En er was licht

Getuigenissen van kerkverlaters, ex-moslims en voormalige sektariërs.
Het is niet de bedoeling om discussies op te zetten over het afvallig worden van de topic starter.

Moderator: Moderators

Twijfelaar

Re: En er was licht

Bericht door Twijfelaar » 11 jul 2012 23:42

Muziek van de 'wereld'
Tussen mijn 15e en 18e heb ik de walgelijke film: ' They Sold Their Souls for Rock ‘n Roll ' gezien. Toentertijd hield ik mij veel bezig met muziek. Ik luisterde als braaf christelijk jongetje naar bands zoals Within Temptation, Epica, etc. Ik stond overigens doodsangsten uit als ik ernaar luisterde, maar ik bleef het doen. Beïnvloed door klasgenoten ging ik telkens weer een stapje verder. Op een gegeven moment zouden er stukjes van bovenstaande film bij een niet nader benoemde stichting gedraaid worden. De film heb ik later zelf nog een keer bekeken want ik wist me er niet veel meer van te herinneren. Wat mij wel haarscherp voor de geest bleef staan is dat volgens de makers van die film verschillende muzikanten hun ziel verkochten aan de duivel om zodoende succes te krijgen.

Occult belast
Sinds begin dit jaar weet ik dat ik in het bezit mag zijn van een demon. Misschien nog wel meer dan eentje zelfs. Die heb ik gekregen door naar wereldse muziek te luisteren en doordat ik mij een tijd heb beziggehouden met Wicca en het Satanisme. De demon in mij wil alleen maar dingen doen van de wereld en niet de dingen doen die van God zijn... Daarvoor was maar één oplossing... Exorcisme.

Eerst maar wat ervan vooraf ging. Begin dit jaar kreeg ik weer veel twijfels. Veel flashbacks terug naar mijn foute verleden, veel problemen thuis en ik was depressief. Hoe ik erop kwam weet ik niet meer, maar ik begon hier te lezen. Al snel werd mij duidelijk dat ik een probleem had. Ergens staat in één van de artikelen het volgende:
Je kunt aan ernstige vormen van emotionele problemen lijden als je op een bepaald moment je leven (welbewust) aan de duivel hebt overgegeven. Dit gebeurde doordat jij je bevond op een plek waar de Heere God niet was en waar de duivel zich manifesteerde en werkzaam was. Hier denken we in het bijzonder aan occulte handelingen (in allerlei vormen), raad vragen bij alternatieve genezers, toverdokters of waarzeggers, samenzweringen, satanaanbidding en andere occulte praktijken.
Na het lezen daarvan ben ik met iemand erover in contact gekomen. Veel mee gepraat en gebeden. Na verloop van tijd heb ik het contact verbroken omdat ik dat ook niet meer geloofde en weinig zin had in een exorcisme.

@een Moderator:

Ik kan helaas mijn startpost niet aanpassen(?). Wil iemand misschien voor mij bovenstaande nog erbij invoegen dat het er zo komt uit te zien?

- Ontsnappen uit een Reformatorische wurggreep
- Muziek van de 'wereld'
- Waar het fout ging (of/en waar het de goede kant opging)
- Occult belast
- Het hiernamaals
- En nu

Fish
Moderator

Bericht door Fish » 11 jul 2012 23:54

Zo goed?
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.

Twijfelaar

Bericht door Twijfelaar » 12 jul 2012 00:07

Fish schreef:Zo goed?
Geweldig! Mag alleen de kop van 'Muziek van de 'wereld' en 'Occult belast' nog vet en het geciteerde stukje nog als quote?

elle
Forum fan

Bericht door elle » 12 jul 2012 08:54

Voor jou, Twijfelaar

Groei moet niet te snel gaan
bij een snelle groei kun je uit evenwicht raken
Groei maar lekker langzaam
neem 'eten' en 'drinken' tot je
in gepaste hoeveelheden
zoveel als je aankunt
Lees en herlees de feiten
maak zo langzaam je gedachten schoon
van alle waandenkbeelden
waarmee je geïnfecteerd bent
vanaf je vroegste jeugd.
Ik kan het niet anders noemen dan een Reformatorische wurggreep. Mijn hele leven was gebaseerd op Reformatorische regels. Kerk, school, vrienden, muziek en noem het allemaal maar op. Ik was mezelf niet (wie ik werkelijk ben nu weet ik nog steeds niet), ik was geïndoctrineerd.
Die wurggreep is heel sterk. Je uit deze greep ontworstelen kan een lang proces zijn. In het begin is de angst heel sterk aanwezig want .. stel dat het tóch waar is wat ze beweren in de kerk .. wat dan?
Tussen mijn 15e en 18e heb ik de walgelijke film: ' They Sold Their Souls for Rock ‘n Roll ' gezien.
Die film heb ik ook gezien, heel angstaanjagend vond ik die toen.
..(inclusief het 'Och mocht het nog maar eens komen te gebeuren').
Het och en ach geklaag .. ik herinner me een doordeweekse kerkdienst in een Oud- Gereformeerd kerkje. Het zat werkelijk vol tot aan de nok, ik kon er niet eens meer bij dus ik moest in de consistorie zitten. De koster zag al die mensen in het volle kerkgebouw en zei zo in het algemeen: 'Wat zou het een wonder zijn als God er eens eentje trok uit de duisternis .. ach mocht het nog eens komen te gebeuren ..!'
Occult belast
In mijn latere evangelische periode hebben een paar mensen met mij gebeden en mij de handen opgelegd omdat ik misschien occult belast zou kunnen zijn ( ik kwam immers uit een zwaar reformatorische kerk), want ik ervaarde de bevrijding maar niet die Jezus geeft aan degenen die in hem geloven. Overigens werkte dat gebed niets uit, ik heb 'het licht'' nooit gezien.
Durf ik na zoveel jaar te zeggen dat God niet bestaat. Het is de enige logische gevolgtrekking die voor mij mogelijk is. God bestaat niet.
Ik durf te zeggen dat de bijbelse God niet bestaat. Wel houd ik de mogelijkheid open dat er ergens een god zou kunnen zijn . Ik weet het niet en ik maak me er niet druk over.

Verder wil ik je meegeven dat je niet bang zou hoeven te zijn om een outcast te worden in je omgeving. In feite ben je dat al min of meer, ze weten het alleen nog niet.
Eerlijkheid voelt zoveel beter dan verstoppertje spelen, is mijn ervaring!
Non sum qualis eram

Fish
Moderator

Bericht door Fish » 12 jul 2012 09:34

Twijfelaar schreef:
Fish schreef:Zo goed?
Geweldig! Mag alleen de kop van 'Muziek van de 'wereld' en 'Occult belast' nog vet en het geciteerde stukje nog als quote?
Gedaan.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.

Berjan
Ervaren pen

Bericht door Berjan » 12 jul 2012 16:56

Luister hier maar naar als je weer bang bent voor de hel :wink:

Maar wel begrijpelijk hoor, dat men daar bang voor is. Daar is het immers ook voor uitgevonden? Een kerkvader schreef het ooit eens zo: "De mens reageert alleen op angst". Dat was reden genoeg om het maar in gebruik te nemen.
In het boek "de mysterieuze Jezus" staan nog meer citaten over hemel en hel. Afkomstig van kerkvaders zelf. Die wisten dat wat zij verkondigden niet de ware leer was. In mijn opinie is de hel verzonnen door zogenaamde mysteriecultussen. En zij zagen dit niet als een eeuwige hel, maar voor hen was het een aansporing om toch vooral het goede te doen. Dat kan heden ten dage ook door iets anders dan angst, namelijk door de rede. Als jij aardig bent voor de ander is de ander meestal aardig voor jou.

Goed dat je ervan af bent. Al weet ik uit ervaring dat het met ups en downs is. Als je weer eens in een "downperiode" zit, dan moet je hier maar wat op kijken. Haalt je al snel weer uit je dip.

Groeten

Kijk even hier voor youtube invoegen......

Jim

Plaats reactie