Geloven in Nederland verdwijnt

Opvallende zaken, schokkende gebeurtenissen, bizarre verhalen enz. Valt je iets op in de media zet deze artikelen dan hier!!

Moderator: Moderators

PietV.
Moderator

Geloven in Nederland verdwijnt

Bericht door PietV. » 08 dec 2015 13:31

Dit keer een platform dat de kosten en baten analyse het werk liet doen.

http://geloveninnederland.ning.com/prof ... -nederland" onclick="window.open(this.href);return false;
Is de leegte niet een weldaad, geeft stilte niet veel rust, waarom moet onder leiding van dominees, goeroes, therapeuten en anderen alles kapot gezingeeft worden?

Doppelgänger
Bevlogen

Re: Geloven in Nederland verdwijnt

Bericht door Doppelgänger » 08 dec 2015 13:55

Ik was mijn geloof in Nederland al wat langer kwijt. :lol:
"For every subtle and complicated question, there is a perfectly simple and straightforward answer, which is wrong." - H.L. Mencken

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 09 dec 2015 05:02

Ik nog niet, ook al is Nederland gedaald van de 2e plaats in de lijst van gelukkigste landen ter wereld tot plaats 7.
Het is nog altijjd een van de gelukkiger landen. Waarschijnlijk is het dalen van het percentage gelovigen een van de redenen waarom wij zo gelukkig zijn.
Ik wens u alle goeds

babbel
Forum fan

Bericht door babbel » 29 dec 2016 12:28

We zouden nog gelukkiger zijn, indien men de vele Godshuizen zou laten verdwijnen. Dit omdat Godshuizen eretekens zijn van het kwaad.

gerard_m
Bevlogen

Bericht door gerard_m » 29 dec 2016 14:18

Landen die dit idee al toepassen, zoals Noord Korea, staan volgens mij juist een stuk lager in de lijst.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 29 dec 2016 14:22

gerard_m schreef:Landen die dit idee al toepassen, zoals Noord Korea, staan volgens mij juist een stuk lager in de lijst.
Volgens mij geloven ze in Noord Korea in een goddelijke (aardse) familie.
Is de leegte niet een weldaad, geeft stilte niet veel rust, waarom moet onder leiding van dominees, goeroes, therapeuten en anderen alles kapot gezingeeft worden?

gerard_m
Bevlogen

Bericht door gerard_m » 29 dec 2016 17:03

In elk geval in allerlei opgelegde regels die mensen in hun vrijheid belemmert.
Het laten sluiten van godshuizen is daar één van.

Het maakt niet zoveel uit of het een" god ", een profeet of een dictator is die zijn eigen leefregels aan anderen oplegt.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)

vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution » 29 dec 2016 17:44

Er lijkt echter een geloof te zijn dat juist in opmars is :

Afbeelding
                              Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest

Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour » 29 dec 2016 17:52

Zet de bron er even bij:
http://www.flipvandyke.nl/2012/08/verdu ... e-12-jaar/" onclick="window.open(this.href);return false;

Met zijn conclusie:
Conclusie:
De toename van het aantal moslims –hoe je het ook berekent- daalt gestaag. Het is onzin om op grond van behaalde resultaten uit het verleden maar aan te nemen dat het in de toekomst ook zo zou zijn. Om te kunnen verdubbelen tussen 1-1-2001 en 1-1-2013 komen we alleen al op 1-1-2011 300.000 1MLA tekort en dat tekort is alleen maar opgelopen in 2011 en de eerste helft van dit jaar.
Op dit ogenblik wordt de stijging van MLA nog versterkt doordat de groep zo jong is en het aantal overleden nog gering is. Dat gaat de komende jaren toenemen.
De daling van de toename van 2MLA zal zich voortzetten omdat er steeds meer moslima’s 40+ worden.

Joop de Beer, een van de geïnterviewde deskundigen in het boek van Niemöller, heeft berekend dat het percentage moslims nog zal stijgen naar 8% in 2050 in het meest waarschijnlijke scenario.

Ook het CBS gaat in zijn prognose voor 2010-2050 niet uit van grote toenames. Niettemin leven wij in een onzekere wereld. Een nieuwe Amerikaanse president die graag weer een oorlog begint? Wij leven echter met heel andere vreemdelingenregels dan voor 2001. Het is niet eenvoudig om hier een verblijfsvergunning te krijgen. Niettemin werd ons vorig jaar door menig zwartkijker voorspelt dat wij een tsunami uit Noord-Afrika konden verwachten. Het aantal asielzoekers is inderdaad in 2010 gestegen met … 50.
En ik vermoed dat ze efeecten van ont-moskeeing niet kunnen voorspellen.
Zelfs als schepping bewezen wordt, is Magrathea net zo waarschijnlijk als God.

vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution » 29 dec 2016 18:07

Als de toename (vooralsnog) gestaag daalt is het nog altijd wél een toename !

En dat is waar het hier in dit verband om gaat. Iets dat toeneemt is niet aan het verdwijnen. En dat is wat het islamitisch geloof aangaat de huidige situatie!

Wat er in de toekomst gaat gebeuren blijft altijd speculatie. Dat betekent dat de groei van het islamitisch geloof in Nederland ergens in de toekomst ook zomaar ineens weer zou kunnen toenemen. Vooral de uitspraak "Niettemin leven wij in een onzekere wereld." spreekt boekdelen.

babbel
Forum fan

Bericht door babbel » 29 dec 2016 19:03

gerard_m schreef:In elk geval in allerlei opgelegde regels die mensen in hun vrijheid belemmert.
Het laten sluiten van godshuizen is daar één van.

Het maakt niet zoveel uit of het een" god ", een profeet of een dictator is die zijn eigen leefregels aan anderen oplegt.
Met de godshuizen belemmert het kwaad echter de vrijheid van de normale medemensen. Zoals eerder gesteld de Godshuizen zijn een overwinningsteken van de langere religieuzen oftewel het kwaad.

Fish
Moderator

Bericht door Fish » 29 dec 2016 20:11

Bonjour schreef: En ik vermoed dat ze efeecten van ont-moskeeing niet kunnen voorspellen.
Het zou zomaar kunnen dat je net als bij de katholieken veel moslims krijgt die alleen nog maar in naam gelovig zijn.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.

vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution » 29 dec 2016 20:30

Fish schreef:Het zou zomaar kunnen dat je net als bij de katholieken veel moslims krijgt die alleen nog maar in naam gelovig zijn.
Dat zou dan net als bij de katholieken op termijn óók moet leiden tot een afname van het aantal mensen dat in naam moslim is. En dat is iets dat we van moslims in Nederland nog niet meegemaakt hebben. Wél zijn er in Nederland ook steeds meer mensen die zelfs niet eens meer in naam katholiek zijn.

Gershom
Diehard

Bericht door Gershom » 29 dec 2016 22:16

Fish schreef:
Bonjour schreef: En ik vermoed dat ze efeecten van ont-moskeeing niet kunnen voorspellen.
Het zou zomaar kunnen dat je net als bij de katholieken veel moslims krijgt die alleen nog maar in naam gelovig zijn.
`Je hoeft alleen maar het moskee bezoek te vergelijken met het RK. kerkbezoek. Een goede indicatie geeft ook de sluiting van bestaande kerken, en de opening van nieuwe moskeeën.
Daarbij moet je ook nog in overweging nemen dat Katholieken die zich niet laten uitschrijven dat vaak doen omdat het ze niets kan schelen. Het geloof speelt geen sociale rol meer. Maar een islamiet kan zich niet laten uitschrijven. En afhankelijk van het land van herkomst is het niet ondenkbaar dat wanneer hij openlijk afvallig is, er moeilijkheden kunnen ontstaan als hij met vakantie op familiebezoek wil. Ik heb een kennis uit Afghanistan Die feitelijk atheïst is, maar zijn familie mag dat niet weten. Volgens hem lopen zij dan gevaar. De islam is veel meer in het sociale leven verwikkelt dan het katholicisme. En de controle reikt soms ver.

vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution » 29 dec 2016 23:03

Gershom schreef:De islam is veel meer in het sociale leven verwikkeld dan het katholicisme. En de controle reikt soms ver.
En dat is nou juist het gevaar. Oók voor ons.

Plaats reactie