Nashville verklaring - Homohaatmanifest

Opvallende zaken, schokkende gebeurtenissen, bizarre verhalen enz. Valt je iets op in de media zet deze artikelen dan hier!!

Moderator: Moderators

Peter van Velzen
Moderator

Re: Nashville verklaring - Homohaatmanifest

Bericht door Peter van Velzen » 09 jan 2019 02:51

Waarom? schreef:
08 jan 2019 21:24
Bij de VU zijn ze nu toch nog wat bozer geworden op Dr. P. De Vries..
Op face-boek was men het er gauw over eens: De Vries is gek geworden. De VU zit met een ziektegeval opgescheept. Nu moeten z hem twee jaar lang doorbetalen. . .
Ik wens u alle goeds

Waarom?
Diehard

Bericht door Waarom? » 09 jan 2019 09:07

Peter van Velzen schreef:
09 jan 2019 02:51
Waarom? schreef:
08 jan 2019 21:24
Bij de VU zijn ze nu toch nog wat bozer geworden op Dr. P. De Vries..
Op face-boek was men het er gauw over eens: De Vries is gek geworden. De VU zit met een ziektegeval opgescheept. Nu moeten z hem twee jaar lang doorbetalen. . .
Dag Peter,

Iets wat op Face-boek staat is natuurlijk geen reden om aan te nemen dat De Vries gek is geworden. Sociale media hebben een prachtige en nuttige functie ( zoals alle andere media ) maar verder kunnen ze eindeloos veranderen in roddels, geklets, gescheld of wat dan niet. En voor elke bewering vindt je wel het tegengestelde. Jouw statement zeg me niet zoveel.
Religie en geloof ( net zoals allerlei ism'n ) kan enorm ontmenselijkend en haatdragend zijn naar de anders denkende, helaas gebeurt het bij het volle verstand vanwege het "hogere" doel. En het "prachtige" van religie , geloof en allerlei ism'n is dat het ook niet meer wordt gevoeld als haatdragend maar juist als liefde opdracht vanwege het "hogere" doel ( de utopie die wordt nagejaagd ). En als het nog wel wordt gevoeld dan moet het aan de kant voor het "hogere" doel ( Gode meer gehoorzaam zijn dan de mensen ....)
God is dood! God blijft dood! En wij hebben hem gedood! Hoe zullen wij ons troosten, wij moordenaars?

Zoek je troost? Bach! ( Waarom? 1:1)

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 09 jan 2019 10:07

Fish schreef:
09 jan 2019 00:06
Lucky TV:
Hij is leuk alleen de maker van het filmpje in de kerk baalt. Je zou trouwens een aardige compilatie kunnen maken van teksten uit psalmen, gezangen en vooral uit de opwekkingsbundel. Bij de laatste associeer ik al het opwekken van lustgevoelens. Heel veel teksten kun je (homo)seksueel uitleggen. "Want de Here komt in mij; neemt mij etc. kun je dus op verschillende manieren interpreteren.
Is de leegte niet een weldaad, geeft stilte niet veel rust, waarom moet onder leiding van dominees, goeroes, therapeuten en anderen alles kapot gezingeeft worden?

heeck
Superposter

Bericht door heeck » 09 jan 2019 11:43

Bonjour schreef:
06 jan 2019 20:30
Een ieder die tekent, zegt dat Adam en Eva bestaan hebben en noemt de zondeval serieus. Al deze mensen kunnen we vervolgens niet meer serieus nemen.
Ziet hoe de politiek op eieren en toch te hoop loopt over dit wereldvreemde reliclub-bevestigingsritueel.
De reli-stemmen niet kunnen worden gemist en daarom kan er niet simpel op het voorhoofd worden gewezen.

Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
http://skepp.be/nl/rare-apparaten/alfabetisch/full

ChaimNimsky
Diehard

Bericht door ChaimNimsky » 09 jan 2019 13:43

heeck schreef:
09 jan 2019 11:43
Ziet hoe de politiek op eieren en toch te hoop loopt over dit wereldvreemde reliclub-bevestigingsritueel.
De reli-stemmen kunnen niet worden gemist en daarom kan er niet simpel op het voorhoofd worden gewezen.

Roeland
Politici zijn doorgaans voorzichtig en wachten er wellicht mee tot de kiezer eerst op het voorhoofd gaat wijzen. Als het voordelig blijkt en het stemmen zal opleveren, zullen de politici vanzelf braafjes volgen.

heeck
Superposter

Bericht door heeck » 09 jan 2019 13:59

ChaimNimsky schreef:
09 jan 2019 13:43
heeck schreef:
09 jan 2019 11:43
De reli-stemmen kunnen niet worden gemist en daarom kan er niet simpel op het voorhoofd worden gewezen.

Roeland
Politici zijn doorgaans voorzichtig en wachten er wellicht mee tot de kiezer eerst op het voorhoofd gaat wijzen. Als het voordelig blijkt en het stemmen zal opleveren, zullen de politici vanzelf braafjes volgen.
Kennelijk snap ik dat.
Nergens zag ik opgemerkt dat het gaat om een sekte-achtig ritueel waarbij je zeer bijzondere en kenmerkende uitspraken dient te ondertekenen om heel echt bij die klub te horen.

R.
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
http://skepp.be/nl/rare-apparaten/alfabetisch/full

Waarom?
Diehard

Bericht door Waarom? » 09 jan 2019 14:15

Het Nederlands Dagblad, heeft een reconstructie geschreven van de aanloop van de Nashville verklaring

https://www.nd.nl/nieuws/geloof/hoe-een ... 1003.lynkx
De Nashvilleverklaring, waarin orthodox-christelijke ondertekenaars zich keren tegen homorelaties, ontplofte maandag in het gezicht van de opstellers. Hoe een provisorisch werkgroepje van bezorgde predikanten de aandacht van Justitie trok.

...
Het is donderdagavond 13 december als de hersteld-hervormde dominee Piet de Vries achter zijn computer kruipt. ‘Beste vrienden’, mailt hij naar een aantal dominees in zijn adresboek. ‘Een vraag of jullie het Nashville Statement willen ondertekenen.’ De Vries stuurt een lijst mee van orthodox-gereformeerden die al getekend hebben. Het is nog niet de definitieve tekst, schrijft hij erbij. Vooral op het punt van pastoraat moet nog nader worden ingegaan. Het is de bedoeling dat de definitieve tekst met lijst van ondertekenaars ergens in 2019 gepresenteerd wordt op een studiedag. Zover komt het niet.

.....
De mailbox van de werkgroep stroomt vol met vooral predikanten die bereid zijn hun naam aan de Nederlandse variant van de Nashvilleverklaring te verbinden. Maar er komt ook kritiek. Op de laatste vrijdag van 2018 publiceert het Refor­matorisch Dagblad een artikel van twee hoogleraren aan de Theologische Universiteit Apeldoorn, Maarten ­Kater en Arnold Huijgen, die de pastorale toon in de verklaring missen. De teleurstelling bij de initiatiefnemers is groot. ‘De ondertekenings­actie was nog in volle gang, en de definitieve tekst was er nog niet eens’, zegt De Vries. ‘Jammer dat ze zijn begonnen met het publiceren van kritiek. Toen moesten wij wel reageren.’ Ze besluiten de tekst online te zetten op de website nashvilleverklaring.nl, inclusief een lange lijst van 234 ondertekenaars.
...

De mailwisseling die daarop ontstaat is in het bezit van het Nederlands Dagblad: dominee Piet de Vries wijst met een beschuldigende vinger naar het Reformatorisch Dagblad, die ‘behoorlijk agressieve kritiek van twee christelijk-gereformeerde hoogleraren’ plaatste. ‘Wij voelen ons toch wel wat genomen als werkgroep door de christelijke pers.’
Kritiek van hoogleren was niet gewenst....!?...Agressieve kritiek...!?...Als iemand wijst op je pastoraal falen is dat agressief!? Niets anders dan gedrag van kleuters die bij bedenken van kattekwaad door vriendjes worden terecht gewezen, want dan kan het mooie plannetje niet doorgaan. En dat moet pastoraal leiding geven aan leden van hun kerken!?. Niet raar dat zoveel gelovigen uit hun kerken met een andere geaardheid zich zo diep gekwetst voelen. Die verhalen komen nu overal naar boven..

In dezelfde krant gisteren een taalkunding pareltje van de hoofdredacteur over dezelfde kwestie., Volledig lezen? -> na registratie mag je elke maand vijf artikelen gratis lezen.

https://www.nd.nl/nieuws/commentaar/com ... 1108.lynkx
Als een stuk illegaal geïmporteerd, levensgevaarlijk vuurwerk is de Nashvilleverklaring voortijdig ontploft in het gezicht van de Nederlandse distributeurs. Dat komt deels door hun roekeloos amateurisme. Deels ook door het extreem gevoelige klimaat in ons land, waarin het OM nu moet onderzoeken of de dominees strafrechtelijk kunnen worden vervolgd om hun leer. Een actie voor de bühne, om te demonstreren dat ‘haatprekers’ niet zomaar vrijuit gaan in dit land.

....
Namen van dominees wogen kennelijk niet genoeg om deze invasief exotische theologie gezag te verlenen. En zo raakte SGP-leider Kees van der Staaij betrokken bij de explosie. Zijn partij heeft ‘genderideologie’ recent tot gezinsvijand ­verklaard. Nashville lijkt oppervlakkig op hoe vanouds ook in Nederlandse kerken de ­Bijbel is toegepast. ‘Ik ga er nu niet flauw van weglopen’, zei Van der Staaij daarom voor de radio. Hij ondersteunt de ‘strekking’ van de Amerikaanse verklaring (dus niet elk artikel?). Maar hij omhelst vooral het Nederlandse, ‘pastoraal’ bedoelde nawoord. Die toevoeging echter bevestigt de schadelijkheid van het basismateriaal. En je kunt niet met met pastorale adviezen een lawinepijl ­corrigeren die zó scheef gelanceerd is.
God is dood! God blijft dood! En wij hebben hem gedood! Hoe zullen wij ons troosten, wij moordenaars?

Zoek je troost? Bach! ( Waarom? 1:1)

Mcmadtasty
Ervaren pen

Bericht door Mcmadtasty » 09 jan 2019 17:00

Ach ja.......... oordelen...... beoordelen...... geloven........haat ..........
het komt allemaal voorbij.........
Het verschil in wat wij hebben verandert niets in de gelijkheid van wat wij zijn.
In lack'ech, ik ben een andere jij, jij bent een andere ik.

Boerenverstand
Forum fan

Bericht door Boerenverstand » 09 jan 2019 20:06

Het waren een paar angstige minuten voor mij, ...de tijd die ik nodig had de namenlijst van de ondertekenaars te lezen. Er zal toch hopelijk niet iemand ondertekend hebben..., iemand waar ik veel van houd?
Law of Honesty: Don’t pretend that you can do something that you can’t. (NJ Wildberger)

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 10 jan 2019 04:35

Waarom? schreef:
09 jan 2019 09:07
Peter van Velzen schreef:
09 jan 2019 02:51
Dag Peter,

Iets wat op Face-boek staat is natuurlijk geen reden om aan te nemen dat De Vries gek is geworden. S
Het was niet iets dat op Facebook stond dat leidde tot deze conclusie, maar iets dat op de voorpagina van het Algemeen Dagblad stond. Dat kan uiteraard ook onwaar zijn. Alleen de conclusie dat - als het bericht waar is - dat de Vries gek geworden was, werd door eenieder op Facebook gedeeld. De vergelijking met de Nazi-ideologie lijkt ook mij krankjorum.

Oveigens is het zo dat de negatieve houding van het Christendom tegenover bepaalde groepen mensen (mede?) heeft geleid tot de misdaden van de nazi's. Maar niemand heeft - zover ik weet - tot nu toe de ondertekenaars van de Nashville verklaringhgelijk gesteld met Nazi's. Dat zou ook te ver gaan. Maar het zou minder krankjorum zijn.
Ik wens u alle goeds

Mcmadtasty
Ervaren pen

Bericht door Mcmadtasty » 10 jan 2019 09:47

Ik snap die ophef over de uitspraak van de vries niet.
Het enige waarin nazi-ideologie door de vries vergeleken wordt met gender-ideologie is dat het niet de zijne is.
Dat de beide ideologieën inhoudelijk op elkaar lijken zie ik hem niet zeggen.
Toen de nazi-ideologie zich opdrong, zwegen de kerken. Nu dringt de genderideologie zich op en zwijgen de kerken weer te vaak.
Het enige wat ik de beste man te zeggen heb is dat zijn ideologie, net als nazi-ideologie niet de mijne is..........
Het verschil in wat wij hebben verandert niets in de gelijkheid van wat wij zijn.

axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus » 10 jan 2019 10:11

Mcmadtasty schreef:
10 jan 2019 09:47
Het enige waarin nazi-ideologie door de vries vergeleken wordt met gender-ideologie is dat het niet de zijne is.
Toen de nazi-ideologie zich opdrong, zwegen de kerken. Nu dringt de genderideologie zich op en zwijgen de kerken weer te vaak.
Het enige wat ik de beste man te zeggen heb is dat zijn ideologie, net als nazi-ideologie niet de mijne is..........
Men hoeft niet alles expliciet te verwoorden om toch een bepaalde boodschap over te brengen.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
Mijn Unitarian Jihad Naam: Sister Sabre of Patience; Haal de jouwe hier
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman

Mcmadtasty
Ervaren pen

Bericht door Mcmadtasty » 10 jan 2019 11:28

axxyanus schreef:
10 jan 2019 10:11
Mcmadtasty schreef:
10 jan 2019 09:47
Men hoeft niet alles expliciet te verwoorden om toch een bepaalde boodschap over te brengen.
Welke boodschap?

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 10 jan 2019 19:43

De Nashville verklaring vliegt als een boemerang in het gezicht van degenen die het hebben opgesteld en ondertekend. Overal verschijnen regenboogvlaggen. Een bolwerk van verzet tegen het homohuwelijk en vermoedelijk is het ND het nog steeds, heeft ook haar afschuw laten blijken over deze verklaring. Er zijn SGP burgemeesters die toestemming hebben gegeven voor een regenboogvlag. Een beetje scrollen op Twitter en in de media. Ik laat de linkjes achterwege er valt van alles te lezen en de opinies zijn niet meer bij te houden.
Is de leegte niet een weldaad, geeft stilte niet veel rust, waarom moet onder leiding van dominees, goeroes, therapeuten en anderen alles kapot gezingeeft worden?

Mcmadtasty
Ervaren pen

Bericht door Mcmadtasty » 10 jan 2019 20:25

In artikel 6 van de Nederlandse grondwet wordt het recht op vrijheid van godsdienst als volgt geformuleerd: Artikel 6. Ieder heeft het recht zijn godsdienst of levensovertuiging, individueel of in gemeenschap met anderen, vrij te belijden, behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet.
ben benieuwd wat ervan overeind blijft

Plaats reactie