Klikken, klikken en uitnodigen tot klikken.

Hier kun je allerlei zaken kwijt die van invloed zijn op of te maken hebben met cultuur. Bijvoorbeeld culturele gebruiken, taal, beschavingsgeschiedenis, maar ook kunst, architectuur of muziekgeschiedenis.

Moderator: Moderators

Maria
Moderator

Klikken, klikken en uitnodigen tot klikken.

Bericht door Maria » 22 okt 2014 09:24

Aspecten van internet en forum cultuur.

- Klikken betekent doorvertellen.
Meestal datgene wat niet doorverteld dient te worden.
- Het kan ook betekenen, dat je een "klik" hebt met iets of iemand, een gevoel van aansluiting.
- En natuurlijk ook de muisklik kan miljoenen klikken geven, waarvan ik er graag een paar 100.000 op de link naar dit forum zou willen zien.

Laten wij gaan klikken en uitnodigen tot klikken.
In dit speciale geval maakt het niet uit of mensen dit al dan niet wensen.
Gewoon doorgeven.
Gewoon klikken en uitnodigen tot meer klikken.

De manier waarop we berichtgeving tot ons krijgen is eigenlijk niet zo heel nieuw.
De wens gehoord te worden brengt automatisch mee, dat veel nieuws gebracht wordt dat gehoord wil worden.
De manier van aandachttrekken voor jouw produkt is reclame, in de meest primaire betekenis van het woord.

Herhaling.

Nu hebben we het er vaak over gehad hoe we ons forum meer onder de aandacht kunnen brengen.
Welnu dat is reclame, herhalen dus, het alsmaar klikken op onze site en het uitnodigen daartoe.
Niet alleen elders op het net, maar ook intern.
Alleen maar klikken; maakt het niet uit waarop?
Is het zo simpel?
Zo simpel is dat......
Gewoon een klik op de link van Freethinker

Freethinker.nl/forum
http://www.freethinker.nl/forum/index.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Het is nl. zo, dat Google in zijn antwoord op ons zoeken via steekwoorden het eerst bovenaan zet, die sites die het meest aangeklikt worden.
Die sites hebben dan per definitie absoluut als gevolg daarvan ook in de komende dagen de meeste klikken.
Dat is nl. hoe Google werkt.
Reclame maken kost het meest in prime-time, dus ook het meest als er de meeste kansen zijn dat er veel mensen het zien.

Laten we proberen mee te liften op de politiek van Google.

Laten we een topic maken met heel veel berichtjes, met zoveel mogelijk steekwoorden (tags), die mensen zouden kunnen zoeken via Google, die vanwege die tags de link naar ons forum onder ogen zullen krijgen.

Dus mensen.
Plaats je teksten met de tags naar ons forum.

Maar gebruik van het internetcultuurtje, waarin het meeste aandacht krijgt, datgene wat de meeste aandacht heeft.
Blaas je onderwerp op tot ongekende proporties om nieuwsgierigheid te kweken bij iedereen die we graag op dit forum zouden zien.
Inhoud of niet, van elitair niveau of niet is van minder belang in dit topic, zolang je je maar aan de forumregels houdt.

Plaats de meest vreemde dingen, die je tegenkomt op internet en wat je verbaast.
Meldingen zijn al voldoende.

Enige voorwaarden:
Denk aan de treffende steekwoorden.
Forumregels
En natuurlijk wel in ons straatje blijven, want we mogen geen valse reclame maken.
:wink:
"Quand Dieu se tait, on peut lui faire dire ce que l'on veut." - Sartre.
"Als God zwijgt kun je hem laten zeggen wat je wil."

PietV.
Moderator

Re: Klikken, klikken en uitnodigen tot klikken.

Bericht door PietV. » 22 okt 2014 11:09

Ik maak er een sticky van om de doelstelling ook op dit punt te onderstrepen.
Is de leegte niet een weldaad, geeft stilte niet veel rust, waarom moet onder leiding van dominees, goeroes, therapeuten en anderen alles kapot gezingeeft worden?

Maria
Moderator

Bericht door Maria » 22 okt 2014 12:19

Tags zoals God, Satan, antihomo of homofoob, zijn echte steekwoorden voor ons forum.
Kerk en Islam zijn ook zulke woorden.
Seculier of werelds.

Maar ook kwakzalver, homeopathie itt. kruidengeneeskunde, alternatief en regulier

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 23 okt 2014 08:48

Mariakat,

Het zal wel weer mijn ongelooflijke domheid zijn, maar ik begrijp absoluut niet wat je hier voorstelt.
Welke teksten wik je dat ik waar plaats en hoe leg ik een verband met het forum?
Ik wens u alle goeds

Bonjour
Site Admin

Bericht door Bonjour » 23 okt 2014 08:51

Ik durfde het niet te zeggen, maar sluit me nu bij Peter aan.
Zelfs als schepping bewezen wordt, is Magrathea net zo waarschijnlijk als God.

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 23 okt 2014 10:53

Peter van Velzen schreef:Mariakat,

Het zal wel weer mijn ongelooflijke domheid zijn, maar ik begrijp absoluut niet wat je hier voorstelt.
Welke teksten wik je dat ik waar plaats en hoe leg ik een verband met het forum?
In eerste instantie is het heel simpel. Loop elke dag de topics langs en open ze, doe dat meerdere keren. Erop klikken betekent dat de zoekmachines ze registreren. Hoe vaker er op geklikt wordt hoe hoger het staat in de hiërarchie en dan vult de rest van het vat zich vanzelf. Een soort tele voting.

Zoekwoorden; dat betekent verbanden leggen met freethinker. Als je googled op filosofie dan zit je al snel op freethinker. Veel hier gelinkte begrippen verwijzen naar deze plek. Soms kun je deze woorden gebruiken om het effect nog meer te versterken. Een titel als: Hier zijn we dan, levert weinig op, maar stop je er duidelijke tags in bijvoorbeeld woorden als EO, Knevel, van den Brink, Ouweneel etc. Dan heb je kans dat google dit ziet als een verwijzing naar deze persoon. Dit is maar een voorbeeld dan heb je kans dat dit specifieke zoekbegrip een connectie maakt met freethinker. Een naam herhalen in een topic heeft ook effect. Maar veel verstand heb ik niet van zoekmachines het enige dat ik weet is dat je dingen kan sturen. Misschien kunnen de IT-ers dit verhaal verfijnen die hebben hier meer mee te maken.
Is de leegte niet een weldaad, geeft stilte niet veel rust, waarom moet onder leiding van dominees, goeroes, therapeuten en anderen alles kapot gezingeeft worden?

Maria
Moderator

Bericht door Maria » 23 okt 2014 11:39

Voorbeeld
Google eens op "Satanische archetype"
Tekst hier geplaatst:
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 48#p439948" onclick="window.open(this.href);return false;

https://www.google.nl/search?q=Satanisc ... +archetype" onclick="window.open(this.href);return false;

Geeft 25.600 resultaten
Waarvan Freethinker nu op dit moment op de 4e plaats staat.

Zo kun je, als je pakkende teksten schrijft, google iedereen naar je toesturen die hierin is geïnteresseerd.
En hoe vaker en hoe meer je dat doet, hoe vaker en hoe meer google dat zal doen.
Dat is ook precies wat de site doet, die ik daar quote.
Een hele rij films noemen in het satanische genre.

Bij wereldbekende woorden, termen, korte zinnen en vooral in het Engels, zul je natuurlijk wel heel ver achterin verdwijnen en dus ook niet nuttig voor Nederlands talige zoekers.
Hoe vaker nu een site wordt aangeklikt, hoe interessanter het is voor google je naar voren te plaatsen.
Ik weet niet of dit ook geldt voor de verschillende pagina's op dezelfde pagina.

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 23 okt 2014 12:03

Mariakat schreef:Voorbeeld
Google eens op "Satanische archetype"

Geeft 25.600 resultaten
Waarvan Freethinker nu op dit moment op de 4e plaats staat.
Dat is een snelle stijger.

outremer
Forum fan

Bericht door outremer » 23 okt 2014 12:08

Hier vind je ook wel wat info

http://www.webbits.be/website-tips-succ ... google.cfm

Ik denk dat je tegen betaling ook een aantal tags hoog in de lijst kunt houden, zal eens zoeken of dat (nog) wel zo is .

Maria
Moderator

Bericht door Maria » 23 okt 2014 12:24

We moeten proberen te bedenken hoe onze potentiële bezoekers denken en op welke steekwoorden ze zullen zoeken.

Googelen op alleen de namen van gelovige BNNer geeft eerst bijna uitsluitend religieuze sites, maar ook Goedgelovig staat steeds weer heel ver bovenaan.

Heel vaak het woord vrijdenken of vrijdenkers gebruiken is zeker van nut.
Combinatie:
"Knevel vrijdenkers"
Bijna bovenaan :D

Als mensen zoeken op de tag "vrijdenken" en/of "vrijdenker" staan we nu altijd al op de eerste bladzijde.
Wisten jullie dat?
Piet vast wel :wink:
........ wij als externe link staan in het Wikpedia artikel over vrijdenkerij?
=D>
http://nl.wikipedia.org/wiki/Vrijdenkerij" onclick="window.open(this.href);return false;
Externe links[bewerken]
##Freethinker.nl
##Vrijdenker
##'t Zal Wel Gaan
##Koninklijke Bibliotheek - dossier De Dageraad
##Vrijdenkersvereniging 'De Vrije Gedachte'
Ik zie nu ook dat we het Belgische "vrijzinnigheid" veel meer moeten gaan gebruiken.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Vrijzinnigheid" onclick="window.open(this.href);return false;
Woorden, hier gebruikt zijn ook altijd nuttig dus.

In Nederland zal dit woord een andere groep aantrekken, nl de vrijzinnig protestanten.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Vrijzinnig_protestantisme" onclick="window.open(this.href);return false;
en
http://www.vrijzinnigen.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Maria
Moderator

Bericht door Maria » 23 okt 2014 12:45

outremer schreef:Hier vind je ook wel wat info
Dank voor het meedenken.
Dit is dus waar het om gaat.
1. Voor een hoge ranking bij Google, gebruik zoektermen in de titel van uw pagina

Als u één ding zou moeten kiezen om een pagina te optimaliseren voor de zoekmachines, dan is het wel de titel van de pagina (de title tag van de HTML code). Plaats uw zoektermen in de titel en optimaliseer elke individuele pagina voor een beperkt aantal zoekermen. Overlaad de titel van een pagina niet met zoektermen en gebruik een verschillende titel voor elke pagina, die de inhoud van die specifieke pagina beschrijft. Zo wordt uw website vindbaar bij Google voor die zoekterm

<title>Mijn zoekterm is waar deze pagina over gaat</title>

2. Gebruik zoektermen in de pagina tekst (body text)

Uiteraard. Als u een hoge ranking bij de zoekmachine wil, maar de zoekterm waarvoor u de pagina wil optimaliseren komt niet minstens één keer in de pagina tekst voor, dan is uw pagina volgens de zoekmachines niet relevant voor dat keyword en zal uw website niet vindbaar zijn voor dat keyword. Klinkt logisch, niet?
Voor dit topic bedoelde ik dus, hele reeksen tags te verzinnen maar ook te plaatsen, om voor zoekers ons forum zichtbaar te maken.
En die dan ook vaak te plaatsen hier en daar waar van toepassing ook in de berichten die we sturen.

Ik weet eigenlijk ook niet of de tussentitels, die je kunt geven als je een reactie geeft op een bericht, ook gelden als topic titels, waar extra naar gekeken wordt door Google.
Dan zouden we daar ook aandacht aan moeten geven.

Maria
Moderator

Bericht door Maria » 23 okt 2014 12:49

Mariakat schreef: Googelen op alleen de namen van gelovige BNNer geeft eerst bijna uitsluitend religieuze sites, maar ook Goedgelovig staat steeds weer heel ver bovenaan.
Hieruit blijkt, dat het aantal nieuwe berichten niet zozeer relevant is, want er komt niets meer bij, maar het aantal keren dat de site bekeken wordt.

Op de link geklikt wordt dus. :)

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 23 okt 2014 13:52

Mariakat schreef:
Ik weet eigenlijk ook niet of de tussentitels, die je kunt geven als je een reactie geeft op een bericht, ook gelden als topic titels, waar extra naar gekeken wordt door Google.
Dan zouden we daar ook aandacht aan moeten geven.
Ik ga de IT-ers op de hoogte stellen en vraag of zij hier een bijdrage aan kunnen leveren. Desnoods in de vorm van offtopic berichten in postings om te melden dat de tags beter moeten met een concreet voorbeeld. Een beetje scholing kan geen kwaad ik ben op dit punt ook maar een leek. Het moet namelijk geen incidentele aangelegenheid worden maar iets structureels om het bereik van freethinker te vergroten.

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 23 okt 2014 17:30

PietV. schreef:
Peter van Velzen schreef:Mariakat,

In eerste instantie is het heel simpel. Loop elke dag de topics langs en open ze, doe dat meerdere keren. Erop klikken betekent dat de zoekmachines ze registreren. Hoe vaker er op geklikt wordt hoe hoger het staat in de hiërarchie en dan vult de rest van het vat zich vanzelf. Een soort tele voting.

O, dus ik moet in elk geval datgene blijven doen dat ik altijd al deed!
Ik wens u alle goeds

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 23 okt 2014 19:23

Peter van Velzen schreef:

O, dus ik moet in elk geval datgene blijven doen dat ik altijd al deed!
Je kan hoogstens de plaatselijke bevolking mee laten klikken.

Plaats reactie