Afgestoten

Getuigenissen van kerkverlaters, ex-moslims en voormalige sektariërs.
Het is niet de bedoeling om discussies op te zetten over het afvallig worden van de topic starter.

Moderator: Moderators

PietV.
Moderator

Re: Afgestoten

Bericht door PietV. » 01 dec 2009 18:44

araonna schreef:Mijn zus is ook uitgesloten al 5 jaar voor mij. Heb nu een goede band met haar.
Maar verder niet.
Er zijn op internet ook plaatsen waar ex-jhg elkaar ontmoeten. Lotgenoten contact, want het heeft een ontzettende impact op je leven. Datgene wat jij beschrijft heb ik al diverse malen gehoord. Het toont ook de gespletenheid van de Jehova Getuigen. Dat familiebanden worden doorbroken, gezinnen uit elkaar gehaald worden. Voor wat eigenlijk? Deze vraag hoor je in hun fanatisme niet klinken. Het toont het gezicht van een sekte, waar ze zelf zo graag vanaf willen.
Is de leegte niet een weldaad, geeft stilte niet veel rust, waarom moet onder leiding van dominees, goeroes, therapeuten en anderen alles kapot gezingeeft worden?

Fish
Moderator

Bericht door Fish » 01 dec 2009 19:02

PietV. schreef: Dat familiebanden worden doorbroken, gezinnen uit elkaar gehaald worden. Voor wat eigenlijk?
Vraag voor Antoon?
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.

araonna

Bericht door araonna » 03 dec 2009 21:55

Uiteindelijk eigenbelang in mij mening.
Ze kijken waar ze zelf komen als ze volgens god's maadstaven leven.
Kan het nog zo zijn dat ze bang zijn voor iemand die alles ziet.
Maar ik weet zeker dat een brandweerman die een brandend huis in gaat in een zekere zin ook bang is wat er met hem kan gebeuren maar toch denkt hij aan de persoon die hij ermee red en niet alleen aan zichzelf.

vuurdoorn
Forum fan

Bericht door vuurdoorn » 03 dec 2009 22:57

Ook een brandweerman kan door bovenhand tegengehouden worden omdat het te gevaarlijk voor hem wordt om het huis in te gaan. En zal dan met lede ogen moeten toezien hoe er iemand in de vlammen omkomt. Voor beide partijen afschuwelijk.

Heb je al eens gekeken of je op internet lotgenoten kan vinden? Piet V had het erover. Alleen zij kunnen echt begrijpen hoe jij je voelt. En het lijkt me voor jou heel fijn en goed om je ervaring te delen met mensen die hetzelfde meegemaakt hebben. Alleen is dit bijna niet te doen! Je verzuipt erin!

Hoe is het met je zus? Wat heeft zij wel of niet gedaan om het een plaatsje te geven.

Groet Kristel

araonna

Bericht door araonna » 04 dec 2009 21:49

Mijn zus heeft haar leven beter op kunnen pakken als ik, gelukkig.
Ze heeft leuke nieuwe vrienden gekregen. Mij porbleem is dat m'n vertrouwen in mensen is beschadigt en ik het moeilijk vind om nieuwe vriendschappen te sluiten. Maar ben er nu meer mee aan de slag via site's om mensen te ontmoeten.
Ik heb nog geen site gevonden om met mensen te praten die het zelfde hebben meegemaakt. Als er sugesties zijn hoor ik die graag. Ik merk namelijk de laatste tijd dat het tijd word dat ik het ga verwerken. Ik heb het telang voor mezelf weggestopt.

vuurdoorn
Forum fan

Bericht door vuurdoorn » 04 dec 2009 22:05

Je bent al goed begonnen door je verhaal hier te plaatsen!

Ben je al eens bij je huisarts geweest om dit met hem te bepraten? Als je open staat voor professionele hulp kan hij je misschien verder helpen!

Groet Kristel

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 04 dec 2009 22:35

araonna schreef: Ik heb nog geen site gevonden om met mensen te praten die het zelfde hebben meegemaakt. Als er sugesties zijn hoor ik die graag. Ik merk namelijk de laatste tijd dat het tijd word dat ik het ga verwerken. Ik heb het telang voor mezelf weggestopt.
http://ex-getuige.eigenstart.nl/

Met een zoekopdracht kwam ik hier terecht. Misschien zit hier iets tussen. Eendracht maakt macht en helpt om bepaalde vragen te beantwoorden. Het is voor buitenstaanders lastig om te voelen en te begrijpen wat je hebt losgelaten. En waar je dagelijks mee geconfronteerd wordt.
Is de leegte niet een weldaad, geeft stilte niet veel rust, waarom moet onder leiding van dominees, goeroes, therapeuten en anderen alles kapot gezingeeft worden?

Jinny

Bericht door Jinny » 23 jan 2010 13:16

Araonna, je verhaal gelezen.
Ik kan maar een ding zeggen, zoek profesionele hulp.
Op http://www.paradise-cafe.nl/forum.php kun je meer lotgenoten treffen.
Een besloten forum, dus prive zaken zijn redelijk save.

Figaroa

Bericht door Figaroa » 08 mei 2010 04:11

Wat een belachelijke eigen gemaakte regeltjes van uit een Gemeente.
Nergens vind je in de Bijbel je moet, er staat duidelijk in de Bijbel God heeft je een vrije wil gegeven
vrijheid om te kiezen. En bij hun doop tot de jaren 80 was dat volgens mij dat je bij je 2e Doop lid werd van een door een geest geleide organisatie, wie heeft ooit kunnen aantonen dat er een geest geleide organisatie bestaat? en lid je wordt toch enkel alleen verbonden? En als je de Bijbel goed onderzoek staat er ook eerst Dopen dan Leren en niet eerst 10 boekjes bestuderen voor dat je eindelijk 1 van hun wordt, in de mom van je doet het voor Jehovah en die uitsluiting heb ik nog nooit mee gemaakt dat je bv een zonde begaat is ernstig maar wij zijn onvolmaakte personen dus perfectie vindt je niet. Gezinnen,familie,vrienden worden uit mekaar gerukt.Gemeente zou er onder lijden door jouw zonde als je niet berouw toont de 6 maanden van trouw alle diensten bij wonen pardon draaid alles niet om God? kom je niet aan het eind alleen met hem te staan? dus alles wat je doet doe je voor hem alleen ook je berouw tonen van je zonde. Als ik me aardse mensen ook moet gehoorzamen hoeveel Goden heb je dan? zullen zij aan het eind allemaal naast me bed staan? Ik hou niet van moeten,en gespannen ergens zitten, en alleen maar Jehovah´s getuigen als familie hebben als je de Bijbel bestudeerd lees je dat jezus bij iedereen kwam vooral onder de armen we zijn 1 familie alle naties. Te veel dogma´s en docterine is niet goed we zijn geen slaven Jezus heeft ons vrijgekocht. Orders doen ze in het leger niet bij God. Ik heb hier ook flinke worden mee gehad nu ik er mee ga stoppen mijn man is er mee opgegroeid samen met zijn moeder ik heb het nu 2 weken bijgewoond en ik bestudeer altijd alles sprookjes zijn leuk als je 3 ben maar wij moeten de waarheid weten en de ware God dienen en niet een Gemeente.

appelfflap
Superposter

Bericht door appelfflap » 08 mei 2010 07:58

Figaroa schreef:Wat een belachelijke eigen gemaakte regeltjes van uit een Gemeente.
Nergens vind je in de Bijbel je moet, er staat duidelijk in de Bijbel God heeft je een vrije wil gegeven
vrijheid om te kiezen.
yep
maar als je de "verkeerde" keuze maakt zul je wle branden in de hel of iets gelijkaardigs :)
pas als je braaf de door de bijbel opgelegde keuzes volgt krijg je pap met een gouden lepeltje

Plaats reactie