Hemelse groet

Forum over pseudo-wetenschap, kwakzalverij, alternatieve 'geneeswijzen' en aanverwante zaken die niet onder wetenschap vallen.

Moderator: Moderators

ChaimNimsky
Diehard

Re: Hemelse groet

Bericht door ChaimNimsky » 29 aug 2017 09:17

Petra schreef:
29 aug 2017 03:06
(...) Zo belangrijk vind ik het allemaal niet op wereldschaal. En volgens mij jij ook niet. :D
Nee. Maar als Kim Jong Un & president Trump ons bezig zagen, zouden ze iets kunnen leren, niet? :wink:
Okay, kom maar op met de verhalen.

dikkemick
Ontoombaar

Bericht door dikkemick » 29 aug 2017 10:15

Excuus. Ik zocht het (filmpje pitbull) in het hemelse. Die zeer bijzondere wonderlijke gebeurtenissen. Want wat echte wonderen zijn (dus niet die toevallige samenloop van omstandigheden) is hier nog niet uitgelegd. Wanneer heeft een gebeurtenis het etiket: wonder?
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Philip K. Dick

De Encyclopedist
Ervaren pen

Bericht door De Encyclopedist » 29 aug 2017 11:30

dikkemick schreef:
29 aug 2017 10:15
Excuus. Ik zocht het (filmpje pitbull) in het hemelse. Die zeer bijzondere wonderlijke gebeurtenissen. Want wat echte wonderen zijn (dus niet die toevallige samenloop van omstandigheden) is hier nog niet uitgelegd. Wanneer heeft een gebeurtenis het etiket: wonder?
Dat hangt er van af wie je vraagt. Voor de wonderen die in de functie-eisen van Rooms-Katholieke heilige staan ligt de lat vrij laag, voornamelijk een hoop papierwerk.
Laatst gewijzigd door De Encyclopedist op 29 aug 2017 11:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Stook een vuur voor iemand en hij heeft het een dag warm; steek hem in brand en hij heeft het de rest van zijn leven warm. (Terry Pratchett)

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 29 aug 2017 11:32

dikkemick schreef:
29 aug 2017 10:15
Doe ik hier nog zo mijn best...
Ik wens u alle goeds

dikkemick
Ontoombaar

Bericht door dikkemick » 29 aug 2017 12:24

Ik kies dan in dit opzicht voor klasse 4. Ten slotte zijn er nog gebeurtenissen die aantoonbaar in strijd zijn met de huidige wetenschappelijke theorieën. Er zijn dan twee mogelijkheden": De waarneming van de gebeurtenis was niet correct, of onze wetenschappelijke theorieën zijn niet correct. Als een van beiden wordt gecorrigeerd, dan houdt deze klasse van wonderen weer op te bestaan. Bijvoorbeeld: Koude kernfusie.
Een echt wonder blijft dan een gebeurtenis die nooit verklaard kan worden door de wetenschap, zelfs niet als deze zeer ver gevorderd is. Dan hebben we wat mij betreft met een echt wonder te maken. De opstanding Jezus zou (indien echt gebeurd na 3 dagen werkelijk dood te zijn geweest ) een Wonder zijn. Probleem met dit soort wonderen is dat de bewijslast wel enorm HUGE wordt. En dat mankeert er nu exact aan die opstanding.

Petra's wonderen (hoe zeer ik ze ook wil respecteren) vallen dus zeker buiten deze categorie. Ik vind mijn kinderen ook een wonder, maar helaas voor hen...ze zijn zo gewoon als een bruine boon (citaat het heertje).
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Philip K. Dick

Petra
Superposter

Bericht door Petra » 30 aug 2017 00:41

dikkemick schreef:
29 aug 2017 12:24
een Wonder zijn. Probleem met dit soort wonderen is dat de bewijslast wel enorm HUGE wordt. En dat mankeert er nu exact aan die opstanding.

Petra's wonderen (hoe zeer ik ze ook wil respecteren) vallen dus zeker buiten deze categorie. Ik vind mijn kinderen ook een wonder, maar helaas voor hen...ze zijn zo gewoon als een bruine boon (citaat het heertje).
Dat jongetje in dat liedje 'little wonders' die z'n ogen dichtknijpt en de bal vangt. Dat is toch geweldig.
En dan, noemen we dat wondertje. Valt de wereld nu uit de lucht? Houdt de zon op met schijnen? Wat is er erg aan om buitengewone dingen wél zo te noemen?
Braver dan the braafste braverik!

"If the mind can find no meaning, then the senses give it. Live for this, wretched being that you are."
― Anne Rice, The Queen of the Damned

Petra
Superposter

Bericht door Petra » 30 aug 2017 00:57

ChaimNimsky schreef:
29 aug 2017 09:17
Petra schreef:
(...) Zo belangrijk vind ik het allemaal niet op wereldschaal. En volgens mij jij ook niet. :D
Nee. Maar als Kim Jong Un & president Trump ons bezig zagen, zouden ze iets kunnen leren, niet? :wink:
:lol:
Ik ga op vakantie. Dus 't mot drie weekjes wachten.
Maar dan heb ik nog in petto.. het verhaal van het motorongeluk, de Fiat, het glaasje draaien, Terschellingse regenmuur, de dubbele regenboog.. zo ff snel opgesomd uit de losse pols.

P.S.
Hangen hier overal aanplakbiljetten i.v.m. teaching recruitment.(email: schoolslinkrecruit@languagelink.vn, http://www.schoolslinkhanoi.com/#jobs)
Hoe wonderlijk is dat.
I.i.g. lekkerder eten dan in China. :lol:
Braver dan the braafste braverik!

"If the mind can find no meaning, then the senses give it. Live for this, wretched being that you are."
― Anne Rice, The Queen of the Damned

ChaimNimsky
Diehard

Bericht door ChaimNimsky » 30 aug 2017 01:30

Petra schreef:
30 aug 2017 00:57
ChaimNimsky schreef:
Petra schreef:
:lol:
Ik ga op vakantie. Dus 't mot drie weekjes wachten.
Maar dan heb ik nog in petto.. het verhaal van het motorongeluk, de Fiat, het glaasje draaien, Terschellingse regenmuur, de dubbele regenboog.. zo ff snel opgesomd uit de losse pols.

P.S.
Hangen hier overal aanplakbiljetten i.v.m. teaching recruitment.(email: schoolslinkrecruit@languagelink.vn, http://www.schoolslinkhanoi.com/#jobs)
Hoe wonderlijk is dat.
I.i.g. lekkerder eten dan in China. :lol:
Okay, een hele goede vakantie toegewenst! En tot over 3 weken.

Gerard R.
Bevlogen

Bericht door Gerard R. » 03 sep 2017 10:37

ChaimNimsky schreef:
Petra schreef:
Ze doen hun eigen ding.
Het gebrul van Trump werkt in ieder geval ook hier niet:
http://www.nbcnews.com/news/north-korea ... s_20170903
http://nos.nl/l/2191128
Irak werd aangevallen indertijd om 'massavernietigingswapens' (die er niet waren..).
Alles is tijdelijk en heel iets anders dan wij denken... Niets aan te doen...

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 04 sep 2017 05:37

Berichten die uitsluitend ingingen op het conflict tussen Noord-Korea en de VS c.s. verplaatst naar De stoomwals Trump is op gang gekomen
Ik wens u alle goeds

Plaats reactie