De luchtoorlog boven Europa 1939-1945.

Moderator: Moderators

Jagang
Ontoombaar

Re: De luchtoorlog boven Europa 1939-1945.

Bericht door Jagang » 21 feb 2015 23:08

Hoewel Nazi-Duitsland de meest foute partij uit de Tweede Wereldoorlog was, heb ik wel altijd bewondering gehad voor hun technische knowhow, en hun bijzondere vliegtuigen.

‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 22 feb 2015 05:28

Jagang schreef:Hoewel Nazi-Duitsland de meest foute partij uit de Tweede Wereldoorlog was, heb ik wel altijd bewondering gehad voor hun technische knowhow, en hun bijzondere vliegtuigen.

Ik denk niet dat die knowhow het intellectuele eigendom van de Nazi's was. Ze hebben er wel gebruik van gemaakt. MAar de uitvindingen zijn niet door de partijbonzen gedaan . . .
Ik wens u alle goeds

Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang » 22 feb 2015 14:20

Peter van Velzen schreef:Ik denk niet dat die knowhow het intellectuele eigendom van de Nazi's was. Ze hebben er wel gebruik van gemaakt. MAar de uitvindingen zijn niet door de partijbonzen gedaan . . .
Dat beweer ik ook nergens.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford

Cluny
Banned

Bericht door Cluny » 12 mar 2015 08:53

Dit vind ik dan weer opvallend nieuws, een paar weken na de herdenking van het bombardement op het Bezuidenhout in Den Haag.
Hier de engelstalige info. Deze is degelijk gedocumenteerd.
En hier de gemakkelijk weglezende info van foknieuws.
Gelukkig maar dat de Duitsers uiteindelijk verloren hebben. Ook met de inzet van hun "wonderwapens".
Strategisch gezien was de V-2 raket helemaal niet zo best, bijvoorbeeld omdat de kosten om deze raket veel hoger waren dan de schade die het veroorzaakte.
Er is 1 keer daadwerkelijk op een V-2 raket geschoten, een laag over Den Haag vliegende Hawker Tempest (?) zag begin 1945 ineens een opstijgende V-2 en kon nog net een salvo met zijn boordkanonnen op dit wapentuig afvuren. Zonder zichtbaar resultaat overigens. Dat was de enige keer dat er door de geallieerden op een vliegende V-2 is geschoten.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.

Cluny
Banned

Bericht door Cluny » 13 mar 2015 06:57

Iemand opende een topic op FT en plaatste een link. De kwaliteit van die link beviel mij niet, zeker omdat ik kort daarvoor met 'nieuwsgoogle' een pagina had gelezen waar dezelfde info veel beter werd gepresenteerd.
Ik heb betreffende pagina niet gevonden maar vond wel dit. Het gaat over 'Military Expenditure By Country'
De link
Met deze ongelooflijke blunder. Deze afbeelding met de tekst.
Aerospace systems
Encompassing military aircraft in which both the land based and the naval aviation are included. In addition, the conventional missiles and the armed satellites are also prepared in this department.
Afbeelding
Dit is een Messerschmitt 110-G nachtjager uit de laatste jaren van WOII. Een prima vliegtuig voor die tijd.
De lang ergens in België gelegerde Heinz Wolfgang Schnauferheeft met dit type toestel meer dan 100 geallieerde bommenwerpers uit de lucht geschoten.
Zijn record was het neerschieten van 9 Lancaster-bommenwerpers op één dag.
Nogmaal, wat een ongelooflijke blunder om deze afbeelding op die pagina te zetten. Maar wel leuk voor deze pagina.
Ik heb nog een sterk verhaal in mijn hoofd over een luchtgevecht tussen 1 Messerschmitt 110 en 5 Spitfires ergens boven Nederland (?) en begin 1945 (?). Ik zal eens kijken of ik die op internet kan vinden.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.

Cluny
Banned

Bericht door Cluny » 25 mar 2015 11:07

'Gehate Heinkel' op de kade gezet in Rotterdam
Een Heinkel 111 in Rotterdam 2015.
In 1940 hebben 54 van deze bommenwerpers de Rotterdamse binnenstad in puin gegooid.
Wel een interessant vliegtuig, zijn bijnaam was de vliegende sigaar.
De interessantste Heinkel 111 waren die ook van vliegveld Woensdrecht (?) opereerden in het laatste jaar van de oorlog.
Afbeelding
Deze bommenwerpers vlogen 's nachts met een enkele V-1 richting Engeland en lanceerden deze onder de rechtervleugel hangende vliegende bom een tiental kilometers voor de kust meestal richting Londen. De steekvlam van de V-1 was van heel ver te zien en trok vaak de aandacht van engelse nachtjagers met vaak fatale gevolgen voor de Heinkel 111.
.
Afbeelding
.
1/48 Revell

Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang » 25 mar 2015 20:39

Cluny schreef: De steekvlam van de V-1 was van heel ver te zien en trok vaak de aandacht van engelse nachtjagers met vaak fatale gevolgen voor de Heinkel 111.
Werkte de pulsejet van de V-1 dan al terwijl die nog onder de vleugel hing van de Heinkel?
Henry Ford

Plaats reactie