Gestamp van motoren en uitdagingen.

Serieuze discussies over het menselijk denken en gedrag

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Dat beloof ik
Bevlogen

Gestamp van motoren en uitdagingen.

Bericht door Dat beloof ik » 05 feb 2016 23:40

wilfred degens schreef: Ach beste Dat beloof ik, wat lijken we toch heerlijk geruststellend op elkaar!
Ook motorrijder dan, of alleen van de electrieke automobielen ?
“Mr. Spock, do you have a theory?”
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)

wilfred degens
Forum fan

Re: bliksemanalyse

Bericht door wilfred degens » 06 feb 2016 10:02

Dat beloof ik schreef:
wilfred degens schreef: Ach beste Dat beloof ik, wat lijken we toch heerlijk geruststellend op elkaar!
Ook motorrijder dan, of alleen van de electrieke automobielen ?
Het gestamp van je motor al stationair draaiend en je opwinding bij het wegknallen de kijkende en jaloerse wereld in op je Harley is poëzie in mijn herinneringen. Ik wilde mijn motoren vooral horen en voelen, dus daarin was en is het idd vloeken tussen mijn bike mates om ook maar aan elektrische naaimachines op de weg te denken, laat staan te praten.
Maar mijn gevoel voor verantwoordelijkheid voor iets meer dan alleen voor mijn kindje en m'n dieren heeft mij in die strijd tegen mijn oerdriften weten te verslaan. Met bloedend hart heb ik mijn motoren verkocht. Was een van mijn weinige 'verslavingen'.
Ik plant gedachtes en ideeën, maar nooit zonder een vraagteken. Niet ik ben van belang om op te reageren, maar alleen mijn reacties staan open voor opbouwende kritiek, zonder stigmatiserende op- en aanmerkingen.

Dat beloof ik
Bevlogen

Re: bliksemanalyse

Bericht door Dat beloof ik » 06 feb 2016 10:59

wilfred degens schreef: Het gestamp van je motor al stationair draaiend en je opwinding bij het wegknallen de kijkende en jaloerse wereld in op je Harley is poëzie in mijn herinneringen. Ik wilde mijn motoren vooral horen en voelen, dus daarin was en is het idd vloeken tussen mijn bike mates om ook maar aan elektrische naaimachines op de weg te denken, laat staan te praten.
Maar mijn gevoel voor verantwoordelijkheid voor iets meer dan alleen voor mijn kindje en m'n dieren heeft mij in die strijd tegen mijn oerdriften weten te verslaan. Met bloedend hart heb ik mijn motoren verkocht. Was een van mijn weinige 'verslavingen'.
Zonde. Zoveel mensen zien het leven als een strijd en dan worden termen als "verslaan" gebruikt. Verantwoordelijkheid en oerdrift heb je echter als man allebei nodig om normaal te kunnen functioneren . Eén van de twee als 'verslaan' beschouwen en uitschakelen is niet goed voor een evenwichtige persoonlijkheidsontwikkeling. Het gaat er om dat je het juiste evenwicht vindt tussen deze twee eigenschappen. Mannen die zich op de borst slaan omdat ze zich zo goed vinden in één van de twee, hebben tegelijkertijd een probleem omdat ze andere eigenschap verdringen. Hoe meer ze zich op de borst slaan, hoe groter dat probleem. Dat dit probleem zich bij jou manifesteert, blijkt al uit de verkoop van je motoren 'met bloedend hart'. Als je écht je oerdriften had weten te verslaan, had de verkoop je immers geen enkele moeite gekost.
Verder lijkt het me zorgwekkend als je opgewonden wordt van jaloerse blikken, zeker in combinatie met de oerdriften waarvan je denkt dat je ze hebt verslagen. Dat leidt meestal tot gebakken lucht: hoe meer de oerdrift wordt verdrongen, des meer wil hij zich uiten.

Tot zover mijn bliksemanalyse voor jou.
Ik wens je veel succes en sterkte.
Het ga je goed.
“Mr. Spock, do you have a theory?”
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)

Maria
Moderator

Re: Gestamp van motoren en uitdagingen.

Bericht door Maria » 06 feb 2016 12:55

Ook ik kende het gestamp van motoren en de uitdagingen naar elkaar.
Binnen een club jongelui, met dezelfde interesse en nog niet de verplichtingen van een gezin.

Jammer, dat je als jongere met geld voor een mooie motor, dit in moet wisselen voor de praktijk van alledag, als je niet het geld hebt voor en een auto en een motor.
En je gezin.
De meer praktische auto heeft dan voorrang.
Maar toch, hopelijk, één die voldoet aan de uitdagingen, maar dan gecombineerd met de meer praktische toepassingen.

Keuze te over, als je zelf het onderhoud kunt uitvoeren en niet afhankelijk bent van de professionele sleutelaars.
Gelukzalig de yup, die beide kan betalen.
Voor de anderen blijft het dromen en keuzes voor het meer praktische.
En op het moment dat de kinderen de deur uit zijn, en de vaste lasten minder bepalend zijn binnen de omzet van het particuliere bedrijf wat "gezin" heet, kun je weer je aloude dromen nastreven.
Als je wil.

Maar nu als oudere en wijzere, misschien met andere motieven.
Niet meer zozeer uit competitie drang, maar evenzeer genietend van het geweld onder je kont. :angel12:
"Quand Dieu se tait, on peut lui faire dire ce que l'on veut." - Sartre.
"Als God zwijgt kun je hem laten zeggen wat je wil."

FransP
Forum fan

Re: Gestamp van motoren en uitdagingen.

Bericht door FransP » 06 feb 2016 22:47

Het gestamp van je motor al stationair draaiend en je opwinding bij het wegknallen de kijkende en jaloerse wereld in op je Harley is poëzie in mijn herinneringen.
Wat mij betreft sla je plank volledig mis als je denkt dat ik jaloers ben op je Harley. Zo bijzonder is die niet.
Heb zelf ook motor gereden, maar nooit het idee dat een ander daar jaloers op zou zijn.
Wil God het kwaad voorkomen, maar kan Hij het niet? Dan is Hij niet almachtig.
Kan Hij het wel, maar wil Hij het niet? Dan is Hij kwaadwillig
Kan Hij het wel en wil hij het ook? Waar komt dan het kwaad vandaan?
Kan Hij het niet en wil Hij het niet? Waarom noemen we Hem dan God?"

Plaats reactie