Inleiding autotechniek?

Moderator: Moderators

Jagang
Ontoombaar

Re: Inleiding autotechniek?

Bericht door Jagang » 29 nov 2014 22:37

Hiëronymus schreef:ik dacht dat dat wiellager al was gerepareerd voor de APK. #-o
Als er speling op zat op het moment van de keuring, had men dat moeten zien, ja.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford

Hiëronymus
Ervaren pen

Bericht door Hiëronymus » 02 dec 2014 14:40

Mwah, van die garage vertrouw ik niets meer. Ze lieten me gaan met een "licht brommend" wiellager dat geen kwaad kon, zeiden ze. Uhu. Paar dagen later halverwege een rit de auto bij een garage achtergelaten omdat ik de terugreis niet meer aan wilde gaan met een inmiddels luid aanlopend wiellager.

Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang » 02 dec 2014 15:12

Klinkt als een stel beunhazen, inderdaad.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford

AKH

Bericht door AKH » 06 apr 2015 13:21

Wiellagers en garages, blijkbaar geen gelukkige combinatie. Zo ging ik eens kijken naar een knalrode Lancia Delta 1,9TD. Mooie auto, te koop bij een dealer dus wel aardig vertrouwd. Kan ik een proefritje maken? Ja hoor, geen probleem. Er zit wel een klein trillinkje in het linkervoorwiel maar dat is het lager, als u hem koopt wordt dat gefixt.
Ik op weg. Eerst een stukje snelweg. Hm, dat trillinkje wordt erger... en nog erger... Het wordt een gebonk... Nee, zo durf ik het toch echt niet meer aan. Net toen ik de vluchtstrook op wilde rijden zag ik opeens het linkervoorwiel voorbij komen. Niks lager, het wiel zat gewoon niet goed vast. Lutsers.

De auto heb ik maar niet gekocht.

doctorwho
Superposter

Bericht door doctorwho » 06 apr 2015 18:24

AKH schreef:Wiellagers en garages, blijkbaar geen gelukkige combinatie. Zo ging ik eens kijken naar een knalrode Lancia Delta 1,9TD.
De lancia delta kan ook zo terecht in het topic "vergeten auto's" op dit forum. Leuke auto dat wel.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing

Plaats reactie