Antivaxxers - Kinderartsen slaan alarm

Forum over pseudo-wetenschap, kwakzalverij, alternatieve 'geneeswijzen' en aanverwante zaken die niet onder wetenschap vallen.

Moderator: Moderators

Ingi
Ervaren pen

Re: Antivaxxers - Kinderartsen slaan alarm

Bericht door Ingi » 15 mei 2019 20:20

heeck schreef:
15 mei 2019 19:44
Ingi schreef:
15 mei 2019 19:36
heeck schreef:
15 mei 2019 19:24

Resultaten etaleer je met een weekje hier naast die van de overheid?!

Zet ik in mijn agenda.

Roeland
Eis of verzoek?
Ik wist niet dat je hier huiswerk hoort te maken over alles wat je in een post aan stipt.
Als je bij zo een serieus onderwerp zegt te onderzoeken wat wel/niet klopt dan neem ik je serieus.
Als je wel aankondigt en niets laat zien dan stelt je aankondiging niets voor.

Roeland
Wil je ook weten welke vitamines in rode bietjes zitten? Vroeg mij mijn moeder vanmorgen.
Als ik hier alles plaats wat ik hier dagelijks uitzoek, heb je een extra sterke server nodig.
Kennis is nog geen wijsheid. Alle wijsheid begint bij een diep ontzag voor de natuur.

appelfflap
Superposter

Bericht door appelfflap » 15 mei 2019 20:33

Ingi schreef:
15 mei 2019 20:20
Wil je ook weten welke vitamines in rode bietjes zitten? Vroeg mij mijn moeder vanmorgen.
Als ik hier alles plaats wat ik hier dagelijks uitzoek, heb je een extra sterke server nodig.
begin met de vaccinatie en dat wat je beweert. :)

Ingi
Ervaren pen

Bericht door Ingi » 15 mei 2019 20:43

appelfflap schreef:
15 mei 2019 20:33
Ingi schreef:
15 mei 2019 20:20
begin met de vaccinatie en dat wat je beweert. :)
Nee, mijn moeder is belangrijker.
En beweerd heb ik niets.
Kennis is nog geen wijsheid. Alle wijsheid begint bij een diep ontzag voor de natuur.

Mullog
Ervaren pen

Bericht door Mullog » 15 mei 2019 21:32

Ingi schreef:
15 mei 2019 18:18
Mullog schreef:
15 mei 2019 17:03
Als antivaxxer moet je die consequentie ook aanvaarden.
Welke consequenties bedoel je nu precies?
Naast het risico op ziek worden, wat je welbewust neemt, bijvoorbeeld dat je kinderen geweerd worden in de kinderopvang.
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)

Mullog
Ervaren pen

Bericht door Mullog » 15 mei 2019 21:37

Mcmadtasty schreef:
15 mei 2019 17:16
Vaccineren is vaccineren.
Dat vaccineren de juiste keuze is, is een overtuiging.
Nee, jou overtuiging is dat de keuze voor vaccineren uit overtuiging wordt gedaan. Feit is dat vaccineren beschermd. Dat heeft niks met overtuiging te maken.

Ik heb wel een overtuiging. Namelijk dat antivaxxers zich niet door feiten laten overtuigen maar hun overtuiging blijven volgen :D
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)

Ingi
Ervaren pen

Bericht door Ingi » 15 mei 2019 21:56

Mullog schreef:
15 mei 2019 21:32
Ingi schreef:
Mullog schreef:
15 mei 2019 17:03
Als antivaxxer moet je die consequentie ook aanvaarden.
Naast het risico op ziek worden, wat je welbewust neemt, bijvoorbeeld dat je kinderen geweerd worden in de kinderopvang.
Wat ik lees van die mensen die niet enten of (beperkt, uitgesteld whatever) vinden velen dat geen probleem. En dat is niet een enkel berichtje maar velen. Ze gaan ver in oplossingen bedenken en consequenties aanvaarden. Ook de financieele. Ik vraag mezelf af hoe ver dat gaat, ook de dwangmaatregelen, die er mogelijk/wellicht op gaan volgen en ook daar houdt men al rekening mee. In zo een wereld wil ik zelf liever niet leven en dan heb ik er niet eens wat mee te maken.

appelfflap
Superposter

Bericht door appelfflap » 15 mei 2019 22:11

Ingi schreef:
15 mei 2019 20:43
En beweerd heb ik niets.
heb je de flauwe kul met autisme en vaccinaties al onderzocht?
uw moeder zo ge- en misbruiken om geen boter bij de vis te doen.

vaccinatie meot verplicht zijn, net zoals de verwerpelijke en schandalige dwangmaatregel dat we voor rood moeten stoppen

Mcmadtasty
Forum fan

Bericht door Mcmadtasty » 15 mei 2019 22:17

Mullog schreef:
15 mei 2019 21:37
Mcmadtasty schreef:
Vaccineren is vaccineren.
Nee, jou overtuiging is dat de keuze voor vaccineren uit overtuiging wordt gedaan. Feit is dat vaccineren beschermd. Dat heeft niks met overtuiging te maken.

Ik heb wel een overtuiging. Namelijk dat antivaxxers zich niet door feiten laten overtuigen maar hun overtuiging blijven volgen :D
Waarom zou je beschermt moeten worden door te vaccineren dan?
Het verschil in wat wij hebben verandert niets in de gelijkheid van wat wij zijn.
In lack'ech, ik ben een andere jij, jij bent een andere ik.

Ingi
Ervaren pen

Bericht door Ingi » 15 mei 2019 22:45

appelfflap schreef:
15 mei 2019 22:11
Ingi schreef:
15 mei 2019 20:43
En beweerd heb ik niets.
heb je de flauwe kul met autisme en vaccinaties al onderzocht?
uw moeder zo ge- en misbruiken om geen boter bij de vis te doen.

vaccinatie meot verplicht zijn, net zoals de verwerpelijke en schandalige dwangmaatregel dat we voor rood moeten stoppen

Zij is ziek en kan het huis niet meer uit en ik ben momenteel elke dag uren kwijt om haar leven nog een beetje kleur te geven door onze gesprekken. Dus aub geen onzin opmerkingen over mijn moeder. Hoop maar dat je het grappig bedoelde. Flapdrol...

Ingi
Ervaren pen

Bericht door Ingi » 15 mei 2019 23:14

appelfflap schreef:
15 mei 2019 22:11
Er bestaan stoplichten die uitgaan, als het niet nodig is. Dan moet je het weer zelf bepalen..en zelf kijken of er geen verkeer aankomt. Of zelfs stoplichten, die staan op rood en toch mag je doorrijden als er geen verkeer aankomt. Er staat dan zo een bordje bij met een groene pijl. Blijkbaar mag je soms toch ook nog zelf denken, zonder een bekeuring te krijgen.

Petra
Superposter

Bericht door Petra » 16 mei 2019 03:06

Ingi.... wat heerlijk om jou weer te zien in het :occasion9: gedruis! (En om te zien hoe iedereen blij opleeft van jouw schrijfsels :wink: )
Bietjes zijn heel gezond, veel vitamientjes en mineraaltjes. Ik denk omdat ze rood zijn.
Braver dan de braafste braverik!

"If the mind can find no meaning, then the senses give it. Live for this, wretched being that you are."
― Anne Rice, The Queen of the Damned

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 16 mei 2019 04:49

appelfflap schreef:
15 mei 2019 17:38
Mcmadtasty schreef:
als vaccineren een overtuiging is dan kan homeopathie kankers genezen, is de aarde plat en ... :)
het is door dit soort onzin dat zulke ziektes niet uitgeroeid raken, in dat geval zou je inderdaad niet meer moeten vaccineren.
juist of onjuist is in dit geval geen feitelijkheid maar een waarde-oordeel. Dat je het op grond van de jouw bekende feiten en jouw morele uitgangspunten met dat waarde-oordeel eens bent, maakt de keuze "vaccineren" nog geen definitief feit, daarvoor moet er eigenlijk eerst gevaccineerd worden, :)
Ik wens u alle goeds

Mullog
Ervaren pen

Bericht door Mullog » 16 mei 2019 07:47

Mcmadtasty schreef:
15 mei 2019 22:17
Waarom zou je beschermt moeten worden door te vaccineren dan?
Die vraag moet je stellen aan iemand die niet gevaccineerd is en een van de ziektes heeft gehad.

Mijn praktijkvoorbeeld zijn de waterpokken van mijn vrouw die de ziekte in haar kindertijd niet voldoende heeft gehad en gezellig meedeed toen onze kinderen de waterpokken kregen. Ik kan je verzekeren dat zij niet meer aan die anderhalve week herinnert wil worden. Maar waterpokken vallen buiten de vaccinatie en wat mijn vrouw overkwam is uitermate zeldzaam.

Misschien dat een mazelen of bof slachtoffer zijn of haar verhaal kan doen.

Mullog
Ervaren pen

Bericht door Mullog » 16 mei 2019 07:54

Ingi schreef:
15 mei 2019 21:56
Mullog schreef:
15 mei 2019 21:32
Ingi schreef:

Wat ik lees van die mensen die niet enten of (beperkt, uitgesteld whatever) vinden velen dat geen probleem. En dat is niet een enkel berichtje maar velen. Ze gaan ver in oplossingen bedenken en consequenties aanvaarden. Ook de financieele. Ik vraag mezelf af hoe ver dat gaat, ook de dwangmaatregelen, die er mogelijk/wellicht op gaan volgen en ook daar houdt men al rekening mee. In zo een wereld wil ik zelf liever niet leven en dan heb ik er niet eens wat mee te maken.
Als iemand iets geen probleem vindt is het geen probleem.

appelfflap
Superposter

Bericht door appelfflap » 16 mei 2019 08:16

Peter van Velzen schreef:
16 mei 2019 04:49
daarvoor moet er eigenlijk eerst gevaccineerd worden, :)
er wordt gevaccineerd, al jaren en gelukkig maar. statistieken zijn wat ze zijn.

De antivaxxers hebben momenteel natuurlijk ook het voordeel dat ze door de groep beschermd zijn.
gewoon zorgen dat >95% vd bevolking gevaccineerd is en die paar debielen zijn mee beschermd. dan kun je inderdaad roepen dat vaccinaties zinloos zijn

Plaats reactie