Ufo's gemaakt door aliens? Realistischer dan u denkt.

Forum over pseudo-wetenschap, kwakzalverij, alternatieve 'geneeswijzen' en aanverwante zaken die niet onder wetenschap vallen.

Moderator: Moderators

MaartenV
Bevlogen

Re: Ufo's gemaakt door aliens? Realistischer dan u denkt.

Bericht door MaartenV » 05 apr 2021 04:12

Maar er is naast de data, die er wel degelijk zijn (je moet ze enkel als zodanig erkennen), ook de logica.

Een gigantisch groot universum/multiversum = aliens zijn massaal in de meerderheid tov menselijk ras. Intelligent leven is in meerderheid tov menselijk ras, wegens grote getallen.

Dit betekent ook dat er vele miljoenen intelligente aliensoorten moeten bestaan in het gigantische universum of het multiversum.

Geraken ze hier? over generaties heen geraken ze hier. Wanneer ze ruimteschepen bouwen waarin generaties zich kunnen voortplanten. Hun ruimteschip is als een miniplaneet waarin een alienras overleeft doorheen de eeuwen. Vooral wanneer hun moederplaneet geen leven meer toelaat en ze naar een nieuwe verblijfplaats zoeken op een leefbare planeet zoals de onze.
Recent werd ook door een professor wiskundig bewezen dat superluminale snelheden mogelijk zijn: zie hier voor de wetenschappelijke paper.

Wanneer de tijd zich anders gedraagt in hun snelle ruimteschepen dan daarbuiten (zie relativiteitstheorie), dan bereiken ze binnen hun levensduur wellicht onze planeet.

Een intelligent alienras kan zichzelf biologisch manipuleren en onder ons rondlopen, gecamoufleerd met menselijke of dierlijke biologie, en in de hoogste echelons van onze samenleving meedraaien.

Als ze tot hier kunnen geraken zijn er wellicht diverse soorten hier op Aarde, vermomd of leven ze verdoken, die in competitie met elkaar zijn, zoals wij dat op Mars en de Maan zijn met de Russen, de Chinezen, de Arabieren, de Amerikanen en de Indiers.

Dat is de logica.
Deeltjes die uit het niets in het vacuüm de wereld inkomen en weer uitgaan zijn voor mij mogelijke kandidaten van een interactie tussen het virtuele (een denkwereld) en het reële (de materiële wereld). (Maarten Vergucht)

dikkemick
Ontoombaar

Bericht door dikkemick » 05 apr 2021 08:55

@MaartenV

Met die logica zjin er dan ook vele kwaadwillende volkeren die in staat zijn de aarde totaal te vernietigen (en dit ook willen!). De aarde bestaat nog, ergo...
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Philip K. Dick

MaartenV
Bevlogen

Bericht door MaartenV » 05 apr 2021 09:19

Da's waar. Maar het is daarom denkbaar dat als er zoveel leven in de kosmos is, wat waarschijnlijk is, gezien de grootte ervan, er zoiets bestaat als 'Galactische Federaties', zonder dat deze zichzelf zo noemen, (zoals een wetenschapper recent onthulde) die regels opleggen en dergelijke oorlogvoering verbieden en tegengaan. Dat lijkt me eveneens logisch. Net zoals in onze wereld er instanties zijn ontstaan die internationaal recht in het leven riepen tgv de toenemende globalisering.
Deeltjes die uit het niets in het vacuüm de wereld inkomen en weer uitgaan zijn voor mij mogelijke kandidaten van een interactie tussen het virtuele (een denkwereld) en het reële (de materiële wereld). (Maarten Vergucht)

axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus » 05 apr 2021 09:30

MaartenV schreef:
05 apr 2021 04:12

...

Geraken ze hier? over generaties heen geraken ze hier. Wanneer ze ruimteschepen bouwen waarin generaties zich kunnen voortplanten. Hun ruimteschip is als een miniplaneet waarin een alienras overleeft doorheen de eeuwen.
Maar als we dan bezoek krijgen van aliens op zo'n miniplaneet ruimteschip, kunnen we dat niet terugvinden?
MaartenV schreef:
Recent werd ook door een professor wiskundig bewezen dat superluminale snelheden mogelijk zijn: zie hier voor de wetenschappelijke paper.
Je moet heel voorzichtig zijn met een wiskundig bewijs dat iets mogelijk is. Voor zover ik de paper begrijp zegt die enkel dat er een theoretische oplossing bestaat binnen de kennis die we nu hebben. Dat is minder sterk dan beweren dat dit soort snelheden in de werkelijkheid mogelijk zijn. Ook zegt dat niets over de omstandigheden. Het is bv niet uit te sluiten dat dergelijke snelheden in de werkelijkheid mogelijk zijn maar dat als gevolg daarvan dat de objecten die ze ondergaan uiteenvallen in elementeire deeltjes en daarmee dus ook alle leven vernietigd wordt.
MaartenV schreef:
Wanneer de tijd zich anders gedraagt in hun snelle ruimteschepen dan daarbuiten (zie relativiteitstheorie), dan bereiken ze binnen hun levensduur wellicht onze planeet.
Heb jij enig idee hoeveel energie er nodig is om een mini-planeet die aan een relativistische snelheid ons zonne-stelsel nadert, af te remmen tot een snelheid waarbij het praktisch is om op bezoek te komen?
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman

MaartenV
Bevlogen

Bericht door MaartenV » 05 apr 2021 09:49

Axxyanus, wat ik bedoel met mini-planeet is dat men van generatie op generatie er overleeft. Afhangend van de grootte van de aliens die er in overleven (misschien ter grootte van insecten?) zal dat de grootte van dat ruimteschip bepalen en zal dat al dan niet heel wat energie kosten. Dat klopt. Maar ook voor het energieprobleem zou een hoogtechnologische samenleving wellicht een oplossing hebben.

Kijk naar de UAP's die nu werden gefilmd. Dat zijn objecten die de geluidssnelheid overtreffen maar je hoort hen niet door de geluidsmuur gaan. Er volgt geen schokgolf met een knal. Hoe kan dat? Lijkt onmogelijk voor de moderne wetenschapper die er prat op gaat dat zijn huidige kennis van de fysica de juiste is. Nochthans stelt men vast dat deze objecten geen schokgolf nalaten wanneer ze door de geluidsmuur gaan, doch sneller gaan reizen dan het geluid. Zo kan je je ook voorstellen dat een vergevorderde alienbeschaving technologie heeft bedacht die hun energieprobleem oplost. Of die de ruimtetijd vervormt.

TIBERIUS CLAUDIUS
Bevlogen

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS » 05 apr 2021 09:57

MaartenV schreef:
Heeft hij dat, nou ik ben zeer benieuwd naar dat bewijs.

PS.
Wiskundig zijn tachyonen ook mogelijk maar het is zeer te betwijfelen of ze daadwerkelijk bestaan.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?

dikkemick
Ontoombaar

Bericht door dikkemick » 05 apr 2021 10:10

MaartenV schreef:
05 apr 2021 09:19
Da's waar. Maar het is daarom denkbaar dat als er zoveel leven in de kosmos is, wat waarschijnlijk is, gezien de grootte ervan, er zoiets bestaat als 'Galactische Federaties', zonder dat deze zichzelf zo noemen, (zoals een wetenschapper recent onthulde) die regels opleggen en dergelijke oorlogvoering verbieden en tegengaan. Dat lijkt me eveneens logisch. Net zoals in onze wereld er instanties zijn ontstaan die internationaal recht in het leven riepen tgv de toenemende globalisering.
Als je het zo benadert, is alles logisch. Zelfs dat er elders in het heelal een MaartenV op een forum zit te posten dat er elders in het heelal MaartenV's moeten bestaan, gezien de grootte van hun universum.
Ik vind het speculatief gehalte ervan te groot.

Ik ben absoluut met je eens dat er meerdere planeten zijn waarop leven heeft kunnen ontwikkelen of nog kan ontwikkelen, maar waar ik de grootste moeite mee heb is de hele geringe tijdsperiode dat de mens op aarde is. Op kosmische tijdschaal stellen we echt niets voor. En juist in die tijdsspanne zou een meer geavanceerde wereld ons weten te bezoeken?

De kosmische kalender is een tijdschaal waarbij de verstreken leeftijd van het heelal wordt omgezet naar een kalenderjaar. Deze schaal kreeg bekendheid door de Amerikaanse astronoom Carl Sagan. ... Op deze tijdschaal is een seconde ongeveer 434 jaar en de levensduur van de mens hooguit 0,25 seconden.https://nl.wikipedia.org/wiki/Kosmische_kalender

Pas op 30 december verschijnen de eerste primaten op aarde!
31 december 23.59.20 uur - Eerste landbouw.
31 december 23.59.35 uur - Neolitische beschaving.
31 december 23.59.59 uur - Columbus landt in Amerika
De HUIDIGE SECONDE: 31 december 24.00.00 uur - Begin van de moderne cultuur, wetenschap en technologische ontwikkeling, Franse Revolutie, Verlichting, industriële revolutie, Eerste Wereldoorlog, Tweede Wereldoorlog, Apollo-project, onbemande satellieten naar andere planeten in het zonnestelsel, zoektocht naar buitenaards leven, of zoals jij beweert de tijd waarin een buitenaardse beschaving ons bezoekt.

Een beetje bescheidenheid (pas op de plaats?)zou je daarom sieren in dit geval.
Philip K. Dick

MaartenV
Bevlogen

Bericht door MaartenV » 05 apr 2021 10:18

Misschien waren buitenaardsen hier lang voor de mensheid hier was en verschuilen zij zich in onze oceanen, bijvoorbeeld. Ik sluit het in elk geval niet uit.
Laatst gewijzigd door MaartenV op 05 apr 2021 10:20, 1 keer totaal gewijzigd.

axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus » 05 apr 2021 10:19

MaartenV schreef:
05 apr 2021 09:49
Axxyanus, wat ik bedoel met mini-planeet is dat men van generatie op generatie er overleeft. Afhangend van de grootte van de aliens die er in overleven (misschien ter grootte van insecten?) zal dat de grootte van dat ruimteschip bepalen en zal dat al dan niet heel wat energie kosten. Dat klopt. Maar ook voor het energieprobleem zou een hoogtechnologische samenleving wellicht een oplossing hebben.
1) Dat is geen logica dat is speculatie.

2) Je bent nu begonnen met whack-a-mole te spelen. Om het eventuele probleem van de energie op te lossen, speculeer je dat de aliëns maar de grootte hebben van een insect. Maar eerder schreef je over aliëns die zich biologisch als ons vermomden. m.a.w. je komt met een oplossing voor het probleem dat voor je ligt, zonder rekening te houden met hoe dat het hele plaatje beïnvloed. Je kan je nu weer richten op de vraag hoe aliëns ter grootte van een insect zich biologisch kunnen camoufleren als mensen, zonder rekening te houden met de problemen die dat weer opwerpt en zo kunnen we eeuwig doorgaan.
MaartenV schreef:
05 apr 2021 09:49
Kijk naar de UAP's die nu werden gefilmd. Dat zijn objecten die de geluidssnelheid overtreffen maar je hoort hen niet door de geluidsmuur gaan. Er volgt geen schokgolf met een knal. Hoe kan dat? Lijkt onmogelijk voor de moderne wetenschapper die er prat op gaat dat zijn huidige kennis van de fysica de juiste is. Nochthans stelt men vast dat deze objecten geen schokgolf nalaten wanneer ze door de geluidsmuur gaan, doch sneller gaan reizen dan het geluid. Zo kan je je ook voorstellen dat een vergevorderde alienbeschaving technologie heeft bedacht die hun energieprobleem oplost. Of die de ruimtetijd vervormt.
Of we kunnen ons voorstellen dat er helemaal geen object was dat snellerdan het geluid ging.

Dit is nu een mooi voorbeeld waarmee jij je terugtrekt in een onweerlegbare positie. Elke kennis die we hebben, waaruit we zouden kunnen besluiten dat er geen object door de lucht vloog, kan jij van de hand wijzen met de opmerking dat aliëns wel een technische oplossing zouden bedacht hebben voor dat probleem. m.a.w. je hebt op voorhand uitgesloten dat er argumenten zijn die je kunnen overtuigen dat aliëns geen rol speelden in het fenomeen.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman

MaartenV
Bevlogen

Bericht door MaartenV » 05 apr 2021 10:24

Ok, nu snap ik je 'zich terugtrekken in onweerlegbaarheid' adhv dit voorbeeld. Ok, ik zal er op letten.

dikkemick
Ontoombaar

Bericht door dikkemick » 05 apr 2021 11:03

MaartenV schreef:
05 apr 2021 10:18
Misschien waren buitenaardsen hier lang voor de mensheid hier was en verschuilen zij zich in onze oceanen, bijvoorbeeld. Ik sluit het in elk geval niet uit.
Heb je de kosmische kalender GOED bekeken en tot je laten doordringen?
Philip K. Dick

heeck
Superposter

Bericht door heeck » 05 apr 2021 11:23

“MaartenV” schreef: Maar er is naast de data, die er wel degelijk zijn (je moet ze enkel als zodanig erkennen), ook de logica.
Het erkennen van data

Je verduidelijkt zo precies waarom ik je kwakdenken verwijt:
het verschil tussen het erkennen van een fenomeen en het afchecken van de betekenis die er aan wordt gegeven, laat je weg of suggereer je alleen maar.

Ook de logica

is bloedeloos zonder dat wordt afgecheckt of het daarmee te bouwen model van de (deel)werkelijkheid met die werkelijkheid overeen stemt.

Met Lego kan je ook heel logisch in de weer zijn, maar de zeer herkenbare modellen hebben een zeer beperkte toepassingsbreedte.
Een oppervlakkige gelijkenis . . Meer niet.

Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
http://skepp.be/nl/rare-apparaten/alfabetisch/full

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 22 apr 2021 04:10

Voor de laatste pogingen om een warp-drive voor mogelijk te verklaren:

Zie deze video
Engels: 19 minuten

Er zijn nog een paar problemen . Waaronder het ontstaan van een zwart gat en het schenden van het causualiteits principe. Maar zoals de presentatoe zegt: De Science fiction liefhebbers onder de wetenschappers zullen het niet gauw opgeven.

Ik geloof er pas in als het waarneembare resultaten oplevert.
Ik wens u alle goeds

heeck
Superposter

Bericht door heeck » 26 apr 2021 11:13

26 april TV NPO-3
21:20 - 22:10

Filemon en de complotten.

Buitenaardse hulp via ET-healer; er wordt geloof aan gehecht:
Filemon ontmoet een ET-Healer, die mensen helpt genezen door contact te maken met buitenaardse gidsen.
De een haar/zijn geloof is des anders brood:

https://www.ethealing.nl/nl/et-healer-programma

Op dit moment in de evolutie van de mensheid op Aarde zijn er vele zielen beschikbaar met het vermogen om te helen, in samenwerking met buitenaardse gidsen en teams. De Aarde is op een bijzonder punt in haar evolutie aangekomen, er is veel hulp beschikbaar van buitenaardse beschavingen en zij staan klaar voor hen die hun roeping als healer horen.
Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
http://skepp.be/nl/rare-apparaten/alfabetisch/full

Plaats reactie