Nashville verklaring - Homohaatmanifest

Opvallende zaken, schokkende gebeurtenissen, bizarre verhalen enz. Valt je iets op in de media zet deze artikelen dan hier!!

Moderator: Moderators

Waarom?
Diehard

Re: Nashville verklaring - Homohaatmanifest

Bericht door Waarom? » 07 jan 2019 14:26

En ondertussen heeft Arnold Huijgen zijn tweet waar hij reageert op het op zondag(!) verwijderen van de lijst van ondertekenaars ondertussen ook al weer verwijderd...tja....ik weet niet wat er allemaal achter de schermen in Refo land afspeelt...of dat hij besefte ....dat zijn reactie...u snapt...
Arnold Huijgen merkte droogjes op dat er op zondag(!) de verklaring wordt terug getrokken....en dat de volgende verklaring maar beter over de zondagsrust kon gaan ( bij alle ondertekenaars een even heikel of nog heikeler punt...... ) lees hier zijn commentaar maar op twitter:

https://twitter.com/huijgen/status/1082222929272864768
God is dood! God blijft dood! En wij hebben hem gedood! Hoe zullen wij ons troosten, wij moordenaars?

Zoek je troost? Bach! ( Waarom? 1:1)

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 07 jan 2019 15:45

Waarom? schreef:
07 jan 2019 13:31
Het is natuurlijk wel weer een geruststellende gedachte ( of een uiterst verontrustende :? )....die ondertekenaars horen niet bij de volgelingen van Jezus. Ik probeer ze nog steeds te vinden die volgelingen van Jezus,....ben ondertussen (bijna) helemaal afgehaakt met die zoektocht....wel liet m;n zoektocht zien dat je ze vooral NIET in (de buurt van) kerken of kerkgenootschappen aantreft. Daar tref je alleen begrafenis ondernemers aan van hun dode God...of degene die blij lopen te zijn met de erfenis van hun eigen dode God.
Soms schreeuwen ( ze noemen het zelf jubelen en aanbidding of... ) ze het uit dat hij is opgestaan en leeft.....,nou.....nee.....dan gedroeg je je wel anders als je dat echt denkt....
Ik zie allemaal "volgelingen". Het valt me ook op dat het andere deel van christelijk Nederland dat leest uit dezelfde bijbel en dezelfde teksten tegen komt zichzelf vrij probeert te pleiten. Ze voelen nattigheid want het stortregent en dan is het lastig om als christen droog te blijven. En hoe doe je dat, door allerlei wensgedachten rond te strooien. Hun god volgens mij dezelfde hork als in de Bijbel; is ontzettend blij met transgenders. Houdt van homo's en wil ze graag in zijn gebouwen zien. Op deze gebouwen moet een regenboogvlag komen om duidelijk te maken dat ze deze teksten anders interpreteren of er niets van aantrekken. Cherrypicking is de norm. Zag Cees Dekker ook al met een pamflet zwaaien waarin hij kenbaar maakte dat zijn evangelische gemeente openstaat voor transgenders. Een tijdje terug stond hij vooraan om de komst van Tom Mikkers (homo) naar de EO tegen te houden. Kortom als de maatschappij zich stevig roert dan zijn het ineens voorvechters. Ik zie dus reputatiemanagement om verdere schade te beperken en genuanceerde of andersgeaarde schaapjes niet van zich te vervreemden. Die eigenlijk al heel lang weten dat religie niet veel op heeft met hun way of life.
Is de leegte niet een weldaad, geeft stilte niet veel rust, waarom moet onder leiding van dominees, goeroes, therapeuten en anderen alles kapot gezingeeft worden?

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 07 jan 2019 15:52

GeenStijl staat op eigen benen en er zit volgens mij geen consortium met dure advocaten achter. Dus ik plak dit stuk hier even want het slaat de spijker op zijn kop. Mochten ze trouwens bezwaren hebben voor deze reclamezuil voor hun site dan kunnen ze mij een bericht sturen.

https://www.geenstijl.nl/5145658/zo-en- ... ms-huilen/
Hahaha. Christelijke homohaters kruipen terug in de kast. Gelukkig vergeet god het internet nooit wat.

Gisteren zaten ze natuurlijk allemaal braaf pepermunt te sabbelen op keiharde kerkbankjes, maar toen ze vandaag hun internet weer inplugden, zagen de grefo's in de bijbelriem dat hun openlijke herbevestiging van middeleeuwse homohaat niet zo lekker was gevallen in dit Verlichte landje. En nu lopen ze vlekken in hun zwarte rokken te wrijven en hebben ze fluks de lijst met handtekeningen offline gehaald. We hadden gisteren al een vermoeden dat ze terug zouden krabbelen bij de - voorspelbare maar terechte - ophef over de vertaling van de Nashville Verklaring, dus we hadden zondag al een mirror op GS gezet. De 250 middeleeuwiërs die hun heilige hanenpoot onder de homohaat zijn dus gewoon hier na te lezen (pdf). SGP-opperhoofd Kees van der Staaij doet ondertussen een wierddukje (©) met een halfslachtig 'u wist toch al dat we zo dachten'-persberichtje. Ja Kees, dat wisten we wel. Maar het is wel goed als je het af en toe herbevestigt, voordat iedereen de fout maakt om te denken dat je zo'n aardige ruimdenkende meneer bent, en geen bekrompen eigenheilige die bang is voor een beetje homo.
Is de leegte niet een weldaad, geeft stilte niet veel rust, waarom moet onder leiding van dominees, goeroes, therapeuten en anderen alles kapot gezingeeft worden?

Waarom?
Diehard

Bericht door Waarom? » 07 jan 2019 16:03

PietV. schreef:
07 jan 2019 15:45
Waarom? schreef:
07 jan 2019 13:31
Het is natuurlijk wel weer een geruststellende gedachte ( of een uiterst verontrustende :? )....die ondertekenaars horen niet bij de volgelingen van Jezus. Ik probeer ze nog steeds te vinden die volgelingen van Jezus,....ben ondertussen (bijna) helemaal afgehaakt met die zoektocht....wel liet m;n zoektocht zien dat je ze vooral NIET in (de buurt van) kerken of kerkgenootschappen aantreft. Daar tref je alleen begrafenis ondernemers aan van hun dode God...of degene die blij lopen te zijn met de erfenis van hun eigen dode God.
Soms schreeuwen ( ze noemen het zelf jubelen en aanbidding of... ) ze het uit dat hij is opgestaan en leeft.....,nou.....nee.....dan gedroeg je je wel anders als je dat echt denkt....
Ik zie allemaal "volgelingen". Het valt me ook op dat het andere deel van christelijk Nederland dat leest uit dezelfde bijbel en dezelfde teksten tegen komt zichzelf vrij probeert te pleiten. Ze voelen nattigheid want het stortregent en dan is het lastig om als christen droog te blijven. En hoe doe je dat, door allerlei wensgedachten rond te strooien. Hun god volgens mij dezelfde hork als in de Bijbel; is ontzettend blij met transgenders. Houdt van homo's en wil ze graag in zijn gebouwen zien. Op deze gebouwen moet een regenboogvlag komen om duidelijk te maken dat ze deze teksten anders interpreteren of er niets van aantrekken. Cherrypicking is de norm. Zag Cees Dekker ook al met een pamflet zwaaien waarin hij kenbaar maakte dat zijn evangelische gemeente openstaat voor transgenders. Een tijdje terug stond hij vooraan om de komst van Tom Mikkers (homo) naar de EO tegen te houden. Kortom als de maatschappij zich stevig roert dan zijn het ineens voorvechters. Ik zie dus reputatiemanagement om verdere schade te beperken en genuanceerde of andersgeaarde schaapjes niet van zich te vervreemden. Die eigenlijk al heel lang weten dat religie niet veel op heeft met hun way of life.
Dag PietV,

Ik zie ze NIET...die volgelingen....nada....nergens ....in welk spectrum van het Christendom dan ook....allemaal volgers van hun eigen geschapen Godheid of hun ideaal (gods)beeld van Jezus....

Hier nog een goede analyze Ruben Altena over het WAAROM van deze verklaring.....:
https://twitter.com/RubenAltena/status/ ... 7365913600
Helemaal lezen dat "draadje"!...hier onder een stuk weergegeven.
Deze Nashvilleverklaring is denk ik vooral bedoeld om hetero's binnen de eigen gelederen te intimideren. De felheid is ingegeven door angst, namelijk de angst dat er over homoseksualiteit verschillend gedacht kan worden binnen orthodox-protestantse kerken.

Er staat: "WIJ BEVESTIGEN dat het zondig is om homoseksuele onreinheid of transgenderisme goed te keuren. Wie deze wel goedkeurt wijkt fundamenteel af van de standvastigheid die van christenen verwacht mag worden en van het getuigenis waartoe zij geroepen zijn.
vervolg citaat: WIJ ONTKENNEN dat de goedkeuring van homoseksuele onreinheid of transgenderisme een moreel neutrale zaak is, waarover getrouwe christenen onderling van mening mogen verschillen."
Volgens mij zit hier de crux. Volgens dit soort orthodox-protestanten wordt er in het overgrote deel van de kerken al geen waarlijk christelijke leer meer verkondigd, maar er is in elk geval nog een orthodox smaldeel (zeg maar de achterban van de SGP),
waar men zich duidelijk uitspreekt over bepaalde zaken, ondanks de onderlinge verschillen. Ook in hun kerken zijn er steeds meer mensen die zich uitspreken voor ruimte voor homo's met relatie.
God is dood! God blijft dood! En wij hebben hem gedood! Hoe zullen wij ons troosten, wij moordenaars?

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 07 jan 2019 17:41

Waarom? schreef:
07 jan 2019 16:03
Ik zie ze NIET...die volgelingen....nada....nergens ....in welk spectrum van het Christendom dan ook....allemaal volgers van hun eigen geschapen Godheid of hun ideaal (gods)beeld van Jezus....
Ik had volgelingen al tussen dubbele aanhalingstekens geplaatst om de ironie weer te geven. Waarschijnlijk is dit niet duidelijk over gekomen?

Als het over moslims gaat is Wierd er als de kippen bij om dit veroordelen. Nu leiden de mensen aan een religieus trauma syndroom. Wat denk je zou het liggen aan het gegeven dat hij de zoon van een dominee is?

@wierdduk
3 u3 uur geleden
Meer
Gezien de ophef over die #nashvilleverklaring moeten er nog altijd heel veel streng-christelijk opgevoede Nederlanders rondlopen met zware jeugdtrauma's, die willen afrekenen met hun milieu.

Waarom?
Diehard

Bericht door Waarom? » 07 jan 2019 19:35

PietV. schreef:
07 jan 2019 17:41
Waarom? schreef:
07 jan 2019 16:03
Ik had volgelingen al tussen dubbele aanhalingstekens geplaatst om de ironie weer te geven. Waarschijnlijk is dit niet duidelijk over gekomen?

Als het over moslims gaat is Wierd er als de kippen bij om dit veroordelen. Nu leiden de mensen aan een religieus trauma syndroom. Wat denk je zou het liggen aan het gegeven dat hij de zoon van een dominee is?
Dag PietV,

Ironie blijft lastig in geschreven tekst....duidelijk nu.
Over Wierd Duk wil ik eigenlijk helemaal niets schrijven. Die "revolver" journalistiek van de Telegraaf en van hem staat me zo tegen dat daar maar 1 oplossing voor is: compleet negeren.
Wel valt me op dat compleet "alt-right" in Nederland nu bezig is met "schade-beperking" van Christendom ( ook al is het alleen cultuur) t.o.v Islam...of bagatalisering: dat we toch al wisten dat deze reli-fundis er rondliepen en dat ze hopen dat bv Islam aanhangers ook maar met zo'n statement komen -> dan valt alles nog mee. Of met voorbeelden komen aandragen uit de Islam wereld met het argument: waar was "links" Nederland...

Ik vermoed verder dat geheel Refo Nederland liever onder een tegel kruipt om te zien wat ze hebben aangericht en losgemaakt en nu ook bezig zijn met schade beperking -> zie nu bv hier https://www.rd.nl/vandaag/binnenland/in ... -1.1539075
Die geest gaat niet meer terug in de fles, de jongere Refo generatie snapt, laat staan pikt dit gedrag niet meer.
Daarin worden homoseksualiteit en transgenderisme expliciet afgewezen en wordt ook de suggestie gewekt dat dit zaken zijn waarvan mensen kunnen genezen.

De hervormd predikant te Arnemuiden zegt dat er „helaas onduidelijkheid is ontstaan over het stuk dat homoseksualiteit kan worden genezen. We willen opkomen voor het klassiek-christelijke standpunt over het huwelijk tussen man en vrouw.” Volgens hem is homoseksualiteit niet iets dat je kan veranderen of waarvan je moet genezen. „Homoseksualiteit is een gegeven, net zoals heteroseksualiteit.”
Theologisch is mij het een compleet RAADSEL waarom de Refo wereld theologie omarmd van Evangelische Christenen uit de U.S, zoals bv Evolutie afwijzing ( M.J. Paul was ook een ondertekenaar van de Nashville verklaring en schrijver van boek Oorspronkelijk ) en op sexueel gebied. En dat je zelfs het gegeven van Homosexuele geaardheid niet overplaatst naar de Nederlandse situatie, dat is broddelwerk.....Arnold Huiijgen en M.J. Kater hebben ze er al voor gewaarschuwd....

lanier
Superposter

Bericht door lanier » 07 jan 2019 22:29

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 08 jan 2019 02:46

Wij willen opkomen voor het klassiek-christelijke standpunt, wat de kerk al 20 eeuwen heeft.
Met andere woorden: Wij willen recente - wetenschappelijke - ontdekkingen negeren. Het feit dat homosexualiteit helemaal geen ziekte is die je kunt genezen bijvoorbeeld. Zouden ze ook de kettter-verbranding weer in willen voeren? En alle Joden willen beschuldigen van moord op Christus? (Eeuwenlang een geaccepteerde Christelijke opvatting) Het eerste willen ze waarschijnlijk niet, want ze zouden zichzelf moeten verbranden, Maar niets is zeker.
Ik wens u alle goeds

Waarom?
Diehard

Bericht door Waarom? » 08 jan 2019 08:43

Waarom? schreef:
07 jan 2019 14:26
En ondertussen heeft Arnold Huijgen zijn tweet waar hij reageert op het op zondag(!) verwijderen van de lijst van ondertekenaars ondertussen ook al weer verwijderd...tja....ik weet niet wat er allemaal achter de schermen in Refo land afspeelt...of dat hij besefte ....dat zijn reactie...u snapt...
Arnold Huijgen merkte droogjes op dat er op zondag(!) de verklaring wordt terug getrokken....en dat de volgende verklaring maar beter over de zondagsrust kon gaan ( bij alle ondertekenaars een even heikel of nog heikeler punt...... ) lees hier zijn commentaar maar op twitter:

https://twitter.com/huijgen/status/1082222929272864768
Arnold Huijgen gaf gisteren een reactie op beleven van die dag en dagen n.a.v. Nahsville verklaring. Hij was o.a. samen met M.J. Kater die in de Refo wereld in de pen klom om zijn geloofsgenoten te wijzen waarom die Nahsville verklaring niet gewenst is en pastoraal gezien enorm schade aanricht.
Al met al een verdrietige dag, of eigenlijk paar dagen. Ik hoop dat de slag om #Nashville snel voorbij is en vrede de toon gaat aangeven. #Kyrieeleison
https://twitter.com/huijgen/status/1082318604790624258
Via zijn twitterfeed zag ik een prachtig artikel in NRC over gender...dat de meeste mensen over het hoofd zien als OOK een belangrijk thema van de Nashville verklaring. Iedereen struikelt over de homo standpunten in de Nashville verklaring (terecht!), maar vergeten die andere groep waar meestal nog meer lacherig over wordt gedaan. Aanbevolen!

https://www.nrc.nl/nieuws/2019/01/07/se ... e-a3128141
Het pleit voor de opstellers van de Nashville-verklaring dat ze hun huiswerk wel hebben gedaan. Dat ze sekse en seks onderscheiden. En dat ze hun ongemakkelijkheid onverbloemd opschrijven. Maar hun standpunten zijn vervolgens zo wreed en hardvochtig dat je niet begrijpt hoe die God tot eer kunnen strekken. Je houdt je hart vast voor de kinderen die in deze kring opgroeien, en voor wie de ‘vreugdevolle gehoorzaamheid aan Christus’ vooral bestaat uit een zwart zondebesef rondom hun lichamelijkheid.

Hoe je het ook wendt of keert: seks is een moeilijk onderwerp. Sekse is dat ook. Dat zal wel altijd zo blijven, en gelukkig maar. Alleen is rondom deze twee thema’s tegenwoordig zoveel in beweging dat open gesprek erover geen kwaad kan. Het zou mooi zijn als de verschillende partijen zich daarbij zouden uitspreken over hun eigen worstelingen en ongemak. En laten ze ophouden lhbti-mensen als speelbal te gebruiken om hun eigen morele superioriteit te bewijzen. Geef het maar toe: ook u voelt een licht ongemak over mijn nieuwe status, en dat is prima. U bent net een echt mens.

Maxim Februari is jurist en schrijver, www.maximfebruari.nl.

Waarom?
Diehard

Bericht door Waarom? » 08 jan 2019 10:39

Ik wees gisteren al op een bijdrage van Ruben Altena, kreeg een vervolg.
Lezen, geeft zoveel inzichten!
https://twitter.com/RubenAltena/status/ ... 8591857666
Vanavond zit ik bij @oogopmorgen op Radio 1 om mijn visie te geven op de Nashvilleverklaring. Ik heb vanmiddag nog even gebeld met een van de initiatiefnemers, Piet de Vries, docent aan het seminarie van de Hersteld Hervormde Kerk. Hij zij een paar interessante dingen.

Zoals ik al vermoedde (https://twitter.com/RubenAltena/status/ ... 4312594432 …) zijn de initiatiefnemers gemotiveerd door de angst dat de traditionele huwelijksleer ook in hun kringen steeds meer losgelaten wordt. Ze richten zich dus niet primair op homo's en ook niet op de samenleving, maar op hun eigen kerken

Piet de Vries meent niet dat voor elke homo genezing de uitweg is, al meent hij dat mensen wel van geaardheid kunnen veranderen, zij het niet iedereen. In de verklaring lijkt elke vorm van homo-identiteit zondig te zijn, hij is zelf echter van het wel zijn maar niet doen.

Voor hemzelf was het zegenen van homorelaties in de PKN de belangrijkste reden om zich af te scheiden en hij zegt dat dit voor veel kerkenraden binnen de Hersteld Hervormde Kerk gold. Dit verklaart ook iets van de felheid volgens mij.

Als afgescheiden kerkgenootschap is het een groot risico dat je de reden waarom je brak met de andere kerk gaat relativeren. Dan blijkt dat alle verdriet en ruzie die de scheuring opgeleverd niet de moeite waard waren.
En misschien is er een stuk van de felheid binnen de HHK omdat een predikant uit hun gelederen uit de kast kwam. Ook nog een voorganger uit een gemeente die er toedoet: Maartensdijk, bolwerk van Orthodoxie...en ultra gereformeerdheid. Dit is al eens een topic geweest op dit forum

viewtopic.php?f=46&t=16461

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 08 jan 2019 16:01

Waarom? schreef:
08 jan 2019 10:39
Bedankt voor je aanvulling. Las vanmorgen in de Volkskrant een stukje over Van der Staaij. Zal het nog even opzoeken. Maar het ligt in het patroon dat je hierboven schetst. De auteur vermoedt dat Van der Staaij de hete adem van PVV en FvD in de nek voelt. Veel SGP-ers voelen zich aangesproken door hun aanwezigheid op de rechterflank. Het zou profileringsdrang kunnen zijn om zich te onderscheiden van deze partijen.

Waarom?
Diehard

Bericht door Waarom? » 08 jan 2019 16:07

Peter van Velzen schreef:
08 jan 2019 02:46
Wij willen opkomen voor het klassiek-christelijke standpunt, wat de kerk al 20 eeuwen heeft.
Met andere woorden: Wij willen recente - wetenschappelijke - ontdekkingen negeren. Het feit dat homosexualiteit helemaal geen ziekte is die je kunt genezen bijvoorbeeld. Zouden ze ook de kettter-verbranding weer in willen voeren? En alle Joden willen beschuldigen van moord op Christus? (Eeuwenlang een geaccepteerde Christelijke opvatting) Het eerste willen ze waarschijnlijk niet, want ze zouden zichzelf moeten verbranden, Maar niets is zeker.
Dag Peter,

Orthodoxe Christenen negeren alles mbt wetenschap. Dat begint al bij theologie-opleidingen van predikanten. Wetenschappelijke theologie wordt uiteraard afgeserveerd als vrijzinnig als het niet in de orthodoxe visie past...
Een van op iniatief nemers (Dr. P. De Vries) van deze Nashville verklaring werkt op de VU.
Daar hebben ze ook gereageerd op de commotie:
https://www.frt.vu.nl/nl/nieuws-en-agen ... lteit.aspx
De faculteit Religie en Theologie kiest voluit voor het profiel van de Vrije Universiteit als geheel: iedereen is welkom aan onze instelling en diversiteit is een groot goed. Het is daarom van belang om uit te spreken dat er binnen onze faculteit, net als binnen de VU als geheel, geen onderscheid gemaakt wordt naar geaardheid of gender.

Diversiteit brengt met zich mee dat er verschillen van mening bestaan. Die verschillen koesteren wij juist, omdat zij aanleiding vormen voor gesprekken met elkaar. Een gesprek is altijd een manier om de ander serieus te nemen. Omdat dialoog een centraal thema in onze identiteit is, dient ook een beladen onderwerp als genderconstructies en menselijke seksualiteit ter sprake te komen. Wij faciliteren dan ook het gesprek tussen ondertekenaars én tegenstanders van de Nashvilleverklaring. In een faculteit waarin diverse levensbeschouwelijke tradities elkaar aanvullen en welkom zijn, waarborgen wij een sociaal veilig klimaat voor studenten en medewerkers, ook als het gaat om een existentiële discussie als deze.
Vervang in bovenstaande gender of geaardheid maar eens door ras of afkomst en iemand werd meteen ontslagen vanwege discriminatie en was de wereld nog meer te klein geweest.
En wat een kul argumenten,...vul bij diversiteit en verschil van mening maar weer eens huidskleur in en iedereen snapte wat voor gekkigheid hier staat om daar over in gesprek te gaan. .....en honderd jaar terug zou dat niet het geval zijn geweest. Ras/huidskleur was toen volledig geaccepteerd als een legitiem verschil..De ondertekenaars van die Nashville verklaring weten niet of willen niet weten dat ze in een ander tijdsgewricht leven. Als geloofsuitspraak of politiek uitspraak zal de Nashville verklaring waarschijnlijk niet tot vervolging leiden...Als werknemer van een universiteit wordt het denk ik een lastige....en persoonlijk lijkt het me een afschuwelijk spagaat: geen onderscheid mogen maken in je dagelijkse werk nog in woord of geschrift ( een verkeerde opmerking naar een medewerker of student en je ligt eruit) en als gelovige daar 100% haaks op staan.....Of zou de VU daar dan "rekbaar" mee om gaan en daar in gesprek over gaan?....Dat zouden de MeToo daders in hun geval ook graag doen...Sommige zaken zijn in dagelijks leven niet bespreekbaar.

Gelovigen moeten beseffen dat ze dingen mogen die buiten de geloofssfeer strafbaar zijn, dat alleen al zou tot uiterste voorzichtigheid moeten leiden.
Laatst gewijzigd door Waarom? op 08 jan 2019 16:43, 2 keer totaal gewijzigd.

Waarom?
Diehard

Bericht door Waarom? » 08 jan 2019 16:20

PietV. schreef:
08 jan 2019 16:01
Waarom? schreef:
08 jan 2019 10:39
Bedankt voor je aanvulling. Las vanmorgen in de Volkskrant een stukje over Van der Staaij. Zal het nog even opzoeken. Maar het ligt in het patroon dat je hierboven schetst. De auteur vermoedt dat Van der Staaij de hete adem van PVV en FvD in de nek voelt. Veel SGP-ers voelen zich aangesproken door hun aanwezigheid op de rechterflank. Het zou profileringsdrang kunnen zijn om zich te onderscheiden van deze partijen.
Dag PietV,

Het is nog anders: SGP is altijd een populistische partij geweest, en zelfs een on-democratische partij. Van een nieuwkomer zou en wordt het niet getolereerd, nu is het een beetje folkflore.....
Hier een artikel van iemand die de SGP wereld kent over populisme van SGP , jurist Vergunst ( zoon van Dominee Vergunst van Ger. Gem )

https://www.rd.nl/opinie/sgp-is-populis ... -1.1524804

https://www.rd.nl/vandaag/politiek/uitl ... -1.1524980

Kijk maar eens op kieskompas van de vorige tweede kamer verkiezing...SGP stond netjes dichtbij PVV en FvD ( en CDA en VVD) wat betreft heel veel standpunten...en ja de hoeveelheid "bruinhemden" uitingen op een gemiddelde Refo verjaardag ( hangt wel weer af van opleiding...ook hier doet dat blijkbaar ter zake....) , laten inderdaad zien dat ze heel dicht staan op PVV en FvD...

Waarom?
Diehard

Bericht door Waarom? » 08 jan 2019 21:24

Bij de VU zijn ze nu toch nog wat bozer geworden op Dr. P. De Vries..dat had wat sneller gekund(alsof er eerder al geen grenzen waren overtreden als werknemer)..eerst moet je blijkbaar voor het AD parallel maken met genderideologie met de nazi-ideologie.......Zo ie zo altijd einde van welke discussie dan ook: zodra je bij Hitler en Nazi's bent dan zijn alle argumenten al dood , overschreeuwd, etc

https://www.vu.nl/nl/nieuws-agenda/nieu ... iteit.aspx
Vanmorgen lazen we op de voorpagina van het Algemeen Dagblad dat een van onze collega’s de genderideologie vergelijkt met de nazi-ideologie. De uitspraak werd gedaan in een interview over de Nashville-verklaring. Wij waren geschokt en eerlijk gezegd zijn we dat nog steeds. Onze collega heeft inmiddels spijt betuigd en het faculteitsbestuur zal in een aanstaand pittig gesprek passende maatregelen aankondigen. Het mag duidelijk zijn dat er een grens is overschreden.

Fish
Moderator

Bericht door Fish » 09 jan 2019 00:06

Lucky TV:

Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.

Plaats reactie