Afgekeurde bijdragen van Blato

Hierin worden grove overtredingen geplaatst waar de beheerders van https://www.freethinker.nl" onclick="window.open(this.href);return false; uitdrukkelijk afstand van nemen.

Moderator: Moderators

Blato
Banned

Re: De bescheiden atheïst en de bescheiden agnost

Bericht door Blato » 13 mei 2015 22:55

MaartenV schreef:Inderdaad. Ik wens niet in een hokje te passen. Ik twijfel ook nog. Soms denk ik aan 'er is meer', soms denk ik ook: er is niks meer. Dus ik weet het niet.
Zoiets als; "ik ben het hokje"? :D
Gnothi Seauton

Qi (ook wel ch'i, chi, ki of gi) is een fundamenteel concept uit de Chinese cultuur, doorgaans gedefinieerd als adem, levenskracht, vitale energie of spirituele energie dat deel uitmaakt van alles wat bestaat.

lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! » 13 mei 2015 23:52

Blato schreef:
MaartenV schreef:Inderdaad. Ik wens niet in een hokje te passen. Ik twijfel ook nog. Soms denk ik aan 'er is meer', soms denk ik ook: er is niks meer. Dus ik weet het niet.
Begrijpend lezen is niet een van je sterkste punten Blato?!
Wie meent dat een argument deugt omdat het gedrukt staat, is een idioot. Jiddisch.
Wil je gelukkig zijn of gelijk hebben? Yolanda

lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! » 13 mei 2015 23:54

Ps @ Blato, lees je eerst eens in op dit forum! Jouw argumenten tot nu toe zijn de revue al lang gepasserd en gewogen en te licht bevonden! But keep on reading!
Wie meent dat een argument deugt omdat het gedrukt staat, is een idioot. Jiddisch.
Wil je gelukkig zijn of gelijk hebben? Yolanda

Blato
Banned

Re: Religieuze? uitspraken Nobelprijs winnaars

Bericht door Blato » 14 mei 2015 00:02

Fish schreef:
Blato schreef: Dat die uitspraken gedaan zijn is een waarheid.
Blato, je reageerde in eerst instantie in de topic; Evolutie ontkrachten. ... [knip] ...
Nee, dat deed ik niet. Mijn reacties in dit (afgesplitste) topic, zijn allen in dit (afgesplitste) topic geplaatst.
Gnothi Seauton

Qi (ook wel ch'i, chi, ki of gi) is een fundamenteel concept uit de Chinese cultuur, doorgaans gedefinieerd als adem, levenskracht, vitale energie of spirituele energie dat deel uitmaakt van alles wat bestaat.

Fish
Moderator

Bericht door Fish » 14 mei 2015 00:04

Blato schreef: Nee, dat deed ik niet. Mijn reacties in dit (afgesplitste) topic, zijn allen in dit (afgesplitste) topic geplaatst.
Wat ik lees in de OP:

http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 04#p470747" onclick="window.open(this.href);return false;
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.

Blato
Banned

Bericht door Blato » 14 mei 2015 00:06

Fish schreef:
Blato schreef: Nee, dat deed ik niet. Mijn reacties in dit (afgesplitste) topic, zijn allen in dit (afgesplitste) topic geplaatst.
Wat ik lees in de OP:

http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 04#p470747" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja?
Gnothi Seauton

Blato
Banned

Bericht door Blato » 14 mei 2015 00:08

lost and not found yet! schreef:
Blato schreef:
Begrijpend lezen is niet een van je sterkste punten Blato?!
Trollen en persoonlijke aanvallen plaatsen wel een van die van jou?
Gnothi Seauton

Fish
Moderator

Bericht door Fish » 14 mei 2015 00:12

Blato schreef:Ja?
Daar staat toch duidelijk:
Bericht verplaatst uit ontkrachten evolutietheorie
Bonjour

Blato
Banned

Bericht door Blato » 14 mei 2015 00:14

Fish schreef:
Blato schreef:Ja?
Daar staat toch duidelijk:
Bericht verplaatst uit ontkrachten evolutietheorie
Bonjour
Jazeker. 'Verplaatst uit' en met een nieuwe topictitel; "Re: Religieuze? uitspraken Nobelprijs winnaars".

Wat begrijp je niet?
Gnothi Seauton

HankS
Diehard

Bericht door HankS » 14 mei 2015 00:16

@ Blato Voor iemand die hier net een dag is heb je nu al behoorlijk wat praatjes, ik heb eerder het idee dat jij de trol bent
Nothing in life is certain except death, taxes and the second law of thermodynamics.
—Seth Lloyd

The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.

—Bertrand Russell

Fish
Moderator

Bericht door Fish » 14 mei 2015 00:18

Blato schreef: Wat begrijp je niet?
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 15#p470893" onclick="window.open(this.href);return false;

Blato
Banned

Bericht door Blato » 14 mei 2015 00:24

Gnothi Seauton

Blato
Banned

Re: Peter versus de dominee

Bericht door Blato » 25 mei 2015 11:43

Rereformed schreef:
Blato schreef:Uiteraard is de bijbel mythe. Alles aan religie is mythe, oftewel metafysisch. Religie houdt zich enkel en alleen bezig met de geestelijke kant van het (menselijke) leven en is puur persoonlijk van betekenis. Dat religie gekaapt wordt voor eigenbelang en controle over anderen, is een feit, maar doet niets af aan de eigenlijke betekenis van religie.
Jij probeert enkel een manier te vinden om al het contact dat de bijbel heeft met de fysische werkelijkheid en ieder feitelijke bewering die het doet te verbreken zodat je je religieus geloof immuun voor ontmaskering kan maken. Aangezien niemand anders met je zienswijze meegaat word je boos en zet je die neer als mensen uit op eigenbelang en controle over anderen of zelfs als domkoppen.
De bijbel heeft m.i. niets met de materiële kant van het leven van doen, maar enkel met de geestelijke/spirituele kant van het leven. Er staan in de bijbel beweringen, maar deze beweringen zijn niet aantoonbaar of bewijsbaar middels fysische wetten en/of theorieën. Dit volgt uit de aard van het "beestje"; religie/geloof/spiritualiteit zijn metafysisch, niet de zintuigen bepalen inhoud en aard, maar ons denken. Uit het gebruik van de term "ontmaskering" blijkt dat jij denkt dat ik iets te verbergen heb, echter ik heb niets te verbergen. Wie wel of niet met mijn zienswijze meegaat is van geen enkel belang voor mij. Mijn zogenaamde boosheid bestaat enkel in jouw fantasie. Dat jij controle nastreeft en uitvoert over anderen (en niet onbelangrijk, ook over jezelf), is een bewijsbaar feit (alleen al, hier op het forum).
Gnothi Seauton

Blato
Banned

Bericht door Blato » 25 mei 2015 11:48

HJW schreef:... [knip] ...
Als God onze eigenaar is, dan heeft hij dezelfde verzorgingsplicht jegens ons. Wij zijn immers van hem afhankelijk. Hij dient er dan zorg voor te dragen dat een ieder voldoende te eten en te drinken heeft. Doet hij dat niet, dan is hij moreel verantwoordelijk en aansprakelijk voor verwaarlozing.
Hij kan zich niet verdedigen met: er is genoeg te eten, de mensen verdelen het alleen niet goed.
Hij dient dan juist de zwakkere te beschermen tegen de sterkere. Zo doe ik dat ook bij de dieren waar ik verantwoordelijkheid voor draag.

Kortom: eigenaarschap geeft niet zozeer rechten, maar vooral verplichtingen.
Wat doe jij met een dolle stier/hond/kat/paard?

Waarom denk jij dat "dat wat god genoemd wordt" zich aan de menselijke morele code te houden heeft?
Gnothi Seauton

Aton
Diehard

Bericht door Aton » 25 mei 2015 12:11

Blato schreef: Wat doe jij met een dolle stier/hond/kat/paard?
De veearts erbij halen.

Gesloten