Dikkemick,dikkemick schreef: ↑21 mar 2018 18:26Ik zou dit toch op religieuze lading willen toespelen.Giovedico delle Fate schreef: ↑21 mar 2018 17:51En zolang je bepaalde baantje niet kunt krijgen als je bij je sollicitatie géén stropdas draagt, zie ik niet in waarom moslima's niet gewoon hun ding mogen doen.
@Roeland: https://comments.wordpress.com/2006/12/ ... hoofddoek/
Kan jij er wijs uit? Zie jij een rode draad? VINDEN de moslima's ZELF wat, of is het toch m.n. onderwerping aan Allah?
Op zich is het geen nieuw onderwerp. Ook niet op dit forum.
Eerder al heb ik toen voor mezelf alle mogelijke afwegingen afgeturft, inclusief de overgangen tussen wel/niet religieus.
Vooral ook omdat ik ooit pittig averechts reageerde op iemand die me vanonder/-achter een boerka met tralies aansprak.
Omdat je nu verduidelijkt wat ik al eerder vermoedde, namelijk dat je bij voorbaat struikelt over Allah-gerichte religieuze ladingen, viel ik al eerder over jouw weglaten van moslima's hun eigen meningen.
Via je browser zoeken op "moslima's mening hoofddoek" krijg je een veel groter verscheidenheiod dan je nu als voorbeeld van onbegrijpelijkheid aanhaalt.
Wie zelfbeschikking wil afleiden uit kledingkeuze en de meer of mindere sociale druk daarbij, die houdt practisch niets over.
Maria opende al "Gehoorzaamheid vs onderwerping" { viewtopic.php?f=44&t=17300#p547415 } om dat uit te spinnen.
Hier zou het dan kunnen gaan over de zelfbeschikking die je aan anderen toelaat?
En alleen kleding, of ook ander gedrag?
Roeland