Mag je als christelijk meisje een bikini dragen?
Moderator: Moderators
Mag je als christelijk meisje een bikini dragen?
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
- De Encyclopedist
- Ervaren pen
Re: Mag je als christelijk meisje een bikini dragen?
Goh, wat een verrassing. Ik had toch echt als antwoord verwacht: alleen op zondag.
Stook een vuur voor iemand en hij heeft het een dag warm; steek hem in brand en hij heeft het de rest van zijn leven warm. (Terry Pratchett)
- TIBERIUS CLAUDIUS
- Superposter
Met bikini of zonder bikini op zondag mag er niet gezwommen worden!!De Encyclopedist schreef:Goh, wat een verrassing. Ik had toch echt als antwoord verwacht: alleen op zondag.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Wat een onzin.Eerst een paar vragen, om zelf eerlijk na te denken. Vind je het fijn als na de gymles een jongen de meidenkleedkamer binnenkomt? Vast niet. Waarom niet? Omdat je niet wil dat hij jou in je ondergoed ziet. Waarom zou je dan in het zwembad wel in je ‘ondergoed’ gaan lopen? Nog een vraag. Waarom dragen meiden graag een bikini? Vaak omdat zij graag óveral bruin willen worden. Maar waarom zou je bruin willen worden op plaatsen die –als je gewoon kleding aan hebt– toch niemand kan zien? Is het, omdat meisjes eigenlijk graag willen dat jongens naar hun héle lichaam kijken? En is dát misschien ook een reden, waarom het zo leuk-spannend is om samen naar het zwembad te gaan…?
Even kort door de bocht:
Duidelijk geschreven door een puriteinse man, die zijn eigen gedachten projecteert op het vrouwelijk geslacht.
Het is wel even een verschil tussen zelf vrijwillig op een bepaalde manier gekleed gaan, of je openbaar verkleden en in je onderkleding staan.
Misschien moet hij dit eens op zichzelf betrekken en erover denken hoe hij zou reageren als onbekende vrouwen binnen komen, terwijl hij zijn broek aan het uittrekken is en halverwege in zijn onderbroek staat.
Hij zwemt toch ook in een miniding?
Rationeel of niet, onzin of het speciaal gevoelig zijn op....
Duidelijk mag zijn dat lingerie totaal iets anders is dan zwemkleding.
en
De fase van zich omkleden is totaal iets anders, dan omgekleed zelf verschijnen.
Dan nog dat invullen voor de ander:
Ik haat dat!!!!!!!!!!
Ik droeg vroeger als meisje het liefst een bikini, omdat het, toen het in de mode kwam een uitkomst was voor dat natte zwempak, dat lange tijd aan mijn leef gekleefd bleef als ik een hele middag op het zwembad lag, daar zwom en studeerde en speelde en kletste met ander meiden en idd. ook jongen.
Vooral daar de meeste dagen nog geen 25 graden of meer waren.
Ijskoud kreeg ik het altijd in dat natte zwempak.
Ook droeg ik het graag, mede door hiervoor geschreven, omdat een bikini in de kortste keren droog was en ik vaak in vennen en wielen ging zwemmen.
Dan hoefde ik me niet om te kleden in het openbaar.
Idem voor aan zee, en je gewoon iets eroverheen kon aantrokken.
Later kon je gewoon nergens meer een klein maatje badpak kopen.
Alleen nog voor de zwaarder gebouwde en oudere dames.
Geen haar op mijn hoofd, die eraan dacht dat een bikini meer sexy zou zijn dan een badpak, laat staan zo'n hoog en laag uitgesneden blote billen ding.
Maar nu:
Het blijkt steeds meer, aan allerlei soorten berichtgeving, dat we in een nieuwe preutse tijd zijn beland.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
- Rereformed
- Moderator
- Contacteer:
Kom, kom, het is de mening van een dominee in de Hersteld Hervormde kerk te Oldebroek.Maria schreef: Het blijkt steeds meer, aan allerlei soorten berichtgeving, dat we in een nieuwe preutse tijd zijn beland.
Born OK the first time
- Rereformed
- Moderator
- Contacteer:
Ik denk dat hij helemaal niet aan zwemmen toe komt. Hij schrijft:Maria schreef:Misschien moet hij dit eens op zichzelf betrekken en erover denken hoe hij zou reageren als onbekende vrouwen binnen komen, terwijl hij in zijn broek aan het uittrekken is en halverwege in zijn onderbroek staat.
Hij zwemt toch ook in een miniding?
"Zal ik eens eerlijk zijn? Als het heet is zou ik het ook best wel lekker koel vinden om te gaan zwemmen. Maar al toen ik nog puber was, voelde ik dat het niet kon. Want ik zou op een verkeerde manier kijken naar meisjes met weinig kleren aan. Ik hoop dat jij ook eerlijk bent over je eigen zwakheid."
Het christelijk geloof heeft van node dat iedereen tot zondaar gemaakt moet worden. De seksualiteit hiervoor te gebruiken is alle christelijke eeuwen lang de manier geweest om dit voor elkaar te krijgen.
Born OK the first time
Het is voor mij heel moeilijk te geloven dat er anno 2017 in Nederland mensen zijn die zo'n tekst serieus op kunnen schrijven en dit nog menen ook. Overigens geldt dat voor het hele stukje, maar deze zin springt er voor mij uit. Als je alle levenswijsheden en adviezen van deze man ter harte zou nemen, dan vergaat je volgens mij een behoorlijk groot gedeelte van je levensvreugde...En ook wel de vraag, of het strand of het zwembad in de zomer wel een goede plaats is om te zijn.
I don't know. That is my gospel. I preach the gospel of I don't know. (Bill Maher)
Dan zal hij het naturisme helemaal wel zondig vinden.
Ik heb echt geen zondige gedachten als ik een vrouw/meisje in bikini zie.
Maar de een staat het nu eenmaal beter als de ander. Maar dat maken ze zelf wel uit denk ik dan maar.
Ik heb echt geen zondige gedachten als ik een vrouw/meisje in bikini zie.
Maar de een staat het nu eenmaal beter als de ander. Maar dat maken ze zelf wel uit denk ik dan maar.
Religie is al een blinde man,
die in een donkere kamer,
op zoek gaat naar een zwarte kat,
die er niet is,
maar hem toch vind.
die in een donkere kamer,
op zoek gaat naar een zwarte kat,
die er niet is,
maar hem toch vind.
Kijk naar die blik van die man!
Dat zegt genoeg. De bijbel heeft gelijk! Je kunt je niet voldoende genoeg kleden!!

Dat zegt genoeg. De bijbel heeft gelijk! Je kunt je niet voldoende genoeg kleden!!

Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Ik ga er niet al te hard op door.Rereformed schreef:Kom, kom, het is de mening van een dominee in de Hersteld Hervormde kerk te Oldebroek.Maria schreef: Het blijkt steeds meer, aan allerlei soorten berichtgeving, dat we in een nieuwe preutse tijd zijn beland.
Een eerste greep van Google.
http://www.ijzereneeuw.nl/sekse/de-nieu ... kdouchers/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.puurnaturisme.nl/contact-me ... n-de-sauna" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.humo.be/humo-archief/348422/ ... onderzocht" onclick="window.open(this.href);return false;
Het hele artikel is achter de paywall, maar er is voldoende te lezen.
Dit is goed voor een apart topic, als je er op door wil gaan.
Hoe het zo komt?
Te veelzijdig.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Jongens, dat laatste is ook belangrijk voor jullie. Want ‘kleding’ is niet alleen een onderwerp voor meisjes. Jawel, zij moeten er beter op bedacht zijn of ze wel eerbaar gekleed gaan. Maar jongens moeten er meer op bedacht zijn, of ze wel eerbaar naar meisjes kijken.
'T is om te janken!
En die reacties... nog harder janken.
En dan vreemd opkijken als er weer een hele bubs seksueel gefrustreerde mafketels psychologische hulp nodig heeft.
Gillend gek word je van dit soort viespeuken die alles smerig weten te maken omdat het er in de eigen kop nogal pervers aan toe gaat.
Toen ik nog in Shanghai woonde was er een hele heisa om een sexy gekleed meisje in de metro.
Kranten stonden er bol van.
Heeft geleid tot 'n flinke volksopstand.
Eerst vrouwen in burka's met tekstborden.
Later gingen groepen (m.n. studentes) allemaal in hun ondergoed elke dag de metro in om te protesteren.
Groep groeide flink. Was supertoffe actie, die solidariteit.
Foto's werden massaal verspreid via Weibo.
Als ik nu google kan ik die foto's niet meer vinden.(censuur zijn ze dan weer ook zo goed in) Jammer.
http://www.ministryoftofu.com/2012/06/s ... -reaction/" onclick="window.open(this.href);return false;
Niet gek:
http://www.independent.co.uk/news/weird ... 55684.html" onclick="window.open(this.href);return false;
'T is om te janken!
En die reacties... nog harder janken.
En dan vreemd opkijken als er weer een hele bubs seksueel gefrustreerde mafketels psychologische hulp nodig heeft.
Gillend gek word je van dit soort viespeuken die alles smerig weten te maken omdat het er in de eigen kop nogal pervers aan toe gaat.
Toen ik nog in Shanghai woonde was er een hele heisa om een sexy gekleed meisje in de metro.
Kranten stonden er bol van.
Heeft geleid tot 'n flinke volksopstand.
Eerst vrouwen in burka's met tekstborden.
Later gingen groepen (m.n. studentes) allemaal in hun ondergoed elke dag de metro in om te protesteren.
Groep groeide flink. Was supertoffe actie, die solidariteit.
Foto's werden massaal verspreid via Weibo.
Als ik nu google kan ik die foto's niet meer vinden.(censuur zijn ze dan weer ook zo goed in) Jammer.
http://www.ministryoftofu.com/2012/06/s ... -reaction/" onclick="window.open(this.href);return false;
Niet gek:
http://www.independent.co.uk/news/weird ... 55684.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Braver dan the braafste braverik!
"If the mind can find no meaning, then the senses give it. Live for this, wretched being that you are."
― Anne Rice, The Queen of the Damned
"If the mind can find no meaning, then the senses give it. Live for this, wretched being that you are."
Ik heb gereageerd.
Benieuwd of het blijft staan.
Petra
1 juli 2017
Zoals de waard is.....
Ik begrijp uit de welgemeende eerlijkheid van dit artikel dat de schrijver er nogal wat perverse gedachten en gevoelens op nahoudt. Daar is psychische hulp voor.
Kijken, kijken, kijken; maar niet aankomen! Lijkt me een goed advies op weg naar een gezondere levensstijl.
Voor zeer ernstige gevallen, die zichzelf niet of maar moeilijk kunnen beheersen, zou ik eerder ooglapjes voorstellen om (ons) vrouwen te beschermen dan voorstellen dat vrouwen zich dan maar meer moeten gaan bedekken.
Het lijkt mij een goede zaak er NIET vanuit te gaan dat elk weldenkend gezond mens met vuile perverse blik naar zijn of haar medemens kijkt.
Genieten van een mooi uitzicht, of dat nou een zonsopgang, vogeltje of mens is lijkt mij een zeer eervolle gezonde zaak.
Vervolgd met:
Petra
1 juli 2017
Natuurlijk heb ik mij zeer serieus afgevraagd wat God nu werkelijk zou vinden van seksualiteit en menselijke relaties.
Omdat Bijbelse teksten voor nogal wat interpretatieverschillen zorgden heb ik me maar vastgehouden aan Zijn geliefde zoon Jezus Christus.
De stamboom van Jezus bestuderend zie ik in de voorouderlijke lijn; Polygamie, Bigamie, Prostitutie en Incest.
Ik ben er dus van overtuigd dat God met die bikini's niet zo'n moeite kan hebben.
Zou het blijven staan
Petra
1 juli 2017
Natuurlijk heb ik mij zeer serieus afgevraagd wat God nu werkelijk zou vinden van seksualiteit en menselijke relaties.
Omdat Bijbelse teksten voor nogal wat interpretatieverschillen zorgden heb ik me maar vastgehouden aan Zijn geliefde zoon Jezus Christus.
De stamboom van Jezus bestuderend zie ik in de voorouderlijke lijn; Polygamie, Bigamie, Prostitutie en Incest.
Ik ben er dus van overtuigd dat God met die bikini's niet zo'n moeite kan hebben.
Zou het blijven staan
Het staat er nog en de eerwaarde heeft ook nog gereageerd ook. Maar helaas wordt jij niet genoemd 
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
- De Encyclopedist
- Ervaren pen
Dan natuurlijk wel ooglapjes in de vorm van een vijgenblad.Petra schreef:
Voor zeer ernstige gevallen, die zichzelf niet of maar moeilijk kunnen beheersen, zou ik eerder ooglapjes voorstellen om (ons) vrouwen te beschermen dan voorstellen dat vrouwen zich dan maar meer moeten gaan bedekken.
Stook een vuur voor iemand en hij heeft het een dag warm; steek hem in brand en hij heeft het de rest van zijn leven warm. (Terry Pratchett)