We zijn wat we denken.
Ons hele bestaan is het produkt van gedachten.
Met onze gedachten scheppen wij de wereld.
Wie vanuit een onzuivere geest spreekt of handelt,
roept onheil over zichzelf af.
Zoals het wiel de os volgt die de kar trekt.
en dan verder met dit:
Boos zijn op de regen. Boos zijn op de droogte. Boos zijn op de Kath. kerk. Boos zijn op de linkse kerk, boos zijn op... Ik schat mijzelf niet in als een boos type. De emotie 'boos' is er eentje waar ik echt niet aan hecht.Blues-Bob schreef:Je had begrepen dat Mahalingam niet voor niets de term "bakboord" gekozen had, ipv bijvoorbeeld "stuurboord"... Volgens mij is Mahalingam zo boos op de kerk op de bakboord zijde, dat hij moeite heeft reeel naar de situatie te kijken alwaar hij zo cryptisch op doelde. Mijn waarneming is dat zowel op bakboord als op stuurboord de klachten en sancties altijd consequent geweest is.Bram Kaandorp schreef: Freethinker betekent niet "Ik accepteer alles, want alles is even waar".
Wacht... Dat had ik al eens gezegd, in deze zelfde topic.
Misschien had je daar overheen gekeken. Kan gebeuren.
Groet,
Bob
Ik kan natuurlijk diep gaan doordenken over de boosheid die in mij verondersteld wordt en motiverend is.
Dan denk ik: 'wordt ik nu in een vakje geduwd en welk dan wel? Dat van de stereotype Boze Moslim of dat van de al even stereotype boze PVV stemmer?
En dan de bakboord kwestie. Eerst even een anecdote zonder bewijskracht:
Mijn buurman vertelde mij dat hij de laatste tijd vroeg naar bed ging omdat P&W er niet meer waren de hele tijd op de TV. Nu wil ik niet zo ver gaan om P&W als een uitlaatklep voor linkse agitprop te zien, maar geheel neutraal of staande in het middenveld zijn ze daar niet. Laat ik het zo stellen: ze hellen daar sterk naar bakboord
Verder doorvragen leerde mij dat hij P&W als een belangrijke neutrale bron over de actuele zaken van het reilen en zeilen van de maatschappij beschouwt. Niks links aan.
En dat brengt mij bij de observatie dat het linkse wereld- en mensbeeld de laatste 25 jaar terrein gewonnen heeft bij de bevolking. Zou ik de boel zien als een 1-dimensionale schaal van links naar rechts dan zou ik kunnen zeggen dat wat vroeger middenveld was, nu gewoon links denk en het speelveld van recht dermate gekrompen is dat er nog maar weinig verschil mogelljk is tussen gewoon rechts en extreem rechts.
Hoe ik de klachten op b.v. joop.nl moet plaatsen over de toegenomen salonfähigkeit van rechtse denkbeelden, weet ik nog niet.
Aanvulling:
ik doelde met mijn tekst niet op het sanctie-beleid maar op het algemene "Gestalt" van dit forum.