Maar klopt dit?

Moderator: Moderators
Heb nog een jaartje of 10 geduld en die quote zal niet meer waar zijn. We zitten er verdomd dicht tegen.Niemand is in staat uit te leggen wat "tijd" precies is.
Pallieter, dank voor het je geduld.pallieter schreef: Tijd wordt bepaald door de interacties tussen die deeltjes die verantwoorlijk zijn voor zwaartekracht, voor ruimte, voor snelheid. Zij maken dat er tijd, dat er afstand, dat er snelheid bestaat.
Beetje duidelijker?![]()
Nee.Fish schreef:Luierend op het strand bedacht ik deze zin.
Maar klopt dit?
Misschien niet in de wetenschappelijke zin dat heeft Pallieter al wel duidelijk gemaakt, maar voor alledaags gebruik?Dat beloof ik schreef:Nee.Fish schreef:Luierend op het strand bedacht ik deze zin.
Maar klopt dit?
Kom veel te rationalistisch over.Misschien niet in de wetenschappelijke zin dat heeft Pallieter al wel duidelijk gemaakt, maar voor alledaags gebruik?
Ja, afstand is niet gelukkig gekozen. Je bewust zijn dat er tijd verlopen is, is ook een indruk.pallieter schreef:Kom veel te rationalistisch over.Misschien niet in de wetenschappelijke zin dat heeft Pallieter al wel duidelijk gemaakt, maar voor alledaags gebruik?
Tijd is de afstand tussen 2 gebeurtenissen die een indruk achterlaten. Hoe ouder we worden, hoe groter die afstand en hoe sneller de tijd lijkt te passeren.
Peter, Het klinkt logisch maar ik kan je het boek van harte aanbevelen. Frits Bom "Wat is tijd"Peter van Velzen schreef:Tijd = time = times. Het is slechts een aantal keren dat er iets gebeurd. JE telt het aantal harslagen, het aantal zonsopgangen, het aantal nieuwe manen of het aantal zonnewendes, en je verkrijgt een tijdschaal. Subjectieve tijd wordt ingegeven door het aantal keren dat je bijvoorbeeld op je horloge kijkt, terwijl je ergens op wacht. Hoe vaker je dat doet, hoe langzamer de tijd lijkt te verlopen.
Het is dus niet een afstand maar een aantal gebeurtenissen tussen twee indrukkan. Tijd is pas afstand geworden toen we de snelheid van het licht ontdekten. . .