Goddelijke verminking

Opvallende zaken, schokkende gebeurtenissen, bizarre verhalen enz. Valt je iets op in de media zet deze artikelen dan hier!!

Moderator: Moderators

Fish
Moderator

Re: Goddelijke verminking

Bericht door Fish » 07 feb 2014 12:58

dikkemick schreef:Religieus of niet religieus...Het is en blijft verminking! En het ZOU dus in eene wereldwijde grondwet moeten staan. Moorden mag niet. Verminken mag niet. Daar is truwens geen heilig boek voor nodig ook om dat te kunnen begrijpen.
Je denkt toch niet dat je besnijdenis bij joden zomaar met een pennestreek stopt?
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 07 feb 2014 13:04

Fish schreef:
dikkemick schreef:Religieus of niet religieus...Het is en blijft verminking! En het ZOU dus in eene wereldwijde grondwet moeten staan. Moorden mag niet. Verminken mag niet. Daar is truwens geen heilig boek voor nodig ook om dat te kunnen begrijpen.
Je denkt toch niet dat je besnijdenis bij joden zomaar met een pennestreek stopt?
hm. als je die met terugwerkende kracht in de thora kunt krijgen, misschien wel ?
Ik wens u alle goeds

HenkM
Superposter

Bericht door HenkM » 07 feb 2014 13:16

Cluny schreef:6 feb. 2014 op de TV van België
Voor de hele reportage op de kleine foto's rechts op de pagina klikken.
Neem vooral notie van de woedende grote menigte met kapmessen en bijlen dreigende zwarte mannen.
Mijn woede is bij het zien van de hele reportage niet minder dan die van deze zwarte mannen.
Wat een bloeddorstige wrede achterlijkheid daar in Kenia.
Te weinig scholing; geen zelfstandig denken (wat is dat?)

Te veel invloed van de imam, of medicijnman.

Je kunt het die mensen nauwelijks kwalijk nemen (nu ja ... ) ... ze weten van geen andere mogelijkheden
Alle denkende mensen zijn atheïst. (R. Heinlein); The thoughts of the gods are not more unchangeable than those of the men who interpret them. They advance – but they always lag behind the thoughts of men ... The Christian God was once a Jew. Now he is an anti-Semite. (France)

dikkemick
Ontoombaar

Bericht door dikkemick » 07 feb 2014 13:53

Fish schreef:
Ik heb geen idee of de heilige boeken (doctrines) daar wel eens aangepast worden...
Maar ik vind wel: Wettelijke regels boven religieuze. Ook God moet met ZIjn tijd mee gaan
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Philip K. Dick

Maria
Site Admin

Bericht door Maria » 07 feb 2014 16:11

gerard_m schreef: De islam verbiedt een groot aantal zaken zeer nadrukkelijk (zoals alcohol, varkensvlees) maar geeft slechts aanwijzingen over hoe de besnijdenis uit te voeren. De islam heeft op vele plaatsen "culturele" gebruiken uitgeroeid, maar dit nadrukkelijk niet.
Even uit mijn hoofd.
Islam verbied excessief drankgebruik, maar niet drank op zich.
Wel wordt het afgeraden.

Wat ik ook heb begrepen:
Sommige dingen zijn zo diepgeworteld in de cultuur en in de op dat moment heersende religie van de mensen, dat Mohammed zei, dat je dat niet van het ene moment op het andere helemaal kunt verbieden, maar wel steeds een beetje verder.
Te beginnen dus bij een heel oppervlakkige besnijdenis ipv. van alles weghalen en dichtnaaien tot op een klein gaatje.

Dat hij zijn eigen dochters niet liet besnijden zegt genoeg.
Oha. proberen moslims letterlijk te doen wat hij zei, maar vooral ook wat hij voorleefde.

Alleen jammer dat in latere tijden de wetten niet verder aangepast zijn. :(

Het geeft echter wel vrijgeleide aan de handhavers van strenge culturele gewoonten om hun gang te blijven gaan en dat onder de noemer te plaatsen van religie.
Het is dan ook absoluut niet raar, dat ongeletterde moeders en dochters denken, dat het vanwege religie is.
Weten zij veel, dat het slechts in een gedeelte van de wereld gebeurt, en een groot gedeelte van de moslims het niet doet.
"Quand Dieu se tait, on peut lui faire dire ce que l'on veut." - Sartre.
"Als God zwijgt kun je hem laten zeggen wat je wil."

gerard_m
Bevlogen

Bericht door gerard_m » 07 feb 2014 16:57

Mariakat schreef:
gerard_m schreef: De islam verbiedt een groot aantal zaken zeer nadrukkelijk (zoals alcohol, varkensvlees) maar geeft slechts aanwijzingen over hoe de besnijdenis uit te voeren. De islam heeft op vele plaatsen "culturele" gebruiken uitgeroeid, maar dit nadrukkelijk niet.
Even uit mijn hoofd.
Islam verbied excessief drankgebruik, maar niet drank op zich.
Wel wordt het afgeraden.

Wat ik ook heb begrepen:
Sommige dingen zijn zo diepgeworteld in de cultuur en in de op dat moment heersende religie van de mensen, dat Mohammed zei, dat je dat niet van het ene moment op het andere helemaal kunt verbieden, maar wel steeds een beetje verder.
Te beginnen dus bij een heel oppervlakkige besnijdenis ipv. van alles weghalen en dichtnaaien tot op een klein gaatje.
Nee dit klopt niet. Bij alcohol werd aanvankelijk het gebruik afgeraden, maar een latere "openbaring" verbiedt het nadrukkelijk. Dit zie je bij meer onderwerpen in de islam: oudere "openbaringen" die mild zijn, worden later vervangen door strengere. Dit heet abbrogatie.
zie bijv.
http://qa.sunnipath.com/issue_view.asp?HD=7&ID=2656" onclick="window.open(this.href);return false;
Dat hij zijn eigen dochters niet liet besnijden zegt genoeg.
Oha. proberen moslims letterlijk te doen wat hij zei, maar vooral ook wat hij voorleefde.
Niet direct want hij geeft een duidelijke aanwijzing voor hoe een meisje moet worden besneden en verbiedt niets. Kennelijk is iets als varkensvlees eten een ernstig vergrijp maar je dochter verminken is acceptabel.
Het geeft echter wel vrijgeleide aan de handhavers van strenge culturele gewoonten om hun gang te blijven gaan en dat onder de noemer te plaatsen van religie.
Het is dan ook absoluut niet raar, dat ongeletterde moeders en dochters denken, dat het vanwege religie is.
Weten zij veel, dat het slechts in een gedeelte van de wereld gebeurt, en een groot gedeelte van de moslims het niet doet.
Helaas is het toch een stuk ernstiger :
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2668/Bui ... voor.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;

Waarom doet de moslimwereld niets tegen deze misstanden en staat ze in brand bij een spotprentje?
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)

Cluny
Banned

Bericht door Cluny » 07 feb 2014 17:45

HenkM schreef:
Cluny schreef:6 feb. 2014 op de TV van België
Voor de hele reportage op de kleine foto's rechts op de pagina klikken.
Neem vooral notie van de woedende grote menigte met kapmessen en bijlen dreigende zwarte mannen.
Mijn woede is bij het zien van de hele reportage niet minder dan die van deze zwarte mannen.
Wat een bloeddorstige wrede achterlijkheid daar in Kenia.
Te weinig scholing; geen zelfstandig denken (wat is dat?)

Te veel invloed van de imam, of medicijnman.

Je kunt het die mensen nauwelijks kwalijk nemen (nu ja ... ) ... ze weten van geen andere mogelijkheden
Je kan en mag het ze wel kwalijk nemen. Het is intussen al 2014.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.

dikkemick
Ontoombaar

Bericht door dikkemick » 07 feb 2014 18:10

Cluny schreef: Je kan en mag het ze wel kwalijk nemen. Het is intussen al 2014.
Het kan en mag en MOET zelfs.

Maar wie durft zijn vingers te branden?
Philip K. Dick

HenkM
Superposter

Bericht door HenkM » 09 feb 2014 13:04

dikkemick schreef:
Cluny schreef: Je kan en mag het ze wel kwalijk nemen. Het is intussen al 2014.
Het kan en mag en MOET zelfs.

Maar wie durft zijn vingers te branden?
Voor jou is het 2014. Voor (de meesten van) hen 20 eeuwen geleden.
Ik zou bijna zeggen, maar dat zal me wel uiterst kwalijk worden genomen: het zijn net dieren: geen besef van toekomst. Geen of nauwelijks abstract vermogen. Ze leven in het NU
Alle denkende mensen zijn atheïst. (R. Heinlein); The thoughts of the gods are not more unchangeable than those of the men who interpret them. They advance – but they always lag behind the thoughts of men ... The Christian God was once a Jew. Now he is an anti-Semite. (France)

Cluny
Banned

Bericht door Cluny » 09 feb 2014 17:44

Ik vond nog een reportage van 6 jaar geleden. Ook over meisjesbesnijdenis in Kenia.
De oplossing voor die wrede, achterlijke traditie is niet moeilijk.
http://nos.nl/video/557-keniaanse-meisj ... denis.html" onclick="window.open(this.href);return false;
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.

dikkemick
Ontoombaar

Bericht door dikkemick » 09 feb 2014 18:13

Cluny schreef:Ik vond nog een reportage van 6 jaar geleden. Ook over meisjesbesnijdenis in Kenia.
De oplossing voor die wrede, achterlijke traditie is niet moeilijk.
http://nos.nl/video/557-keniaanse-meisj ... denis.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Goed nieuws! De meisjes zullen zien dat ze ook zonder de verminking vrouw worden! Meer vrouw zelfs!!! Want eigenlijk snijdt je het 'vrouw-zijn' juist weg! Hoe verdrietig kun je Allah maken?
Philip K. Dick

Blackadder
Ervaren pen

Bericht door Blackadder » 09 feb 2014 19:00

Wat ik van de media aandacht van de laatste tijd geleerd heb was verassend voor mij.

Het zijn niet de mannen die dit willen en hun wil opleggen. De mannen balen dat hun echtgenote verminkt is, dat is ook nadelig voor hun eigen (seks)leven.

Nee het zijn de moeders en oma's die dit achterlijke gebruik aan hun nageslacht opleggen. Dit geeft mij enige hop dat het ook in relatief korte tijd uitgeroeid kan worden, het vergt slechts 1 onbesneden generatie van meisjes om het gebruik sterk in te dammen. Want deze vrouwen die niet besneden zijn zullen het nooit op hun eigen dochters toepassen.
May the Lord hate you and all your kind, may you be turned orange in hue, and may your head fall off at an awkward moment.'

Jinny

Bericht door Jinny » 09 feb 2014 19:05

Maar wel op aandrang van de iman.
Verder hop ik ernstig met je mee.

HenkM
Superposter

Bericht door HenkM » 09 feb 2014 19:44

Blackadder schreef:Wat ik van de media aandacht van de laatste tijd geleerd heb was verassend voor mij.

Het zijn niet de mannen die dit willen en hun wil opleggen. De mannen balen dat hun echtgenote verminkt is, dat is ook nadelig voor hun eigen (seks)leven.

Nee het zijn de moeders en oma's die dit achterlijke gebruik aan hun nageslacht opleggen. Dit geeft mij enige hop dat het ook in relatief korte tijd uitgeroeid kan worden, het vergt slechts 1 onbesneden generatie van meisjes om het gebruik sterk in te dammen. Want deze vrouwen die niet besneden zijn zullen het nooit op hun eigen dochters toepassen.
het zijn de moeders en oma's die het ook hebben meegemaakt. In het engels hebben ze daar een woord voor: spite

Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen » 13 feb 2014 12:33

Via Annemie, vanavond om 20.35 op (België) één:
Blijf van mijn lijfje (deel 2)

In Kenia ontdekt Annemie dat piepjonge meisjes op grote schaal genitaal verminkt worden. Op afgelegen plekken ziet ze elke dag honderden meisjes lijdzaam wachten in de rij. Stil en bang, of gespannen en onwetend over hun onafwendbare lot.

In gewone huizen ziet ze vroeg in de ochtend of laat in de avond de besnijdster binnenglippen en haar gruwelijke werk doen. Nochtans is deze praktijk al tien jaar wettelijk verboden in Kenia. Officieel gebeuren er dus geen vrouwenbesnijdenissen meer in Kenia.
(16+)
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna

Plaats reactie