Mooie mensen

Hier kun je allerlei zaken kwijt die van invloed zijn op of te maken hebben met cultuur. Bijvoorbeeld culturele gebruiken, taal, beschavingsgeschiedenis, maar ook kunst, architectuur of muziekgeschiedenis.

Moderator: Moderators

Petra
Superposter

Re: Mooie mensen

Bericht door Petra » 16 aug 2017 05:25

babbel schreef:
15 aug 2017 07:18
Ook onwelgevallige meningen mogen gegeven worden op een debatforum, ook al trapt men dan op de lange tenen van de meesten. Toch?
Babbel toch, volgens mij zitten vooral jouw eigen tenen je in de weg.
Ook jou sleur ik zonder omkijken die mythische hemelpoort binnen. :)
En als je struikelt of de weg kwijt bent, mag je gewoon op mij leunen hoor....

Braver dan de braafste braverik!

"If the mind can find no meaning, then the senses give it. Live for this, wretched being that you are."
― Anne Rice, The Queen of the Damned

Petra
Superposter

Bericht door Petra » 24 jun 2018 00:49

Gerry Spence
http://gerryspence.com/trial-lawyers-college/

Ik had 'm al bij de eye-openers gezet, dus bij deze de mens achter die [*]quote.

Gerald Leonard "Gerry" Spence (born January 8, 1929) is a semi-retired American trial lawyer. He is a member of the American Trial Lawyers Hall of Fame. Spence has never lost a criminal case either as a prosecutor or a defense attorney. He has not lost a civil case since 1969.
He started his career in Riverton, Wyoming, and later became a successful defense attorney for the insurance industry. Years later, Spence said he "saw the light" and became committed to representing people instead of corporations, insurance companies, banks, or "big business".

Gerry Spence, born, reared and educated in Wyoming, is recognized nationwide for his legacy of powerful courtroom victories. He graduated cum laude from the University of Wyoming Law School in 1952, and has spent his lifetime representing the poor, the injured, the forgotten and the damned against what he calls “the new slave master,” a combine of mammoth corporations and gargantuan government.

He is the founder and director of the non-profit Trial Lawyers College.
The Trial Lawyers College is dedicated to training and educating lawyers and judges who are committed to the jury system and to representing and obtaining justice for individuals; the poor, the injured, the forgotten, the voiceless, the defenseless and the damned, and to protecting the rights of such people from corporate and government oppression.

In all of its activities, the Trial Lawyers College will foster and nourish an open atmosphere of caring for people regardless of their race, creed, religion, national origin, physical abilities, gender or sexual orientation.

[*]
I would rather have a mind opened by wonder than one closed by belief.
Een andere mooie quote van hem:
My intent is to tell the truth as I know it, realizing that what is true for me may be blasphemy for others.

"If the mind can find no meaning, then the senses give it. Live for this, wretched being that you are."

Storm
Bevlogen

Bericht door Storm » 24 jun 2018 01:31

@Petra,
Mooie mensen.....er komt geen eind aan, want wat zijn er veel mooie mensen. Dichtbij huis, verder weg.
Ik denk aan de buurvrouw van mijn oudste; afkomstig uit Eritrea, waar ze enorm veel mee heeft gemaakt, besnijdenis, het vermoorden van dierbaren. Ze heeft 2 prachtige meisjes maar een man die haar leven kapot dreigde te maken. Maar deze krachtige vrouw liet dit niet gebeuren, ze streed voor haar kinderen en voor zichzelf. Een mooie trotse en open minded vrouw. Die wanneer je het over geloof hebt zegt; "alle mensen zijn gelijk en geloof zit in je hart". Een krachtige vrouw.
Geen familie hier, wel vriendinnen die ze helpt met taallessen. Donderdag werd ze Nederlandse staatsburger samen met haar kinderen, ik mocht erbij zijn om dit mooie moment te beleven.
We zijn trots op haar en onze oudste en zij hebben elkaar in hun hart gesloten.
The answer my friend is blowing in the wind,the answer is blowing in the wind.
Bob Dylan

Petra
Superposter

Bericht door Petra » 24 jun 2018 01:44

Storm schreef:
24 jun 2018 01:31
@Petra,
Mooie mensen.....er komt geen eind aan, want wat zijn er veel mooie mensen. Dichtbij huis..
Ahh mooi verhaal Storm.
Die dichtbij huis zijn ook altijd weer mooi om te horen.

Mijn oma had een Iranese bovenbuur. Hij was een politiek vluchteling en zij was nogal racistisch. Nogal flink., zeg maar.
Enorm ruzie gemaakt met het jong, want hij deed alles maar verkeerd. Toen ie een kleedje uitklopte op het balkon, (boven haar hoofd) werd ze weer zo vreselijk boos dat ze aan zijn deur heeft gebonkt en 'm even flink de waarheid heeft toegeschreeuwd. Hij verstond er alleen weinig van. :lol:
Toen is ze hem NL les gaan geven, zodat ze i.i.g. kon gaan vertellen wat ie allemaal fout deed.
Van het ene kwam het ander. Jaren later was hij haar 'kind', was ze omgedraaid als een blad aan een boom. Hij noemde haar mama en beheerde haar huishouden en bakpasjes e.d.
Toen ze stierf mocht hij van m'n vader (haar enige ehhh echte zoon :lol: ) het praatje openen en afsluiten. Dat heeft ie geweldig mooi gedaan.

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 24 jun 2018 03:47

Storm schreef:
24 jun 2018 01:31
We zijn trots op haar en onze oudste en zij hebben elkaar in hun hart gesloten.
Waarmee je aantoont ook zelf een mooi mens te zijn. :angel12:
Ik wens u alle goeds

ChaimNimsky
Diehard

Bericht door ChaimNimsky » 06 apr 2019 00:03

Een nieuwe held van me: de historicus Rudger Bregman. Een geweldig moedige spreker & de juiste persoon op het juiste moment.

Tussen 's werelds rijkste mensen in Davos op het World Economic Forum:

Wat een lef! En z'n prachtige woordenwisseling met de steeds kwader wordende Tucker Carlson in z'n Fox News interview:

Geweldig.

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 06 apr 2019 04:16

Er zijn mensen die menen dat het onverstandig was om Tucker Carlson persoonlijk aan te vallen. Het feit dat wat Rutger over hem zegt waar is, neem niet weg dat het handiger zou zijn om meer algemene kritiek te uiten die Carlson mogelijk wel in zijn uitzending zou opnemen.

Maar zelfs de mooiste mensen zijn uiteraard niet perfect.
Ik wens u alle goeds

Petra
Superposter

Bericht door Petra » 08 apr 2019 05:28

ChaimNimsky schreef:
06 apr 2019 00:03
Een nieuwe held van me: de historicus Rudger Bregman. Een geweldig moedige spreker & de juiste persoon op het juiste moment.

Geweldig.
=D> YEP!

Petra
Superposter

Bericht door Petra » 10 apr 2019 05:07

Hebben jullie Anouk al gezien? Gave clip!

For my new music video I have chosen to portray a number of iconic women. Some of these women are the first to be acknowledged in their field of expertise, some had the courage to stand up for themselves and take the first step towards gender equality and some are present day leaders and activist, but there is one thing they all have in common: they all fight for what they believe in and therefore set a great example to today’s society and are an inspiration to young girls all over the world.

Marina Abramović
Jeanne d’Arc
Jacinda Ardern
Tarana Burke
Coco Chanel
Marie Curie
Princess Diana
Amelia Earheart
Emma González
Audrey Hepburn
Frida Kahlo
Mona Lisa
Wangari Maathai
Meghan Markle
Nefertiti
Michelle Obama
Alexandria Ocasio-Cortez
Florence Nightingale
Naomi Parker
Rosa Parks
Sally Ride
Wilma Rudolph
Margaret Thatcher
Mother Teresa
Sojourner Truth
Serena Williams
Oprah Winfrey
Malala Yousafzai

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 10 apr 2019 08:31

Petra,
Er staan enkele dames op jouw lijstje waar ik bedenkingen bij zou hebben (mede vanwege hun religiruze wanen)
Ik wens u alle goeds

Maria
Moderator

Bericht door Maria » 10 apr 2019 10:10

Peter van Velzen schreef:
10 apr 2019 08:31
Er staan enkele dames op jouw lijstje waar ik bedenkingen bij zou hebben (mede vanwege hun religiruze wanen)
Moet je een keer doorheen kunnen kijken. :)
Het gaat in deze clip dan ook niet over "mooie mensen", maar over "iconic women"
Niet over het waarom, maar dat het bekende personen zijn geworden in de geschiedenis, tussen alle andere vnl. mannelijke iconen.
Dat is wat ze bijzonder maakt.

Ik denk, dat veel van hen ook gelovig waren in de zin dat ze onderdeel waren van een religieuze gemeenschap.
Wat dat bij hen in de praktijk inhield weten we slechts van enkele.
De echte persoonlijke redenen, mede gezien de context van hun leefmilieu, kunnen we ons sowieso haast geen voorstelling van maken.
"Quand Dieu se tait, on peut lui faire dire ce que l'on veut." - Sartre.
"Als God zwijgt kun je hem laten zeggen wat je wil."

Petra
Superposter

Bericht door Petra » 11 apr 2019 06:30

Maria schreef:
10 apr 2019 10:10
Peter van Velzen schreef:
10 apr 2019 08:31
Moet je een keer doorheen kunnen kijken. :)
Idd Maria. :D

@Peter: All that we share

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 11 apr 2019 11:23

Petra schreef:
11 apr 2019 06:30
@Peter: All that we share
HEb ik direct gedeeld! (FB)
Ik wens u alle goeds

Petra
Superposter

Bericht door Petra » 16 apr 2019 03:55

Nog een rijtje iconen. :)
Fabelachtige kunst en bijzonder mooi op rij gezet en verteld.

In order of appearance:

Andrea Mantegna
Jeroen Bosch
Albrecht Dürer
Michelangelo Buonarotti
Raphaello
Michelangelo Caravaggio
Salvator Rosa
Jan Vermeer
Henry Fuseli
Fransisco de Goya
Arnold Böcklin
Gustave Doré
Luis Ricardo Falero
Richard Dadd
Noel Paton
William Holman Hunt
Dante Gabriel Rossetti
Edward Burne-Jones
John Waterhouse
Léon Benett
Maxfield Parrish
Arthur Rackham
James Allen St. John
Hannes Bok
Frank Kelly Freas
Frank Frazetta

Petra
Superposter

Bericht door Petra » 17 apr 2019 03:56

Ik vond het opvallend dat die iconen in dat fantasy art filmpje allemaal mannen waren. Waar waren de vrouwelijke kunstenaars vroeg ik me af.
Hier dus. :D
Incl. NL vertegenwoordiging. :mrgreen:

In order of appearance:

Marie Duval
Kate Greenaway
Jessie Willcox Smith
Elizabeth Green
Violet Oakley
Srah Stilwell Weber
Rose O’Neil
Elenore Abot
Clara Peck
Gertrude Kay
Beatrix Potter
Margaret Tarrant
Nelly Bodenheim (NL)
Hilda Cowham
Mabel Lucie Attwell
Mary Tourtel
Dorothu Lathrop
Wandag Gag
Ethel Hays
Cicely Mary Barker
Madeleine Giraud
Joyce Mercer
Margaret Brundage
Zoë Mozert Joyce Ballantyne
Mary Blair
Jenny Dalenoord (NL)

Plaats reactie