Waarom is een roos mooi?

Serieuze discussies over het menselijk denken en gedrag

Moderator: Moderators

Dat beloof ik
Bevlogen

Re: Waarom is een roos mooi?

Bericht door Dat beloof ik » 26 dec 2016 12:35

Een bloemlezing van wat uitspraken uit het eerste stukje.
Zou wat wij God noemen ook een voor ons (nog) niet meetbare frequentie kunnen zijn?
...
Dat er op een moment intergalactisch is afgesproken om alle vervelende “geesten” of karakters op die verre planeet te dumpen, ze een handleiding mee te geven waarin wordt uitgelegd hoe je een goed mens kunt worden. Ik zie hier in de verdeeldheid en verspreiding op aarde van de oorspronkelijke rassen.
...
maar nog niemand heeft onderzocht welke energie het lichaam verlaat bij overlijden. Dood is een laatste uitzending van frequenties, die naar alle kanten wordt uitgezonden, en pas onder juiste omstandigheden worden omgezet in een energie.
...
Zo is er ook een kans dat ons universum slechts onderdeel is van een complex molecuul ergens in een stoeptegel in de grote stad van weer een heel andere planeet die op zijn beurt onderzoek doet in zijn universum…
...
het is de zoveelste mening van de zoveelste gek die ook iets bedacht heeft, maar n mijn theorie zitten erg veel sluitende bevindingen.
Wat hier staat zijn stuk voor stuk ongefundeerde nonsens. De laatste zin klopt niet, er zit GEEN ENKELE sluitende bevinding in het stuk. Echter, in combinatie met Uw andere topic over cannabis is een en ander wel te plaatsen.
In plaats van Boooom (Hans Teeuwen) is het Roooooos.
Off topic verwijzing naar privé website met citaten verwijderd. Uitspraken door auteur uit andere bronnen en contexten zijn geen valide argumenten voor het onderwerp in dit speciale topic.Maria
Laatst gewijzigd door Dat beloof ik op 26 dec 2016 13:08, 1 keer totaal gewijzigd.
“Mr. Spock, do you have a theory?”
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)

Robo
Forum fan
Contacteer:

Bericht door Robo » 26 dec 2016 13:07

Dat beloof ik schreef:Wat hier staat zijn stuk voor stuk ongefundeerde nonsens. De laatste zin klopt niet, er zit GEEN ENKELE sluitende bevinding in het stuk. Echter, in combinatie met Uw andere topic over cannabis is een en ander wel te plaatsen.
:lol:
Alles wat ik schrijf over frequenties en radio golven is wetenschappelijk bewezen, daarom vindt ik "onzin" volstaan, maar zeker niet ongefundeerd. Het kan ook liggen aan Uw laatste en hoogst genoten onderwijs, dat zou mij weer een hoop verklaren :)

Brooohoooood!
Geloof :angel12: , Hoop [-o< en Liefde :oops: , Sciencefiction :idea: , Fantasie :mrgreen: of werkelijkheid :lol: ?

Robo
Forum fan
Contacteer:

Bericht door Robo » 26 dec 2016 13:15

Dat blowen en verkeer niet altijd even goed samen gaan blijkt uit de bijna dood ervaring die hij vorige maand had.
Kan ook zijn dat ik niet rook als ik moet rijden, zelfde als drinken. Waar maak jij uit op dat het ongeval blowen als oorzaak had? Mijn 2 items hier? Beetje kort door de bocht vond ik zelf.

Omdat de vermoedelijke oorzaak een bloedpropje in de hersenen was ten gevolge van o.a. diabetes, was de oplossing van de dokter om bloedverdunners te gaan gebruiken. Sinds ik die gebruik heb ik geen neurologische uitval gehad.
Geloof :angel12: , Hoop [-o< en Liefde :oops: , Sciencefiction :idea: , Fantasie :mrgreen: of werkelijkheid :lol: ?

Maria
Moderator

Bericht door Maria » 26 dec 2016 13:40

Robo schreef: Alles wat ik schrijf over frequenties en radio golven is wetenschappelijk bewezen, !
Helemaal eens.
De conclusies gebaseerd op combinaties van al wat je ooit leerde, las en meemaakte.
Ander verhaal.
"Quand Dieu se tait, on peut lui faire dire ce que l'on veut." - Sartre.
"Als God zwijgt kun je hem laten zeggen wat je wil."

Dat beloof ik
Bevlogen

Bericht door Dat beloof ik » 26 dec 2016 15:17

Robo schreef:
Dat blowen en verkeer niet altijd even goed samen gaan blijkt uit de bijna dood ervaring die hij vorige maand had.
Kan ook zijn dat ik niet rook als ik moet rijden, zelfde als drinken. Waar maak jij uit op dat het ongeval blowen als oorzaak had? Mijn 2 items hier? Beetje kort door de bocht vond ik zelf.

Omdat de vermoedelijke oorzaak een bloedpropje in de hersenen was ten gevolge van o.a. diabetes, was de oplossing van de dokter om bloedverdunners te gaan gebruiken. Sinds ik die gebruik heb ik geen neurologische uitval gehad.
Dit stukje heb ik zelf na plaatsing direct verwijderd, zelfcensuur zeg maar.
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)

doctorwho
Superposter

Bericht door doctorwho » 26 dec 2016 15:30

Robo schreef
Bloemen hebben ook die kleuren gekregen omdat zij met die kleuren insecten lokken die zo belangrijk zijn voor de voortplanting, het willen/moeten doorgeven van het leven, maar wie heeft dat allemaal bedacht? Omdat we daar geen goed antwoord op weten is het voor sommige mensen handig om dat Gods werk te noemen. Rode bloemen hebben nog een schijnsel en verschijnsel dat wij niet kunnen zien, in de rode reflectie van de bloem zit ook infrarood, dat kan weer worden gezien door bijen die op hun beurt beloond worden met nectar en stuifmeel in ruil voor het bevruchten van de bloem. God? Natuur? Of zijn planten slimmer dan wij denken en hebben we nog niet begrepen hoe we daarmee moeten communiceren? Na deze set van bevindingen kan ik niet anders dan God evenveel kans te geven als geen God.
Ik wel, selectie, erfelijkheid en variatie zijn voldoende. Een god of bedenker is derhalve geen noodzakelijke toevoeging.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing

Dat beloof ik
Bevlogen

Bericht door Dat beloof ik » 26 dec 2016 15:37

Robo schreef:
Dat beloof ik schreef:Wat hier staat zijn stuk voor stuk ongefundeerde nonsens. De laatste zin klopt niet, er zit GEEN ENKELE sluitende bevinding in het stuk. Echter, in combinatie met Uw andere topic over cannabis is een en ander wel te plaatsen.
:lol:
Alles wat ik schrijf over frequenties en radio golven is wetenschappelijk bewezen, daarom vindt ik "onzin" volstaan, maar zeker niet ongefundeerd. Het kan ook liggen aan Uw laatste en hoogst genoten onderwijs, dat zou mij weer een hoop verklaren :)

Brooohoooood!
Mijn onderwijs is in ieder geval het punt gepasseerd waarop ik leerde dat "ik vind" zonder 't' is, en daarna nog een heel stuk verder. Dit mede dankzij het feit dat ik cannabis alleen maar ken door te zien hoe het anderen ruïneerde. Dat U enkele algemeen bekende feiten over radiogolven presenteert, verandert niets aan het feit dat er daarnaast ook onzin ('Waarom is er ooit een horoscoop bedacht? Omdat per jaar de aarde elke dag in een ander magnetisch veld verkeert', 'Ik laat alle andere zaken die frequenties veroorzaken buiten beschouwing zoals radar, microgolfoven, hoogspanningsleidingen') en geen enkele sluitende bevinding in uw stuk staat.
(Star Trek, seizoen 1)

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 26 dec 2016 15:48

Als er een almachtige god bestaat. dan kun je die geen kans geven, maar zo'n god kan wel jou een kans geven. Vooralsnog lijkt er geen te zijn die met mij in gesprek wil. Daar kan een gewoon mens niets aan veranderen. Ik begrijp prima wat insecten aantrekt in bloemen. Minder duidelijk is waarom wij ze mooi vinden. Misschien omdat wij abnormaal veel hersencellen hebben om kleuren mee te bekijken. We doen het omdat we er goed in zijn, Van een uitzicht genieten . . .
Poes ziet alleen beweging, en geniet alleen daarvan, fikkie kan goed ruiken en snuffelt dus met veel plezier.
We zijn ook goed in praten, dus ouwehoeren we er op los. . .
zoiets.
Ik wens u alle goeds

Robo
Forum fan
Contacteer:

Bericht door Robo » 26 dec 2016 15:53

doctorwho schreef:Ik wel, selectie, erfelijkheid en variatie zijn voldoende. Een god of bedenker is derhalve geen noodzakelijke toevoeging.
Wat zou dan ooit verantwoordelijk zijn geweest voor het ontstaan van een roos?
selectie, erfelijkheid en variatie bepalen nergens het ontstaan van een levende familie rozen. Daarnaast mag ik aannemen dat planten hier al langer en eerder waren dan mensen. Ik verwacht dat de wet van de eencellige die uitgroeit tot zelfstandig meercellig organisme van o.a. Darwin hiervoor van stal gehaald zal worden. Eén cel die verantwoordelijk is voor al het, en vooral, intelligente leven op aarde... Ik ben niet overtuigd :) Maar ik ben blij dat het voor jou wel werkt! Nee geen noodzakelijke toevoeging, maar om de spiritualiteit niet uit het oog te verliezen toch wel leuk om als mogelijkheid mystiek naar voren te brengen.

Robo
Forum fan
Contacteer:

Bericht door Robo » 26 dec 2016 15:55

Peter van Velzen schreef:We doen het omdat we er goed in zijn, Van een uitzicht genieten . . .
Poes ziet alleen beweging, en geniet alleen daarvan, fikkie kan goed ruiken en snuffelt dus met veel plezier.
We zijn ook goed in praten, dus ouwehoeren we er op los. . .
zoiets.
Ja!!! :lol:

Robo
Forum fan
Contacteer:

Bericht door Robo » 26 dec 2016 16:18

Dat beloof ik schreef:
Dit stukje heb ik zelf na plaatsing direct verwijderd, zelfcensuur zeg maar.
:!: Ik had niet de mening dat je het kwaad bedoeld had, wel heel kritisch naar cannabis gebruikers, en vanuit die hoek bezien redelijk bedacht, maar niet helemaal waar. De cannabis in ons bezit is voornamelijk voor mijn vrouw :)

Dat beloof ik
Bevlogen

Bericht door Dat beloof ik » 26 dec 2016 17:15

Robo schreef: De cannabis in ons bezit is voornamelijk voor mijn vrouw :)
Vandaar dat u zichzelf ervaringsdeskundige noemt.
gebruik al meer dan 40 jaar af en aan cannabis, en zou mijzelf daarom ervaringsdeskundig kunnen noemen.
(Star Trek, seizoen 1)

Robo
Forum fan
Contacteer:

Bericht door Robo » 26 dec 2016 17:50

Dat beloof ik schreef:Vandaar dat u zichzelf ervaringsdeskundige noemt.
Over af en aan meer dan 40 jaar gebruik? Ja dat durf ik zo te stellen.

Kunt U zich voorstellen dat een getrouwd stel beide om verschillende reden en tijden cannabis gebruiken? En dat ik niet die cannabis gebruiker ben die lui op een bankje naar muziek gaat liggen luisteren of zo.
U weet zelf wel dat als je ergens het kwaad van wilt zien er altijd wel iets gevonden wordt wat daarvoor te gebruiken is. Ik neem dat niemand kwalijk, ik juich het toe dat ieder bewust handelt naar eigen weten, geweten en welbevinden.
Ik hoop dat U dit laatste standpunt met mij kunt delen, dan kunt U zich de moeite besparen tegenstrijdigheden in mijn schrijven te zoeken.

doctorwho
Superposter

Bericht door doctorwho » 27 dec 2016 08:33

Robo schreef:Wat zou dan ooit verantwoordelijk zijn geweest voor het ontstaan van een roos?
selectie, erfelijkheid en variatie bepalen nergens het ontstaan van een levende familie rozen.
Waarom niet kan je dat eens nader toelichten?
Wist je overigens dat de braam ook tot de rozenfamilie (Rubus) behoord het is een uitgebreide familie :wink:
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 27 dec 2016 11:16

De enige die verantwoordelijk is voor een roos is de rozenkweker.
De rest (de natuur) is alleen maar iets dat ons toe valt.
Geniet er van zo lang je kan.
Ik wens u alle goeds

Plaats reactie