Electrovisie

Moderator: Moderators

TIBERIUS CLAUDIUS
Diehard

Re: Electrovisie

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS » 15 sep 2017 18:44

Je kunt iemand gemakkelijk opladen tot duizend volt.

Grappig is dan dat de haren uit elkaar gaan staan.
Ook kan men dan TL buizen doen oplichten. (wat niet zonder gevaar is)

Zullen best wel filmpjes van op youtube staan.

PS.
De persoon moet wel geïsoleerd staan anders gaat het mis.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?

De Encyclopedist
Ervaren pen

Bericht door De Encyclopedist » 15 sep 2017 21:06

TIBERIUS CLAUDIUS schreef:
15 sep 2017 18:44

Grappig is dan dat de haren uit elkaar gaan staan.
Ook kan men dan TL buizen doen oplichten. (wat niet zonder gevaar is)

Zullen best wel filmpjes van op youtube staan.

PS.
De persoon moet wel geïsoleerd staan anders gaat het mis.
Ik heb, zoals bijna iedereen, meer dan eens spanningen van kilovolts -maar met geringe ladingen- door mijn lijf gehad, namelijk toen ik door op kunststoftapijt lopen opgeladen werd en daarna iets geaards aanraakte. Je hoort tik, ziet een vonk en het doet een beetje zeer, maar schade veroorzaakt het niet.
Stook een vuur voor iemand en hij heeft het een dag warm; steek hem in brand en hij heeft het de rest van zijn leven warm. (Terry Pratchett)

heeck
Superposter

Bericht door heeck » 16 sep 2017 08:30

Lang haar is het leukste om met de Van de Graaff-generator, een electriseermachine, te demonstreren dat gelijke ladingen elkaar afstoten:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Vandegraaffgenerator
http://skepp.be/nl/apparatuur/kirlian-diagnose

Uiteraard zijn er kwakzalvers die het vergelijkbare fenomeen van de Kirlianfotografie diagnostische waarde toekennen.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Kirlianfotografie

Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
http://skepp.be/nl/rare-apparaten/alfabetisch/full

Bonjour
Site Admin

Bericht door Bonjour » 16 sep 2017 18:44

TIBERIUS CLAUDIUS schreef:
15 sep 2017 18:44
Spanning heeft alleen maar betekenis in de term spanningsverschil. Meestal gebruiken we de aarde als tweede referentie punt.
Stel dat Cassini 1 elektron te veel meenam. De aarde houdt er een te weinig over. Het elektrisch veld van de ladingen neem of met afstand in het kwadraat. Het spanningsverschil tussen Cassini en de aarde is gelijk aan de potentiële energie van het extra elektron op Cassini. Die p[otentieële energie is gelijk aan de integraal van de veldsterkte over de reis. Naarmate Cassini verder weggaat neemt het spanningsverschil steeds verder toe. De elektrische apparaten aan boord van Cassini zal het een worst zijn.

Opladen tot 1000 volt zegt dus niet zo veel.
Zelfs als schepping bewezen wordt, is Magrathea net zo waarschijnlijk als God.

TIBERIUS CLAUDIUS
Diehard

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS » 17 sep 2017 15:43

Bonjour schreef:
16 sep 2017 18:44
Opladen tot 1000 volt zegt dus niet zo veel.
Dat zegt wel veel.
Onze aardkloot is zo goed als neutraal, dus daaraan kan gemeten worden.

Men kan dus mensen gemakkelijk zoveel lading geven dat het potentiaal verschil met de aarde 1000 of meer volt is.

Maar goed je kan gaan mierenneuken en zeggen dat het moet worden opgegeven in Coulomb.
(wat bijna niemand iets zegt)

Maar dan moet je het wel hier integraal doen.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?

Arjen2015
Ervaren pen

Bericht door Arjen2015 » 18 sep 2017 23:11

@ Harrieme

wonderen bestaan niet maar sommige mensen hebben een perfecte controle over hun lichaam.
Bijv de ijsman. ...geen idee of iemand zijn lichaam aan stroom kan laten wennen..

natuurlijk niet te vergelijken zelf heb ik me lichaam getraind door enorm veel te vasten dat ik nu geen dipje flauwte krijg als ik lang niet eet...dus een dag of zelfs langer zonder eten en mijn lichaam zet genoeg insuline om waarbij een ander helemaal flauw wordt.
liefde doet pijn

Petra
Bevlogen

Bericht door Petra » 19 sep 2017 07:01

doctorwho schreef:
24 dec 2015 13:14

Totaal quote van TO gewist, daar dit geen antwoord is op de vraag, maar een losse opmerking. Maria
Wie is TO?

En wat is dat nou voor een malle vraag.
Je gaat toch niet serieus mensen helpen om zichzelf of anderen onder stroom te zetten. :evil:
“Men and women are learning animals. If you do not see what they have learned, you're blind. They are creatures ever changing, ever improving, ever expanding their vision and the capacity of their hearts."
― Anne Rice, The Vampire Chronicles

Petra
Bevlogen

Bericht door Petra » 19 sep 2017 07:08

Arjen2015 schreef:
18 sep 2017 23:11

natuurlijk niet te vergelijken zelf heb ik me lichaam getraind door enorm veel te vasten dat ik nu geen dipje flauwte krijg als ik lang niet eet...dus een dag of zelfs langer zonder eten en mijn lichaam zet genoeg insuline om waarbij een ander helemaal flauw wordt.
Waarom waarom waarom zou je dat in hemelsnaam doen?
Het is al lastig genoeg om de boel gewoon een beetje fit te houden.

Mensen worden op de meest gekke ideeën gebracht hier.. onder stroom zetten, vasten... :shock:
“Men and women are learning animals. If you do not see what they have learned, you're blind. They are creatures ever changing, ever improving, ever expanding their vision and the capacity of their hearts."

De Encyclopedist
Ervaren pen

Bericht door De Encyclopedist » 19 sep 2017 08:01

Petra schreef:
19 sep 2017 07:08
Mensen worden op de meest gekke ideeën gebracht hier.. onder stroom zetten, vasten... :shock:
Vasten is, zo is me verteld, de favoriete manier van heiligen, profeten, fakirs en paalzitters (om van fraudeurs maar te zwijgen) om aan de wanen te komen waarmee ze de mensheid al millennia -onder de naam openbaring- kwellen. Elektrische stroom is hiervoor kennelijk minder geschikt - en nog niet zo lang beschikbaar.
Stook een vuur voor iemand en hij heeft het een dag warm; steek hem in brand en hij heeft het de rest van zijn leven warm. (Terry Pratchett)

Arjen2015
Ervaren pen

Bericht door Arjen2015 » 19 sep 2017 12:39

Petra schreef:
19 sep 2017 07:08
Arjen2015 schreef:
18 sep 2017 23:11

Waarom waarom waarom zou je dat in hemelsnaam doen?
Het is al lastig genoeg om de boel gewoon een beetje fit te houden.

In mijn gehersenspoelde tijd was dat de manier om goddelijke ervaringen en inzicht te verkrijgen...

viewtopic.php?f=13&t=13942&hilit=david&start=15

Bijv: "mijn vader overleed in het jaar dat we weggingen naar engeland, aan een hersentumor en ondanks bijna 40 dagen vasten en een wonder bij eurospirit van elektriciteit door me lichaam heen te voelen van me hoofd tot me handen "

nu doe ik dat met een jointje ;)
liefde doet pijn

Petra
Bevlogen

Bericht door Petra » 20 sep 2017 04:40

Arjen2015 schreef:
19 sep 2017 12:39

In mijn gehersenspoelde tijd was dat de manier om goddelijke ervaringen en inzicht te verkrijgen...

viewtopic.php?f=13&t=13942&hilit=david&start=15

Bijv: "mijn vader overleed in het jaar dat we weggingen naar engeland, aan een hersentumor en ondanks bijna 40 dagen vasten en een wonder bij eurospirit van elektriciteit door me lichaam heen te voelen van me hoofd tot me handen "

nu doe ik dat met een jointje ;)
Sjonge,
en... heb je er een goddelijke ervaring door gekregen?

Ik doe uit alle macht m'n best om ook een goddelijke ervaring te krijgen, hoelang moet het vasten duren? Ik denk dat ik het een halve dag voor mekaar kan krijgen.
Jointjes en ik bleken na twee haaltjes al geen vriendjes te zijn, dus qua geestverruimende middelen kom ik niet ver. :cry:
Inzicht lijkt me helemaal geweldig, maar om nou daarvoor met jointjes te blijven oefenen :roll:
Ik denk dat het gezonder is om dan toch maar die vervelende gasten hier te blijven stalken. :lol: (ik noem geen namen :angel12: )

P.S.
TO.. ook jargon?
Tegenover? Topic Ondernemer?

http://www.dictionary.com/browse/to; biedt ook geen soelaas.

Plaats reactie