Hemelse groet

Forum over pseudo-wetenschap, kwakzalverij, alternatieve 'geneeswijzen' en aanverwante zaken die niet onder wetenschap vallen.

Moderator: Moderators

Petra
Banned

Re: Hemelse groet

Bericht door Petra » 14 jul 2017 01:54

De Encyclopedist schreef:
Ik denk dat dit voorval twee dingen illustreert: ook onwaarschijnlijke dingen gebeuren en mensen zijn abominabel in het inschatten van kansen, zowel voor als na de uitkomst.
Leuk verhaal!
Je twee illustraties zijn prima, edoch ik vind de onwaarschijnlijke gebeurtenissen nu eenmaal mooi om je over te verwonderen.
Braver dan the braafste braverik!

"If the mind can find no meaning, then the senses give it. Live for this, wretched being that you are."
― Anne Rice, The Queen of the Damned

Petra
Banned

Bericht door Petra » 14 jul 2017 02:02

Berjan schreef:@Petra:

Misschien zijn we wel verbonden met elkaar door onzichtbare banden en kunnen mensen die overlijden hierdoor een boodschap geven aan hen die ervoor open staan?
Sja, ik heb het gekke idee dat dat zo is, dat we neurologisch verbonden zijn. Maar net als bij een radio; je zendt uit maar moet de juiste golflengte vinden om het op te vangen. Niet specifiek bij overlijden maar gewoon altijd. Al denk ik dat je misschien bij overlijden een krachtiger signaal kan uitzenden. OF dat een klein kind nog meer open staat om het op te vangen.
In de quantum research stapelt het bewijs hiervoor zich trouwens op. (Had ik een filpmje over gepost bij gedeelde filmpjes).
Berjan schreef: Zonder dit topic te willen kapen, heb ik ook twee keer "zoiets" meegemaakt. Een keer met het overlijden van een oma, en een keer met het overlijden van een opa. Vooral de eerste keer was het indrukwekkend en gaf het mij een dubbel gevoel (verdriet voor het overlijden van mijn oma, uiteraard, en een soort blijdschap van het meegemaakte). En ook dat "wonder" gebeurde precies op de tijdstip van overlijden (hebben we later gehoord).
Een topic start je om te laten kapen. :D
Dus ik hoop dat je meer vertelt over de little wonders met jouw oma en opa.

"If the mind can find no meaning, then the senses give it. Live for this, wretched being that you are."

Petra
Banned

Bericht door Petra » 14 jul 2017 02:24

Ik heb nog een mooi verhaal.

45 jaar geleden.
Mijn moeder en haar broer zitten te borrelen.
Opeens zegt haar broer 'ik moet naar papa toe en wel nu'.
Hun vader lag doodziek in het ziekenhuis. Maar het was nacht, en niet bepaald bezoekuur.
Hij is naar dat ziekenhuis gegaan, maar mocht er niet in.
Is ie langs een regenpijp omhoog geklommen en via een open raam naar binnen geklauterd.
Heeft z'n vader gevonden. Die daar op dat moment in zijn armen is overleden.
Just in time to be there.
Toeval?

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 14 jul 2017 05:50

Petra schreef: Is ie langs een regenpijp omhoog geklommen en via een open raam naar binnen geklauterd.
Dat van die regenpijp geloof ik eigenlijk niet. Ook niet dat het raam openstond. Maar het blijft een mooi verhaal.
Ik wens u alle goeds

Vilaine
Bevlogen

Bericht door Vilaine » 14 jul 2017 13:26

Een mogelijke verklaring kan zijn, dat de man wist dat zijn vader doodziek in het ziekenhuis lag.
Als hij niet beter wist dan dat de vader gezond en wel thuis zat, is het inderdaad bizar.
Despite the high cost of living.....
it remains popular.

Arjen2015
Ervaren pen

Bericht door Arjen2015 » 14 jul 2017 14:08

@ Petra

Misschien doel je ook hierop ?

RNG research

https://www.nemokennislink.nl/publicati ... de-zintuig" onclick="window.open(this.href);return false;
http://noosphere.princeton.edu/results.html#alldata" onclick="window.open(this.href);return false;

Er zijn in ieder geval wel mensen bezig om te proberen zaken wetenschappelijk te bewijzen...
liefde doet pijn, maar beter te voelen dan gevoelloos ;)

Petra
Banned

Bericht door Petra » 15 jul 2017 06:04

Arjen2015 schreef:@ Petra

Misschien doel je ook hierop ?
Ik doel hierop:

http://global-mind.org" onclick="window.open(this.href);return false;

en

http://www.mutualresponsibility.org/sci ... s-ted-talk" onclick="window.open(this.href);return false;

All that’s separating you from another person is your skin. Remove it and you have removed the barrier between you and other beings. So there is no real independent self aloof from other human beings, inspecting the world and inspecting other people, you are in fact connected not just by facebook and internet, you are connected by your neurons.”
Neuroscientist Vilyanur S. Ramachandran, Ph.D., outlines the fascinating functions of mirror neurons. Only recently discovered, these neurons allow us to learn complex social behaviors, some of which formed the foundations of human civilization as we know it.
Ramachandran is director of the Center for Brain and Cognition at the University of California, San Diego, and an adjunct professor at the Salk Institute. According to his research, we have whole chains of neurons which talk to each other, so
there is no real distinctiveness of your consciousness from somebody else’s consciousness… And this is not mumbo-jumbo philosophy” he says, “it emerges from our understanding of basic neuroscience.”

Petra
Banned

Bericht door Petra » 15 jul 2017 06:08

Peter van Velzen schreef:
Petra schreef: Is ie langs een regenpijp omhoog geklommen en via een open raam naar binnen geklauterd.
Dat van die regenpijp geloof ik eigenlijk niet. Ook niet dat het raam openstond. Maar het blijft een mooi verhaal.
... Hendrik Haan uit Koog aan de Zaan had er waarschijnlijk een nog veeeeel mooier verhaal van kunnen maken. :wink:

herman van der helm
Forum fan

Bericht door herman van der helm » 16 jul 2017 13:27

Graag wil ik ook een van mijn vele ervaringen vertellen.

Mijn oudste dochter was 4 jaar en ging bij oma logeren.
Midden in de nacht werd ik met een schok wakker om mijn dochter te grijpen omdat ze uit bed viel. Mijn vrouw vroeg wat ik toch aan het doen was. Ik zei dat ik Laura wilde grijpen. "Ja, maar je weet toch dat ze niet hier slaapt maar bij je moeder".

De volgende dag heb ik haar weer opgehaald bij mijn moeder. Die zei dat Laura vannacht bij haar uit het tweepersoonsbed was gevallen.

Tja.
Het zware werk in de wereld een stuk leuker en veiliger: http://www.tiller.eu

Maria
Site Admin

Bericht door Maria » 16 jul 2017 14:34

herman van der helm schreef: De volgende dag heb ik haar weer opgehaald bij mijn moeder. Die zei dat Laura vannacht bij haar uit het tweepersoonsbed was gevallen.
Sterk....

We zien je af en toe hier.
Laatst dacht ik nog dat we zo'n mooi topic hadden voor jou. :)
Heb je dat al gezien?
preuts of .....blootgewoon
"Quand Dieu se tait, on peut lui faire dire ce que l'on veut." - Sartre.
"Als God zwijgt kun je hem laten zeggen wat je wil."

herman van der helm
Forum fan

Bericht door herman van der helm » 16 jul 2017 15:34

Maria schreef:
herman van der helm schreef: De volgende dag heb ik haar weer opgehaald bij mijn moeder. Die zei dat Laura vannacht bij haar uit het tweepersoonsbed was gevallen.
Sterk....

We zien je af en toe hier.
Laatst dacht ik nog dat we zo'n mooi topic hadden voor jou. :)
Heb je dat al gezien?
preuts of .....blootgewoon

Klopt, wel gelezen, maar bijzonder weinig tijd gehad vanwege mijn werk en een langdurige juridische procedure om het naaktstrand Delftse Hout open te houden. Is gelukt, dus misschien weer wat meer tijd na mijn vakantie.
Het zware werk in de wereld een stuk leuker en veiliger: http://www.tiller.eu

Maria
Site Admin

Bericht door Maria » 16 jul 2017 15:39

herman van der helm schreef: Is gelukt,
=D>
"Quand Dieu se tait, on peut lui faire dire ce que l'on veut." - Sartre.
"Als God zwijgt kun je hem laten zeggen wat je wil."

Petra
Banned

Bericht door Petra » 17 jul 2017 05:01

herman van der helm schreef:Graag wil ik ook een van mijn vele ervaringen vertellen.

Mijn oudste dochter was 4 jaar en ging bij oma logeren.
Midden in de nacht werd ik met een schok wakker om mijn dochter te grijpen omdat ze uit bed viel. Mijn vrouw vroeg wat ik toch aan het doen was. Ik zei dat ik Laura wilde grijpen. "Ja, maar je weet toch dat ze niet hier slaapt maar bij je moeder".

De volgende dag heb ik haar weer opgehaald bij mijn moeder. Die zei dat Laura vannacht bij haar uit het tweepersoonsbed was gevallen.

Tja.
Wat mooi!
TX :D

vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution » 18 jul 2017 13:39

Dit zijn ervaringen die maken dat sommige mensen gaan geloven "dat er toch iets moet zijn", dat wil zeggen "buitenstoffelijke entiteiten" (geesten en goden en dergelijke). De aanname van "buitenstoffelijke entiteiten" is echter een wilde aanname die niet aanspoort om door te blijven zoeken naar een mogelijk wetenschappelijke (en "stoffelijke") verklaring.
                              Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest

Hopper
Banned

Bericht door Hopper » 18 jul 2017 18:30

vegan-revolution schreef:Dit zijn ervaringen die maken dat sommige mensen gaan geloven "dat er toch iets moet zijn", dat wil zeggen "buitenstoffelijke entiteiten" (geesten en goden en dergelijke). De aanname van "buitenstoffelijke entiteiten" is echter een wilde aanname die niet aanspoort om door te blijven zoeken naar een mogelijk wetenschappelijke (en "stoffelijke") verklaring.

Geloven is iets aan nemen zonder bewijs. Dus als er een bewijs is, dan is het geen geloven meer. Je moet dus zeggen: ik geloof het niet. Omdat jou het bewijs ontbreekt. Daarom is discussie over dit soort zaken ook niet zo productief.
Zien dat er niks te bereiken valt is zien.

Plaats reactie