Adieu God

Opvallende zaken, schokkende gebeurtenissen, bizarre verhalen enz. Valt je iets op in de media zet deze artikelen dan hier!!

Moderator: Moderators

De Encyclopedist
Ervaren pen

Re: Adieu God

Bericht door De Encyclopedist » 25 okt 2017 21:31

Bonjour schreef:
25 okt 2017 09:16
Ik denk dat Eric Scherder zijn geloof is verloren op de manier waarop de meeste christenen hun geloof zijn verloren.
Bonjour schreef:
25 okt 2017 09:16
Welke van de evangelisten heeft Handelingen geschreven?
Ik heb een paar minuten van de uitzending bekeken en meen een moderne Rooms-Katholiek te zien: gaat met kerstmis en bij bruiloften en begrafenissen naar kerk, mist de wierook en de samenzang, maar bepaald niet meneer pastoor die zich bij huisbezoek afvraagt waar het volgende kind blijft. Ik zou meer belangstelling moeten hebben voor wat ie over hersenen te zeggen heeft, maar ik was bij het routineuze gebruik van het woord 'stofje' zijn 'praatje' wel zatjes.
Stook een vuur voor iemand en hij heeft het een dag warm; steek hem in brand en hij heeft het de rest van zijn leven warm. (Terry Pratchett)

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 12 nov 2017 20:55

Is de leegte niet een weldaad, geeft stilte niet veel rust, waarom moet onder leiding van dominees, goeroes, therapeuten en anderen alles kapot gezingeeft worden?

Fish
Moderator

Bericht door Fish » 10 dec 2017 19:55

En vanavond met Jeroen Pauw.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 11 dec 2017 14:53

Gemist. Iemand nog gekeken? Moet tegenwoordig moed verzamelen om naar een gehersenspoelde interviewer te kijken die argumenten niet kan vatten en zijn eigen verdwaasde blik voor de zoveelste keer in de richting van een standbeeld beweegt.
Is de leegte niet een weldaad, geeft stilte niet veel rust, waarom moet onder leiding van dominees, goeroes, therapeuten en anderen alles kapot gezingeeft worden?

jacco
Geregelde verschijning
Contacteer:

Bericht door jacco » 27 jan 2018 22:10

Alweer een tijd geleden, maar Jeroen Pauw liet zich niet verleiden door met van den Brink mee te gaan kwelen over die goede christelijke invloed.
Geloven is een onvolwassen en gemakzuchtig antwoord op de vragen: Wie ben ik, waar kom ik vandaan en waar ga ik naar toe ? Bidden is niet voor niets je ogen sluiten voor de realiteit ...jvd

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 24 apr 2020 20:20

In corona tijd kan de EO niet achterblijven. Het winnen van zieltjes moet ergens vandaan komen. Ze duiken er dus op verschillende manieren bovenop en er komen tevens specials rond adieu god. Dit keer moeten de aanwezigen de onzichtbaarheid van god verklaren. Het grote speculeren kan beginnen. Hou het maar in de gaten wat Klaartje, Freek e.a. gaan vertellen. Denk dat er weer veel woorden worden gesproken die niet te onderbouwen zijn.

collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik » 25 apr 2020 00:55

Wat jij al geplaatst had pietV, ten tijde van Corona kun je maar 1 vraag stellen:
Afbeelding
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 25 apr 2020 13:19

We houden het in de gaten CvE :) . De complottheorieën rondom Jahwe komen vanzelf in beeld.

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 28 apr 2020 19:50

De special is geweest. Laat op de avond en wel 26 minuten adieu. En helaas ik sliep al. Dus moet het nog terugkijken. Voor de volgers van deze serie hier is de link. Als er schokkende zaken in voorkomen zoals Tijs die vertelt dat hij is gaan nadenken en bepaalde argumenten heeft overgenomen en binnenkort met breaking news gaat komen, dan ben ik uiteraard benieuwd.

https://www.npostart.nl/adieu-god/27-04 ... ON_1309094

worteltje
Geregelde verschijning

Bericht door worteltje » 20 mei 2020 16:11

Wat ik altijd zo bijzonder vind is dat wanneer Thijs in gesprek is met bijvoorbeeld een Arjan Lubach, of iemand anders waar hij zichzelf moet verdedigen er altijd zulke nietszeggende uitspraken en dooddoeners uitkomen. Hoe kan hij dit ooit zelf denken/ aannemelijk vinden? Het is geen dom mens! Ik snap best dat mensen willen geloven en in een gemeenschap willen zijn etc., maar dit aspect heb ik altijd moeite gehad te begrijpen. Dat hun antwoorden op onze vragen (die bedoeld zijn om te laten zien dat het niet klopt) voor henzelf redelijk zijn.

Plaats reactie