Scheppingsverhaal 2.0

Het forum voor columns over specifieke onderwerpen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Dat beloof ik
Bevlogen

Scheppingsverhaal 2.0

Bericht door Dat beloof ik » 11 mei 2017 12:08

Er was eens, lang geleden op een planeet hier niet ver vandaan, een klein jongetje. De planeet heette Hamal, het jongetje heette Eli HWHJ. Die achternaam was wel een dingetje; hij werd er nogal mee gepest. Op school maakten de kinderen in de klas er allerlei toespelingen op: “Het Waait Hard Joh”, of “Hij Wil Heel Juda”.
Dat pesten werd steeds erger, en Eli raakte al zijn vriendjes kwijt. Eli trok zich terug in zijn kamertje. Met zijn G.E.E.S.T (Grote Echt Enorme Sterren Tuurder) speurde hij het heelal af, op zoek naar een stukje heelal met nieuwe vriendjes. Nu moet je weten dat elk jongetje op Hamal zijn eigen G.E.E.S.T had. Daarmee konden ze allemaal het heelal bekijken. Dit, en het heelal indelen, dat was een grote hobby van de mensen op hamal. Ook konden ze allemaal hun eigen stukje heelal claimen bij de leider van Hamal, Appie Pollo (dat was zijn bijnaam, omdat hij vanwege zijn overtuiging alleen maar kip at).
Heel veel jongetjes hadden zo al hun eigen stukje hamal, maar Eli had dat nog niet. Andere jongetjes hadden hele leuke stukjes hamal. Zo had Tommie Hor een stukje waar het ontzettend hard donderde en Affie Rodit had een stukje waar iedereen ontzettend veel lol met elkaar had. Eli besloot het compleet anders te doen en ging op zoek naar een donker stukje hamal dat hij helemaal kon maken zoals hij zelf wilde. Waar niemand hem zou pesten. Na een tijdje zoeken had hij iets geschikts gevonden. Het lag wel vlak bij een stukje hamal dat al van zijn zusje Ashera was, maar Ashera zou hem wel met rust laten, spraken ze af: zij haar Ondrameda mist, Eli het donkere stuk er naast.

En zo kreeg Eli zijn eigen stukje hamal. Met zijn G.E.E.S.T (Grote Echt Enorme Sterren Tuurder) ging hij het eens goed bestuderen. Zag hij daar nu een bolletje ? Hij liet zijn G.E.E.S.T eens goed over het bolletje zweven. Bijna niks te zien. Hier kon Eli wel wat mee. Er zou daar een lichtje moeten zijn, dacht hij, dan kan ik het wat beter zien. Wat er toen gebeurde; er was ineens een lichtje! Er was verder nog niets, maar Eli kon in ieder geval zien dat er niets was. Eli vond dat al een stuk beter zo. Ondertussen was het al avond geworden en Eli's moeder vond dat het tijd was om te gaan slapen. Hij besloot de volgende dag verder te gaan en droomde zoet over wat hij allemaal met het bolletje in de donkere ruimte zou gaan doen.

De volgende dag probeerde Eli uit of de truc met het licht ook zou werken met water en grond. En verdomd, het lukte. Wel, dacht hij, als er licht, aarde en water is, dan kan ik er ook planten laten groeien. Dat deed hij dan ook. De planten in Hamal die Eli het mooist vond, zocht hij uit. Ze kregen van hem een plaats op zijn bolletje. Daar was hij wel even mee bezig. Voor hij het wist kwam zijn mama hem al weer waarschuwen dat het toch echt bedtijd was. Er was alweer een dag voorbij.

Zo ging Eli een paar dagen door en hij richtte zijn bolletje in zoals hij dat zelf wilde. Hij was er erg tevreden mee: dieren in de lucht, dieren in het water, dieren op het land. Af en toe was het op het bolletje veel te koud, en af en toe veel te warm. Tsja, Eli was nu eenmaal veel gepest en helaas reageerde hij dat op die manier af op zijn bolletje. Niet netjes, maar goed, wat geeft het en er was toch niemand die het zag.
Na een paar dagen kwam zijn moeder bij hem. Ze vertelde dat de volgende dag op het dorpsplein de jaarlijkse verkiezing zou zijn van “welk kind gaan we op het altaar offeren om mooi weer te krijgen”. Ze vertelde er bij dat Eli ook mee moest, omdat hij kans maakte om De Uitverkorene te zijn. Mensen sprake al over “Eli 'Het Weer Helemaal Juist' HWHJ”. Eli zag de bui al hangen en bedacht dat hij snel iemand moest vinden om op zijn bolletje te passen. Daar zette hij op zijn bolletje een homo (in dit geval een erectus) en noemde hem Ad. “Ad” zei hij, “Als ik er niet ben, moet jij me vervangen, jij bent mijn oppasser.”

De volgende dag was Eli weg naar verkiezing van De Uitverkorene. Ad kon dus vrolijk zijn gang gaan, en dat deed hij ook. Alle dieren kwamen bij Ad en hij gaf ze namen: Poes, hond, konijn, kanariepiet. Tot er op een gegeven moment eentje kwam zonder poten.
“Waarom heb jij geen poten”, vroeg Ad. “Weet ik veel, ik hoor tot het dierenrijk, de stam van de chordadieren, de klasse der reptielen, suborde schubreptielen”.
Adje antwoordde: “Jou vertrouw ik niet, gek wetenschappelijk beest, wegwezen Serpent”.
Tegen de avond kwam Eli terug. Teleurgesteld dat hij niet was gekozen als De Uitverkorene. Hij vroeg aan Ad hoe het was gegaan.
“Goed, maar ik heb het erg druk, ik kan wel een hulpje gebruiken, heb je nog een andere homo voor me? ”.
Wat was dat nou. Adje had het dus vreselijk naar zijn zin, ging een beetje zijn eigen gang en vervolgens nog eens Eli gaan commanderen ook. Eli wachtte tot Adje in slaap was gevallen en besloot hem eens goed beet te nemen. Hij maakte een vrouw. Tegelijkertijd voerde hij wat upgrades uit aan Adje. Benieuwd hoe Adje zou reageren als hij wakker werd!
Ad werd wakker en schrok zich een ongeluk. In plaats van nóg een homo lag er een vrouw naast hem, en Ad was wakker geworden met een ochtend-erectie. Daar had hij niet om gevraagd !
“Eli, wat heb je me nu geflikt, ik had toch om een andere homo gevraagd !?” “Onthou goed Adje: Ik, Eli, blijf de baas, je moet wel gewoon doen wat ik zeg”.
Ad begreep dat hij maar beter kon luisteren. Wie weet wat Eli nog meer met hem zou gaan uitspoken. Hij keek de vrouw aan en vroeg wie ze was. Ze keek hem aan en sprak met een zwoele stem “Thorsdottir Europa Evaluatia, maar jij mag Eef zeggen. Ik ben naakt en ik schaam me er niet voor”.
Hier moest Adje toch even slikken. De upgrades deden hun werk.
“Goed dat, wat ehh, wat zeg ehh, wat kun je zoal?”. “Niets, maar ik wil graag leren. Wil jij me alles leren Ad?”.
Ad had direct in de gaten dat de nieuwe situatie waarin Eli hem had geplaatst, best zo zijn voordelen kon hebben, zolang hij maar het heft in handen had en Eef kon laten denken dat hij de baas was.
En zo had Eli de aarde gemaakt.
“Mr. Spock, do you have a theory?”
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)

Dat beloof ik
Bevlogen

Re: Scheppingsverhaal 2.0

Bericht door Dat beloof ik » 11 mei 2017 13:52

Deel 2.

Eli riep Eef bij zich.
“Eef, ik moet je even de regels hier uitleggen. De Aarde heb ik hier zo gemaakt en Ad als mijn oppas aangesteld. Jij bent dus het hulpje van Ad. Denk dus niet dat je hetzelfde kan of mag, want dat is niet zo”.
Eli snapte goed dat hij de leiding niet aan een vrouw moest geven, dat zou alleen maar ellende veroorzaken en dat was niet echt de bedoeling. “Voor de rest is het vrij simpel, je kunt een beetje je gang gaan. Beetje schoonmaken, de was doen, koken. Alleen heb ik daar een hek staan met daarachter een veldje uien van mijzelf. Daar moet je vanaf blijven want anders wordt het janken.”
Eli wilde zo testen of het waar was dat vrouwen echt eigenwijze schepsels kunnen zijn. Daar kwam hij sneller dan gedacht achter. Hij had zijn kont nog niet gedraaid, of hij zag Eef al rondjes huppelen rond het uienveldje. Ze zou toch niet …. ?
Eef keek eens rond en zag de slang in het uienveldje.
“Pas op slang, je mag daar niet komen van Eli”, zei ze.
“Ik maak zelf uit of ik door het uienveld naar huis kruip, zeikwijf”, zei de slang met een vet Haags accent.
Eef vond dat niet netjes, maar vond het Haagse accent waarmee de slang sprak erg grappig.
“Ik wist niet dat slangen Haags konden praten?” lachte ze.
“Het Binnenhof is één grote slangenkuil” verzuchtte de slang.
“Maar kom gauw uit het uienveld, voordat Eli je ziet”.
“Eli ziet altijd alles en heeft er nog nooit wat van gezegd, kom maar hier en ruik eens aan de uien, heerlijk”, siste de serpent.
Eef stapte over het hek, trok een bosje uien uit de grond, brak er een doormidden en snoof er aan.
Direct sprongen de tranen in haar ogen.
Door haar tranen heen keek ze slang aan en vroeg “Maar waarom ...?”
“Ik heb geen traanklieren, domme muts”, en weg was de slang.

Eli was woest: “Eén ding vraag ik je, één ding en daarmee bewijs je gelijk dat vrouwen inderdaad niet zijn te vertrouwen”
“Jij met je bewijs altijd”.
“Ja natuurlijk, je kunt niet zomaar elk verhaal direct geloven. Je weet toch dat je altijd bewijs nodig hebt”, brieste Eli.
Ad, die een wandeling maakte in de koele avondwind, hoorde het tumult en kwam er op af: “Whats up mensen, peace brothers, weetjewel”
Zodra Eef hem zag, bedekte ze zichzelf met het bosje uien, want ze schaamde zich voor haar naaktheid.
Toen Ad dit zag, snapte hij direct dat er stront aan de knikker was.
“Watskebeurt?” vroeg hij aan Eli.
“Eef heeft aan mijn uien geroken”.
Oei, de situatie was nog erger dan Ad dacht. “Had dan ook geen vrouw gegeven”, probeerde hij nog bij Eli. Maar hij zag wel dat Eli niet blij was en besloot zich verder rustig te houden, bang voor nog meer upgrades.
Eef besloot haar vrouwelijke charmes te gebruiken, keek Eli aan met haar liefste blik, zette een pruillip op en zei: “U bent echt boos he?”
Eli smolt en zei ”Ach, boos... meer teleurgesteld eigenlijk”.
“Wat kunnen we doen om het goed te maken?”
“Laat maar. Normaal gezien vraag ik altijd om de eerstgeboren te offeren, dat vind ik altijd wel lekker ruiken”. Jullie begrijpen dat Eli een behoorlijk reuk- fetish had opgebouwd in zijn leven.
“Maar we hebben nog helemaal geen kinderen, laat staan een eerstgeborene”
“In dat geval stel ik voor dat jullie uit mijn uienveldje verdwijnen en er nooit meer terug komen. Om zeker te weten dat jullie het niet meer doen zal ik er schrikdraad om heen zetten. En een vogelverschrikker er in.”

“Oke” zeiden Ad en Eef. “En nu we het er toch over hebben, zullen we maar eens aan kinderen gaan denken?”
Eli werd ontroerd: “Maar dan wordt ik Opa” zei hij zachtjes.
“Speaking off” antwoordde Ad “je gaat toch niet écht je eigen nakomelingen laten offeren?”
“Nee, natuurlijk niet gekkie”, lachte Eli.

En zo leren we een paar belangrijke morele lessen uit deel 2 van scheppingsverhaal 2.0
Mannen zijn de baas.
Als vrouwen het proberen loopt dat gigantisch fout.
Make peace, not war.
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)

Dat beloof ik
Bevlogen

Bericht door Dat beloof ik » 11 mei 2017 15:50

Deel 3.

Ad en Eef besloten een kind te nemen. Dat was nog makkelijker gezegd dan gedaan, want ze hadden geen ouders die ze voorlichting konden geven. Ad ging bij Eli te rade. Er volgde een klassiek vader-zoon gesprek over voortplanting.

“Lastig”, zei Eli. “Ik heb je upgrade wel geïnstalleerd, maar je denkt toch niet dat ik al die pagina's met voorwaarden heb gelezen? Ik heb zo snel mogelijk door gescrolled. Onderaan heb ik op akkoord geklikt, dat was het wel zo'n beetje”.
“Weet je dan niet hoe het moet?” vroeg Ad nog eens.
“O zeker wel, maar dat is een manier die jij niet kunt gebruiken”.
“Waarom niet ?”
“Dat gaat op afstand, met een Heilige Geest, maar die heb je niet.”
“Heilige wat ?”
“Geest. Geslachtelijke Eersteingangs Elektro Sperma Teletransporteur”
“Wacht, de eerste ingang zei je? ”
“Ad, je wil toch niet zeggen ...”
“Laat maar. Gebruik die Heilige Geest maar een keer om zelf kinderen te maken”
“Goed idee! Zal ik doen, dank je Ad”.
“At your service, Eli”.

En zo raakte Eef zwanger. Ze kreeg twee zoons. De één ging dieren houden en de ander planten verbouwen. Ze waren boer. 'Boer' is dus het oudste beroep ter wereld. Ze konden elkaar niet luchten of zien en kregen om de haverklap ruzie. Ze waren zo koppig als wat, iets dat je ook nu nog wel vaker ziet bij boeren. Daarom besloot Ad om ze beide weg te sturen. Hij wilde voorkomen dat de één nog eens de kop zou inslaan bij de ander. En zo werden deze twee de eerste boeren die in een ander land hun bedrijf voortzetten. De één stuurde hij naar het Oosten en de ander naar het Westen. Het bleek dat de minder strenge regelgeving, met name op milieugebied, de kansen op hogere winsten aanzienlijk verhoogden, waardoor ze van de nood een deugd konden maken. Ze hebben Ad ooit nog wel eens ge-appt om te laten weten daar tegen een leuke vrouw te zijn aangelopen en alle twee zijn ze getrouwd.
Tot op de dag van vandaag is het echter voor Eli en Ad een groot raadsel waar deze vrouwen vandaan zijn gekomen. Vermoedelijk kwamen ze van Tinder. Kinderen zijn daarin nu eenmaal een stuk makkelijker dan hun ouders.

Eef raakte voor de derde keer zwanger. Deze 3e zoon heette Set. De eerste twee hebben dus waarschijnlijk Game en Match geheten. Het is niet precies bekend waarmee Set zijn brood heeft verdiend. Eli viel het wel op dat Set erg oud werd (ruim 900 schijnt het, Eli is de tel kwijt geraakt), dat hij erg gelukkig was en dat zich veel vrouwelijk schoon in zijn omgeving op hield. Waarschijnlijk is Set de eerste pooier geweest.
(Star Trek, seizoen 1)

Dat beloof ik
Bevlogen

Bericht door Dat beloof ik » 14 mei 2017 20:18

Set kreeg ook kinderen. Nu hoor ik U, gewaardeerde lezer, vragen: “met wie dan?”. Welnu, dat is niet bekend. Ik kan wel wat verzinnen, of het verhaal aandikken met te beweren dat Ad bijna 1000 jaar zou worden, maar dat gelooft natuurlijk niemand.
Er kwamen bergen nakomelingen en Eli liet het een beetje lopen. Tot op een kwade dag Eli weer eens werd gepest omdat hij was gezakt voor zijn zwemdiploma. Hij kwam thuis, keek eens naar zijn bolletje en besloot “ik zal ze op aarde eens laten zien dat ze nog altijd minder goed kunnen zwemmen dan ik”.
Hij bedacht een plan om iedereen op aarde te verdrinken. Dat zou iedereen leren! Iedereen? Nee, één familie zou dapper stand houden. Het hoofd van de familie, Willem, sprak hij aan.
“Willem, ik ben het Eli. Je moet snel een boot bouwen, anders zul je verdrinken zoals de rest van alle levende wezens op de aarde”
“Wie ben jij en wat is een boot ?”
Je moet weten dat Willem op land woonde, nog nooit de zee had gezien, laat staan ooit een boot had gebouwd.
Ïk ben Eli. En een boot is een huis op water. Hij moet 150 meter lang, 25 meter breed en 15 meter hoog maken”.
“Is dat inclusief of exclusief kiel en diepgang?” Jullie zien, Willem leerde snel.
Willem moest wel bijdehand en scherp zijn, hij had 3 nl. zoons, Padde, Hajo en Rolf. (Kijk niet naar mij, ik heb die namen ook niet verzonnen. Alleen maar gejat uit een ander verhaal met een boot. En een bonte koe.)
Verder zei Eli tegen Willem dat hij van elk dier er 2 op de boot moest nemen. Helaas deed Willem niet alles zoals Eli het hem had opgedragen. Zo hadden ze telkens ruzie over waarom er dieren mee moesten als Eli alleen maar boos was op mensen, over de maten van de boot, over het voedsel dat je voor alle bewoners mee moest nemen en waar dat dan moest worden opgeslagen, over het tekort aan zagen en spijkers, enfin eigenlijk over alles en dat de hele tijd.
Toen de boot klaar was, ging iedereen aan boord: Willem, zijn zoons, hun vrouwen Eli liet het 40 dagen en 4 uur keihard regenen. Toen stopte het en keek Willem uit het raam. Hij zag dat het niet meer regende en dat het water weer zakte. En dat er een dode bonte koe voorbij dreef. Alles wat op het land leefde en ademde was verdronken, dankzij Eli's plan. Daarna stak Willem nog wat dieren in brand omdat Eli dat wel lekker vond ruiken. Toen leefde ze nog lang en gelukkig en iedereen was erg blij om wat Eli had gedaan.
Eli beloofde nooit meer om zoveel mensen te laten verdrinken.
Behalve nog eens een keer in Indonesie, toen hij er weer 250.000 tegelijk liet verdrinken bij een tsunami.
Eli maakte nog een tekening van een regenboog voor Willem, om het goed te maken.
(Star Trek, seizoen 1)

Fish
Moderator

Bericht door Fish » 14 mei 2017 22:36

De bijbel volgens DBI, is dat de titel van het boek? :wink:
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.

Dat beloof ik
Bevlogen

Bericht door Dat beloof ik » 15 mei 2017 06:26

Ik ben inderdaad al wat verder dan alleen de schepping, eerst maar eens Genesis 2.0. :angel12:
(Star Trek, seizoen 1)

Storm
Bevlogen

Bericht door Storm » 15 mei 2017 11:32

DBI,
Spannend!
The answer my friend is blowing in the wind,the answer is blowing in the wind.
Bob Dylan

vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution » 15 mei 2017 13:25

Uiterst vermakelijk !

Briljant bij elkaar verzonnen door creatief te combineren !
Denken "wij zijn beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest

TIBERIUS CLAUDIUS
Diehard

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS » 15 mei 2017 16:22

Dat beloof ik schreef:Eli maakte nog een tekening van een regenboog voor Willem, om het goed te maken.
Nou hiermee is dan gelijk een ander raadsel opgelost over Willem.
Willem die Madocke maecte
Die Madocke was dus de boot waar hij het vege lijf mee redde. :D
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?

doctorwho
Superposter

Bericht door doctorwho » 15 mei 2017 18:44

een stuk beter te volgen dan 1.0 :)
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing

Dat beloof ik
Bevlogen

Bericht door Dat beloof ik » 15 mei 2017 18:58

Dank voor feedback.
Een nieuw deel, over Bram en Saartje.

Eli keek na Noach weer eens een paar honderd jaar niet naar zijn Aarde om. 460 jaar om precies te zijn.
"Weer?" zult U zeggen. Ja, want de periode na Set die ik omschreef als "er komen bergen nakomelingen en Eli liet het een beetje lopen" duurde exact 1000 jaar.
460 jaar was ook erg lang en langzaamaan werd het dan ook een puinhoop. 10 generaties na Willem (de schipper) werd een nakomeling van hem geboren die Bram heette. Bram was er ééntje van een drieling. De andere twee waren een jongen die Nachos heette en een meisje dat Haardan heette.
Nachos stond nogal bekend als lady-killer. Van hem werd gezegd “Nachos dipt hem overal in”, zijn bijnaam was “Jack the Dipper”.
Deze Nachos was getrouwd met zijn nichtje Milka, een dochter van zijn zus Haardan. Kortom: incest was schering en inslag in die familie. Iedereen sprak er schande van. Vandaar het gezegde “Kijk haar dan”. Milka's moeder was dus tegelijkertijd haar schoonzus. Nu weten wij allemaal dat vrouwen heel goed kunnen opschieten met hun moeder, maar slecht met hun schoonzus. Dat was dus te bot of te zot. Vandaar dat Milka haar zoon dan ook noemde: “Lot”, want dat rijmde wel lekker.
Lot kon dus tegen zijn oma ook tante zeggen. Lot, op zijn beurt, verwekte ook nog eens kinderen bij de 2 dochters die hij bij Milka had. Hun oma was dus tegelijk hun tante én achternicht.
Het was dan ook geen wonder dat er binnen deze incestueuze familie links en rechts wat 'genetische defectjes' inslopen. Zo verstarde Lot's vrouw Haardan als ze onder spanning kwam te staan nogal snel. “Kijk uit voor de zoutpilaar”, zeiden ze dan. Een ander defectje was dat Saartje, Bram's vrouw, onvruchtbaar was. Saartje had daar zelf een oplossing voor, helemaal in stijl van de familie. Ze stelde aan Bram voor dat hij het dan maar met de keukenmeid moest doen, het kind zouden ze dan opvoeden als hun eigen kind. Dat gebeurde dan ook. Toen deze jongen een jaar of 13 was en Bram 99, vond Eli het moment gekomen om eens iets te gaan doen.
Want uitgerekend déze familie had Eli uitgekozen om als 'geschikt om orde op zaken te stellen'...

Hij richtte zich tot Bram.
“Bram, ik heb een voorstel. Ik trek jouw familie en al de nakomelingen voortaan voor bij alles wat er te doen is.”
“Klinkt goed Eli, wat verwacht je van ons dan”.
“Dat je een stuk van je neus af snijdt”.
“Maar kan ik dan nog wel mijn neus overal in steken, zoals ik altijd gewend was?”
“Geen probleem”, zei Eli.
“En als ze ons belachelijk maken?”
“So what, ik zal je altijd helpen.”
Zo maakten Bram en Eli een eeuwigdurende afspraak en zijn Bram's nakomelingen te herkennen aan hun typische neus.
Eli was zo ontroerd, dat hij Bram beloofde dat zijn vrouw zwanger zou worden. Bram lachte erom, maar Eli vond dat niet erg. Later, toen Sara hoorde dat ze zwanger zou worden, lachte ze er ook om, dat vond Eli wel erg en daarom zei hij er wat van.
Nadat Saartje's zoon was geboren, stuurde Bram de keukenmeid en haar zoon weg, de woestijn in.
Toen Bram's zoon wat ouder was, besloot Eli te testen of Bram hem nog wel aardig vond.
“Bram, ik wil dat je je zoon vast bindt, de keel door snijdt en verbrandt, om te laten zien dat je me aardig vind.”
“Is goed Eli, geen probleem, jij bent immers mijn vriend!”
Toen wist Eli dat hij Bram helemaal in zijn macht had, en hoefde Bram zijn zoon niet meer te vermoorden. Hij gaf Bram daarom een konijn, want wilde toch even lekker verbrand vlees ruiken. Hmmmm, heerlijk vond Eli het!
(Star Trek, seizoen 1)

vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution » 16 mei 2017 03:25

Eh ..... , ik snap niet waar Noach ineens vandaan komt, er was toch sprake van ene Willem? En de naamsovereenkomst "Lot" tussen versie 1.0 en versie 2.0 is zeker zuiver toeval? Verder leuk hoor!
Denken "wij zijn beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest

Dat beloof ik
Bevlogen

Bericht door Dat beloof ik » 16 mei 2017 05:34

Foutje, zonde.
Helaas kan ook ik niets veranderen als het er eenmaal staat.
(Star Trek, seizoen 1)

FransP
Forum fan

Bericht door FransP » 16 mei 2017 06:32

Dat beloof ik schreef:Foutje, zonde.

Ook van de bijbel (ot/nt) afgekeken ;-)
Wil God het kwaad voorkomen, maar kan Hij het niet? Dan is Hij niet almachtig.
Kan Hij het wel, maar wil Hij het niet? Dan is Hij kwaadwillig
Kan Hij het wel en wil hij het ook? Waar komt dan het kwaad vandaan?
Kan Hij het niet en wil Hij het niet? Waarom noemen we Hem dan God?"

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed » 17 mei 2017 10:39

Dat beloof ik schreef:Foutje, zonde.
Prachtig verhaal.
Inderdaad mag aan zo'n heilige tekst niets veranderd worden. Ik heb theologie gestudeerd en weet dus dat het niet letterlijk om een foutje gaat hier, maar het enkel een kwestie is van de juiste interpretatie.
Waarschijnlijk was zijn volledige naam William Noah, zoals sommige nakomelingen van hem nog steeds heten, of Noah William, zoals iedereen weet die Facebook heeft.
Born OK the first time

Plaats reactie