Ik ben een afvallige - Inge B

Getuigenissen van kerkverlaters, ex-moslims en voormalige sektariërs.
Het is niet de bedoeling om discussies op te zetten over het afvallig worden van de topic starter.

Moderator: Moderators

PietV.
Moderator

Re: Ik ben een afvallige - Touch(of)Ing

Bericht door PietV. » 08 jun 2015 21:56

Ik heb een test uitgevoerd :wink:
Is de leegte niet een weldaad, geeft stilte niet veel rust, waarom moet onder leiding van dominees, goeroes, therapeuten en anderen alles kapot gezingeeft worden?

Inge B
Forum fan
Contacteer:

Bericht door Inge B » 08 jun 2015 22:22

Bedankt!! Ik heb het gevonden. Het werkt! :D
Mijn persoonlijke blog, over hoe een streng gereformeerd meisje haar geloof volledig verloor en wat de gevolgen waren, vind je hier: https://dogmavrij.wordpress.com/

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 09 jun 2015 09:47

Inge ken je deze afvallige om maar een zijpaadje te bewandelen. Want misschien gaan er mensen reageren die gepromoveerd zijn op zeuren dan kun je het kort houden door een link te plaatsen naar een artikel dat aansluit bij hun discussiepunt van zijn hand. Scheelt je een hoop tijd en ergernis.

http://www.deatheist.nl/index.php?optio ... 5&Itemid=6" onclick="window.open(this.href);return false;
Is de leegte niet een weldaad, geeft stilte niet veel rust, waarom moet onder leiding van dominees, goeroes, therapeuten en anderen alles kapot gezingeeft worden?

Maria
Site Admin

Bericht door Maria » 09 jun 2015 11:24

PietV. schreef:Want misschien gaan er mensen reageren die gepromoveerd zijn op zeuren dan kun je het kort houden door een link te plaatsen naar een artikel dat aansluit bij hun discussiepunt van zijn hand. Scheelt je een hoop tijd en ergernis.
Had ik nog niet eens bedacht, toen ik om een reactiemogelijkheid vroeg.

Er zullen zeker ook veel christenen reageren op je blog, die je opnieuw willen gaan bekeren en alle argumenten gaan herhalen, die jezelf ook al jaren hebt aangedragen en toch maar hebt verworpen.
Ik weet niet of dat helemaal je bedoeling is met je blog.
Het afvalligen te woord staan en eventueel steunen is al een hele kluif.
Maar een verweving van het één met het ander zal niet te voorkomen zijn.

Voor als het je teveel of te moeilijk wordt en daar is alle kans op; verwijs ze maar naar hier.
Over veel onderwerpen zijn al topics.
Je kunt hier ook topics voor openen of vragen of anderen dat doen.
"Quand Dieu se tait, on peut lui faire dire ce que l'on veut." - Sartre.
"Als God zwijgt kun je hem laten zeggen wat je wil."

Inge B
Forum fan
Contacteer:

Bericht door Inge B » 09 jun 2015 18:11

Nou, het probleem is al vanzelf opgelost.. Ik kreeg zoveel storingsmeldingen van de app die de mogelijkheid gaf tot reageren onder een bericht, dat ik de app eraf gegooid heb. :mrgreen: Helaas heb ik evt. nieuwe berichten niet kunnen lezen. :roll:
Ik heb de indruk dat wanneer men reageren wil, dit toch wel gebeurd, maar dan via mail. Ik ben echt heel blij met de vele positieve reacties die ik in zo'n korte tijd al ontvangen heb. Ik weet via via dat er in 'de kerk' ook over gesproken wordt en dat er zeer harde woorden vallen. Zo zou ik 'geestesziek' zijn, bewust willen provoceren door 'en public' te zondigen tegen de heilige geest en iemand noemde mijn site 'discriminerend'. Valt me wel op, dat hoe harder je blijkbaar morrelt aan de grondvesten van de gelovigen, hoe groter de kans is dat je dus 'de zonde tegen de heilige geest' aan het begaan bent. Op zich wel handig dat ik nu dan een beetje begin te begrijpen wat die zonde precies inhoudt. :angel12:
Mijn persoonlijke blog, over hoe een streng gereformeerd meisje haar geloof volledig verloor en wat de gevolgen waren, vind je hier: https://dogmavrij.wordpress.com/

Inge B
Forum fan
Contacteer:

Bericht door Inge B » 09 jun 2015 18:14

Ooh, en ontzettend bedankt voor de handige link, PietV! :o
Uiteraard ga ik doorverwijzen, en zeker ook naar dit forum! :!:

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 09 jun 2015 18:36

Touch(of)Ing schreef: Zo zou ik 'geestesziek' zijn, bewust willen provoceren door 'en public' te zondigen tegen de heilige geest en iemand noemde mijn site 'discriminerend'. Valt me wel op, dat hoe harder je blijkbaar morrelt aan de grondvesten van de gelovigen, hoe groter de kans is dat je dus 'de zonde tegen de heilige geest' aan het begaan bent. Op zich wel handig dat ik nu dan een beetje begin te begrijpen wat die zonde precies inhoudt. :angel12:
Ach, 16% van de Nederlanders bezoekt nog een kerk o.i.d. Meer dan de helft van de Nederlanders zegt geen aanhanger meer te zijn van een religieuze stroming. 25% noemt zich atheïst een veelvoud hiervan is agnost/ietsist. Er lopen dus best veel geesteszieke mensen rond. Zelfs bij de EO zijn ze lichtelijk verbaast dat het in de 21ste eeuw voor ontelbaren de gewoonste zaak van de wereld is dat wonderen anno 2000 jaar of langer geleden een sprookje zijn. Het lijkt er dus sterk op dat een normale kijk op zaken wordt weggedaan als geestesziek en bizarre wanen als normaal worden bestempeld door gelovigen. Wie gedraagt zich nu vreemd?

Inge B
Forum fan
Contacteer:

Bericht door Inge B » 09 jun 2015 18:58

PietV schreef: Het lijkt er dus sterk op dat een normale kijk op zaken wordt weggedaan als geestesziek en bizarre wanen als normaal worden bestempeld door gelovigen. Wie gedraagt zich nu vreemd?
Ja precies! Als je er middenin zit, heb je geen flauw idee hoe bekrompen je wereldbeeld is..

Dat zegt trouwens iets over ons mensen denk ik.. dat we graag geloven dat hoe we het zelf zien, dat het zo ook werkelijk IS. De grootste 'fout' die je denk ik als 'afvallige' kunt maken, is vervolgens (opnieuw!) geloven dat je het nu 'beter' weet dan 'die ander'...
:roll: :roll: :roll:

En toch vallen er wel degelijk schellen van je ogen als je eruit stapt..

Ik denk alleen dat er nog genoeg 'schellen' blijven zitten. Maar dat weet ik uiteraard niet zeker haha :mrgreen: 8*)

Op mijn site schreef ik (terwijl ik het op m'n dooie gemak ook beter dacht te weten):
Ik ben een afvallige schreef: Maar ik blijf je ook zien als een schaap.

Een arm schaap dat niet beter weet dan dat de wereld zo klein is als waar ze zelf grazen durft.

Omringd door andere schapen met dezelfde wol, voel je je gesterkt in je levensvisie. Voor pijn en verdriet zijn altijd troostende woorden paraat en het gat in je binnenste kan je vullen met wol en je denkbeeldige vriend.

Je hebt waarschijnlijk geen flauw idee hoe jouw vertrouwde wollige wereld, van buitenaf alleen maar een mistige rariteit is…
Tja... :roll:

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 09 jun 2015 21:10

http://www.freethinker.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Jouw afbeelding was geen jpeg, dus ik heb even iets anders verzonnen.

Inge B
Forum fan
Contacteer:

Bericht door Inge B » 09 jun 2015 21:26

Dat is mooi en leuk gedaan! Ben ik heel blij mee! :) Heel vriendelijk bedankt voor de moeite!

Inge B
Forum fan
Contacteer:

Bericht door Inge B » 09 jun 2015 21:48

Kan je hier evt iets mee? Afbeelding
Of anders stuur ik de foto via Facebook? Niet dat deze afbeelding niet mooi is, maar voor de herkenbaarheid lijkt me mijn eigen foto meer geschikt.

Inge B
Forum fan
Contacteer:

Bericht door Inge B » 12 jun 2015 10:30

Lieve allemaal,

Overweldigend.. de vele positieve en ontroerende reacties die ik gekregen heb op mijn nieuwe website!!
Ik heb zeer veel mails ontvangen van mensen die zich herkennen in mijn verhaal en hun eigen, vaak buitengewoon schrijnende, persoonlijke verhaal met me wilden delen. Het bevestigt voor mij dat ik niet de enige ben die zeer nadelige gevolgen ondervindt van het opgroeien in een religieus klimaat. Omdat het om zoveel (lange) mails gaat en ik elke mail persoonlijk wil beantwoorden, vraag ik jullie geduld. Ik probeer iedereen binnen een week te beantwoorden.

Liefs,
Inge

Inge B
Forum fan
Contacteer:

Bericht door Inge B » 20 jun 2015 21:29

Is het misschien mogelijk dat mijn forumnaam verandert in mijn echte naam, :arrow: Inge? Als ik me dan toch bekend maak via mijn website, maakt een soort van schuilnaam ook niks meer uit tenslotte.. :D

Maria
Site Admin

Bericht door Maria » 20 jun 2015 22:09

Dat is Admin werk.
Ik zal het nog even doorgeven naar intern.
"Quand Dieu se tait, on peut lui faire dire ce que l'on veut." - Sartre.
"Als God zwijgt kun je hem laten zeggen wat je wil."

Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour » 20 jun 2015 23:21

Touch(of)Ing gaat verder onder de naam Inge B
Zelfs als schepping bewezen wordt, is Magrathea net zo waarschijnlijk als God.

Plaats reactie