Wat jij schrijft zijn allemaal mogelijkheden.
Ik zie er steeds meer, ook met de suggesties van Giovedica.
Ik zou echter bij onderwerpen ook onderscheid willen maken tussen het actieve onderwerpen door een autoriteit, die zijn dwang oplegt, zoals ook een land veroverd en onderworpen kan worden.
En het zich vrijwillig onderwerpen aan een wet, omdat je daar ook profijt van kunt hebben/trekken en omdat verzet alleen in nadelen kan uitpakken.
Of omdat het je onverschillig laat en graag doet wat de ander wel belangrijk vindt, als hij dat zo uit.
Dan doe je, bij keuze, gewoon wat de ander graag doet.
Die vrijblijvendheid zie ik niet bij gehoorzamen.
dikkemick schreef: ↑21 mar 2018 18:19
Die hoofddoek is onderwerping aan het vermeende gezag van een (mannen)boek. Maar misschien zijn er moslima's die maandag een hoofddoek dragen, dinsdag niet, omdat het zo warm is.
Ik heb duidelijk gevraagd om dit iets ruimer te zien.
Over de hoofddoeken van islam vrouwen, zijn al stapels topics.
Voor dit topic is het onderdeel van een klederdracht bij de regels van een groep.
Noem je de hoofddoek, dan ook graag het verbod van broeken dragen bij orthodox christenen en het verbod van de vader, die het navelvrijlatend truitje van zijn dochter in de ban doet.
Nee, volgens mij gaat een onderworpen moslima nog liever naakt over straat, maar wel met hoofddoek op! (hoewel naakt ook niet echt gewaardeerd wordt in de koran)
Onzin kan ik om lachen,
maar ook niet laten we het wel ook zo te benoemen.

Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.