Religie in 2014

Opvallende zaken, schokkende gebeurtenissen, bizarre verhalen enz. Valt je iets op in de media zet deze artikelen dan hier!!

Moderator: Moderators

pallieter
Bevlogen

Religie in 2014

Bericht door pallieter » 05 jan 2015 17:57

Onderstaand plaatje is een verzameling van enkele religieuze "bijdragen" die de wereld in 2014 heeft mogen verteren.

http://i.imgur.com/J9OKc1l.jpg
"Anti-intellectualisme has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that my ignorance is just as good as your knowledge" - Isaac Asimov

PietV.
Moderator

Re: Religie in 2014

Bericht door PietV. » 05 jan 2015 18:52

Je kan zeggen wat je wilt maar ze maken van hun hobby wel werk.
Is de leegte niet een weldaad, geeft stilte niet veel rust, waarom moet onder leiding van dominees, goeroes, therapeuten en anderen alles kapot gezingeeft worden?

Beagle1831
Ervaren pen

Bericht door Beagle1831 » 05 jan 2015 18:59

pallieter schreef:Onderstaand plaatje is een verzameling van enkele religieuze "bijdragen" die de wereld in 2014 heeft mogen verteren.

Het belachelijke is dat godsdienst nog steeds in de grondwet staat.

"Ieder heeft het recht zijn godsdienst individueel of in gemeenschap met anderen, vrij te belijden"

Deze knieval voor al die onfrisse verenigingen moet uit de grondwet, dit is geen 'groot recht' dit is een groot onrecht, weg ermee, naar het 'gewone' wetboek verbannen en er veel kritischer tegen over staan
"Mag ik dat vinden?....ja dat mag ik vinden"
M Smeets

Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik » 05 jan 2015 19:27

Ik ben misselijk.
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)

Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)

Iam
Forum fan

Bericht door Iam » 05 jan 2015 19:30

Erik schreef:Ik ben misselijk.
beterschap jongen
As physicist Paul Davies has said “There is no known law of physics able to create information from nothing.”4 That, is science fact.

Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik » 05 jan 2015 19:32

Iam schreef:
beterschap jongen
Als religie verdwijnt uit het openbare leven dan lukt dat wel.
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)

Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)

Iam
Forum fan

Bericht door Iam » 05 jan 2015 19:49

Erik schreef:
Iam schreef:
beterschap jongen
Als religie verdwijnt uit het openbare leven dan lukt dat wel.
Jij ook de beste wensen :idea:
As physicist Paul Davies has said “There is no known law of physics able to create information from nothing.”4 That, is science fact.

LordDragon
Bevlogen

Bericht door LordDragon » 05 jan 2015 20:30

Iam, kunnen we op niveau blijven aub? Ontken je dat religie zorgt voor wreedheden? Geef me een voorbeeld waar ergens in het nieuws staat, atheïst onthoofd gelovige omwille van geen god. Ben je het ermee eens dat gelovigen de argumentatie gebruiken dat god hen het recht heeft gegeven anders gelovigen of atheïsten de keel over te snijden? Misschien tijd om de realiteit eens te bekijken ipv dat 2000 jaar oude boek.

MVG, LD
Laatst gewijzigd door LordDragon op 05 jan 2015 20:32, 1 keer totaal gewijzigd.
I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. And when it has gone past I will turn the inner eye to see its path. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.

pallieter
Bevlogen

Bericht door pallieter » 05 jan 2015 20:30

beterschap jongen
Jij wordt daar niet misselijk van?

Proficiat met je christelijke moraal.
"Anti-intellectualisme has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that my ignorance is just as good as your knowledge" - Isaac Asimov

dikkemick
Ontoombaar

Bericht door dikkemick » 05 jan 2015 20:37

Heb je het plaatje bekeken Iam?
Ik wel en neem ze niets kwalijk! Ik werd niet misselijk hoor.

Waarom?
Omdat ze God/Allah aan hun zijde hadden. Dat GELOOFDEN ze. En geloof is een deugd...toch?
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Philip K. Dick

Willempie
Bevlogen

Bericht door Willempie » 05 jan 2015 20:43

Beagle1831 schreef:
pallieter schreef:Onderstaand plaatje is een verzameling van enkele religieuze "bijdragen" die de wereld in 2014 heeft mogen verteren.

Het belachelijke is dat godsdienst nog steeds in de grondwet staat.

"Ieder heeft het recht zijn godsdienst individueel of in gemeenschap met anderen, vrij te belijden"

Deze knieval voor al die onfrisse verenigingen moet uit de grondwet, dit is geen 'groot recht' dit is een groot onrecht, weg ermee, naar het 'gewone' wetboek verbannen en er veel kritischer tegen over staan
Wat jij blijkbaar wilt is al verschillende malen in de geschiedenis uitgeprobeerd en wordt dat in meerderde landen nog steeds. Ik denk niet dat je graag in die landen zou willen leven.
Hallo meneer God, met Anna.

LordDragon
Bevlogen

Bericht door LordDragon » 05 jan 2015 20:47

willempie schreef:
Wat jij blijkbaar wilt is al verschillende malen in de geschiedenis uitgeprobeerd en wordt dat in meerderde landen nog steeds. Ik denk niet dat je graag in die landen zou willen leven.
Kan je daar een voorbeeld van geven? Ik vind je argumentatie nogal vaag.

MVG, LD.
I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. And when it has gone past I will turn the inner eye to see its path. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.

Karssenberg
Banned

Bericht door Karssenberg » 05 jan 2015 20:47

Willempie schreef: Wat jij blijkbaar wilt is al verschillende malen in de geschiedenis uitgeprobeerd en wordt dat in meerderde landen nog steeds. Ik denk niet dat je graag in die landen zou willen leven.
Precies, Willempie. In veel van die landen is helemaal geen grondwet. Misschien bedoelen ze dat?
Wie de waarheid spreekt hoeft niet bang te zijn voor tegenspraak.

dikkemick
Ontoombaar

Bericht door dikkemick » 05 jan 2015 20:50

En daar hebben we de "humor" weer die van het beeldscherm afspat!
BEKIJK de plaatjes Karssenberg!
In naam van een totaal onbewezen denkbeeldige entiteit worden gruwelijkheden uitgehaald.

Verbieden van religie is ook niet mijn ding, maar goed gedegen grondig onderwijs waarin religie BREED wordt onderwezen. Hoe het ontstaan is, welke religies er zijn en waar ze botsen met de wereld van 2015. Een pittig vak dus.
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Philip K. Dick

Beagle1831
Ervaren pen

Bericht door Beagle1831 » 05 jan 2015 21:07

Karssenberg schreef:
Willempie schreef: Wat jij blijkbaar wilt is al verschillende malen in de geschiedenis uitgeprobeerd en wordt dat in meerderde landen nog steeds. Ik denk niet dat je graag in die landen zou willen leven.
Precies, Willempie. In veel van die landen is helemaal geen grondwet. Misschien bedoelen ze dat?
Ze ? Nee ik, ik spreek voor mezelf, heb ik al eens gezegd.

Mooi geleuter weer, maar ons land veranderd niet in een of andere totalitaire staat als we dat achterlijke zinnetje uit onze grondwet schrappen. Vrijheid van godsdienst moet een gunst worden, geen recht want dat is echt niet meer van onze tijd. Er kleven te veel nadelen aan dat barbaarse immorele middeleeuwse gedoe, weg ermee !
"Mag ik dat vinden?....ja dat mag ik vinden"
M Smeets

Plaats reactie