Ik ben een afvallige - Inge B

Getuigenissen van kerkverlaters, ex-moslims en voormalige sektariërs.
Het is niet de bedoeling om discussies op te zetten over het afvallig worden van de topic starter.

Moderator: Moderators

jacco
Geregelde verschijning
Contacteer:

Ik ben een afvallige - Inge B

Bericht door jacco » 04 jun 2015 15:21

Naast de Facebook Communitypagina: Wie god verlaat heeft niets te vrezen, nu ook een nieuwe blog over religieuze opvoeding.

http://religieisbullshit.wix.com/ikbeneenafvallige" onclick="window.open(this.href);return false;
Geloven is een onvolwassen en gemakzuchtig antwoord op de vragen: Wie ben ik, waar kom ik vandaan en waar ga ik naar toe ? Bidden is niet voor niets je ogen sluiten voor de realiteit ...jvd

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Re: Ik ben een afvallige

Bericht door Rereformed » 04 jun 2015 16:58

Interessant leesvoer!
Laat ik nou altijd gedacht hebben dat je een man was. :oops:

Dit is een schitterende verwoording:

Ik ben thuis in mezelf. Misschien wel de beste godservaring ooit.
Born OK the first time

Maria
Site Admin

Bericht door Maria » 04 jun 2015 17:30

Opmerkelijk:
Deze ervaring bepaalde mij bij het feit dat je eigen insteek en gedachten over God verantwoordelijk waren voor hoe je je voelde bij God. En dat kon dus veranderen. En dan veranderde alles. Ik leerde door deze ervaring ontzettend veel over de kracht van de gedachten en de verbeelding..............
"Quand Dieu se tait, on peut lui faire dire ce que l'on veut." - Sartre.
"Als God zwijgt kun je hem laten zeggen wat je wil."

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 04 jun 2015 17:50

Mooi!
Ik wens u alle goeds

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 04 jun 2015 22:06

Boeiend om te lezen.
Is de leegte niet een weldaad, geeft stilte niet veel rust, waarom moet onder leiding van dominees, goeroes, therapeuten en anderen alles kapot gezingeeft worden?

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 04 jun 2015 22:08

Rereformed schreef:Interessant leesvoer!
Laat ik nou altijd gedacht hebben dat je een man was. :oops:
Het is niet het facebook van Jacco.
Is de leegte niet een weldaad, geeft stilte niet veel rust, waarom moet onder leiding van dominees, goeroes, therapeuten en anderen alles kapot gezingeeft worden?

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed » 05 jun 2015 03:46

PietV. schreef: Het is niet het facebook van Jacco.
Ah, nu zie ik het.
Born OK the first time

Inge B
Forum fan
Contacteer:

Bericht door Inge B » 08 jun 2015 10:23

Beste mensen,

Dank jullie hartelijk voor jullie reacties en belangstelling.
Mijn website (Ik ben Inge B) is nu ruim een week in de lucht en ik ben overweldigd door de emotionele reacties die ik al gekregen heb van mensen die zich in mijn verhaal herkennen.
Mede dankzij dit forum heeft mijn website meer bereik gekregen en daar ben ik heel dankbaar voor!
Ik wil jullie met dit bericht ook laten weten dat ik gisteravond 3 nieuwe blogs heb geplaatst. Ik vond het heel spannend om dit te doen, omdat de onderwerpen heel erg persoonlijk zijn. Het gaat eigenlijk allemaal over het Religieus Trauma Syndroom. (Met als subonderwerpen: 'Moeite met geloven van wat dan ook!' en "Sociale angst en eenzaamheid')
Ik ben heel erg benieuwd of er onder jullie mensen zijn die zich hierin ook herkennen zullen en natuurlijk ben ik ook benieuwd wat jullie ervan vinden.

Alvast vriendelijk bedankt voor jullie belangstelling en feedback!

Ik ben overigens al heel lang lid van dit forum, onder een andere naam. Omdat ik nu onder mijn echte naam in de openbaarheid ben getreden, wil ik dit niet koppelen aan mijn schuilnaam die ik op dit forum hanteerde. Ik heb namelijk dingen verteld die ik niet openbaar wil hebben.
Maar ik ben dus een oude bekende. ;)

Hartelijke groet,
Inge
Mijn persoonlijke blog, over hoe een streng gereformeerd meisje haar geloof volledig verloor en wat de gevolgen waren, vind je hier: https://dogmavrij.wordpress.com/

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 08 jun 2015 10:43

Geweldig dat je zoveel belangstelling genereert. Volg het met belangstelling en ga misschien een artikel plaatsen op de voorkant van freethinker (portal) zodat ook de internet nomaden die niets met een forum te maken willen hebben hiermee in aanraking komen. Afvalligheid is vaak onzichtbaar en komt terug in getallen daarom waardeer ik je inspanning om het landelijk bekend te maken. Het maakt het voor anderen ook gemakkelijker om hier uiting aan te geven.

Inge B
Forum fan
Contacteer:

Bericht door Inge B » 08 jun 2015 11:03

Dank, dank, dank!! :o Dat zou echt heel fijn zijn. Het is momenteel mijn doel om inderdaad een zo groot mogelijk bereik te krijgen (uiteraard dan wel onder de groep 'afvalligen' en hun geliefden ;) ) , want ik geloof (heer, kom mijn ongeloof te hulp :D ) dat er best veel mensen zijn die iets -veel in mijn verhaal zullen herkennen.

Ik vond het lange tijd te riskant om ermee naar buiten te treden. En ik had nooit gedacht dat ik dit onder mijn eigen naam zou doen. Maar nu ik sterker sta denk ik: waarom niet? Waarom zouden christenen wèl onder hun eigen naam mogen posten over hoe geweldig het is om te geloven en ik mijn blog met een ander geluid in een verdomhoekje moeten stoppen? Ik heb onder dezelfde grondwet recht op dezelfde vrijheid van meningsuiting. :evil3:
Ik heb mezelf en mijn intenties serieus onder de loep genomen en ik merk dat het me niet gaat om ergens tegenaan te trappen, maar om zo duidelijk mogelijk te laten horen hoe het óók kan zijn.. hoe het voor mij was.. en is... :roll:
Mijn persoonlijke blog, over hoe een streng gereformeerd meisje haar geloof volledig verloor en wat de gevolgen waren, vind je hier: https://dogmavrij.wordpress.com/

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed » 08 jun 2015 13:37

Touch(of)Ing schreef:
Ik heb mezelf en mijn intenties serieus onder de loep genomen en ik merk dat het me niet gaat om ergens tegenaan te trappen, maar om zo duidelijk mogelijk te laten horen hoe het óók kan zijn.. hoe het voor mij was.. en is... :roll:
Dat is een uitstekende houding en maakt je schrijven interessant. Je hebt bovendien een goede en heldere schrijfstijl.
Succes toegewenst!
Born OK the first time

Maria
Site Admin

Bericht door Maria » 08 jun 2015 14:47

Welkom hier op het forum Touch(of)Ing
Touch(of)Ing schreef: Mijn website (Ik ben Inge B) is nu ruim een week in de lucht en ik ben overweldigd door de emotionele reacties die ik al gekregen heb van mensen die zich in mijn verhaal herkennen.
Mede dankzij dit forum heeft mijn website meer bereik gekregen en daar ben ik heel dankbaar voor!
Ik denk dat je bij veel mensen raakt aan dingen, die men altijd al heeft beseft, maar nooit zo onder woorden heeft gebracht.

Ik zie dat je wil communiceren, maar als ik het goed heb, niet gekozen hebt voor direct leesbare reacties op je blog zelf.
Heb je dat bewust gedaan?

Als mensen van gedachten willen wisselen over dingen die je hebt geschreven, kan dat ergens?
Al dan niet anoniem.
Zou je het willen, dat hier bepaalde onderwerpen verder besproken worden door mensen die dat willen en dan in speciale topics refererende aan je blogs?

Maria
Site Admin

Re: Ik ben een afvallige - Touch(of)Ing

Bericht door Maria » 08 jun 2015 15:17

Touch(of)Ing schreef:Dank, dank, dank!! :o Dat zou echt heel fijn zijn. Het is momenteel mijn doel om inderdaad een zo groot mogelijk bereik te krijgen (uiteraard dan wel onder de groep 'afvalligen' en hun geliefden ;) ) , want ik geloof (heer, kom mijn ongeloof te hulp :D ) dat er best veel mensen zijn die iets -veel in mijn verhaal zullen herkennen.

Ik vond het lange tijd te riskant om ermee naar buiten te treden. En ik had nooit gedacht dat ik dit onder mijn eigen naam zou doen. Maar nu ik sterker sta denk ik: waarom niet? Waarom zouden christenen wèl onder hun eigen naam mogen posten over hoe geweldig het is om te geloven en ik mijn blog met een ander geluid in een verdomhoekje moeten stoppen? Ik heb onder dezelfde grondwet recht op dezelfde vrijheid van meningsuiting. :evil3:
Het is alleen aan jou om te bepalen of je anoniem of met je eigen naam wil schrijven.
Maar door je hier met een nick aan te melden en direct je anonimiteit weer weg te geven is het misschien wel verwarrend voor medeleden, wat ze hier wel of niet kunnen plaatsen over je privé blog. :wink:
Nu je zelf hier een en ander komt uitleggen en vertellen zal ik dit topic van het subforum linken naar subforum voor afvalligen en twijfelaars plaatsen.
De titel aanpassen zodat het beter aansluit bij de hoofdpersoon.

Inge B
Forum fan
Contacteer:

Bericht door Inge B » 08 jun 2015 20:12

Hoi Maria,

Dank voor je reacties! :)
Maria schreef: Ik zie dat je wil communiceren, maar als ik het goed heb, niet gekozen hebt voor direct leesbare reacties op je blog zelf.
Heb je dat bewust gedaan?
Ik zou best wel de mogelijkheid willen om per blog met anderen in gesprek te gaan, maar dat kan volgens mij niet op de (gratis) site waar ik nu zit. Ik zal nog eens goed kijken, want misschien zag ik het tot nu toe over het hoofd.
Maria schreef:Als mensen van gedachten willen wisselen over dingen die je hebt geschreven, kan dat ergens?
Al dan niet anoniem.
Ja, er is de mogelijkheid om een mail te sturen. (op 'contact' klikken) Ik reageer altijd. 8*) Maar dat is natuurlijk slechts 1 op 1.
Maria schreef:Zou je het willen, dat hier bepaalde onderwerpen verder besproken worden door mensen die dat willen en dan in speciale topics refererende aan je blogs?
Ja, dat zou ik heel gaaf vinden! Is het een idee dat wanneer iemand ergens over na wil praten, hij/zij het betreffende stukje gewoon kopieerd en plakt in de juiste rubriek? Of is het misschien beter als er een speciale rubriek voor komt?
Ik weet niet of meer mensen over de onderwerpen waarover ik geschreven heb op mijn site na willen praten?
Maria schreef:Het is alleen aan jou om te bepalen of je anoniem of met je eigen naam wil schrijven.
Maar door je hier met een nick aan te melden en direct je anonimiteit weer weg te geven is het misschien wel verwarrend voor medeleden, wat ze hier wel of niet kunnen plaatsen over je privé blog. :wink:
Nou, het gaat erom, dat vóór ik mij aanmeldde als Touch(of)Ing, ik hier ook al enkele jaren rondzwierf onder een andere naam. Ik heb onder die andere naam dingen gezegd die ik liever niet openbaar onder mijn eigen naam koppel. Ik zal (als ik ingelogd ben in mijn oude account) vragen of mijn oude account verwijderd kan worden.
Wat op mijn privéblog staat is alles wat Touch(of)Ing hier ook gewoon bespreken kan en wil. :toothy7:
rereformed schreef: Dat is een uitstekende houding en maakt je schrijven interessant. Je hebt bovendien een goede en heldere schrijfstijl.
Succes toegewenst!
Dank je wel!! :)

Inge B
Forum fan
Contacteer:

Re: Ik ben een afvallige - Touch(of)Ing

Bericht door Inge B » 08 jun 2015 20:38

Volgens mij is het gelukt om onder de blogs de mogelijkheid te creëren tot reageren! :o
Iemand die het wil uitproberen? :D

Plaats reactie