Klikken, klikken en uitnodigen tot klikken.

Hier kun je allerlei zaken kwijt die van invloed zijn op of te maken hebben met cultuur. Bijvoorbeeld culturele gebruiken, taal, beschavingsgeschiedenis, maar ook kunst, architectuur of muziekgeschiedenis.

Moderator: Moderators

Bonjour
Moderator

Re: Klikken, klikken en uitnodigen tot klikken.

Bericht door Bonjour » 24 okt 2014 08:30

Ik denk niet dat google kan meten dat wij intern vanuit de ene pagina naar een andere gaan. Daarvoor zouden ze al het internet verkeer moeten onerscheppen. Wellicht als je de google toolbar installeert dat e dat kunnen, maar anders zie ik niet hoe.
Denk wel dat google bijhoudt hoe vaak we vanaf een google pagina naar een andere pagina gaan.
Zelfs als schepping bewezen wordt, is Magrathea net zo waarschijnlijk als God.

Maria
Moderator

Bericht door Maria » 24 okt 2014 09:46

Het is dan ook de bedoeling de massa buiten FT te interesseren dmv. de pakkende tags.
Leden zelf hebben het al weten te vinden.

Ik heb een account bij marktplaats.
Ik kreeg in dezer dagen van Marktplaats een rijtje met de meeste gebruikte zoekwoorden als tip hoe een advertentie samen te stellen en veel kijkers te lokken.

Dat is wat ik ook hier wilde uit proberen.
Dit topic met interessante steekwoorden vullen met z'n allen.
En natuurlijk ook op de rest van het forum er af en toe aan denken.
"Quand Dieu se tait, on peut lui faire dire ce que l'on veut." - Sartre.
"Als God zwijgt kun je hem laten zeggen wat je wil."

Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour » 24 okt 2014 10:05

Ik denk wel dat het goed is de site eens tegen het licht te houden vanuit google oogpunt.

De title van freethinker is nu
Freethinker - waar het vrije denken regeert | “The teaching ...
The teaching komt uit de title tag van de hoofdpagina. Het vervuilt nu de google entry. Ik zou het wijzigen.

Daaronder de tekst
Een site met een kritische blik op religie, in het bijzonder Christendom en Islam. Over onder andere evolutie, Lucifer en Jezus.
Ik weet niet waar dat ingesteld is, maar ik zou er meer benadrukken dat we meer buiten religie om doen.

Dingen al de meta tags zie ik ook niet. Dit zag ik ergens als voorbeeld
<meta name="description" content="Wil je zelf een webpagina maken? Lees hier hoe je daarbij het beste te werk kunt gaan!">

<meta name="keywords" content="webpagina maken; eigen website bouwen"> - See more at: http://www.mijn-eigen-website.nl/hoog-i ... vmQO3.dpuf" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik zou het helemaal mooi vinden als er onder freethinker gelijk een stuk staat als bij de ANWB of KNMI, maar weet niet hoe dat geregeld is.
Zelfs als schepping bewezen wordt, is Magrathea net zo waarschijnlijk als God.

JohanT
Technologist
Contacteer:

Bericht door JohanT » 24 okt 2014 13:19

Ik heb ergens volgende week daadwerkelijk tijd om uitgebreid te reageren, maar om antwoord te geven:
Is het echt zo makkelijk om enkel te klikken: Nee.
Je hebt te maken met regels van Google die geregeld veranderen, daarom klopt het dat een aantal jaar geleden, ongeveer 2007, werkte. Wij maakten er flink gebruik van in de e-commerce. Doorlinken, intern door laten sturen.

De andere soort clicks zijn extern. Deze kunnen komen van Facebook of een persoonlijke blog. Maar we hebben liever Facebook natuurlijk. De waarde van de bron beïnvloedt de waarde van jou als website.

Daarnaast wordt er al een beetje gesproken over metatags. Deze staan wel vermeld in de code, maar zijn leeg. Hier valt een kleine winst te behalen.

Wat Google een aantal weken geleden heeft uitgelegd is dat websites met een SSL-certificaat hoger ranken in Google.

Een paar kleine dingen die al snel kunnen uitkomen tot betere resultaten in zoekmachines, meer informatie volgt, maar ik ben helaas erg druk met m'n werk!

Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen » 24 okt 2014 15:52

JohanT schreef: Wat Google een aantal weken geleden heeft uitgelegd is dat websites met een SSL-certificaat hoger ranken in Google.
Google zelf zegt hierover:
For now it’s only a very lightweight signal — affecting fewer than 1% of global queries, and carrying less weight than other signals such as high-quality content — while we give webmasters time to switch to HTTPS. But over time, we may decide to strengthen it, because we’d like to encourage all website owners to switch from HTTP to HTTPS to keep everyone safe on the web.
Vraag: Hoort FT bij die fewer than 1%?

Antwoord kan wel even wachten, Google loopt niet weg.
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna

JohanT
Technologist
Contacteer:

Bericht door JohanT » 24 okt 2014 16:08

Klopt, het is minimaal, maar het gaat ook om een soort test, waarschijnlijk.
Het gaat mij meer om de toekomst, ze kunnen overwegen deze toepassing te laten werken op grotere schaal, en dan lijkt het me slim om alvast bij de eerste groep te horen :).

herman van der helm
Forum fan

Bericht door herman van der helm » 25 okt 2014 10:32

Het zoekgedrag van mensen is onvoorspelbaar. Uit ervaring weet ik dat veel mensen op een site komen door toeval. En dat toeval kun je een handje helpen. Enkele voorbeelden:

Ik zoek graag naar de namen van mensen, als ik contact met ze heb of wil, zowel bij het zakelijk als privé. Als de naam van die persoon ook in Freethinker genoemd wordt, is de kans groot dat iemand even bekijkt waar jouw interesse ligt.
Probeer maar eens: bij 'herman van der helm' vind je bijvoorbeeld al op de tweede pagina deze site.
(van belang is dan natuurlijk wel dat je jouw echte naam gebruikt en geen afkorting of pseudoniem, maar dat lijkt mij toch logisch).

Een tweede is roering schoppen op internet. Als je op een andere site reageert, altijd een geurspoor achterlaten door bijvoorbeeld een link of website in jouw profiel te zetten en uiteraard (weer) je echte naam gebruiken.
Kijk maar hoe ik dat doe bij dit filmpje als je googled op: Carnaval Atlas 2014

Een derde mogelijkheid is berichten dubbelposten op diverse sites en dan in jouw bericht van de een naar de ander verwijzen met een link.

Nog een mogelijkheid is om aparte sites te maken met een url die iets met de onderwerpen op Freethinker te maken hebben. Ik heb zo bijvoorbeeld de website http://www.artikel430a.nl" onclick="window.open(this.href);return false; gemaakt die gaat over het wetsartikel betreffende naaktrecreatie. Onderin een jolige link gemaakt die naar onze bedrijfssite verwijst. (Google maar eens op artikel 430 a en zie op welke plaat hij staat)
Ook een website die over een principieel doel gaat kun je met een goede url laten verwijzen naar jouw website en daar dan weer linken leggen. bijvoorbeeld: http://www.veiligtillenisnietmeertillen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Kortom met inventiviteit kun je de bezoeken naar jouw site enorm opkrikken.
Last but not least: deze bijdrage van mij zal weer veel bezoekers naar onze sites brengen :)
Het zware werk in de wereld een stuk leuker en veiliger: http://www.tiller.eu

Maria
Moderator

Bericht door Maria » 25 okt 2014 11:27

:lol: :lol: :lol:, Herman.

Heel goed voorbeeld =D>

N-Rico
Technologist
Contacteer:

Bericht door N-Rico » 05 nov 2014 08:30

Al genoeg nuttige reply's inmiddels, zo te zien.

Inderdaad, page titles zijn volgens mij nog altijd het belangrijkst voor Google. Een topic title wordt ook automatisch de page title als je het topic opent. Verder helpt het erg als je links op andere relevante/verwante sites plaatst. Hoe meer FT-linkjes Google vindt op andere websites, hoe belangrijker we worden in de ogen van Google.

En klikken op linkjes helpt inderdaad alleen maar als je dit vanuit Google doet, maar telt volgens mij veel minder zwaar dan de andere punten.

Dat SSL verhaal wist ik, en kijk ik nog wel een keer naar. SSL certificaten kosten echter geld, en bovendien zitten er wat haken en ogen aan omdat we op een shared hosting platform draaien.

Dus blijf posten, gebruik relevante topic titles, en probeer ze te verspreiden in andere fora/blogs/facebook/etc.

N-Rico

Maria
Moderator

Bericht door Maria » 18 jan 2016 11:05

Ik plaatste dit hier, maar wil het hier ook even aangeven.
Maria schreef: De combinatie van het Engelse freethinker met een Nederlands (bijzonder) steekwoord blijkt een gouden greep te zijn.
Met freethinker + bazuin stonden we direct bovenaan zag ik.
Nog voordat ik het bericht hier had geplaatst.
Ook al is dit artikel voor Google niet aktueel, door mijn bericht nu op Staatgeschreven misschien wel.

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 18 jan 2016 11:14

Ik heb het net lezen gelezen Maria :) , SG wordt goed bezocht.
Is de leegte niet een weldaad, geeft stilte niet veel rust, waarom moet onder leiding van dominees, goeroes, therapeuten en anderen alles kapot gezingeeft worden?

Maria
Moderator

Bericht door Maria » 18 jan 2016 11:15

Ook de combinatie van de termen Staatgeschreven en freethinker op één bladzijde kan dit hebben veroorzaakt.

Maria
Moderator

Bericht door Maria » 18 jan 2016 11:29

Maria schreef:Staatgeschreven en freethinker
kopie/past dit leverde direct bovenaan dit op ..............bij mij althans.
Zoekresultaten
• Toon onderwerp - Staat Geschreven - Freethinker.nl
http://www.freethinker.nl" onclick="window.open(this.href);return false; › Forumoverzicht › Info en documentatie › Linken

7 jul. 2014 - 4 berichten - ‎1 auteur
Ik kom hier regelmatig, niet om te reageren maar om te lezen wat de twee theologen opvalt. http://www.staatgeschreven.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; Opvallend en ...

Tien redenen om atheïst te worden - Staat Geschreven
https://staatgeschreven.nl/2012/11/08/t ... te-worden/" onclick="window.open(this.href);return false;
8 nov. 2012 - Wel lachen dat dit 'Beavis en Butthead'-niveau artikel op freethinker ... Op de site van Freethinker wordt met veel bombarie en een keur aan ...

Freethinker.nl - Ooit Goedgelovig, lees het epos van John....
https://www.facebook.com/freethinker.nl ... 4963388180" onclick="window.open(this.href);return false;
Sit down before fact as a little child, be prepared to give up every preconceived notion, follow humbly wherever and to whatever abyss nature leads, or…

Freethinker.nl - Op goedgelovig een bijdrage over de...
https://www.facebook.com/freethinker.nl ... 4212695135" onclick="window.open(this.href);return false;
Op goedgelovig een bijdrage over de homofobe Arenda Haasnoot. Ze organiseert in Drachten een discussieforum. De EO was erbij. Tevens VI international...

CIP.nl maakt kritische reageerders monddood ...
https://goedgelovig.wordpress.com/.../c ... eageerders.." onclick="window.open(this.href);return false;.
29 jan. 2014 - Sommige freethinker facebook reageerders mogen dan nog wel posten. ...... bij CIP en Freethinker iets militants vinden van deze of gene zijde.
Enzovoort.

Maria
Moderator

Bericht door Maria » 24 feb 2016 11:35

Probeer zoveel mogelijk links naar hier, Freethinker.nl te plaatsen, als je op andere plaatsen op het web bent.
Geen hele verhandelingen quoten, maar een kleine omschrijving of een korte quote, net voldoende om nieuwsgierig te maken, is al voldoende.

Probeer jezelf ook waar mogelijk freethinker ipv. vrijdenker te noemen op een Nederlandstalige stek.

Petra
Bevlogen

Bericht door Petra » 25 apr 2017 07:44

Gaat het nu alleen maar om het klikken of ook aanmelden?

Ik heb nl. heel wat geklikt alvorens mij aan te melden. En dat met enige ehhh.. twijfel.
Omdat er al zoveel gezegd en geschreven is.
Alsof men hier om dat meninkje van mij zit te springen.
Omdat ik zoveel lees waarbij ik het idee heb tegen zoveel intellectuele bagage niet op te kunnen boksen.
En je moet er maar zin in hebben dat dat ook nog eens extra onder de aandacht gebracht kan worden.

Drempeltjes.
Die de site niet weg kan nemen, denk ik.
Maar waarom schrijf ik het dan? Geen idee.

Bij deze, dan toch, een meninkje van mij. :D
“Men and women are learning animals. If you do not see what they have learned, you're blind. They are creatures ever changing, ever improving, ever expanding their vision and the capacity of their hearts."
― Anne Rice, The Vampire Chronicles

Plaats reactie