Onderdrukking door geestelijke gijzeling.

Opvallende zaken, schokkende gebeurtenissen, bizarre verhalen enz. Valt je iets op in de media zet deze artikelen dan hier!!

Moderator: Moderators

HenkM
Superposter

Re: Onderdrukking door geestelijke gijzeling.

Bericht door HenkM » 02 jun 2015 23:00

Maria schreef:
HenkM schreef: Dat bepaalde lieden, mijn gok is priesters, dat niet zagen zitten veroorzaakte een verschuiving dmv (subtiele) manipulatie.
Die extra manipulatie was niet nodig.
Ze werden al gemanipuleerd op een paar na die zich niet lieten manipuleren.
Ik denk dat een overgang van een matriarchale maatschappij naar een patriarchale echt niet in 1 dag geregeld is.
Net als nu nog vaak, werden vrouwen op een voetstuk gezet als een prachtige fokpoedel.
En de meesten toen wisten niet beter.
Dat zou nu anders moeten zijn, maar ook nu zijn vrouwen daar zelfs vaak trots op.
Weinig anders als de joodse vrouwen, die denken door hun man als kostbare juweeltjes gezien te worden.
Maar ze moeten wel zwijgen.
zo ook met islamitische. en de fundamentele christenen (aardig voorbeeld is wellicht wel de Hämisch). Natuurlijk moeten ze zwijgen. Ik ga daar zelfs geen flauwe grapjes over maken.
Alle denkende mensen zijn atheïst. (R. Heinlein); The thoughts of the gods are not more unchangeable than those of the men who interpret them. They advance – but they always lag behind the thoughts of men ... The Christian God was once a Jew. Now he is an anti-Semite. (France)

Maria
Site Admin

Bericht door Maria » 02 jun 2015 23:39

HenkM schreef: Ik denk dat een overgang van een matriarchale maatschappij naar een patriarchale echt niet in 1 dag geregeld is.
Er zijn een paar matriarchale maatschappijen geweest, vooral onder de jagers.
De mannen werden erop uitgestuurd om te jagen en waren vaak langere tijd weg.
De vrouwen zorgden voor de kinderen, maar ook voor alle reilen en zeilen binnen een gemeenschap en familie.

Je ziet dat nog terug bij de toeareg nomaden, waar de vrouwen thuis zich ontwikkelen en de kinderen onderwijzen en de mannen ervoor zorgen dat er eten in huis komt.

Resten van een vrouwelijk hoofd van de familie zie je hier en daar nog.
La mama.
Ik denk dan aan zigeuners en ook nog in veel families in Italië, waar vrouwen heel vaak de feitelijke baas zijn, wat niet altijd aan de buitenkant op te merken is.
"Quand Dieu se tait, on peut lui faire dire ce que l'on veut." - Sartre.
"Als God zwijgt kun je hem laten zeggen wat je wil."

The Prophet
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door The Prophet » 08 jun 2015 15:40

Dat beloof ik schreef:
bijzonder bevoorrecht en gewaardeerd te voelen als onderdeel van een gemeenschap die de hoogste standaarden van verfijning, moraliteit en waardigheid hanteert
Ik dacht dat Übermensch iets Duits was, maar sommige Joden kunnen er ook wat van.
Dat zie je in al dat soort gemeenschappen. Sektes doen het ook. "Wij zijn bijzonder, en de rest is verdorven."
Omni Padhni Disney Iceman Acme Leary Marx Illuminatus Christus Clark

HenkM
Superposter

Bericht door HenkM » 08 jun 2015 17:45

The Prophet schreef:
Dat beloof ik schreef:
bijzonder bevoorrecht en gewaardeerd te voelen als onderdeel van een gemeenschap die de hoogste standaarden van verfijning, moraliteit en waardigheid hanteert
Ik dacht dat Übermensch iets Duits was, maar sommige Joden kunnen er ook wat van.
Dat zie je in al dat soort gemeenschappen. Sektes doen het ook. "Wij zijn bijzonder, en de rest is verdorven."
en k maar denken dat IK bijzonder ben ..... hhhmmm
Alle denkende mensen zijn atheïst. (R. Heinlein); The thoughts of the gods are not more unchangeable than those of the men who interpret them. They advance – but they always lag behind the thoughts of men ... The Christian God was once a Jew. Now he is an anti-Semite. (France)

Plaats reactie