Anti vaccinatie

Forum over pseudo-wetenschap, kwakzalverij, alternatieve 'geneeswijzen' en aanverwante zaken die niet onder wetenschap vallen.

Moderator: Moderators

appelfflap
Superposter

Re: Anti vaccinatie

Bericht door appelfflap » 25 jan 2018 09:24

Petra schreef:
25 jan 2018 05:27
Maar er wordt 'blind geënt.
en als men niet blind mag inenten impliceert dat automatisch dat men elke pasgeborene eerst door een batterij tests moet jagen en dan kom je er niet met een jaartje, los vd kostprijs. nu moet je wel eerst weten wat je moet zoeken en da's bij veel ziekten niet eens het geval.

gebrek aan geld of onwil?
Kom op tegen kanker verzamelt in Vlaanderen al jaren ettelijke miljoenen. de vooruitgang beperkt zich nog altijd dat kanker gewoon minder dodelijk wordt en men meer soort kan genezen. voorkomen of vroegtijdig is, ondanks de miljoenen, nog steeds hele verre toekomstmuziek

het is gewoon effe center gewoon iedereen in te enten. die 0,00..x% die echt pech hebben? dat weegt niet op tegen de rest en dat is inderdaad een koude kille afrekening. er worden jaarlijks miljoenen kinderen ingeënt en de echte pechvogels zijn er geen 100, bij wijze van spreken, en dan kijk ik wereldwijd hé

daartegenover staan wel tienduizenden, misschien 100 000'en kinderen die geen vreselijke (minder)ziektes meer kunnen krijgen met dood en verlamming tot gevolg.

tegnstanders beseffen gewoon het balngrijk inentingen zijn, beseffen het gevaar niet meer en lullen dan maar uit hun nek

Vilaine
Bevlogen

Bericht door Vilaine » 25 jan 2018 12:24

De getallen komen toch wel op enkele 10.000-den kinderen die min of meer ernstige bijwerkingen krijgen, wereldwijd en per jaar, waarvan een deel blijvend letsel ondervindt.
Daar staat tegenover, dat 2-3 miljoen levens van kinderen worden gespaard, wereldwijd en per jaar.

Het vervelende is, dat anti-vaxers (bijna altijd leken) geen geloof hechten aan statistici, wetenschappers en doktoren, maar meer vertrouwen hebben in andere anti-vaxers (meestal leken).

Zoals een anti-vax moeder en propogandiste zegt: Ik bepaal zelf wel wie ik geloof, ik kan zelf wel googelen, ik vertrouw op mijn gezond verstand en intuïtie en niet op statistische onderzoeken en de mening van experts.

En inderdaad, als je googelt komen er in overgrote meerderheid anti-vax sites tevoorschijn.

Zijn ongevaccineerde kinderen gezonder dan gevaccineerde kinderen? Volgens de anti-vaxers wel. Ze verwijzen wel steeds naar dezelfde paar onderzoeken, die nogal wat kritiek ondervonden hebben van experts. Maar ja, die kritiek is een complot van de industrie, die miljoenen aan vaccinatie verdient.
Despite the high cost of living.....
it remains popular.

Bonjour
Site Admin

Bericht door Bonjour » 25 jan 2018 13:58

Ik vraag me af wat een moeder doet. Haar niet gevaccineerd kind naar een crèche brengen met heel veel andere niet gevaccineerde kinderen of naar een crèche vol met gevaccineerde.
Zelfs als schepping bewezen wordt, is Magrathea net zo waarschijnlijk als God.

Fish
Moderator

Bericht door Fish » 25 jan 2018 16:33

Petra schreef:
Maar er wordt 'blind geënt. Het zou m.i. goed zijn als men in staat was de trigger gevoeligen o.e.a. manier te kunnen herkennen en daar rekening mee houden. Vraag me af of dat een geldkwestie is of onvermogen.
Het duurt niet lang meer of ze kunnen aan de hand van je DNA voorspellen of je bijwerkingen kan verwachten en welke.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.

Fish
Moderator

Bericht door Fish » 25 jan 2018 16:34

Fish schreef:
25 jan 2018 16:33
Petra schreef:
Maar er wordt 'blind geënt. Het zou m.i. goed zijn als men in staat was de trigger gevoeligen o.e.a. manier te kunnen herkennen en daar rekening mee houden. Vraag me af of dat een geldkwestie is of onvermogen.
Het duurt niet lang meer of ze kunnen aan de hand van je DNA voorspellen of je bijwerkingen kunt verwachten en welke.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.

Petra
Superposter

Bericht door Petra » 27 jan 2018 05:44

Fish schreef:
25 jan 2018 16:34
Fish schreef:
25 jan 2018 16:33
Petra schreef:
Het duurt niet lang meer of ze kunnen aan de hand van je DNA voorspellen of je bijwerkingen kunt verwachten en welke.
Van dat blind typen ga ik bijwerkingen zien. :lol: :lol: Dubbel duurt het langst
Laatst gewijzigd door Petra op 27 jan 2018 05:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Braver dan the braafste braverik!

"If the mind can find no meaning, then the senses give it. Live for this, wretched being that you are."
― Anne Rice, The Queen of the Damned

Petra
Superposter

Bericht door Petra » 27 jan 2018 05:46

appelfflap schreef:
25 jan 2018 09:24
Petra schreef:
Maar er wordt 'blind geënt.
en als men niet blind mag inenten impliceert dat automatisch dat men elke pasgeborene eerst door een batterij tests moet jagen en dan kom je er niet met een jaartje, los vd kostprijs. nu moet je wel eerst weten wat je moet zoeken en da's bij veel ziekten niet eens het geval.
Ik zat te denken aan het hielprikje... zo simpel kan het m.i. wel zijn.

Dan zou het of moeilijk zijn om die triggers bepalen, of het is een geldkwestie.

appelfflap schreef:
25 jan 2018 09:24
tegenstanders beseffen gewoon het belangrijk inentingen zijn, beseffen het gevaar niet meer en lullen dan maar uit hun nek
Dat ben ik enigszins met je eens.
Sommige tegenstanders zijn of erg gelovig of gewoon bang voor eventuele mogelijke nadelige gevolgen.

"If the mind can find no meaning, then the senses give it. Live for this, wretched being that you are."

appelfflap
Superposter

Bericht door appelfflap » 27 jan 2018 11:54

Petra schreef:
27 jan 2018 05:46
en vermenigvuldig dat nu eens met de massa kinderen? beperk je voor mijn part tot de ontwikkelde wereld.
hoeveel kost een hielprikje x hoeveel kinderen = en perfect wetende dat je bij >95-99% geen problemen zult zien tegen vaccinatie

Petra
Superposter

Bericht door Petra » 28 jan 2018 07:20

appelfflap schreef:
27 jan 2018 11:54
Petra schreef:
en vermenigvuldig dat nu eens met de massa kinderen? beperk je voor mijn part tot de ontwikkelde wereld.
hoeveel kost een hielprikje x hoeveel kinderen = en perfect wetende dat je bij >95-99% geen problemen zult zien tegen vaccinatie
Ehhhh... nou... dan wacht ik maar weer ff af tot één vd rekenwonders het sommetje weer oplost want ik heb geen idee.

Maar goed; ik meen te begrijpen dat het een kosten/baten verhaal is. Dat wel.
En wat zegt dat je dan?

appelfflap
Superposter

Bericht door appelfflap » 28 jan 2018 07:48

Petra schreef:
28 jan 2018 07:20
En wat zegt dat je dan?
vaccinatie blijven toepassen en ook gewoon verplichten
wat de ouders willen doet er verder niet toe

Bonjour
Site Admin

Bericht door Bonjour » 28 jan 2018 18:13

Je kan wel gaan testen, maar ook testen hebben weer hun foutmarges. 100% veilige gezondheidszorg bestaat niet.
Zelfs als schepping bewezen wordt, is Magrathea net zo waarschijnlijk als God.

pallieter
Bevlogen

Bericht door pallieter » 28 jan 2018 18:49

Petra schreef:
28 jan 2018 07:20
appelfflap schreef:
27 jan 2018 11:54
Petra schreef:
Ehhhh... nou... dan wacht ik maar weer ff af tot één vd rekenwonders het sommetje weer oplost want ik heb geen idee.

En wat zegt dat je dan?
Dat er risico's bestaan in het leven. En dat we die perfect aanvaarden. Anders zouden we bijvoorbeeld nooit kinderen in een wagen plaatsen.

We maken keuzes. Gaan we bijvoorbeeld kiezen om een de extreem kleine kans op allergische reactie bij een vaccinatie te vermijden wetende dat je met dat geld véél meer levens kan redden door te investeren in andere medische toepassingen? Er bestaat niet genoeg geld om elk risico in de maatschappij weg te nemen. Dus kies je om te investeren in zaken die het meeste nut hebben.

Dus wat zegt dat? Dat jij ook niet bereidt bent om al je luxe op te geven om alle miserie uit te wereld te helpen. Of dacht je dat anderen dit wel zullen betalen?
"Anti-intellectualisme has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that my ignorance is just as good as your knowledge" - Isaac Asimov

Petra
Superposter

Bericht door Petra » 29 jan 2018 05:35

pallieter schreef:
28 jan 2018 18:49

Dat er risico's bestaan in het leven. En dat we die perfect aanvaarden. Anders zouden we bijvoorbeeld nooit kinderen in een wagen plaatsen.

We maken keuzes. Gaan we bijvoorbeeld kiezen om een de extreem kleine kans op allergische reactie bij een vaccinatie te vermijden wetende dat je met dat geld véél meer levens kan redden door te investeren in andere medische toepassingen? Er bestaat niet genoeg geld om elk risico in de maatschappij weg te nemen. Dus kies je om te investeren in zaken die het meeste nut hebben.

Dus wat zegt dat? Dat jij ook niet bereidt bent om al je luxe op te geven om alle miserie uit te wereld te helpen. Of dacht je dat anderen dit wel zullen betalen?
Sja, zoiets bedoelde ik met kosten/baten. Het is zo dat we THANS nu eenmaal die keuzes moeten maken, daar heb je gelijk in.
Ik zit het ook beter te hebben dan het gros der wereldbevolking.
Hence.. mijn gedachten over een geldloze maatschappij.. ooit.

Vilaine
Bevlogen

Bericht door Vilaine » 29 jan 2018 11:11

Ik heb ergens gelezen, dat het meeste geld in de gezondheidszorg gaat naar rommelen in de marge. Het verlengen van levens en het wat dragelijker maken van levens in de laatste jaren. De peperdure onderzoeken en therapieën m.n. bij ouderen en enkele zeldzame ziekten. (Even geen waardeoordeel).
Zover ik weet is vaccinatie een erg goedkoop middel om naast veel leed ook veel kosten te besparen.

RESULTS: Analyses showed that routine childhood immunization among members of the 2009 US birth cohort will prevent ∼42 000 early deaths and 20 million cases of disease, with net savings of $13.5 billion in direct costs and $68.8 billion in total societal costs, respectively.
it remains popular.

Vilaine
Bevlogen

Bericht door Vilaine » 02 feb 2018 12:16

Complotdenkers vaccineren niet.

Een tip om ze tot vaccineren over te halen:

Wanneer iemand eenmaal zo’n wereldbeeld heeft, is het erg moeilijk om zijn of haar mening te veranderen. De onderzoekers raden dan ook aan om bij vaccinatie te proberen de angst voor samenzweringen te gebruiken. Dat kan door te beweren dat duistere machten je juist proberen tegen te houden om je kind in te laten enten. Dat zou de anti-vaxxers als een speer naar de dokter moeten laten gaan voor een injectie voor hun kind.
it remains popular.

Plaats reactie