Column van Ebru Umar in de Metro

Het forum voor columns over specifieke onderwerpen.

Moderator: Moderators

PietV.
Moderator

Column van Ebru Umar in de Metro

Bericht door PietV. » 19 jan 2016 13:54

Mag de inhoud niet kopiëren dus het wordt een link. Ebru woont tegenover een islamitische school in Rotterdam en ziet de gevolgen van indoctrinatie en schrijft hier over.

http://www.metronieuws.nl/columns/2016/ ... -strafbaar" onclick="window.open(this.href);return false;
Is de leegte niet een weldaad, geeft stilte niet veel rust, waarom moet onder leiding van dominees, goeroes, therapeuten en anderen alles kapot gezingeeft worden?

Dat beloof ik
Bevlogen

Re: Column van Ebru Umar in de Metro

Bericht door Dat beloof ik » 19 jan 2016 15:42

wow, ze maakt een foto en zet hem op twitter, dat zal ze leren.
“Mr. Spock, do you have a theory?”
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)

Fish
Moderator

Bericht door Fish » 19 jan 2016 16:04

Islamitische scholen is een bijwerking van een grondrecht dat de christenen niet voorzien hadden. Ze zullen zich nu nog wel eens achter de oren krabben.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.

Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint » 19 jan 2016 17:34

PietV. schreef:Mag de inhoud niet kopiëren dus het wordt een link. Ebru woont tegenover een islamitische school in Rotterdam en ziet de gevolgen van indoctrinatie en schrijft hier over.

http://www.metronieuws.nl/columns/2016/ ... -strafbaar" onclick="window.open(this.href);return false;
Het word allemaal nog véél erger met die Islam in Europa. En daar hebben onze kinderen de vruchten van. En dan daartegenover hier op Freethinker één of 2 Christenen weg pesten. (ik zie er geen enkele reden meer toe) zet geen zoden aan de atheïstische dijk. Maar de Islam. Daar komt nog heel veel ellende van.
2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)

Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint » 19 jan 2016 18:06

Dubbel bericht hierboven kan weg. Moest een aanpassing worden maar werd een quote. Ik kan 'm niet meer aanpassen

??
2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 19 jan 2016 18:20

Ik heb het weggehaald Labyrinth. Maar we "pesten" niet alleen christenen we hebben een uitgebreide speelhoek voor mensen die Mohammedanen willen pesten. Echter als je een maatschappij wil hervormen dan zul je niet moeten vergeten dat de grootste politieke factor de christelijke confessionelen zijn. Wordt dit verhaal kleiner dan kun je tevens wetswijzigingen krijgen die religie in algemene zin raken. Want dit valt allemaal onder godsdienstvrijheid en Art 23. En zolang daar niets veranderd komen er straks nog 500 islamitische basisscholen bij.
Is de leegte niet een weldaad, geeft stilte niet veel rust, waarom moet onder leiding van dominees, goeroes, therapeuten en anderen alles kapot gezingeeft worden?

Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint » 19 jan 2016 18:37

Ik kan me voorstellen dat in de USA nog een politieke noodzaak bestaat om christenen te "pesten". In Nederland is het Christendom alleen nog maar een schaduw van een nauwelijks ter zake doende groep mensen.

Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint » 19 jan 2016 18:41

PietV. schreef: En zolang daar niets veranderd komen er straks nog 500 islamitische basisscholen bij.
Niet als er geen interesse meer voor dat soort scholen is. Die interesse komt hier dagelijks binnenwandelen.

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 19 jan 2016 18:52

Labyrint schreef:Ik kan me voorstellen dat in de USA nog een politieke noodzaak bestaat om christenen te "pesten". In Nederland is het Christendom alleen nog maar een schaduw van een nauwelijks ter zake doende groep mensen.
Toch weten ze regelmatig het tij te keren en grijpen ze elke mogelijkheid aan om zich te verzetten. Momenteel is het weer bal rond Bij de gratie Gods, de christelijke partijen weten het keer op keer te redden. En de schaduw zit met 3 partijen in de politiek, en zit ook stevig in de PVV en Groen links verankerd en heeft zenders en kranten. Bezit 60% van het onderwijs, bijzondere scholen. Op papier staan er nog miljoenen geregistreerd als protestant of katholiek. En weten ze zich gezekerd door tallozen die hun deze positie gunnen. Wil je dus aan de basis iets veranderen dan kun je hier niet om heen.

Fish
Moderator

Bericht door Fish » 19 jan 2016 19:03

Franken, Spanjaarden, Fransen (Hugenoten), Belgen (WO1), Joden (dertiger jaren), Molukers, Indonesiërs, Spanjaarden, Italianen en Portugezen (goedkope werknemers), vluchtelingen uit voormalig Joegoslavië, om er wat te noemen, en dan nu moslims.
Je kan gelijk hebben dat we nu wel problemen(grote) gaan krijgen maar ik waag me niet aan voorspellingen.

Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint » 19 jan 2016 19:18

Fish schreef:Franken, Spanjaarden, Fransen (Hugenoten), Belgen (WO1), Joden (dertiger jaren), Molukers, Indonesiërs, Spanjaarden, Italianen en Portugezen (goedkope werknemers), vluchtelingen uit voormalig Joegoslavië, om er wat te noemen, en dan nu moslims.
Ja en zie de verschillen. Niks mis met Spanjaarden, Italianen en Portugezen! Het gaat hier zelfs om iets heel anders dan een treinkaping of Het is nog nooit zo'n zooi geweest in de wereld. Het is net een religie te denken dat das wir es shaffen . Geloof in de wederkomst van integratie.
Fish schreef:Je kan gelijk hebben dat we nu wel problemen(grote) gaan krijgen maar ik waag me niet aan voorspellingen.
Voorspellingen?

Mamma [-o<

Fish
Moderator

Bericht door Fish » 19 jan 2016 20:23

Labyrint schreef: Voorspellingen?

Mamma [-o<
Ja, voorspelingen.

Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint » 19 jan 2016 20:34

Fish schreef:
Labyrint schreef: Voorspellingen?

Mamma [-o<
Ja, voorspelingen.
Er is geen sprake van voorspellingen. Er zijn alleen maar bevestigingen. We zitten er al jaren lang midden in.
Pim Fortuyn had gelijk.

lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! » 19 jan 2016 20:49

Fish schreef:Islamitische scholen is een bijwerking van een grondrecht dat de christenen niet voorzien hadden. Ze zullen zich nu nog wel eens achter de oren krabben.
Iets wat ze ook niet voorzien konden hebben. Maar ik heb liever een christelijke basisschool in mijn achtertuin dan een islamitische! Heb je cijfers van overlast door christelijke basisscholen?
Wie meent dat een argument deugt omdat het gedrukt staat, is een idioot. Jiddisch.
Wil je gelukkig zijn of gelijk hebben? Yolanda

dikkemick
Ontoombaar

Bericht door dikkemick » 19 jan 2016 21:33

lost and not found yet! schreef: Iets wat ze ook niet voorzien konden hebben. Maar ik heb liever een christelijke basisschool in mijn achtertuin dan een islamitische! Heb je cijfers van overlast door christelijke basisscholen?
Ik wil dat onderwijs bedoelt is om

onderwijs te geven. Kinderen wijzer te maken. Kinderen voor de toekomst klaar te maken. En dat betekent seculier onderwijs, gebaseerd op kennis verkregen door de wetenschap, biologie, filosofie. Alles behalve godsdienst! Maar het zal alleen wel weer de PVV zijn, die voor strikt seculier onderwijs pleit. Het Franse systeem dus.

Waar ik het overigens niet mee eens was (uit de link van ts), was de volgende opmerking:
Afgelopen weekend zaten de mutsjes er niet maar was de ruimte in beslag genomen door hoofddoeken.
Hoet moet niet aan kleding liggen waar de aversie vandaan komt, maar aan de inhoud van het onderwijs.
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Philip K. Dick

Plaats reactie