Lhbt 'nieuwe pest' zegt aartsbisschop

Opvallende zaken, schokkende gebeurtenissen, bizarre verhalen enz. Valt je iets op in de media zet deze artikelen dan hier!!

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Maria
Moderator

Lhbt 'nieuwe pest' zegt aartsbisschop

Bericht door Maria » 06 aug 2019 09:57

Internationale berichten over homofobie lijken altijd sterker, dan die binnen ons eigen gezichtsveld.
Hier heeft ieder een mening, maar meestal wordt homofilie gewoon geaccepteerd en zo niet, dan laat men toch veel meer en veel vaker ieder het zijne.

Maar echte homohaat lijkt de laatste tijd steeds vaker aangewakkerd te worden via de religieuze kanalen.
En niet alleen door de Islam fanaten, maar nu ook steeds vaker weer via het christendom.
Nu bij monde van Aartsbisschop Marek Jedraszewsk
https://www.nd.nl/nieuws/geloof/lhbt-ni ... 3581.lynkx
De aartsbisschop van Krakau heeft de lhbt-beweging in een preek vergeleken met de pest. ‘De rode pest is verdwenen’, zei de aartsbisschop, verwijzend naar het communisme, ‘maar een nieuwe pest is verschenen’.
Krakau

Aartsbisschop Marek Jedraszewski deed zijn uitspraken tijdens een viering ter gelegenheid van de 75e verjaardag van de opstand van Warschau. Deze ‘nieuwe pest’ is volgens hem ‘neomarxistisch, wil bezit nemen van onze zielen, harten en geesten: het is een pest die niet rood is, maar de kleuren van de regenboog draagt’.

De discussies rond lhbt-rechten lopen in Polen de laatste tijd hoog op. Op 22 juli bood de aartsbischop van Bialystok weliswaar excuses aan voor geweld dat door katholieke tegendemonstranten was gebruikt tijdens de Gay Pride, maar hij riep katholieken ook op zich te verz …
Eerder dit jaar kwam hij al in het nieuws.
Op het Nederlandse Polen forum een vertaling van een Pools bericht.
Aartsbisschop Jędraszewski viert de mis voor de honderdste verjaardag van de school
Afgestudeerden en leraren protesteren
13 mei 2019
De Metropoliet en Aartsbisschop van Kraków, Marek Jędraszewski, celebreert aankomen zaterdag 100ste verjaardagsmis ter gelegenheid van
de 100ste verjaardag van de middelbare school in Poznań, waarvan hij een afgestudeerde is. Sommige mensen die afgestudeerd zijn en een
aantal van hun leraren uiten hun verzet. De eerste organiseren een piket, terwijl de leraren een brief schrijven waarin de opvattingen van
de aartsbisschop schokkend worden genoemd. Beiden weigeren deel te nemen aan de mis.
Verder achter de link.
"Quand Dieu se tait, on peut lui faire dire ce que l'on veut." - Sartre.
"Als God zwijgt kun je hem laten zeggen wat je wil."

ChaimNimsky
Diehard

Re: Lhbt 'nieuwe pest' zegt aartsbisschop

Bericht door ChaimNimsky » 06 aug 2019 12:49

Maria schreef:
06 aug 2019 09:57
Maar echte homohaat lijkt de laatste tijd steeds vaker aangewakkerd te worden via de religieuze kanalen. En niet alleen door de Islam fanaten, maar nu ook steeds vaker weer via het christendom.
Nu bij monde van Aartsbisschop Marek Jedraszewsk. De aartsbisschop van Krakau heeft de lhbt-beweging in een preek vergeleken met de pest. ‘De rode pest is verdwenen’, zei de aartsbisschop, verwijzend naar het communisme, ‘maar een nieuwe pest is verschenen’.
Ik zie deze religieuze impuls als een laatste front tegen het onvermijdelijke. Eindelijk! Laat de verhulde homohaters maar grommend naar buiten komen, dan kunnen we er eindelijk samen mee afrekenen. Aartsbisschop Marek Jedraszewsk toont zich simpelweg een bijzonder verachtelijk mens. Verachtelijkheid verdient geen waardige serieuze discussie -- die hebben we reeds lang geleden gevoerd.

dikkemick
Ontoombaar

Bericht door dikkemick » 18 aug 2019 17:21

Geloof me, het is een uitstervend ras. Religie en geloof zullen absoluut blijven bestaan, maar de middeleeuwse zienswijzen worden ingehaald door de tijd. Dat het langzaam gaat en er af toe uitwassen de kop op steken, is een feit.
Ooit komt men erachter dat God homofilie geschapen heeft!
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Philip K. Dick

Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint » 21 aug 2019 19:00

dikkemick schreef:
18 aug 2019 17:21
Geloof me, het is een uitstervend ras. Religie en geloof zullen absoluut blijven bestaan, maar de middeleeuwse zienswijzen worden ingehaald door de tijd.
Ik help het je hopen met het achterlijke immigratie beleid in combinatie met die verrotte Islam.
2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)

dikkemick
Ontoombaar

Bericht door dikkemick » 21 aug 2019 19:20

Labyrint schreef:
21 aug 2019 19:00
dikkemick schreef:
Geloof me, het is een uitstervend ras. Religie en geloof zullen absoluut blijven bestaan, maar de middeleeuwse zienswijzen worden ingehaald door de tijd.
Ik help het je hopen met het achterlijke immigratie beleid in combinatie met die verrotte Islam.
Ook immigranten krijgen uiteindelijk (m.n. als ze inburgeren) te maken met voortschrijdend inzicht, emancipatie, andere denkbeelden en tolerantie. En Islam zelf is niet (ver)rot, het is de interpretatie zoals dat ook gold voor de bijbel. 50 Jaar terug stelde de vrouw in Nederland ook nog niets voor.
Wat betreft homofilie, wordt er steeds meer onderzoek naar gedaan. Blijkt dat het toch geschapen is en geen vrije keuze betreft. Het aantal genezers is de laatste jaren dan ook gelukkig drastisch afgenomen.
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Philip K. Dick

Storm
Bevlogen

Bericht door Storm » 22 aug 2019 00:19

dikkemick schreef:
21 aug 2019 19:20
Labyrint schreef:
21 aug 2019 19:00
dikkemick schreef:
Ook immigranten krijgen uiteindelijk (m.n. als ze inburgeren) te maken met voortschrijdend inzicht, emancipatie, andere denkbeelden en tolerantie. En Islam zelf is niet (ver)rot, het is de interpretatie zoals dat ook gold voor de bijbel. 50 Jaar terug stelde de vrouw in Nederland ook nog niets voor.
Wat betreft homofilie, wordt er steeds meer onderzoek naar gedaan. Blijkt dat het toch geschapen is en geen vrije keuze betreft. Het aantal genezers is de laatste jaren dan ook gelukkig drastisch afgenomen.
Ik hoop dat de acceptatie van homoseksuele en transgenders steeds meer vooruit gaat. Het is de laatste 50 jaar best snel gegaan maar wanneer het je betreft nooit snel genoeg. In orthodoxe kringen van de 3 Abrahamitische religies ligt het vaak nog moeilijk. Al vermoed ik dat in het christelijke geloof er meer openheid is. De meer liberale gelovigen schijnen er weinig moeite mee te hebben. Ik heb nogal wat facebook vrienden die christen en homo zijn, sommigen zelf predikant en ook gehuwd. Iets wat nauwelijks nog problemen geeft. Ook de acceptatie onder niet gelovigen wordt beter maar is nog niet optimaal.
The answer my friend is blowing in the wind,the answer is blowing in the wind.
Bob Dylan

Plaats reactie