'Moslims mogen absoluut niet naar Mars'

Opvallende zaken, schokkende gebeurtenissen, bizarre verhalen enz. Valt je iets op in de media zet deze artikelen dan hier!!

Moderator: Moderators

doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho » 20 feb 2014 10:25

Hier is ondanks alle "wetenschap" in de koran geen rekening mee gehouden :)

Het is voor moslims absoluut verboden om naar Mars te reizen. Wie naar de rode planeet gaat, loopt het gevaar niet levend terug te komen ''en dat kan nooit gerechtvaardigd zijn in de islam''.

Dat concludeert een fatwa-commissie van de islamitische autoriteiten in de Verenigde Arabische Emiraten. Zo meldt de Emiratische krant Khaleej Times woensdag.

In oktober vorig jaar had een belangrijke sjeik uit Saudi-Arabië ook al gewaarschuwd tegen Marsreizen. Sjeik Ali al-Hekmi vond zulke missies een dodelijk experiment en daarom ongepast voor moslims, die hun eigen leven niet mogen verwoesten omdat het een gave Gods is.
De Nederlandse ondernemer Bas Lansdorp werkt aan een enkele reis naar Mars. De deelnemers moeten daar een kolonie opbouwen. Het project heet Mars One.

Enkele honderden Saudi's zouden zich hebben aangemeld. De organisatie claimt dat de eerste mensen rond 2024 naar Mars kunnen gaan.

Door: ANP
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing

Blackadder
Ervaren pen

Re: 'Moslims mogen absoluut niet naar Mars'

Bericht door Blackadder » 20 feb 2014 11:55

'Moslims mogen geen seks hebben'

Het is voor moslims absoluut verboden om geslachtsgemeenschap te hebben. Wie seks heeft, loopt het gevaar zwanger te worden en vrouwen kunnen sterven in het kraambed ''en dat kan nooit gerechtvaardigd zijn in de islam''. Dat concludeert een fatwa-commissie van de islamitische autoriteiten in de Verenigde Arabische Emiraten. Zo meldt de Emiratische krant Khaleej Times woensdag.

De fatwa commissie is tot de conclusie gekomen dat zwangerschap bij mannen erg onwaarschijnlijk is, maar wil het zekere voor het onzekere nemen. Ook vind zij dat mannen niet medeplichtig mogen zijn aan het blootstellen van vrouwen aan dit gevaar. Seks tussen twee mensen van hetzelfde geslacht verkleint de kans op zwangerschap aanzienlijk maar omdat dat een werk van de duivel is is het ook streng verboden, aldus de commissie.

In oktober vorig jaar had een belangrijke sjeik uit Saudi-Arabië ook al gewaarschuwd tegen seks. Sjeik Ali al-Hekmi vond zulke handelingen een dodelijk experiment en daarom ongepast voor moslims, die hun eigen leven niet mogen verwoesten omdat het een gave Gods is. Hij wees onder meer op het risico van geslachtsziekten.

De Nederlandse ondernemer Martin Schenke werkt aan het uitbaten van een exclusief bordeel in de omgeving van Apeldoorn. De bezoekers van deze seksinrichting zouden door een elegante dame ingewijd kunnen worden in de geheimen van deze risicovolle bezigheid . Het project is bekend onder de naam 'de Villa'

Enkele Saudi's zouden de Villa al hebben bezocht.

Door: TBA
May the Lord hate you and all your kind, may you be turned orange in hue, and may your head fall off at an awkward moment.'

dikkemick
Ontoombaar

Bericht door dikkemick » 20 feb 2014 12:32

Wie naar de rode planeet gaat, loopt het gevaar niet levend terug te komen ''en dat kan nooit gerechtvaardigd zijn in de islam''.
Als je in flatgebouwen vliegt is er toch ook een kans dat je het er niet levend vanaf brengt???

En...Heeft Allah geen controle over mars?

Er zal overigens in die Koran toch ongetwijfeld wel een passage staan m.b.t. marsreizen?
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Philip K. Dick

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 20 feb 2014 13:35

Moslims mogen absoluut geen Jihad voeren . . . . .

Toch?
Ik wens u alle goeds

Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang » 20 feb 2014 17:51

....Dus mars zal altijd vrij zijn van Moslims?
Leuk om te weten, als we er ooit nog eens in zouden slagen om die planeet te terraformeren... :D
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford

Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang » 21 feb 2014 04:37

doctorwho schreef: De organisatie claimt dat de eerste mensen rond 2024 naar Mars kunnen gaan.
Volgens claims uit de 60-er jaren van de afgelopen eeuw, hadden we er zo'n 14 jaar geleden al moeten zitten.

Overigens lijkt Mars me geen goede kandidaat om ons te vestigen, anders dan voor experimentele doeleinden.

Hoe dicht het klimaat op Mars ook bij dat van de aarde ligt: De planeet is tektonisch dood, waardoor er geen mineralen meer worden uitgespuwd die belangrijk zijn voor het onderhouden van leven, en geen broeikasgassen die de temperatuur draaglijk houden.
(Een zomerdagje van +- 17 graden rond de evenaar houdt niet over..)

(Ik moet opeens aan de afrit van een snelweg denken: "Muslims only".. Misschien moet er bij het lanceerplatform komen te staan: "Non muslims only"...)
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford

doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho » 21 feb 2014 08:26

Jagang

Overigens lijkt Mars me geen goede kandidaat om ons te vestigen, anders dan voor experimentele doeleinden
Ik denk dat je Total Recall niet gezien hebt (natuurlijk de 1990 versie) :D
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing

axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus » 21 feb 2014 12:44

Jagang schreef:....Dus mars zal altijd vrij zijn van Moslims?
Leuk om te weten, als we er ooit nog eens in zouden slagen om die planeet te terraformeren... :D
Ik vrees dat je te voorbarig bent. Niets belet iemand die op Mars geraakt is om zich te bekeren.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 21 feb 2014 12:50

axxyanus schreef:
Ik vrees dat je te voorbarig bent. Niets belet iemand die op Mars geraakt is om zich te bekeren.
Je vergeet een van de vijf pijlers van de Islam: De Hadj
Ik wens u alle goeds

axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus » 21 feb 2014 13:01

Peter van Velzen schreef:
axxyanus schreef:
Je vergeet een van de vijf pijlers van de Islam: De Hadj
Bof, ik vrees dat daar wel een mouw aan te passen zal zijn. Als de islam geleerden hier op aarde moeten kiezen tussen (1) streng de regels toepassen en geen moslims op Mars of (2) voor de bewoners op Mars een regeling uitwerken zodat het "ware geloof" zich ook daar kan verspreiden, dan weet ik wel waar ik mijn geld op zal inzetten.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman

Mahalingam
Ervaren pen

Bericht door Mahalingam » 21 feb 2014 13:36

Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt zal zijn hoofd moeten missen.

Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang » 21 feb 2014 17:51

axxyanus schreef:
:D En niemand om de eerste vlucht naar de Aarde te pakken...
Henry Ford

Draken

Bericht door Draken » 21 feb 2014 21:39

Peter van Velzen schreef:Je vergeet een van de vijf pijlers van de Islam: De Hadj
Ja, en op Mars met zijn iele atmosfeer moeten massa's aanbidbare meteorieten te vinden zijn.

Maar hoe zit het met de dag/nachtverhoudingen op die planeet, in verband met de ramadan? Die Allah had namelijk in zijn Alwijsheid even vergeten te vertellen over de stand van de aardas, waardoor honderden moslims in Noordkaap komende juni dood omvallen. Theoretisch dan.

AnoniemeGast

Bericht door AnoniemeGast » 23 feb 2014 13:36

Ik vind het heel jammer dat “de zogenaamde islamitische geleerden” zulke opvattingen hebben over de Islam. Ook vind ik het erg jammer dat iedereen die geen moslim is, niet de moeite doet in hoeverre het klopt wat diegene zegt te onderzoeken.

Wat neemt een moslim als enige echte bron/uitgangspunt? Natuurlijk de Koran en daar de juiste interpretatie van. Wij zijn als moslims overtuigd dat de Koran is geopenbaard door de enige echte God en niet door een mens. Een mens maakt fouten(is beperkt geschapen) en fouten zijn niet te vertrouwen. Maar God heeft alles geschapen die nooit een fout maakt. Daarom is zijn bron oftewel De Koran ook onmenselijk/foutloos. Zelfs de wetenschap maakt fouten en als ze kloppen, bewijzen ze dat de Koran klopt. (Misschien is het waard om te verdiepen in wetenschappers als Einstein, Newton, Galileo – verband:God) Hoe verder de wetenschap uitbreidt, hoe duidelijker het bestaan van god bewezen wordt.

Sommige islamitische geleerden maken gebruik van bronnen buiten de Koran onder andere de Hadith wat later is geschreven door mensen die alles en nog wat over de Profeet zeggen, vooral verkeerde dingen. Is het dan nog mogelijk om dat te vertrouwen? Je kunt niet 100% vertrouwen in iets dat fouten bevat, waar haal ik mijn bewijs dan vandaan? Ook vertalingen bevatten fouten, zoals Nederlandse vertalingen of andere talen. Waarom? Omdat het menswerk is en mensen maken fouten. Bijvoorbeeld, zijn er Arabische woorden die niet precies overeenkomen met nederlandse woorden. Mensen vatten de Koran dan op verkeerde manieren op, omdat die begrippen niet juist geintepreteerd worden.

Ik denk dat we gemeenschappelijk eens zijn over het feit dat we 100% kunnen vertrouwen in een bron dat geen fouten bevat? Als dat het geval is gaan we daar op zoek naar.

Mensen hebben veelal vooroordelen over de Koran, vergeet niet dat we alleen de Koran als uitgangspunt nemen. Als men zegt dat moslims aanslagen plegen kun je dat dus niet associëren met de Islam. Ook kun je culturele elementen die in conflict zijn met de Koran niet verwarren met de juiste Islam. Moslims horen alleen de Koran na te leven.

Helaas denken mensen dat ze op aarde zijn om te genieten van het leven. Als dat het geval zou zijn, zou ik verwachten dat iedereen daar het recht op zou hebben. Als dat het geval zou zijn, zouden we niet dood moeten gaan, want dat levert verdriet op. Zo zijn er vele voorbeelden te bedenken... Wat is dan het juiste antwoord? Het is een beproeving.

“Als we nadenken(verstand gebruiken) zonder vooroordelen komen we vanzelf op die antwoorden, want Allah wilt dat moslims hun verstand gebruiken.”

Jinny

Bericht door Jinny » 23 feb 2014 15:07

Welkom.

Ik zal je post niet direct gaan ontleden, er zitten nogal wat foute aannames in...
Maar eerst,

Dienstmededeling,
Deze link geeft in het kort het gedrag van het forum weer voor newbies.
De uitgebreide regels vind U hier

FreeThinker op Facebook

Misschien later je post....

Plaats reactie