Credible heeft een storing.

Opvallende zaken, schokkende gebeurtenissen, bizarre verhalen enz. Valt je iets op in de media zet deze artikelen dan hier!!

Moderator: Moderators

malou
Forum fan

Re: Credible heeft een storing.

Bericht door malou » 22 aug 2016 21:49

Dat beloof ik schreef:Mijn gebeden zijn verhoord. :angel12:
Nou nee....bidden helpt kennelijk toch niet... :|

Dat beloof ik
Bevlogen

Bericht door Dat beloof ik » 22 aug 2016 21:53

Weer..... dit is een teken.
“Mr. Spock, do you have a theory?”
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)

Maria
Site Admin

Bericht door Maria » 23 aug 2016 10:00

malou schreef:Nou nee....bidden helpt kennelijk toch niet... :|
Dat beloof ik schreef:Weer..... dit is een teken.
Ik begrijp nu pas wat jullie bedoelen. =P~

Je kunt wel op het forum, maar daar blijft het bij.
Je kunt geen topic openen.
Laatste posting. 22 aug 2016 12:12
"Quand Dieu se tait, on peut lui faire dire ce que l'on veut." - Sartre.
"Als God zwijgt kun je hem laten zeggen wat je wil."

Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour » 24 aug 2016 13:11

Het is opvallend dat de eerste keer de boel kapot ging na een bericht in "Betrouwbaarheid van de evangeliën" en nu na "Hoe letterlijk is de Bijbel".
Is dat een hint dat de evangeliën wellicht toch betrouwbaar zijn. :?
Zelfs als schepping bewezen wordt, is Magrathea net zo waarschijnlijk als God.

Waarom?
Bevlogen

Bericht door Waarom? » 24 aug 2016 15:55

Bonjour schreef:Het is opvallend dat de eerste keer de boel kapot ging na een bericht in "Betrouwbaarheid van de evangeliën" en nu na "Hoe letterlijk is de Bijbel".
Is dat een hint dat de evangeliën wellicht toch betrouwbaar zijn. :?
Er zit duidelijk een god achter die een hekel heeft aan PHP, MySOL.......Dat zijn de freethinkers van de IT industrie en moet worden bestreden.. :wink:... Al die Open , Vrije , Gratis denkwijze.......dat kan ook niet goed gaan.
God is dood! God blijft dood! En wij hebben hem gedood! Hoe zullen wij ons troosten, wij moordenaars?

Zoek je troost? Bach! ( Waarom? 1:1)

Dat beloof ik
Bevlogen

Bericht door Dat beloof ik » 27 aug 2016 12:30

Het heeft de Here behaagd om daags voor zijn rust Credible in werking te stellen.
“Mr. Spock, do you have a theory?”
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)

malou
Forum fan

Bericht door malou » 27 aug 2016 13:00

Afbeelding

dikkemick
Ontoombaar

Bericht door dikkemick » 27 aug 2016 17:38

Ik denk dat ook refoweb op haar laatste beentjes loopt. Dit is wat een forumdeelneemster schrijft en ze kreeg haar gevolg:
Als het beleid verandert, denk ik dat ik wel terug wil komen. (Uiteindelijk zocht ik een plek om met gelovigen van gedachten te wisselen, en dit leek zo'n plek te zijn) Met een verandering van beleid bedoel ik, dat ongelovigen geweerd zullen gaan worden.
Ben benieuwd of de moderatie gehoor gaat geven aan de heksenjacht.
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Philip K. Dick

Doppelgänger
Bevlogen

Bericht door Doppelgänger » 27 aug 2016 18:01

Met andere woorden: ze wil graag andermans mening horen, behalve als die niet overeenkomt met de hare. Ik begrijp werkelijk niet waarom zulke mensen een internetverbinding hebben.
"For every subtle and complicated question, there is a perfectly simple and straightforward answer, which is wrong." - H.L. Mencken

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed » 27 aug 2016 18:20

dikkemick schreef:Ik denk dat ook refoweb op haar laatste beentjes loopt. Dit is wat een forumdeelneemster schrijft en ze kreeg haar gevolg:
Als het beleid verandert, denk ik dat ik wel terug wil komen. (Uiteindelijk zocht ik een plek om met gelovigen van gedachten te wisselen, en dit leek zo'n plek te zijn) Met een verandering van beleid bedoel ik, dat ongelovigen geweerd zullen gaan worden.
Ben benieuwd of de moderatie gehoor gaat geven aan de heksenjacht.
Ik zie zoiets niet als een heksenjacht. Het is eenvoudig een behoefte om met gelijkgestemden gesprekken te voeren. Begrijpelijk, aangezien gesprekken met ongelovigen enkel uitlopen op geloofsondermijning.
Het is echter een onmogelijke wens, aangezien er ook zeer grote meningsverschillen zijn op zo ongeveer ieder onderdeel van het geloof tussen gelovigen onderling. Bovendien is het volkomen tegengesteld aan het karakter van het christelijk geloof, dat juist altijd de klemtoon heeft gelegd op het uitdragen van de boodschap aan iedere ongelovige.
Born OK the first time

Maria
Site Admin

Bericht door Maria » 27 aug 2016 19:04

Rereformed schreef:Bovendien is het volkomen tegengesteld aan het karakter van het christelijk geloof, dat juist altijd de klemtoon heeft gelegd op het uitdragen van de boodschap aan iedere ongelovige.
Nu je het zo zegt.
Idd.
"Quand Dieu se tait, on peut lui faire dire ce que l'on veut." - Sartre.
"Als God zwijgt kun je hem laten zeggen wat je wil."

dikkemick
Ontoombaar

Bericht door dikkemick » 27 aug 2016 19:08

Rereformed schreef:
Ik zie zoiets niet als een heksenjacht. Het is eenvoudig een behoefte om met gelijkgestemden gesprekken te voeren. Begrijpelijk, aangezien gesprekken met ongelovigen enkel uitlopen op geloofsondermijning.
Het is echter een onmogelijke wens, aangezien er ook zeer grote meningsverschillen zijn op zo ongeveer ieder onderdeel van het geloof tussen gelovigen onderling. Bovendien is het volkomen tegengesteld aan het karakter van het christelijk geloof, dat juist altijd de klemtoon heeft gelegd op het uitdragen van de boodschap aan iedere ongelovige.
Weliswaar in iets andere bewoordingen maar dit is exact wat ik ze heb verteld. Er bleken overigens al 4 fora te zijn, waar alleen gelijkgestemden werden toegelaten. Wat dat betreft is dit forum blijkbaar uniek.
Verder heb ik het verzoek gedaan de andere wang toe te keren als mijn bericht te confronterend zou zijn.
Negeren was mijn 2e advies.

En wat betreft uitdragen van geloof. Sommigen doen hun uiterste best. Maar het voordeel van positieve bijbel-bijdragen is dat ik een veelvoud van negatieve bijbel-teksten kan produceren (dankzij internet uiteraard).
Philip K. Dick

dikkemick
Ontoombaar

Bericht door dikkemick » 27 aug 2016 21:24

En diegene die het verzoek deed (om heksen te (ver)b(r)ann(d)en laat mij duidelijk zien dat dit soort fora op totaal andere golflengte functioneert
en zoals je schrijft, alle Eer komt toe aan onze Heer, onze Hemelse Vader en laten we in dit topic ook tot uiting brengen.
Als je de woorden meezingt, daar komt niemand tussen, niemand komt tussen de Liefde tussen God en een mens, niets kan je scheiden van Gods Liefde!
achter een volgens Opwekking 320 - Ere zij aan God de vader - Lof zij de Heer - De ware kerk des Heren
Ik begin medelijden met deze mensen te krijgen. Ze zijn ziek en hebben dat zelf niet door. En zij zijn het juist die dan weer medelijden met ons hebben.
Wat een vreemde wereld leven we in. Homo sapiens versus homo religiosus. Zou dit ooit nog wat worden?
Philip K. Dick

dikkemick
Ontoombaar

Bericht door dikkemick » 27 aug 2016 22:27

@©icero
Wat ik hier schrijf is misschien niet onderhevig aan copyright, maar ik vind het niet erg netjes mijn berichten uit het verband te trekken en er dan onrust mee gaan stoken op refoweb.
Maak dan een account aan en ga hier met me in gesprek.
Philip K. Dick

Storm
Bevlogen

Bericht door Storm » 28 aug 2016 10:15

dikkemick schreef: Ik begin medelijden met deze mensen te krijgen. Ze zijn ziek en hebben dat zelf niet door. En zij zijn het juist die dan weer medelijden met ons hebben.
Wat een vreemde wereld leven we in. Homo sapiens versus homo religiosus. Zou dit ooit nog wat worden?
@dikkemick;
Of het wat wordt tussen refo's en atheïsten? Tja zolang het geen discussie over geloof is zal het best goed kunnen gaan. :) En als ik even in de huid van een streng reformatorisch christen kruip dan begrijp ik het ook.
Een refo zal ons niet snel lastig vallen met evangelisatie op straat of aan je deur. Oh velen van hen zullen vast willen praten over God, maar op een eerbiedige manier. Vaak zijn ze zelf niet verzekerd van behouden zijn, God beschikt. Net als Rereformed schrijft, ze hebben een behoefte om met elkaar over het geloof te spreken maar op hun manier, eerbiedig.
En als atheïsten dan komen dwarsliggen (ik weet niet of dat gebeurd, ik heb er nog nooit gepost) i.p.v oprechte interesse dan bouw je een muur op. Ik had zo'n schoonvader; de laatste jaren van zijn leven ging hij naar huisgemeentes die zich thuis voelden bij; 'het gekrookte riet'. Ik was blij voor hem, maar jaloers makend was het zeker niet.
Zo zijn onze manieren. :wink:
The answer my friend is blowing in the wind,the answer is blowing in the wind.
Bob Dylan

Plaats reactie