Waarom is een roos mooi?

Serieuze discussies over het menselijk denken en gedrag

Moderator: Moderators

Gershom
Diehard

Re: Waarom is een roos mooi?

Bericht door Gershom » 27 dec 2016 23:05

Peter van Velzen schreef:De enige die verantwoordelijk is voor een roos is de rozenkweker.
De rest (de natuur) is alleen maar iets dat ons toe valt.
Geniet er van zo lang je kan.
Precies Peter. Die mooie bloedrode kleur en die ingewikkelde bloembladvorm komt in het wild niet voor. De wilde roos is een onopvallend maar liefelijk bloempje met een wat bleek roze kleur. In ons land komen ongeveer drie wilde soorten voor
meestal op arme ruige grond.
Die mooie rozen die wij de vrouwen cadeau doen, lijken net zoveel op een wilde roos, als een mopshond op een wolf.

Robo
Forum fan
Contacteer:

Bericht door Robo » 28 dec 2016 00:52

Rozen worden al sinds duizenden jaren geteeld om hun schoonheid, en in de oudheid gebeurde dat in China en Afrika, door de Grieken, Romeinen en Egyptenaren.
Met dit gegeven in handen kan ik voorzichtig stellen dat voor de mooie roos de mens zelf God is geweest :) al duizenden jaren.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Rozen
Geloof :angel12: , Hoop [-o< en Liefde :oops: , Sciencefiction :idea: , Fantasie :mrgreen: of werkelijkheid :lol: ?

vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution » 28 dec 2016 02:30

Robo schreef:Er zijn al warp motoren, China claimt zelfs er een werkzaam in omloop te hebben. De kans dat wij uiteindelijk met lichtsnelheid het universum in kunnen reizen, is nu nog net zo theorie als de huidige computer was in 1960.
Ik suggereer het artikel EmDrive and 'warp drive' are two different things te lezen.

Daaruit :
There's no "faster than the speed of light" in EmDrive
Met een werkende EmDrive hebben we geen "warp drive" die reizen met de snelheid van het licht in vacuum of groter dan de snelheid van het licht in vacuum mogelijk maakt, ondanks artikelen op internet van auteurs die van toeten nog blazen weten en beweren dat de EmDrive een "warp drive" is.

Dus er zijn nog géén door mensen ontwikkelde warp motoren (voor zover onze huidige aardse kennis reikt), hoe interessant een werkende EmDrive op zichzelf ook moge wezen.
Denken "wij zijn beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest

Robo
Forum fan
Contacteer:

Bericht door Robo » 28 dec 2016 04:33

http://www.ibtimes.co.uk/emdrive-warp-d ... ve-1501268 gelezen. Verontschuldiging, ik heb ze gelijk geschakeld, het ging mij er voornamelijk om nieuwe techniek te melden waar 20 jaar geleden nog niet over gedroomd werd. Je hebt gelijk EM en warp is niet te vergelijken, het is in mijn enthousiasme naar de drive gestegen. China zegt al een EM-drive werkende te hebben, en ik heb geen bewijs, maar geloof het, NASA loopt in dat geval achter, of komt met iets anders.... misschien toch een warp-drive? :) want waar ze zogenaamd niet mee bezig zijn dat ken ik ook al een paar jaartjes. o.a. projecten waar ook NASA aan mee deed, te gek voor woorden: http://listverse.com/2011/06/12/10-secr ... -projects/
Geloof :angel12: , Hoop [-o< en Liefde :oops: , Sciencefiction :idea: , Fantasie :mrgreen: of werkelijkheid :lol: ?

Plaats reactie