Ufo's, atoomoorlog, een uitdovende zon en onnatuurlijk wolkendek

Forum over pseudo-wetenschap, kwakzalverij, alternatieve 'geneeswijzen' en aanverwante zaken die niet onder wetenschap vallen.

Moderator: Moderators

dikkemick
Ontoombaar

Re: Ufo's, atoomoorlog, een uitdovende zon en onnatuurlijk wolkendek

Bericht door dikkemick » 12 mar 2018 18:20

Ben net weer begonnen in "The believing brain" van Michael Shermer. In de inleiding wordt al gesproken over 'confirmation bias', culturele overtuigingen, mind-set en uiteraard het geloven van het individu in bepaalde zaken.
Je wordt geboren in een christelijk gezin en uiteraard bestaat God dan. Je zoekt alle bewijzen erbij en hetgeen je vindt lijkt dit dan ook steeds weer te bevestigen.
Maar hetzelfde geldt voor de ongelovige/atheïst. We hebben allemaal onze stellige overtuigingen, vaak cultuurgebonden of bepaald door opvoeding.

Gelukkig echter is daar de wetenschappelijke methode. Ook dit is misschien deels gebaseerd op geloof/cultuur en zitten we er met z'n allen 100% naast, maar het is wel een methode met de nodige successen. Ik vertrouw erop en misschien blijkt dit vertrouwen (later) volkomen onterecht.

Profetieën kun je serieus nemen en mensen doen dit ook. Maar nemen ze alle profetieën serieus? Ook ik zou graag verwijzingen zien naar die profetieën die onherroepelijk zijn uitgekomen en niet op toeval o.i.d. kunnen berusten. Ik heb me afgelopen jaar ook aan 3 profetieën gewaagd en low-and-behold, ze kwamen uit. Betekent dit dat ik een profeet ben en al mijn voorspellingen uitkomen? De toekomst zal dit uitwijzen!

Wat overigens ook in het inleidende hoofdstuk van het boek wordt besproken is patternicity en agenticity. Het menselijk brein maakt overal (duidelijke en herkenbare) patronen van, ook als die er niet zijn. Ufo's en wolkendekken b.v. En het brein is heel goed in staat overal een bedoeling aan toe te kennen. Hier een kleine uitleg.

Souls, spirits, ghosts, gods, demons, angels, aliens, intelligent designers, government conspirators, and all manner of invisible agents with power and intention are believed to haunt our world and control our lives. Komt dit bekend voor?
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Philip K. Dick

pallieter
Bevlogen

Bericht door pallieter » 12 mar 2018 18:22

Peter van Velzen schreef:
12 mar 2018 05:47
Ik begrijp dat de Parker Probe een ruimtevaartuig is (en geen vliegtuig) en dat het zijn hoge snelheid alleen bereikt in een extreem nauwe baan om de zon. Je kunt er helemaal niet mee naar Londen vliegen. Het is dus volstrekt terecht dat Maria er niets van wilde geloven. Uiteraard heeft een en ander weinig te maken met cultuur binnen het Christendom. Of vergis ik me hierin?
nop, scram jet. Werkt zelfs enkel in de atmosfeer.

En deze bestaan dus wel. Dienen wel (nog) niet om personen te transporteren. Wel (atoom)bommetjes.
"Anti-intellectualisme has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that my ignorance is just as good as your knowledge" - Isaac Asimov

Boerenverstand
Forum fan

Bericht door Boerenverstand » 12 mar 2018 19:31

Deze zaken doen mij denken aan een discussie op "Goedgelovig", een soort van flashback:

Onder de titels van:

"Frank Ouweneel zuigt Eindtijd uit z’n duim":
https://goedgelovig.wordpress.com/2012/ ... t-zn-duim/

en

"Frank Ouweneel: ‘Alle bronnen vernietigd’":
https://goedgelovig.wordpress.com/2012/ ... ernietigd/

Nog veel meer topics zijn daar te vinden over dit onderwerp.

Gelukkig zijn veel christenen vergevingsgezind, zoals dat hoort. De spreekbeurt-en bijbelstudieagenda van de heer F. Ouweneel is goed gevuld. =D>
Law of Honesty: Don’t pretend that you can do something that you can’t. (NJ Wildberger)

Waarom?
Diehard

Bericht door Waarom? » 12 mar 2018 20:08

pallieter schreef:
12 mar 2018 18:22
12 mar 2018 05:47
Ik begrijp dat de Parker Probe een ruimtevaartuig is (en geen vliegtuig) en dat het zijn hoge snelheid alleen bereikt in een extreem nauwe baan om de zon. Je kunt er helemaal niet mee naar Londen vliegen. Het is dus volstrekt terecht dat Maria er niets van wilde geloven. Uiteraard heeft een en ander weinig te maken met cultuur binnen het Christendom. Of vergis ik me hierin?
Peter reageerde op tweede/derde filmpje.......en dat was wel een correct reactie.

pallieter schreef:
En deze bestaan dus wel. Dienen wel (nog) niet om personen te transporteren. Wel (atoom)bommetjes.
En deze bestaan alleen als testbed..om te testen...niks personen of bommetjes..is zelfs niet bemand en stort neer na test. ..en heel .....misschien bestaan ze wel als een "black project"...zoals met meerdere ontwikkelingen in het verleden ( U2, SR-71, F117 )
God is dood! God blijft dood! En wij hebben hem gedood! Hoe zullen wij ons troosten, wij moordenaars?

Zoek je troost? Bach! ( Waarom? 1:1)

Petra
Superposter

Bericht door Petra » 13 mar 2018 03:00

@ Dolce Vita
Mijn bericht is naar hier verplaatst zie ik.
Al is er geen verband met Ufo's e.d., ik ben wel nog steeds reuze benieuwd naar de antwoorden. 8-[

viewtopic.php?p=546314#p546314
Braver dan the braafste braverik!

"If the mind can find no meaning, then the senses give it. Live for this, wretched being that you are."
― Anne Rice, The Queen of the Damned

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 13 mar 2018 05:09

pallieter schreef:

Sorry ik kom het woordt scramjet helemaal niet tegen in de beschrijving van de PArker Solar Probe
Ik wens u alle goeds

pallieter
Bevlogen

Bericht door pallieter » 13 mar 2018 09:51

13 mar 2018 05:09

Sorry ik kom het woordt scramjet helemaal niet tegen in de beschrijving van de PArker Solar Probe
Mijn excuses, filmjes niet bekeken. De foto die je op youtube ziet (voor de film afspeelt) is wel een scramjet.

De russen beweren dat ze inzetbare sramjets hebben met atoomwapens.

Scramjets bestaan al enkele jaren. Of ze reeds operationeel zijn weet ik niet maar dat is hoogstens een kwestie van enkele jaren. En die dingen halen idd mach 14.
"Anti-intellectualisme has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that my ignorance is just as good as your knowledge" - Isaac Asimov

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 14 mar 2018 05:40

pallieter schreef:
13 mar 2018 09:51
13 mar 2018 05:09

Mijn excuses, filmjes niet bekeken. De foto die je op youtube ziet (voor de film afspeelt) is wel een scramjet.

De russen beweren dat ze inzetbare sramjets hebben met atoomwapens.

Scramjets bestaan al enkele jaren. Of ze reeds operationeel zijn weet ik niet maar dat is hoogstens een kwestie van enkele jaren. En die dingen halen idd mach 14.
Mach 14 is bijna 17.000 km/u. De hoogste snelheid die de Parker Probe waarschijnlijk zal bereiken is 720.000 km/u(200 km/s). Dat is even andere koek! De gemiddelde snelheid in zijn baan rond de zo is "slechts" 400.000 km/u nog altijd 23 keer sneller dan een scramjet. Het is echter zeer bedriegelijk om te doen of je die snelheid hier op aarde kunt bereiken. Dat is eenvoudig onmogelijk.
Ik wens u alle goeds

pallieter
Bevlogen

Bericht door pallieter » 14 mar 2018 08:58

Absoluut Peter!

Een tuig dat tegen deze snelheid door de atmosfeer vliegt zou zulke turbulente stromingen veroorzaken die je zelfs niet met de gevolgen van een orkaan kan vergelijken.

Plaats reactie