Genezen op straat.
Moderator: Moderators
Genezen op straat.
Loop ik zomaar tegen een filmpje aan waarin een jongen genezen wordt van de pijn in zijn hand. Artsen kunnen hun praktijk wel sluiten. Het is zo eenvoudig allemaal.
Eigenaardig dat de figuur in de rolstoel niet door deze genezer benaderd werd. Hij zal wel allergisch reageren op de bijverschijnselen denk ik.
Maar goed, straks met je al dan niet ongeneeslijke kwaal op zoek naar deze genezer. Komt het allemaal weer goed.
Oh ja. er bestaat ook de mogelijkheid deze geneeswijze zelf onder de knie te krijgen via Evangelisatie training.
http://www.evangelisatie-training.nl/
Groet
kiks
Eigenaardig dat de figuur in de rolstoel niet door deze genezer benaderd werd. Hij zal wel allergisch reageren op de bijverschijnselen denk ik.
Maar goed, straks met je al dan niet ongeneeslijke kwaal op zoek naar deze genezer. Komt het allemaal weer goed.
Oh ja. er bestaat ook de mogelijkheid deze geneeswijze zelf onder de knie te krijgen via Evangelisatie training.
http://www.evangelisatie-training.nl/
Groet
kiks
Kabouters bestaan niet, maar ze hebben wel rode puntmutsjes.
http://www.pumbo.nl/boek/volwassengeloof" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.pumbo.nl/boek/volwassengeloof" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Destinesia
Re: Genezen op straat.
Wat me opvalt is dat de verminkten en de mensen met geamputeerde ledematen nooit worden genezen.kiks schreef:Loop ik zomaar tegen een filmpje aan waarin een jongen genezen wordt van de pijn in zijn hand. Artsen kunnen hun praktijk wel sluiten. Het is zo eenvoudig allemaal.
De fantasie speelt met de gedachten van deze gelovigen. Soms beweerd men te zijn genezen op een paranormale manifestatie. Of bij Lourdes of bij een andere christelijke manifestatie. Maar achteraf was het allemaal maar schijn. Vaak zijn het onduidelijke klachten of bestaan uit niet controleerbare overdreven beweringen van vermeende genezingen die vanuit zichzelf ook wel zouden zijn genezen. Of helemaal niet.
Sjamanen 'genezen', Paranormalen 'genezen', Afrikanen 'genezen', .....overal over de wereld 'genezen' mensen op miraculeuze wijze aan allerlei vage kwaaltjes. Nooit zie je enig wetenschappelijk bewijs of een enorme krantenkop over een opgewekte dode. In christelijke obscure media worden er aan de lopende band doden opgewekt en genezen er mensen zogenaamd van kanker of een andere interne ziekte. Maar het zijn allemaal indianenverhalen. Het is frappant dat alleen gelovigen deze wonderen zien en geloven. Geen wetenschapper die erbij heeft gestaan en een genezer voordroeg voor de "Nobelprijs van de goddelijke genezing". De hele wereld zou op z'n kop staan als deze wonderen écht zouden zijn. Als je een God bent doe dan een wonder dat werkelijk opvalt. Wat hebben de 'wonderen' anders voor nut? Nooit werd er bijvoorbeeld iemand genezen van derdegraads brandwonden of van ernstige verminking. Brandwonden blijven brandwonden. Zwaar letsel blijft zwaar letsel. Iemand zonder ogen bleef tot aan zijn dood iemand zonder ogen al bad men de sterren van de hemel. Nooit werd er ergens ter wereld iemand genezen van geamputeerde ledematen of van een misvormd lichaam. Nooit zijn vingers weer aangegroeid van iemand die ze heeft moeten missen bij het zagen van wat planken in de houtzagerij. Nee God geneest geen amputaties of ernstige brandwonden. Ook gaat God niet bij de ziekenhuizen langs.
- Peter van Velzen
- Site Admin
Of misschien aanbid men de verkeerde god. De Azteken hadden er een die het - in elk geval voor zichzelf - wel deed:Destinesia schreef: Nee God geneest geen amputaties of ernstige brandwonden. Ook gaat God niet bij de ziekenhuizen langs
http://www.hln.be/hln/nl/2661/Dieren/ar ... nder.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
Maar natuurlijk is het - bij de Azteken - heel goed mogelijk, dat je voor zo'n genezing eerst een of meer mensenoffers moet brengen.
Ik wens u alle goeds
Er werd de hele dagen onzichtbaar geopereerd bij Jomanda. De "engelen" waren hard aan het werk. Er werden honderden liters ingestraald water verkocht. Die genezing zouden bieden. Maar ook hier was farmaceutische industrie niet in geïnteresseerd. Het is de grootste hoax geweest van de afgelopen tientallen jaren. Maar het bewijs zat tussen de oren van de mensen. Nergens terug te vinden rond zichtbare zaken. David de Vos claimt ook genezingen. Maar ook hier is het bewijs afwezig. Jan Zijlstra is ontmaskerd maar gaat gewoon door. Als een arts zijn werk niet goed doet en dingen claimt die achteraf niet waar zijn. Dan mag hij naar de tuchtraad. De gebedgenezers komen bijna overal mee weg. En vaak ligt het ook aan de volgelingen. Als ze hun mond open doen dan staan ze niet open voor het wonder en laten ze zien dat ze geen sterk geloof hebben in een opperwezen.Destinesia schreef: Nooit zijn vingers weer aangegroeid van iemand die ze heeft moeten missen bij het zagen van wat planken in de houtzagerij. Nee God geneest geen amputaties of ernstige brandwonden. Ook gaat God niet bij de ziekenhuizen langs.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Het valt me op dat ze er ook nooit voor bidden.Destinesia schreef:Wat me opvalt is dat de verminkten en de mensen met geamputeerde ledematen nooit worden genezen.
Zouden ze zelf ergens weten dat ze in onzin geloven?
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Henry Ford
Waarschijnlijk wel. Althans ze vragen nooit om onmogelijke dingen. Die toch niet uitkomen. Je ziet ze dus niet de proef op de som nemen door een mortuarium binnen te stappen. En daarna de tot leven gekomen mensen, één voor één weer terug brengen naar de familie. Ze weten dat dood dus dood is. Een geamputeerde arm niet meer aangroeit na gebed. Maar als je dus geen kinderen kunt krijgen. Dan verwachten ze wel dat ze invloed kunnen uitoefenen op de eicel, zaadcel, bevruchting, innesteling. Erg knap dat ze dat dus met gebed kunnen regelen. Of zouden ze stiekem weten dat de natuurlijke cyclus soms weer op gang komt. En nu kunnen ze er een adreskaartje op plakken. Niemand kan toch bewijzen dat ze ongelijk hebben.Jagang schreef: Het valt me op dat ze er ook nooit voor bidden.
Neen het is zo lastig je handen ineen te vouwen met van die stompjes.Jagang schreef:Het valt me op dat ze er ook nooit voor bidden.Destinesia schreef:Wat me opvalt is dat de verminkten en de mensen met geamputeerde ledematen nooit worden genezen.
Oeps zei ik dat luidop?
Groet,
Bob
Edit: mocht deze opmerking iets over de schreef gaan, behouden mods het recht deze te verwijderen.
"You can think I'm wrong, but that's no reason to quit thinking." - House
Tiepvauden ondur voorbehauwt.
Ik zie de levensstroom van Jan Zijlstra in Leiderdorp nog niet volstromen met geamputeerden, lijders aan het syndroom van Down en diepzwakzinnigen.Jagang schreef:Het valt me op dat ze er ook nooit voor bidden.Destinesia schreef:Wat me opvalt is dat de verminkten en de mensen met geamputeerde ledematen nooit worden genezen.
Hij weet wel beter.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
-
Jinny
Wanneer ik er eentje tegenkom mag hij mijn aputatievingertop weer aan laten groeien, kan nooit moeilijk zijn begrijp ik.
Mijn zoon van 14 kwam laatst met een vraagteken boven zijn hoofd thuis en zei: "Ik was bij een vriendje thuis en die zijn christelijk, ik snap niet dat intelligente mensen christelijk kunnen zijn."Jagang schreef: Zouden ze zelf ergens weten dat ze in onzin geloven?
god is a word and the argument ends there -Bill Callahan
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn’t go away -Philp K. Dick
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn’t go away -Philp K. Dick
Daar heb ik dus ook enige moeite mee. Vooral als ze allerhande bizarre claims neerleggen, die ze niet kunnen bewijzen. En op de vraag of ze op basis van een zekere intellectuele integriteit een fatsoenlijke afweging kunnen maken, rond deze zaken. Dan kijken ze je aan of ze het in Keulen horen donderen. Op de meeste onderwerpen blijkt dit mogelijk te zijn. Maar als het over religie gaat dan schakelen ze hun kostbare verstand uit. En zijn het volgzame slaven van een nogal primitieve leer.zalwel schreef:
Mijn zoon van 14 kwam laatst met een vraagteken boven zijn hoofd thuis en zei: "Ik was bij een vriendje thuis en die zijn christelijk, ik snap niet dat intelligente mensen christelijk kunnen zijn."
Misschien stomme vraag, maar, ehm waarom heeft de gebedsgenezer in kwestie een bril bij zich? Had een bijziende voorbijganger die na een consult niet meer nodig en heeft die daar achtergelaten ofzo?
Groet,
Bob
Groet,
Bob
"You can think I'm wrong, but that's no reason to quit thinking." - House
In een ander topic gaat het over placebo. Dit is gewoon vergelijkbaar.
Er moet ook nog even extra "genezen" worden, om die laatste pijntjes weg te werken. Vreemd, als ze aan Jezus zelf om genezing vragen...
"Genees deze jongen!"
"Ja, momentje, ik doe eerst een deel, bid nog een keer voor de rest"
"Euhm... ok dan. Nog een keer: Genees deze jongen"
Vreemd...
Ik heb het al nooit gehad op gebedsgenezing. Nog nooit een arm aan zien groeien. Het gaat zo vaak om een pijn in de gewrichten die je uit jezelf kunt onderdrukken. Jan Zijlstra, daar zou ik nog wel een keer naartoe willen, kijken wat hij nu allemaal te bieden heeft... (niet dat ik veel verwacht)
Er moet ook nog even extra "genezen" worden, om die laatste pijntjes weg te werken. Vreemd, als ze aan Jezus zelf om genezing vragen...
"Genees deze jongen!"
Vreemd...
Ik heb het al nooit gehad op gebedsgenezing. Nog nooit een arm aan zien groeien. Het gaat zo vaak om een pijn in de gewrichten die je uit jezelf kunt onderdrukken. Jan Zijlstra, daar zou ik nog wel een keer naartoe willen, kijken wat hij nu allemaal te bieden heeft... (niet dat ik veel verwacht)
We geloven het zelf niet, daarom beginnen we er niet aan. Je zou eens voor joker staan als er niets gebeurt. De kerk in het Westen is krachteloos, men gelooft het zelf niet en vindt het dan vreemd dat een niet-gelovige niet gelooft.Jagang schreef:Het valt me op dat ze er ook nooit voor bidden.Destinesia schreef:Wat me opvalt is dat de verminkten en de mensen met geamputeerde ledematen nooit worden genezen.
Corrie ten Boom: O Willem, had ik jouw hersens maar.
Bij Jan Zijlstra gebeurt wel wat. T.B. Joshua en Guillermo Maldonado, daar is het nog spectaculairder, maar moet je een eind voor reizen.JohanT schreef:In een ander topic gaat het over placebo. Dit is gewoon vergelijkbaar.
"Genees deze jongen!"
Vreemd...
Corrie ten Boom: O Willem, had ik jouw hersens maar.