En dan vinden ze het gek dat de kerken leeglopen...

Opvallende zaken, schokkende gebeurtenissen, bizarre verhalen enz. Valt je iets op in de media zet deze artikelen dan hier!!

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Petra
Banned

En dan vinden ze het gek dat de kerken leeglopen...

Bericht door Petra » 26 okt 2018 08:24

Een staaltje pastorale hulpverlening. :shock:

Hoe men deze gekkigheid hulp durft te noemen.
Je zal maar tot de doelgroep behoren.

Wat is nou de boodschap die ze willen uitdragen? Vraag ik me af.
Eerst wordt er verteld dat je een vlinder moet worden want dan heb je Jezus aan je zijde en prachtige sterke vaardigheden.
Daarna ben je weer een zondig zwak en teer vlindertje, en pas op pas op voor de demonen.
Dan denk ik.. hoe kan dat nououou? Je was toch een bevoorrechte vlinder van god met een hoge positie en JC aan je zijde, enzo.
Ben je dan nóg te zondig en slap en te zwak? :? Wat heb je er dan aan, dat bevoorrechte en kracht ontvangen enzo? Erg weinig blijkbaar.

En dat noemen ze dan... verhelderend. :lol:
Zou gelovige jeugd hier nou niet vreselijk om moeten lachen?
Een verhelderend artikel met liederen en opdrachten voor Bijbelstudie

Geestelijke strijd voor gelovigen,
Als een vlinder van God

– ben je bevoorrecht met een hoge positie
– moet je standhouden in de vrijheid
– mag je kracht ontvangen vanuit Gods Woord
– mag je licht en liefde ontvangen
– mag je dankbaar leven tot eer van God
Gelovigen kunnen ook meer zien dan ongelovigen. Zij hebben ‘geloofsogen’, waarmee zij de geestelijke zaken van het Koninkrijk van God kunnen waarnemen. Gelovigen zijn ‘ziende’ gemaakt, om heerlijkheid in de Zon der gerechtigheid te kunnen zien. Zij zien op Jezus!
Nou, klinkt allemaal goed toch?
Dan komt vlinder aan het woord...
Die blijkbaar weinig heeft aan al die prachtige goddelijke gaven, zo bevoorrecht en sterk klinkt 't vlindertje niet.
Ik ben eigenlijk ook wel kwetsbaar. Ik kan spoedig worden gepakt door een vogel, een spin of een ander dier. Door slechte weersomstandigheden kunnen mijn vleugels beschadigen of kan ik te weinig energie opdoen.
Het lijkt wel alsof ze onze gangen nagaan, terwijl ze ons op de meest listige en gemene wijze willen vangen. Als je eenmaal in een web vastzit, kun je er zelfstandig niet meer uit.
Dan denk ik... als god het zo goed met je voorhad.. waarom heeft ie dan die vlinder ook niet snel en effectief gemaakt?
Of wat listiger enzo. Of in ieder geval niet zo kwetsbaar en minimaal sterk en bevoorrecht genoeg om wel zelfstandig uit een web te komen, om maar wat te noemen. En waarom zijn nou opeens de spinnen de grote gemene demonen? Zijn spinnen dan geen creatie van god?
Gaan onze gelovige jongeren nu een hekel aan spinnen krijgen?
Dan een uitleg over wat demonen zijn.
En waar zitten die demonen? Noouoouu ook nog in de kerk. Weet je dat ook weer, die buurvrouw naast je die zo vriendelijk kijkt.. sja.
En bij de mooiste bloemen natuurlijk. Ook gezellig.

Demonen zijn als spinnen
en de spinnen
– zijn listige en gemene roofdieren
– zijn op zeer veel plaatsen te vinden
– loeren altijd op prooi
– werken snel en effectief
– verstrikken en verlammen
Demonen werken op een occulte, verborgen en duistere wijze. Op sommige duistere plaatsen hebben ze meer macht en invloed dan op lichtere plaatsen. Maar juist ook bij de mooiste bloemen en op de aantrekkelijkste plaatsen kunnen ze zich schuilhouden. Zij zitten verborgen in jouw mooie bloemen, waar jij je voedsel uit haalt. Zij houden de schijn op, en verbergen het venijn, om het plotseling te kunnen spuwen.

Zelfs in de kerk zijn ze aan het werk. Ze kunnen goed imiteren, willen geen kleur bekennen en nemen zelfs een vrome kleur aan. Zij doet dit om occult en ongestoord hun verlammende werk te kunnen doen. Ze proberen het geestelijk werk lam te leggen.
Wat is nou eigenlijk de moraal van dit verhaal? Wat is dan die o zo enge gevaarlijke foute foei?
Nouououou de strijd tussen slangenzaad en vrouwenzaad! Voilà, weet je dat ook weer.
En daardoor....
Bars, disco's en houseparty's en popmuziekliefhebbers, :lol: :lol: :lol:
En je beeldscherm natuurlijk. Maar hè... die had je toch nodig om dit prachtige hulpartikel te lezen. :shock: :lol:
De rode draad die door de wereldgeschiedenis loopt, is de strijd tussen het slangenzaad en het vrouwenzaad. Het ging de satan om het ombrengen van het levende Kind (Openb. 12:4). Hij wil nog steeds het geestelijk zaad van Gods kinderen verwoesten.
Dit zien we gebeuren met druggebruikers, popmuziekliefhebbers, alcoholisten en veel (jonge) levensgenieters die ‘uit hun dak’ willen gaan. Satan wil als de listige slang juist ook de christenen meesleuren in zijn verleidende rivier (Openb. 12:15).
Wanneer ben je in het zicht van de slang?
Je bent binnen het gezichtsveld van de slang als je op de plaatsen van wereldse verleiding komt. Ik denk hierbij aan bars, disco’s en houseparty’s. Hij komt je ook tegemoet in het beeldscherm.
Braver dan the braafste braverik!

"If the mind can find no meaning, then the senses give it. Live for this, wretched being that you are."
― Anne Rice, The Queen of the Damned

Peter van Velzen
Moderator

Re: En dan vinden ze het gek dat de kerken leeglopen...

Bericht door Peter van Velzen » 26 okt 2018 11:15

Petra:
Kun je even aangeven waar de quotes vandaan komen?
Peter van Velzen
Ik wens u alle goeds

Wim_1946
Forum fan

Bericht door Wim_1946 » 26 okt 2018 20:45

Peter van Velzen schreef:
26 okt 2018 11:15
Petra:
Peter van Velzen
Hier vandaan :
http://geestelijkherstel.nl/sta-op-curs ... n-spinnen/

Hopper
Banned

Bericht door Hopper » 27 okt 2018 14:20

Hier lopen de kerken anders weer behoorlijk vol. Het zijn mooie ruimtes om concerten in te geven of evenementen te houden. Ik wil van de gelegenheid gebruik maken om een pleidooi te houden voor behoud van de kerken. Nu God is verdwenen uit ons mooie landje, mag de kerk er niet achteraan! Het zijn beeldbepalende gebouwen voor stad en dorp. Kerken hebben ook een historische waarde, we hebben immers eeuwenlang onder het juk van het christendom geleefd. Door deze tempels te transformeren naar een gebruik met geestrijk vocht komt het toch nog weer het geestelijk leven ten goede. Win-win.
Zien dat er niks te bereiken valt is zien.

Maria
Site Admin

Bericht door Maria » 27 okt 2018 19:11

Hopper schreef:
27 okt 2018 14:20
Win-win.
Eén probleem als je niet meer kunt rekenen op de tienden van de gelovigen en/of ze zelfs niet meer de gevraagde en oh zo broodnodige vrijwillige bijdrage niet meer betalen.
Als je de rekeningen van onderhoud ziet, zullen alle goedwillenden voor zo'n plan flink balen.
Bijna elke oude gemeenschap heeft zo'n kerk.
Allemaal subsidie van de gemeente of rijk?
En ook voor het bijbouwen van sanitair, en andere werkruimten?

Een nieuw gemeenschapshuis bouwen en onderhouden is op den duur heel wat goedkoper.
"Quand Dieu se tait, on peut lui faire dire ce que l'on veut." - Sartre.
"Als God zwijgt kun je hem laten zeggen wat je wil."

Maria
Site Admin

Bericht door Maria » 27 okt 2018 19:13

Maar dat is niet on topic.
Wat het wel is, is de vraag op wat voor basis men de jeugd nog i de kerk wil krijgen.
De ouderen, die allemaal nog 100% geïndoctrineerd waren is niet zo'n probleem.
Jongeren hebben bijna allemaal meer weet van wat er in de wereld te koop is.
"Quand Dieu se tait, on peut lui faire dire ce que l'on veut." - Sartre.
"Als God zwijgt kun je hem laten zeggen wat je wil."

Hopper
Banned

Bericht door Hopper » 27 okt 2018 19:26

Ik begrijp het topic eerlijk gezegd niet. Dat gaat over gelovigen en aangezien ik daar niet toe behoor kan ik er ook niks over zeggen.
Maar nu die kerken toch leeg lopen vind ik het een goed idee om ze nuttig te bestemmen.
Misschien is het commercieel gezien niet slim, maar ik vind behoud van de geschiedenis en beeldbepalende gebouwen belangrijk.
Vandaar dus het nuttige met het aangename verenigen. Dan kunnen de christenen de ruimte weer terug huren om met 10 man samen te komen.
Zien dat er niks te bereiken valt is zien.

Petra
Banned

Bericht door Petra » 28 okt 2018 04:24

Wim_1946 schreef:
26 okt 2018 20:45
Peter van Velzen schreef:
26 okt 2018 11:15
Petra:
Peter van Velzen
Hier vandaan :
http://geestelijkherstel.nl/sta-op-curs ... n-spinnen/
Sorry, link vergeten. Dit was het bericht:
http://www.pastoralehulpverleningjonger ... n-spinnen/

"If the mind can find no meaning, then the senses give it. Live for this, wretched being that you are."

Petra
Banned

Bericht door Petra » 28 okt 2018 04:28

Maria schreef:
27 okt 2018 19:13
Maar dat is niet on topic.
Wat het wel is, is de vraag op wat voor basis men de jeugd nog i de kerk wil krijgen.
De ouderen, die allemaal nog 100% geïndoctrineerd waren is niet zo'n probleem.
Jongeren hebben bijna allemaal meer weet van wat er in de wereld te koop is.
Dat was dus zo ongeveer mijn gedachte toen ik dat las... is dit nou hoe ze jongeren denken te bereiken?
Wat zijn dan die grote gevaren voor de jeugd? Die lachen zich toch een breuk om dit soort artikelen, of vergis ik me nou?

Het grote gevaar:
Bars, disco's en houseparty's en popmuziekliefhebbers, :lol: :lol: :lol:
En je beeldscherm natuurlijk. Maar hè... die had je toch nodig om dit prachtige hulpartikel te lezen. :shock: :lol:

Plaats reactie