heeck schreef: ↑27 feb 2019 13:41
Petra schreef:Goed hoor, daar hebben we Dennett weer.
Ik ga het doen. MAAR... jij komt ergens mee op de proppen en als ik daar dan op reageer omdat ik er meer/andere dingen uithaal dan jij dan geef je niet meer thuis!
Kennelijk hard nodig omdat je allerlei onderwerpen over in wezen hetzelfde hebt geopend en dan kruiswijze tamelijk duidelijke antwoorden overboord kiepert.
Kijk 's in de spiegel dan! Dat is precies wat jij ook met Damasio (e.a.) doet als ik met antwoorden/dingen van hen kom die jou niet aanstaan.
Misschien een andere aanpak:
Omdat je Blackmore zo hoog hebt en Blackmore op 1 lijn ligt met Dennett kan je misschien beter het volgende aanschaffen:
Consciousness, an introduction
door Susan Blackmore Emily Troscianko.
Prima hoor, ik heb Blackmore idd. hoog zitten.
Of ze op 1 lijn ligt met Dennett? Nou nee!
Blackmore heeft bv. die Free will allang overboord gegooid als zijnde illusie,
mét alle gevolgen van dien! Dennett toch niet. Integendeel Volgens jou wel en zegt ie ... vanwege z'n kleindochter, maar dit klinkt mij toch anders in de oren:
Vraag me af of jij het wél eens bent met Dennett wat vrije wil betreft.
https://www.theguardian.com/science/blo ... -interview
CJ Can you tell me of a case of "greedy reductionism" that's angered you?
Daniel Dennett: I haven't been angered but I have been frustrated by some neuroscientists who say we do not have free will and in some cases this position has implications in law and morality. They argue your mind is your brain, the brain is programmed, so there's no free will. I think science needs to be more circumspect and more creative. An economist might say, dollars don't exist, it's just a collective illusion, I think this is very bad advice and I also think it is bad, greedy reductionist advice to say free will is an illusion.
.
Zodra (ons) bewustzijn zo ver is uitgerafeld dat het kan worden nagebouwd als een soort replica van een verbeterbaar fenomeen, dan zijn er geen vragen meer.
Dat wil niet zeggen dat dan iedere leek wel de bestaande antwoorden kan ophoesten.
Daar zijn ze mee bezig.. Jouw
worm en de menselijke variant..
I am my connectome.
Maar het ziet er niet naar uit dat dat binnen afzienbare tijd al gaat lukken.