Ufo's gemaakt door aliens? Realistischer dan u denkt.

Forum over pseudo-wetenschap, kwakzalverij, alternatieve 'geneeswijzen' en aanverwante zaken die niet onder wetenschap vallen.

Moderator: Moderators

Labyrint
Bevlogen

Re: Ufo's gemaakt door aliens? Realistischer dan u denkt.

Bericht door Labyrint » 21 sep 2019 12:53

heeck schreef:
21 sep 2019 11:37
De ontluistering die het meest valt te vrezen is die van de persoonlijke tekortkomingen en inschattingsfouten door bestuurlijk verantwoordelijken.
En wat stel jij je voor van "op de juiste en veilige wijze voorlichten"?
Ik stel me niets voor. Dat voorlichten en conditioneren is wat er nu gaande is.
De op dit moment duidelijke waarneembare conditionering via de media.
Een voorbereiding op mogelijk enigszins moeilijk te brengen nieuws.
Officiële politiek die zich roert. Marine.

'graded exposure' - gradually introduce something so that it cushions the shock of full disclosure.

In 2013 waren ex-personeel van militaire basissen, ex- gevechtspiloten, en lanceer officieren van nucleaire installaties bijeen in Washington bij de "Citizens Hearing On Disclosure" waar over de zorgen en veiligheid en stabiliteit in de wereld gesproken werd. Het zou een te grote impact hebben op de samenleving.

heeck schreef:
Over wat?
Je raad het nooit.

Unidentified Aerial Phenomena

De ontwikkelingen in de media van heden ten dage 2 jaar geleden opgeworpen door TTSA.
Een onderwerp dat steeds meer in het licht staat in de mainstream media.
De Marine heeft de echtheid van de beelden bevestigd

etc.

Daar wil ik mee zeggen dat er wel een conclusie op de andere volgen zal voor de komende tijd.

Ben benieuwd wat dit gaat doen als we een half jaar verder zijn. Alles gaat een leven krijgen bij elk splintertje officiële bevestiging

heeck schreef:
Zolang dat zo blijft heb je geen 1938-paniek en is er echt geen meute van 8 miljard te vrezen, die hebben wel wat anders aan hun kop. Klimaat, of armoe, of oorlog, of corruptie in je land, bijvoorbeeld.
Ja ook dat nog. Kun je nagaan.
2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)

heeck
Superposter

Bericht door heeck » 21 sep 2019 18:22

Labyrint,

Wat heb ik aan die extra filmpjes?
Niets. Of zelfs het tegendeel van wat je voorstaat!

De citizens hearing van 2013 die je nu aanhaalt, heb ik nageslagen en de NYtimes meldde toen

Mr. Gravel and his fellow panelists were assembled by the Paradigm Research Group, which says it is committed to ending the government’s “truth embargo” on the existence of extraterrestrial life. The lawmakers were there in hopes that their presence and political credibility would be enough to persuade Congress to take the issue . . .

De organiserende Paradigma Research Group, zie ik meer als een hobbyclub A la graancirkeladepten die vissen naar opwinding, dan als een organisator van een formele hearing door een overheid.
De motivering van de bezoekende lawmakers was volgens de Times navenant.

Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
http://skepp.be/nl/rare-apparaten/alfabetisch/full

Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint » 21 sep 2019 20:47

O dus dat zijn volgens jou dus ook weer leugenaars, die allemaal in het complot zitten?
Het is ook nooit goed he?
De citizens hearing van 2013 die je nu aanhaalt, heb ik nageslagen en de NYtimes meldde toen...
Nu meld de NYtimes steeds hele andere dingen.

We zijn dus weer terug bij de door jou ontdekte conspiracy?
De "Elizondo-Connectie" (zo noemde je het geloof ik) die bestond toen nog niet.
Dus hou daar wel rekening mee in je berekeningen

Vraag: Hoe zie jij deze specifieke groep van sprekers (dus deze heren die hier boven aan het woord zijn in 2013) in het hele plaatje?
2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)

heeck
Superposter

Bericht door heeck » 22 sep 2019 14:40

Labyrinth schreef:O dus dat zijn volgens jou dus ook weer leugenaars, die allemaal in het complot zitten?
Het is ook nooit goed he?
Zo gaan we hier niet met elkaar om.
Ik heb niemand voor leugenaar uitgemaakt en mijn complotdenken haalt het niveau van complot niet eens als ik TTSA er van verdenk een leuk zakelijk-amusement-opzetje te onderhouden.

Aan de hand van wat jij tamelijk ongefilterd hier telkens weer spuit, probeer ik me een beeld te vormen van wat de basis zou kunnen zijn voor jouw paniekzaaierij.

En die blijkt elke keer afwezig, noch ga je in op wat ik stel.

Voorbeeld-1:
Labyrinth schreef:
Heeck schreef: Zolang dat zo blijft heb je geen 1938-paniek en is er echt geen meute van 8 miljard te vrezen, die hebben wel wat anders aan hun kop. Klimaat, of armoe, of oorlog, of corruptie in je land, bijvoorbeeld.
Ja ook dat nog. Kun je nagaan.
Wat kan ik nu nagaan? Dat miljarden mensen inderdaad geen zier zullen geven om het onderscheidingsvermogen van moderne radarapparatuur, want dat stel ik. Of vind je dat jouw opwinding over radarproblemen bovenop de dagelijkse sores van velen desondanks in goede banen moeten worden geleid ?

Voorbeeld-2:
Ik vraag je wat jij je voorstelt van "op de juiste en veilige wijze voorlichten" en je geeft gewoon geen antwoord.

Voorbeeld-3:
Labyrinth schreef:Zoals ik 2 jaar geleden al meldde zijn de UAP's kennelijk ook in de oceanen te vinden.
Wat kennelijk? Nergens zie ik bevestiging of onderbouwing van deze uitspraak van je.
Natuurlijk kan ik bericht over zo een waarneming ook terugvinden, maar dat zegt niets meer dan een waarneming van het monster van Loch Ness, die ik ook her en der kan terugvinden.
Nergens is de waarneming verklaard. Berichten over weerom waarnemen van zulke dockingstations zie ik niet terug?
Een onderzoeksprogramma ook niet. Een waarneming die gewoon in de lucht is opgelost?

Voorbeeld-4:
Labyrinth schreef:Welke soort van hypotheses kun je daar nu op loslaten?
Verbeeld je je nu dat we hier op basis van wat door jou aangedragen materiaal hypothesen kunnen samenstellen waarvan toch moet worden gehoopt dat er ooit eentje van zou kunnen worden bevestigd?

Al eerder heb ik aangegeven dat zulk soort hypothesen loslaten als ware het jonge hondjes die best wel wat kunnen vinden, volslagen zinloos is.

Misschien kan jij hier je eigen oproep volgen en overgaan tot een "op de juiste en veilige wijze voorlichten" over deze UAP-koorts.
Ik nok hier voorlopig af want TTSA houdt me ook al wekelijks "op de hoogte".

Roeland
PS
Ter verdere orientering: The Pentagon's UFO hunt
https://skeptoid.com/episodes/4621
====

Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint » 22 sep 2019 18:30

heeck schreef: Ik heb niemand voor leugenaar uitgemaakt en mijn complotdenken haalt het niveau van complot niet eens als ik TTSA er van verdenk een leuk zakelijk-amusement-opzetje te onderhouden.
Maar ook niemand voor een spreker van de waarheid. En een mening heb je in dit topic nog nooit gehad. Je loopt alleen maar te klagen over bedrog.
TTSA misleid volgens jou het publiek met een, zoals je het vandaag benoemd, een “zakelijk - amusement-opzetje”. Nou het is een opzet tot in het Witte Huis inmiddels.

Ze (TTSA) misleiden vandaag met hulp van de marine zelfs de senatoren.
Of de senatoren en de marine zitten zelf ook in het complot en willen ze die TTSA winkel promoten..
Je hebt er zelfs een naam voor gegeven en een waarschuwing. “Pas op voor de “Elizondo-Connectie”.
Je hebt hier dus een complot ontdekt.

Die oplichters die connecties met TTSA hebben die gaan straks dus allemaal brommen als het bedrog uitkomt.
Hoe noemt men dat? Misleiding van de eigen militaire machten? Dat is landverraad.

Hoe heb je dit complot ontdekt Heeck?

Daar tegenover hecht je geen enkele waarde aan serieuze getuigenissen van serieuze mensen. Gaat geheel voorbij aan wat de heren in de diverse filmpjes te vertellen hebben. Loopt er omheen zonder de inhoud te willen aanhoren en valt voor jouw gemak dan de organisatie’s aan —- (die deze mensen netjes in staat stellen te spreken over hun belevenissen) — en dat doe je dan op basis van een artikel over de organisatie in de NYtimes . Ik mag aannemen dat jij er dus ook geen enkele waarheid uit verwacht.

Ik stelde je de vraag wat je van de sprekers vind uit bovenstaande filmpjes maar daar geef je geen antwoord op.

De enige conclusie hieruit is dat je TTSA ziet als oplichters en misleiders die alle lof, reclame, steun en hulp voor hun hele misleidende handel vanuit de hoogste kringen van de USA en het leger mogen ontvangen.

En de media doet hier ook aan mee.

En als klap op de vuurpijl vorige week de Marine.

Zij zijn dus allen medeplichtig aan het verspreiden van gefantaseerde UFO verhalen en zitten in jouw wereld allemaal in deze TTSA zwendel en pikken zo hun graantje mee?

Dus vroeg ik je al eens eerder: “Heeck, ben jij een “conspiracy-theorist”?
heeck schreef: Of vind je dat jouw opwinding over radarproblemen bovenop de dagelijkse sores van velen desondanks in goede banen moeten worden geleid ?
Er zijn en waren helemaal geen radarproblemen.
heeck schreef:Ik vraag je wat jij je voorstelt van "op de juiste en veilige wijze voorlichten" en je geeft gewoon geen antwoord.
Hoe kom je daar nou bij? Dat doe ik daar direct onder je vraag.

Daarnaast heb ik al vanaf de eerste pagina’s in dit topic gesproken over

“conditionering”,

of:

‘limitted hangout’, ‘pre-inoculation’. 'graded exposure'

En ik antwoordde je gisteren over je vraag “hoe ik me dat voor stel”
Labyrint schreef:Ik stel me niets voor. Dat voorlichten en conditioneren is wat er nu gaande is. De op dit moment duidelijke waarneembare conditionering via de media. Een voorbereiding op mogelijk enigszins moeilijk te brengen nieuws.
Officiële politiek die zich roert. Marine.

'graded exposure' - gradually introduce something so that it cushions the shock of full disclosure.

In 2013 waren ex-personeel van militaire basissen, ex- gevechtspiloten, en lanceer officieren van nucleaire installaties bijeen in Washington bij de "Citizens Hearing On Disclosure" waar over de zorgen en veiligheid en stabiliteit in de wereld gesproken werd. Het zou een te grote impact hebben op de samenleving.
heeck schreef:Voorbeeld-3:
Labyrinth schreef:Zoals ik 2 jaar geleden al meldde zijn de UAP's kennelijk ook in de oceanen te vinden.
Wat kennelijk? Nergens zie ik bevestiging of onderbouwing van deze uitspraak van je.
Zegt de man die zelf geen mening heeft vanaf dag 1.

Geen hypothese of zelfs een mogelijkheid waagt te opperen over wat er mogelijk kan spelen in de uitlatingen van TTSA etc.

Het zijn geen leugenaars volgens jou. Maar wat zijn het dan?
heeck schreef:
22 sep 2019 14:40
Natuurlijk kan ik bericht over zo een waarneming ook terugvinden, maar dat zegt niets meer dan een waarneming van het monster van Loch Ness, die ik ook her en der kan terugvinden.
Deze vergelijking slaat al helemaal nergens op en laat zien dat je jezelf geen argumenten meer kan vormen. Dat je in dit topic steeds verder afdrijft en die vervelende nieuwsberichten over ufo’s maar steeds blijven komen.
Je hoopte dat het als een kaars zou doven. En nu ga je dus allerlei onzinnige kinderachtige dingen zeggen

Maar ik heb wel een antwoord op jouw briljante vergelijking.

De Schotse Marine zoekt niet naar Loch Ness.
heeck schreef:Nergens is de waarneming verklaard. Berichten over weerom waarnemen van zulke dockingstations zie ik niet terug? Een onderzoeksprogramma ook niet. Een waarneming die gewoon in de lucht is opgelost?
Er bestaan in dit topic ergens linken die een filmpje openen op YouTube
Daar zien we de piloot David Fravor, die het erover heeft.

Heb jij ooit een lakei gehad?

Lees dit topic nog eens door. Ik heb voldoende links geplaatst.
Vragen die je vandaag (opnieuw) stelt zijn hier meestal al (tevergeefs) beantwoord.

Behalve dat YouTube ruim dan voldoende met verklaringen van piloten en radar personeel die gaan over de
“TicTac UFO’s” of : “The Nimitz Encounters”

Helaas is de non-fiction serie “Unidentified” nog niet in Nederland te bekijken. Daarin een uitvoerige beschouwing over de gebeurtenissen op zee.
Een deel van de wereld heeft de serie inmiddels kunnen zien.
Maar er is genoeg te vinden over “USO’s” op YouTube of in het algemeen op internet. Googelen. USO (Unidentified submerged object) en dan in combinatie met TTSA, TicTac.

In dit topic: Hal Puthoff, en Luis Elizondo hebben het er look nog over tegenover een zaal met mensen. Hal Puthoff heeft het er ook nog over in een radio podcast. Ook te vinden in dit topic. Daar heeft hij het ook nog over UAP’s die regelmatig boven Nucleaire installaties rondhangen.
Net zoals die lanceer officier Robert Salas vertelde in mijn laatst geplaatste filmpjes waar jij zegt niets aan te hebben.

De gebeurtenissen waar hij over spreekt was in 1967. Dus wie was toen in die tijd al in staat dergelijk technisch hoogstaande apparatuur te creëren
heeck schreef:Verbeeld je je nu dat we hier op basis van wat door jou aangedragen materiaal hypothesen kunnen samenstellen waarvan toch moet worden gehoopt dat er ooit eentje van zou kunnen worden bevestigd?
Ik zou verwachten van iemand die eerlijk is dat je zou zeggen: “Het is vast wel baanbrekende geheim gehouden technologie” of ”Het zijn schimmen ”, “radarproblemen”.

Maar die kunnen we sinds vorige week met alle zekerheid doorstrepen want zelfs met de meest moderne apparatuur is men niet in staat gebleken te achterhalen wat het fenomeen is.
heeck schreef: Al eerder heb ik aangegeven dat zulk soort hypothesen loslaten als ware het jonge hondjes die best wel wat kunnen vinden, volslagen zinloos is.

Bang om die conspiracy theorie van jou over de ware bedoelingen van TTSA te moeten prijsgeven? Weet ik nog steeds je mening niet.
heeck schreef: Ik nok hier voorlopig af want TTSA houdt me ook al wekelijks "op de hoogte".
He, ook toevallig. Net nu “de misleiding van TTSA” steeds spannender aan het worden is.

ChaimNimsky
Diehard

Bericht door ChaimNimsky » 23 sep 2019 02:09

Maria schreef:
20 sep 2019 08:42
Datgene wat het web overgaat zijn misschien allemaal beelden met daaraan vastgekoppeld individuele verklaringen en mogelijkheden, maar voorlopig nergens gestaafd.
Wat is gestaafd, is dat zowel de camerabeelden, de radarbeelden, de infraroodbeelden en de waarnemingen van professioneel personeel echt zijn. De logische vraag doemt natuurlijk meteen op: wat kan het zijn? Maar sinds eigenlijk alle niet-technologische mogelijkheden niet meer realistisch lijken, stopt men liever met het opperen van mogelijkheden, omdat de buitenaardse hypothese in werkelijkheid steeds meer in zicht komt. Mijn vraag is: betreft het menselijke technologie of niet? Daarover kan heel goed gesproken worden.
Voorlopig heb ik nog geen hypotheses gezien in de officiële berichtgevingen. Dus waarom zou ik er één moeten aanreiken?
Je kunt geen betere hypothese dan een technologische aanbieden, vandaar dat er steeds omheen wordt gepraat nadat het geen reflecties, weerballonetjes, etc., kunnen zijn.
Ik zal het moeten doen met de officiële bevestiging van deze meldingen en wat daarin is bekend gemaakt. Ik ben geen wetenschapper in dit vakgebied en heb dan ook niet de nodige kennis en gegevens om hierover hypothesen te kunnen vormen.
Tekenend. Van kwantummechnica, tijdreizen, placebos, onstoffelijk bewustzijn, totaan psychologie wordt er meegedacht en gehypothetiseerd, maar als de niet-menselijke hypothese wel erg duidelijk bij de mogelijkheden gaat behoren, vindt men het ineens relevant dat men geen wetenschapper is en hierover blijkbaar geen hypothesen meer kan vormen, zoals men dat nog wel kon toen het wellicht een goedkope hoax had kunnen zijn of simpele reflecties.
axxyanus schreef:
20 sep 2019 12:04
Op welke manier is die sterk?
Omdat het vrijwel zeker technologie betreft waartoe mensen aannemelijkerwijs niet in staat zijn en andere hypothesen steeds minder werkbaar blijken.
Ik heb op dit moment geen weet van natuurkundige kennis, die dat soort technologie zou kunnen verklaren.
Exact. Maar het fenomeen is echt en officieel bevestigd.
Een mens zonder religie is als een vis zonder fiets.

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 23 sep 2019 05:46

ChaimNimsky schreef:
23 sep 2019 02:09
Omdat het vrijwel zeker technologie betreft waartoe mensen aannemelijkerwijs niet in staat zijn en andere hypothesen steeds minder werkbaar blijken.
Zolang er geen objectieve en herhaalbare observaties mogelijk zijn is het niet zeker of er wel van technologie sprake is. Dingen die verdwijnen in "thin air" zijn waarschijnlijk slechts atmosferische fenomenen. Dat is en blijft de meest waarschijnlijke hypothese. Zolang we geen informatie hebben omtrent de fysieke samenstelling van het waargenomen fenomeen, weten we niet waaruit het bestaat. Veronderstellen dat het een technologisch fenomeen is gaat dan ook twee stappen te ver. Stao 1: Denken dat een materiëel object is. Stap2 :Denken dat het door bewuste wezens is vervaardigd.
De derde stap is nog absurder: Denken dat het een niet aardse oorsprong heeft. Voor geen van deze stappen is er enig bewijs.
Ik wens u alle goeds

Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint » 23 sep 2019 06:52

Je zit er naast en hebt zelfs geen klok horen luiden dus laat staan dat jij 👌 weet waar de klepel hangt Peter van Velzen.
Het is bijna aandoenlijk.

☺️

axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus » 23 sep 2019 09:24

ChaimNimsky schreef:
axxyanus schreef:
20 sep 2019 12:04
Op welke manier is die sterk?
Er moet eerst nog vastgesteld worden dat het om technologie gaat. Heeft iemand al ooit een brok van zo'n vliegende schotel gevonden?
ChaimNimsky schreef:
Ik heb op dit moment geen weet van natuurkundige kennis, die dat soort technologie zou kunnen verklaren.
Exact. Maar het fenomeen is echt en officieel bevestigd.
Dat het fenomeen bestaat, wil nog niet zeggen dat de verklaring die jij er voor naar voor schuift de juiste is.

Mensen die dachten een vliegende schotel te achtervolgen, terwijl ze ondertussen venus in het oog hadden, merkten ook een fenomeen op. Dat maakte hun verklaring voor het fenomeen nog niet het juiste.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
Mijn Unitarian Jihad Naam: Sister Sabre of Patience; Haal de jouwe hier
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman

Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint » 23 sep 2019 09:38

axxyanus schreef:Er moet eerst nog vastgesteld worden dat het om technologie gaat. Heeft iemand al ooit een brok van zo'n vliegende schotel gevonden?

🕶

We zullen het wel gaan meemaken.
Elizondo zal zich hieruit moeten redden.
Ik denk niet dat hij tijd aan het winnen is uit de gevangenis te blijven.

axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus » 23 sep 2019 09:55

Labyrint schreef:
23 sep 2019 09:38
axxyanus schreef:Er moet eerst nog vastgesteld worden dat het om technologie gaat. Heeft iemand al ooit een brok van zo'n vliegende schotel gevonden?

🕶

We zullen het wel gaan meemaken.
Elizondo zal zich hieruit moeten redden.
Ik denk niet dat hij tijd aan het winnen is uit de gevangenis te blijven.
Sorry maar ik beschouw Fox News, niet als een betrouwbare nieuwsbron.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
Mijn Unitarian Jihad Naam: Sister Sabre of Patience; Haal de jouwe hier
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman

Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint » 23 sep 2019 10:11

Excuses aanvaard. 😁

Het is niet belangrijk wat jij betrouwbaar vind. Het gaat niet om FOX. Het gaat hier natuurlijk om wat Elizondo zegt. En niet om FOX of de honderden andere internationale kranten en media die de berichten van TTSA verslaan

heeck
Superposter

Bericht door heeck » 23 sep 2019 12:22

Labyrint,

Ik loop je lange reactie nog na om te zien of ik er zinvol op weet te reageren.
Gelijk al in het begin eis je namelijk dat ik waarheidsprekers en leugenaars uit elkaar moet houden, terwijl ik herhaald heb gesteld dat we hier onmachtig zijn om ook maar iets verstandigs over moderne radar-apparatuur en/of getuigenissen op te brengen.
Desondanks wil je dat ik toch met je meedoe in iets wat ik wegens onze onkunde ook al herhaald zinloos heb genoemd.

Ondanks dat ik je vier voorbeelden noem van je niet-reageren, laat je die weer liggen en beticht me nu sluiks van oneerlijkheid:
Ik zou verwachten van iemand die eerlijk is dat je zou zeggen: “Het is vast wel baanbrekende geheim gehouden technologie” of ”Het zijn schimmen ”, “radarproblemen”.

Ondertussen dus even maar dit intermezzo:
Labyrint schreef:
23 sep 2019 10:11
Excuses aanvaard. 😁

Het is niet belangrijk wat jij betrouwbaar vind. Het gaat niet om FOX. Het gaat hier natuurlijk om wat Elizondo zegt. En niet om FOX of de honderden andere internationale kranten en media die de berichten van TTSA verslaan
Laat ik voor de feestvreugde ook eens losjes uit de heup vurende wat aanhalen uit een van die honderden die jij aan de kant schuift:

Uit The Intercept *) van 1 juni 2019, dus 1 dag na jouw op 23 sept aangehaalde FOX-news van 31 mei 2019.
https://theintercept.com/2019/06/01/ufo-unidentified-history-channel-luis-elizondo-pentagon/ schreef:. . .
Whatever the truth about otherworldly UFOs (cue a collective eye-roll from scientists), there is one crucial detail missing from “Unidentified,” as well as from all the many stories that have quoted Elizondo since he outed himself nearly two years ago to a wide-eyed news media:
There is no discernible evidence that he ever worked for a government UFO program, much less led one.
. . .
Een vermoeden dat al in mei 2018 werd gepubliceerd in een link die ik je 22 sept. gaf.
Indeed, judging by all the UFO stories lighting up the internet this week, the self-described “career spy” is having another big moment in the media spotlight. The timing is either an auspicious coincidence or the “flying saucers are here” brigade’s well-oiled PR machine is working overtime.
Het doet me deugd dat Elizondo zijn vermoeden krachtig uitspreekt dat er buitenaards materiaal bij de overheid aanwezig moet zijn. Zal ik toch nog mijn chocoladeweddenschap verliezen!

Roeland

*)
https://nl.wikipedia.org/wiki/The_Intercept

Maria
Moderator

Bericht door Maria » 23 sep 2019 20:24

ChaimNimsky schreef:
Maria schreef:
20 sep 2019 08:42
Voorlopig heb ik nog geen hypotheses gezien in de officiële berichtgevingen. Dus waarom zou ik er één moeten aanreiken?
Je kunt geen betere hypothese dan een technologische aanbieden, vandaar dat er steeds omheen wordt gepraat nadat het geen reflecties, weerballonetjes, etc., kunnen zijn.
Ik zal het moeten doen met de officiële bevestiging van deze meldingen en wat daarin is bekend gemaakt. Ik ben geen wetenschapper in dit vakgebied en heb dan ook niet de nodige kennis en gegevens om hierover hypothesen te kunnen vormen.
Tekenend. Van kwantummechnica, tijdreizen, placebos, onstoffelijk bewustzijn, totaan psychologie wordt er meegedacht en gehypothetiseerd, maar als de niet-menselijke hypothese wel erg duidelijk bij de mogelijkheden gaat behoren, vindt men het ineens relevant dat men geen wetenschapper is en hierover blijkbaar geen hypothesen meer kan vormen, zoals men dat nog wel kon toen het wellicht een goedkope hoax had kunnen zijn of simpele reflecties.
Waarom deze reactie van jou naar mij toe?
Je hebt het nu over mij?
Het tegendeel van alles wat je nu noemt, behalve zo nu en dan het overdenken van een aantal psychologische onderwerpen, is voor wat mij betreft het geval.
Hypothesen opstellen laat ik aan anderen over.
"Quand Dieu se tait, on peut lui faire dire ce que l'on veut." - Sartre.
"Als God zwijgt kun je hem laten zeggen wat je wil."

ChaimNimsky
Diehard

Bericht door ChaimNimsky » 23 sep 2019 21:25

Maria schreef:
23 sep 2019 20:24
Je hebt het nu over mij?
Ik had het over de manier waarop men hypothetiseerde toen het nog weerballonnetjes, reflecties, luchtspiegelingen of een goedkope hoax kon zijn, ten opzichte van de manier waarop men ineens alle hypothesen achterwege laat nadat het geen weerballonnetjes, reflecties, luchtspiegelingen of een goedkope hoax meer zijn kan. Ik geloof niet dat jij voordien met speculaties bent gekomen, dus dat gedeelte betreft vanzelfsprekend degenen die dat voordien deden. Voor zover het jou (en de rest) aangaat, is mijn vraag: betreft het menselijke technologie of niet? En daarover kan heel goed gesproken worden.
Een mens zonder religie is als een vis zonder fiets.

Plaats reactie