Tholen benoemt weigerambtenaren

Opvallende zaken, schokkende gebeurtenissen, bizarre verhalen enz. Valt je iets op in de media zet deze artikelen dan hier!!

Moderator: Moderators

Virginie
Forum fan

Re: Tholen benoemt weigerambtenaren

Bericht door Virginie » 18 dec 2014 17:44

Elle,

het is niet te hopen dat jouw zwager foto's gaat tonen van jouw mooie lijf. Ik zou het wel leuk vinden trouwens, ik vind je prachtig. en ook al vond ik je niet prachtig had ik wel eens even willen zien hoe de sep erop zou reageren. Jammer dat van der Vlies er niet meer is, hoewel ik denk dat hij het wel kon waarderen, zo heeft god ons tenslotte geschapen, ik weet helemaal niet of het uberhaupt wel de bedoeling was de we ooit kleding zijn gaan dragen.
Behalve van der Vlies ken ik persoonlijk ook Menno goed, het is de woordvoerder van de sgp. Menno is een gentleman, ziet er altijd uit alsof hij uit een engels toneelstuk komt gewandeld. Menno heeft een heerlijke engelse humor en is bijzonder gevat. SGPers worden vaak helemaal verkeerd vooroordeeld. Menno had een vrouw en een turkse vriendin. Iedereen in de kamer wist van zijn vriendin, hij had het er altijd over . Later bleek het een flink uit de kluiten gewassen herder te zijn die en van zijn vrouw is hij nu gescheiden, Jazeker, zo modern zijn ze tegenwoordig bij de sep.
Ik ga het debat zeker volgen vanavond, Elle, leuk, ik verheug me. Tenzij het kabinet gaat vallen natuurlijk.

elle
Forum fan

Bericht door elle » 18 dec 2014 17:57

Virginie schreef:Elle,

ik weet helemaal niet of het uberhaupt wel de bedoeling was de we ooit kleding zijn gaan dragen.
We moesten wát hè, vroeger als vrouw.
Toen we in huizen gingen wonen en kleren gingen dragen, verloren we onze vacht.
En zonder vacht is het nu eenmaal best koud in dit land.
Enne .. ik vind het overigens heel leuk, die variatie aan kleren.
Zonder kleren is zo saai.
Vind je niet?

:mrgreen:
Non sum qualis eram

Virginie
Forum fan

Bericht door Virginie » 18 dec 2014 17:59

Elle,

doe mij maar een lekker vacht!

Fish
Moderator

Bericht door Fish » 18 dec 2014 23:19

Het wordt nog saaier dames, stay on topic please.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.

elle
Forum fan

Bericht door elle » 19 dec 2014 09:48

Omroep Tholen schrijft:
Nieuws vrijdag

Gemeenteraad sluit discussie over trouwambtenaren af.

Het college van Burgemeester en Wethouders heeft bij de benoeming op 28 oktober van vijf nieuwe trouwambtenaren rekening gehouden met de keuzevrijheid voor alle bruidsparen ongeacht geloof of geaardheid passend bij de Thoolse cultuur van elkaar respecteren en ruimte gunnen. Dat zei wethouder Hoek donderdagavond tijdens de gemeenteraadsvergadering. Het college was zich er bewust van dat er na 1 november geen speelruimte meer zou zijn geweest. Volgens wethouder Hoek wilde de gemeente de keuzevrijheid van bruidsparen honoreren. Na het overlijden van trouwambtenaar de heer van Eenennaam bleek dat bruidsparen met een bepaalde kerkelijke achtergrond regelmatig vroegen om een trouwambtenaar uit anderen gemeenten. “Er is kennelijk specifieke behoefte aan trouwambtenaren die qua achtergrond en levensovertuiging aansluiten bij de levensbeschouwing van het bruidspaar”. Daarnaast waren een aantal trouwambtenaren inactief. Op 23 september 2014 werd daarom door het college besloten een procedure te starten. Daar was volgens het college niets geheims aan. Het besluit van 28 oktober had wel op de openbare besluitenlijst terecht moeten komen en niet op de lijst met vertrouwelijke besluiten.

De gemeenteraad nam meer dan een uur de tijd om over het onderwerp te spreken. Daarbij waren regelmatig meer de pijlen op elkaar gericht dan op het onderwerp zelf. Jan Heshof van de PvdA had een mening over de procedure: “het stinkt, qua inhoud deugt het niet”. Rob Duijm van het CDA was van mening dat de ophef is veroorzaakt doordat de PZC op 8 december fractievoorzitters benaderde met de vraag wat zij van de aanstelling van weigerambtenaren vonden. Volgens Duijm heeft de media-aandacht tot een eenzijdige benadering van de gemeente Tholen en de manier waarop we in de Thoolse samenleving met elkaar omgaan geleid. Han van ’t Hof: mag een journalist zijn politieke plicht uitvoeren?.
http://www.omroeptholen.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Non sum qualis eram

Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour » 19 dec 2014 09:59

Het is dus erger in Tholen dan we dachten. Het gaat niet alleen om 3 weigerambtenaren, het gaat om een hele gemeenschap die het niet kan uitstaan dat homo's trouwen. Men wil zelfs niets te maken hebben met een ambtenaar die homo's trouwt.
Ik vind het schandalig!
En de gemeente geeft daaraan toe ipv een voorlichtingsstrategie om die homohaat eruit te krijgen.
Zelfs als schepping bewezen wordt, is Magrathea net zo waarschijnlijk als God.

Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour » 19 dec 2014 10:01

CDA'er Rob Duijm benadrukte dat het aanstellen van ambtenaren die geen homo's willen trouwen tegemoet komt aan de belangen van de inwoners van Tholen. Hij riep op tot tolerantie.
Leuk die tolerantie!
http://www.bndestem.nl/regio/bergen-op- ... -1.4679961

elle
Forum fan

Bericht door elle » 19 dec 2014 10:13

Het is dus níet zo dat homoparen niet mogen trouwen op Tholen. Daar is dus wél ruimte voor.
Het homopaar zal alleen een ambtenaar moeten kiezen die hen wil trouwen, en die is er gewoon.

Naar ik heb gehoord, zal er volgend jaar in mei een homostel in het huwelijk worden verbonden op Tholen.
Non sum qualis eram

Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour » 19 dec 2014 10:18

Stel iemand in Tholen zegt:
Ik heb geen zin om naar winkels te gaan waar ook joden/zwarten/Marokkanen/christenen komen. (1 van de 4 is genoeg) Dus moet de gemeente er maar voor zorgen dat er winkels zijn die joden/zwarten/Marokkanen/christenen-vrij zijn.
Het gaat diegene er niet eens om dat ie misschien joden/zwarten/Marokkanen/christenen tegen kan komen. Nee hij wil niets te doen hebben met de winkelier die met één van deze groepen handelt.
Schandalig dat de gemeente daaraan toegeeft.

Robert Frans
Forum fan

Bericht door Robert Frans » 19 dec 2014 11:00

Dat zou niet netjes zijn nee.
Maar stel dat al eeuwenlang dat zo zou zijn geweest, dus dat al eeuwenlang buitenlanders of christenen niet in de winkels mochten komen. En dat vervolgens wordt besloten dat die apartheid wordt opgeheven, dat alle winkels open en vrij voor iedereen moeten zijn.
Ook dan kun je mensen niet zomaar van de één op de andere dag dwingen die totaal nieuwe leefwijze te aanvaarden. Ze moeten het uiteindelijk wel, maar je mag ze er altijd rustig aan laten wennen. Een overgangsregeling kan dan ook veel frustraties voorkomen. Zodat winkeliers rustig kunnen leren om die mensen toe te laten en klanten ook kunnen wennen aan het gegeven dat er ook buitenlanders en christenen rondlopen.

Hoe je in zo'n geval een overgangsregeling kunt treffen? Natuurlijk is een overgangsregeling altijd maatwerk en moet het altijd als doel hebben de nieuwe wet gegarandeerd uit te voeren, maar je kunt de nieuwe regels ook stukje bij beetje doorvoeren.
Dus bijvoorbeeld eerst dat er minimaal zoveel "open winkels" per gemeente moet zijn, daarna dat andere winkels binnen minimaal deze en deze openingstijden hen moeten toelaten, en zo door totdat uiteindelijk de hele wet is doorgevoerd.
En als er dan nog een enkele winkelier hardnekkig blijft en buitenlanders en christenen blijft weren, dan kun je hem natuurlijk direct oppakken en zijn winkel sluiten, maar hem ook maar laten. Uiteindelijk zal zijn winkel toch geen toekomst meer hebben, want wie wil er nu bij een racist winkelen?
De kunst is dus ook om de samenleving zélf te laten schiften en beoordelen. Want wat uiteindelijk uit de samenleving zelf komt, zal nog altijd het langst standhouden.

Er zijn dus altijd overgangsregelingen mogelijk. Zelfs zoiets als de afschaffing van de slavernij gebeurde niet van de één op de andere dag. Zoiets moet je ook rustig afbouwen, want je kunt niet zomaar slaven vrijlaten zonder goede opvang en ruime mogelijkheid zelf een eigen toekomst op te bouwen. En je kunt een samenleving die geheel gebaseerd is op slavernij niet in één keer al haar slaven afnemen, want dan stort de economie meteen in.
Dat zie je toch nu ook in Amerika, waar de afstammelingen van slaven nog steeds te worstelen hebben met discriminatie op allerlei gebied, omdat na de afschaffing nooit echt volop is geïnvesteerd in al die nieuwe burgers, maar integendeel ze nog altijd volop gediscrimineerd en nog erger werden.
De nieuwe ideeën krijgen dan ook de kans zichzelf te bewijzen en te groeien in de samenleving zelf. En als dat niet gebeurt, tja, dan kun je altijd nog mensen oppakken en bestraffen.
Pax et bonum

Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour » 19 dec 2014 11:10

Tegelijkertijd zou je in geval van slavernij alvast nieuwe regels op kunnen stellen die een minimum bestaansrecht van de slaaf garandeert. Je wilt dat slaven tijdens de overgangsfase nog vermoord worden als je te langzaam werken.
Je kan ook tegenstanders van de gewenste situatie het zwijgen doen opleggen. Het besluit over de gewenste situatie is genomen. Resistance is futile. De samenleving krijgt voorlichting over de gewenste situatie.

Zie jij deze acties in Tholen?

Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour » 19 dec 2014 11:11

Nog een actie:
Ook het uitspreken van een afkeer over de huidige situatie zou de huidige leiders niet misstaan.

kiks
Bevlogen

Bericht door kiks » 19 dec 2014 11:47

Die "overgangsregeling" waar Robert Frans het over had was er al in de vorm van de uitsterf-constructie van de bestaande illegale praktijk. Tholen, en kennelijk een deel van de bevolking wil nog enkele decennia deze situatie laten voortduren. Wat zegt dit over de gemeente en de inwoners die om een dergelijke handelwijze hebben gevraagd? Dat men apartheid een goed idee vindt. Oh wacht even, was het niet de sgp die tot na het afschaffen van de apartheid in Zuid-Afrika deze mensonterende wijze van omgaan met mensen is blijven steunen? Op grond van..., nou vul zelf maar in. Ook dat was niet alleen maar "niet netjes", maar getuigt van onverdraagzaamheid. Maar Robert Frans vindt het allemaal wel meevallen, want zo kunnen de arme Tholenaren er wat aan wennen en daar moet vooral rekening mee worden gehouden? Misselijk word ik van een dergelijke houding.

Groet

kiks
Kabouters bestaan niet, maar ze hebben wel rode puntmutsjes.
http://www.pumbo.nl/boek/volwassengeloof" onclick="window.open(this.href);return false;

kiks
Bevlogen

Bericht door kiks » 19 dec 2014 12:04

Ik stel voor om het woord weigerambtenaar te vervangen door homohaatchristenambtenaar, want je zou er immers zo uit af kunnen leiden dat dit weigeren op meer zaken van toepassing zou kunnen zijn. Een ander passend woord mag wat mij betreft ook, al vind ik dat het wel op een scrabble-bord moet kunnen passen. :wink:

Groet

kiks
Kabouters bestaan niet, maar ze hebben wel rode puntmutsjes.
http://www.pumbo.nl/boek/volwassengeloof" onclick="window.open(this.href);return false;

Virginie
Forum fan

Bericht door Virginie » 19 dec 2014 12:46

Ik zie het echt nu pas, onvoorstelbaar.
Ik zat er met mijn neus bovenop en ik zag het niet!
Ik weet niet wat ik precies dacht, ik dacht aan zeeland maar ik ken het niet, niet echt in ieder geval. I?k ben er misschien twee keer geweest, ja nu weet ik het zeker. Een keer met een schoolreisje naar middelburg en een keer naar kennissen in Vlissingen. Zeelandd is als het ware onbekend terrein maar dat is nog geen excuus dat ik niet zag dat toleranten tollenaren zijn. Verdomme, ik zag het niet eens!! soms vraag ik me af waar mijn verstand zit!

Plaats reactie