Misschien had ik last van 'overspronggedrag'

Getuigenissen van kerkverlaters, ex-moslims en voormalige sektariërs.
Het is niet de bedoeling om discussies op te zetten over het afvallig worden van de topic starter.

Moderator: Moderators

dikkemick
Ontoombaar

Re: Misschien had ik last van 'overspronggedrag'

Bericht door dikkemick » 09 jan 2016 13:35

Heel veel sterkte samen MeFlower88! Een positieve gedachte is in ieder geval dat steeds meer vormen van kanker te genezen zijn. Ik hoop het beste ervan.
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Philip K. Dick

Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik » 09 jan 2016 14:14

Heel veel sterkte meflower88!
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)

Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 09 jan 2016 14:47

Dat is me even andere koek. Kanker, daar kan ik niet luchtig op reageren.
Ik hoop uiteraard dat het genezelijk is, en dat hij er zonder al te veel ellende weer vanaf komt.
En anders hoop ik dat hij weinig zal lijden.
Maar uiteraard is hopen verder van geen nut.
En het medeleven van onbekenden op een internetforum, is maar een zwak aftreksel, van wat je écht nodig hebt.
Ik wens u alle goeds

Fish
Moderator

Bericht door Fish » 09 jan 2016 15:30

MeFlower88 schreef:Wij zijn beiden midden twintig en hartstikke sportief, we eten gezond, roken en drinken doen we niet, dus het is nogal een klap!
Sommige soorten kanker hebben meer met genetische aanleg dan met je leefwijze te maken. :(
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.

Storm
Bevlogen

Bericht door Storm » 09 jan 2016 15:52

@meflower88,

Heel veel sterkte jullie beiden. Ik hoop dat er een goede behandeling mogelijk is. En inderdaad ik zou nu ook geen energie verspillen met wel/niet geloven.
The answer my friend is blowing in the wind,the answer is blowing in the wind.
Bob Dylan

worteltje
Forum fan

Bericht door worteltje » 09 jan 2016 18:29

Wat erg! Heel veel sterkte toegewenst.
En juist de situatie waar in jullie zaten maakt het er niet gemakkelijker op!

Hoe erg en ongepast ook in deze situatie maar er zullen misschien christenen komen die gaan beweren dat dit geen toeval is; dat je man ziek wordt net nadat jij het geloof vaarwel hebt gezegd. Ze zullen misschien zelfs het geval aangrijpen om jou weer terug te winnen. Door bijvoorbeeld te laten zien hoe christenen hoopvol kunnen zijn in deze situatie. Ik hoop het natuurlijk niet, ik zou ook niet weten wat daarop goede respons is.

Nogmaals veel sterkte toegewenst

HankS
Diehard

Bericht door HankS » 09 jan 2016 23:28

Veel sterkte Meflower88 !
Nothing in life is certain except death, taxes and the second law of thermodynamics.
—Seth Lloyd

The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.

—Bertrand Russell

MeFlower88
Forum fan

Bericht door MeFlower88 » 10 jan 2016 08:35

Bedankt allemaal! Op dit moment wordt onderzocht in welk stadium de ziekte is en waarschijnlijk is de behandeling die komen gaat gericht op genezing en we hebben ook goede moed. Het is een vorm die heel goed te behandelen is dus we hebben er vertrouwen in.
Maria: jij ook sterkte met je eigen situatie!
Worteltje: inderdaad, ik heb zelf ook nagedacht hierover. We hebben tot nu toe alleen maar 'christelijke' teksten gekregen op kaartjes, ach, de mensen bedoelen het goed.

Inge B
Forum fan
Contacteer:

Bericht door Inge B » 10 jan 2016 20:36

Heel veel sterkte voor jullie beiden!
Wat hoopvol dat de behandeling gericht is op genezing. Ik wens jullie beiden veel kracht, moed en ook liefde toe.
Mijn persoonlijke blog, over hoe een streng gereformeerd meisje haar geloof volledig verloor en wat de gevolgen waren, vind je hier: https://dogmavrij.wordpress.com/

MeFlower88
Forum fan

Bericht door MeFlower88 » 17 jan 2016 10:57

Bedankt Inge!

Wat een prachtig stuk is dit:
http://dogmavrij.nl/2016/01/15/tien-voo ... t-geloven/
Zo goed verwoord door Piet, top!!
Wat ik me wel afvraag is of deze 10 voordelen niet vooral gelden voor mensen die fundamenteel christelijk zijn geweest/opgevoed. Ik herken mijzelf er helemaal in, maar ik denk dat er ook mensen zijn die het anders ervaren. Zij zijn misschien niet zo zwart/wit gehersenspoeld als ik vroeger.

MeFlower88
Forum fan

Bericht door MeFlower88 » 17 jan 2016 14:09

Ik kom op youtube discussies tegen van Ontopic. Ooohh wat klinken de christenen warrig zeg. Ik begrijp wel wat ze bedoelen omdat ik ook op die manier heb leren denken door de kerk, maar hoe raar zal het een ongelovige in de oren klinken. En wat een ballast neem je als christen mee. Ik ben blij dat ik me aan die last aan het onttrekken ben.

Maria
Site Admin

Bericht door Maria » 17 jan 2016 23:41

MeFlower88 schreef: Wat een prachtig stuk is dit:
http://dogmavrij.nl/2016/01/15/tien-voo ... t-geloven/
Zo goed verwoord door Piet, top!!
Ook voor mij best wel herkenbaar.
Wat ik me wel afvraag is of deze 10 voordelen niet vooral gelden voor mensen die fundamenteel christelijk zijn geweest/opgevoed. Ik herken mijzelf er helemaal in, maar ik denk dat er ook mensen zijn die het anders ervaren. Zij zijn misschien niet zo zwart/wit gehersenspoeld als ik vroeger
Ik denk ook dat we daar heel erg rekening mee moeten houden.
Ieder heeft dat weer anders meegemaakt.

Maar ook is het mogelijk dat broers en zuster binnen één gezin het heel anders hebben ervaren.
Dat is wat ik meemaak, als ik terugkijk naar mijn jeugd en als ik daarover praat met broers en zusters.
Ook nu nog zie ik het verschil in ervaren, maar ook het verschil in karakters.

Waar ik hier voor ben, is voor diegenen die er proberen uit te groeien, omdat het beperkend en benauwend is geweest voor hen.
En daar begrip voor op te leren brengen.
Zowel voor mezelf, als ook dat ik dat ook wil uitdragen.
"Quand Dieu se tait, on peut lui faire dire ce que l'on veut." - Sartre.
"Als God zwijgt kun je hem laten zeggen wat je wil."

Arjen2015
Ervaren pen

Bericht door Arjen2015 » 18 jan 2016 21:02

MeFlower88 schreef:Bedankt Fish ;).
Inmiddels is onze wereld veranderd: bij mijn man is kanker geconstateerd. Nu afwachten of het goed te behandelen is, maar we gaan er wel vanuit! We blijven positief! Dus ik ben eventjes helemaal niet bezig met me 'afzetten'. Natuurlijk krijgen we wel veel berichten van mensen die zeggen dat ze voor ons bidden. Maar dat zie ik alleen maar positief. Ik weet niet of het helpt, maar zij laten hierdoor weten dat ze aan ons denken en dat is fijn.
Het is allemaal heel onwerkelijk. Wij zijn beiden midden twintig en hartstikke sportief, we eten gezond, roken en drinken doen we niet, dus het is nogal een klap!

Was de laatste tijd niet veel op FT. Wil zeggen , heel veel sterkte! Uit ervaring weet ik wat het is als je partner kanker heeft. Wij zijn er goed doorheen gekomen en ook het ziekteproces heeft uiteindelijk meegewerkt voor een gezamenlijke uittocht uit het geloof.

nogmaals heel veel sterkte in deze tijd.

groetjes Arjen
Martim Cymbron -

MeFlower88
Forum fan

Bericht door MeFlower88 » 30 jan 2016 10:04

Bedankt Arjen!
Het bericht dat hij kanker heeft is inmiddels wel aardig geland. Nu de chemo's en de bekende bijwerkingen ervan. We hopen er het beste van en hebben goede moed dat hij weer beter wordt!

MeFlower88
Forum fan

Bericht door MeFlower88 » 20 feb 2016 16:18

Ondertussen gaat het hier naar omstandigheden prima.
Ik ben voor mijn werk in het buitenland geweest en vond het heerlijk om er even tussenuit te zijn. Ik noem mezelf nog steeds geen ongelovige :D maar ben echt aan het ontdekken op welke manier ik kan en wil geloven.

Plaats reactie