagen dat gevaar duidelijk anders..)
En juist deze nieuwe groep anti-vaxxers is uitermate gevaarlijk omdat ze niet meer geisoleerd zijn en de gehele volksgezondheid opnieuw in gevaar brengen. Terecht dat jij daar ook in eerdere berichten ook op wees.

En wat betreft vergelijking met roken: anti-vaxxers zijn dragers van gevaarlijke brein-parasieten....die nog verslavender zijn. Zelfs de dood van de drager van deze parasiet ....neemt de besmettelijkheid niet weg......

appelfflap
Superposter

Bericht door appelfflap » 14 aug 2018 12:12

Waarom? schreef:
14 aug 2018 08:45

Ik voel niet gauw voor een verplichting wel voor consequenties voor degene die niet vaccineren:
door rood rijden niet meer verbieden, ik zou die mensen oa gewoon een hogere wegentaks laten betalen om ze zo aan te moedigen toch voor rood te stoppen :)

het probleem is gewoon dat je je omgeving mee in gevaar brengt. op dat punt is er geen verschil tussen vaccineren en voor rood stoppen
het idee van een vrije individuele keuze die op niemand anders invloed heeft is nu eenmaal fout.
negeer ik rood is er een reële kans dat ik iemand dood rijd, vaccineer ik niet meer en zijn er teveel die dat doen dan breng ik de pasgeborene van mijn buur in gevaar, of de bomma 3 straten verder

Waarom?
Diehard

Bericht door Waarom? » 14 aug 2018 13:16

appelfflap schreef:
14 aug 2018 12:12
Waarom? schreef:
14 aug 2018 08:45

Ik voel niet gauw voor een verplichting wel voor consequenties voor degene die niet vaccineren:
door rood rijden niet meer verbieden, ik zou die mensen oa gewoon een hogere wegentaks laten betalen om ze zo aan te moedigen toch voor rood te stoppen :)

het probleem is gewoon dat je je omgeving mee in gevaar brengt. op dat punt is er geen verschil tussen vaccineren en voor rood stoppen
het idee van een vrije individuele keuze die op niemand anders invloed heeft is nu eenmaal fout.
negeer ik rood is er een reële kans dat ik iemand dood rijd, vaccineer ik niet meer en zijn er teveel die dat doen dan breng ik de pasgeborene van mijn buur in gevaar, of de bomma 3 straten verder
Dag Appelfflap,

Ik begrijp je gedachte gang, toch blijft er een verschil, en die zit niet helemaal in het gevoelsmatige ( voor een stuk wel). En dat heeft met de integriteit van het lichaam te maken en dat kinderen de eerste verantwoordelijkheid zijn van de ouders. Als we dan toch over verbieden hebben, dan staat roken bij mij stipt op 1....en zelfs dat is zover ik weet nog in geen enkel land gelukt.....En zelfs ziektekosten regelingen mogen in bijna geen enkel land vragen naar levensstijl...Levensverzekeringen natuurlijk wel: omdat je bekende risico's( lang leven....of in geval van roken : kort leven) verzekerd en de premie is daarmee in overeenstemming.

En niet aankomen met het argument dat kinderen niet mogen roken.... :wink: ...kinderen mogen heel veel dingen niet die volwassen ineens wel mogen....of dat het zelfs als gewenst wordt gezien....

appelfflap
Superposter

Bericht door appelfflap » 14 aug 2018 13:32

Waarom? schreef:
14 aug 2018 13:16
En dat heeft met de integriteit van het lichaam te maken
vaccinatie draagt net toe en houdt rekening met de integriteit vh lichaam, in dit geval dan de kinderen.
kinderziekten doen dit niet.

ik snap de politiek/ideologische insteek maar af en toe zijn er nu eenmaal grenzen en moet je een keertje naar de realiteit kijken. Virussen en bacteriën houden zich niet bezig met politiek, ideologie, een wereldbeeld of maatschappijvisie.
om het nut van vaccinaties te doen inzien zou de overheid voor de komende 5j vaccinaties gewoon meoten afschaffen en verbieden.

hoe lang duurt het voor iedereen terug schreeuwt om vaccinaties?
1,2 of 3 verwoestende plagen? en zou er dan nog veel weerstand zijn tegen een verplichting? Ik ben er zeker van dat deze discussie voor de komende 50j terug in de schuif ligt. Tot mensen binnen 3 à 4 generaties niet meer beseffen wat het nut is, beginnen zeuren en dan moet je gewoon opnieuw voor een jaar of 5 vaccinaties verbieden.

Waarom?
Diehard

Bericht door Waarom? » 14 aug 2018 14:09

appelfflap schreef:
14 aug 2018 13:32
Waarom? schreef:
14 aug 2018 13:16
En dat heeft met de integriteit van het lichaam te maken
vaccinatie draagt net toe en houdt rekening met de integriteit vh lichaam, in dit geval dan de kinderen.
kinderziekten doen dit niet.

ik snap de politiek/ideologische insteek maar af en toe zijn er nu eenmaal grenzen en moet je een keertje naar de realiteit kijken. Virussen en bacteriën houden zich niet bezig met politiek, ideologie, een wereldbeeld of maatschappijvisie.
om het nut van vaccinaties te doen inzien zou de overheid voor de komende 5j vaccinaties gewoon meoten afschaffen en verbieden.

hoe lang duurt het voor iedereen terug schreeuwt om vaccinaties?
1,2 of 3 verwoestende plagen? en zou er dan nog veel weerstand zijn tegen een verplichting? Ik ben er zeker van dat deze discussie voor de komende 50j terug in de schuif ligt. Tot mensen binnen 3 à 4 generaties niet meer beseffen wat het nut is, beginnen zeuren en dan moet je gewoon opnieuw voor een jaar of 5 vaccinaties verbieden.
Dag Appelfflap,

Zoals ik al zei: een stuk zit niet in het gevoelsmatige en een stuk dus wel. Die weerstand blijft nog wel even.., en verdwijnt langzaam en mogelijk helemaal nooit. De gemiddelde mens is niet zo rationeel en statistisch aangelegd....of bagatalliseerd de risico's....
En dan praten we nog niet over religieuze of pseudo religieuze gevoelens.....er is toch niets mooiers dan dat je kind vroeg dood gaat en daarna altijd bij God mag wezen....?

appelfflap
Superposter

Bericht door appelfflap » 14 aug 2018 15:30

Waarom? schreef:
14 aug 2018 14:09
of bagatalliseerd de risico's....
omdat de risico's volstrekt onbekend zijn geworden

daarom mensen er een keer terug kennis mee laten maken

Plaats reactie