De bron die als Scheppingsdagen is gebruikt

Opvallende zaken, schokkende gebeurtenissen, bizarre verhalen enz. Valt je iets op in de media zet deze artikelen dan hier!!

Moderator: Moderators

Plaats reactie
BertAWRvB
Contacteer:

De bron die als Scheppingsdagen is gebruikt

Bericht door BertAWRvB » 24 nov 2018 22:42

De EO heeft vaak films over de natuur.

Al jaren bekijk ik als er tijd is natuurfilmpjes. Vroeger heeft de overheid mij geadviseerd om een polemoloog te worden.

Jaren geleden heb ik wat Hebreeuws geleerd. Dus heb ik onderzoek gedaan naar de bronnen van de Bijbel. De gebouwen van Israël hebben duidelijk Egyptische invloeden. Ik ben toen mijn gezondheid het nog net toeliet om te vliegen in Israël geweest en heb gekeken naar de bouwkunst, natuur en geologie van die streek.

Wat opvalt aan de Scheppingsdagen is de overeenkomst met datgene wat gebeurt op de savanne in Afrika. Tijdens het begin van de regentijd op de savanne in Afrika gebeurt datgene wat in de Scheppingsdagen wordt beschreven. Plantenetende dieren gaan achter de regens aan in Afrika (tegenwoordig kan dat niet meer overal). Dus als het in Afrika in een bepaald gebied begint te regenen (depressie) dan is het donker en vervolgens breekt de bewolking en worden de sterren, Maan en Zon zichtbaar. Vervolgens komen van alle kanten dieren af op de natte omgeving waar van alles begint te groeien en bloeien. Dieren die holen in de grond hebben moeten die holen uit omdat regenwater de holen in komt en omdat het grondwater stijgt. Dus binnen de kortste tijd is het en drukte van belang in zo'n gebied waar het heeft geregend. :D

Maria
Moderator

Re: De bron die als Scheppingsdagen is gebruikt

Bericht door Maria » 24 nov 2018 23:26

De regen als bron voor een scheppende god gedachte.
Mooie metafoor, die in veel culturen in gebieden met schaarste aan water wordt gebruikt. :)
"Quand Dieu se tait, on peut lui faire dire ce que l'on veut." - Sartre.
"Als God zwijgt kun je hem laten zeggen wat je wil."

BertAWRvB
Contacteer:

Bericht door BertAWRvB » 28 nov 2018 03:29

Maria schreef:
24 nov 2018 23:26
De regen als bron voor een scheppende god gedachte.
Mooie metafoor, die in veel culturen in gebieden met schaarste aan water wordt gebruikt. :)
Dit is een interessant stukje puzzel! Ik kan er mee verder met onderzoek naar zulke bronnen.

Maria
Moderator

Bericht door Maria » 06 dec 2018 20:28

De eerste scheppingen en schepselen waren ook meteen de goden.
Van de lucht en van de mist en nattigheid.
Eerst was er chaos, dan wet, orde, regel en maat.
Licht en duisternis.

"Quand Dieu se tait, on peut lui faire dire ce que l'on veut." - Sartre.
"Als God zwijgt kun je hem laten zeggen wat je wil."

Plaats reactie