Dopen of niet dopen

Wil je iets persoonlijks aan anderen kwijt. Vertel het hier.

Moderator: Moderators

Dies
Forum fan

Bericht door Dies » 22 okt 2008 15:17

Rereformed schreef:Sorry, het is catechisatie.
:oops: Tja, daarom vermijd ik ook altijd dat akelige woord! :lol:

biajas
Ervaren pen

Bericht door biajas » 25 okt 2008 02:00

Dies schreef:Marinus,

Het hangt af van het karakter van een kind. Ik ben ultragereformeerd opgevoed. En me ondanks dat meer laten leiden door de krenten uit de pap die er toe doen, dan door de negativiteit. Bij mijn kinderen tref ik die eigenschap ook aan. Ik vind dat je als ouder ook moet oppassen je kind als maakbaar te zien. Van je kind geen cloon van jezelf maken. Een kind moet leren denken. Als ouder kan ik materiaal aandragen waarmee mijn zoon rekening kan houden. Want ik ben nu eenmaal niet de enige die materiaal aandraagt. Ik zou dat ook niet willen, want dan zou ik ook indoctrineren.
dies, je geeft aan een zoon te hebben en in combinatie met ultra-gereformeerd vraag ik mij af:
als jij een dochter zou hebben die weigerde een rok te dragen en alleen broeken,...
hoe zou jij tegenover haar staan?
Genieten is het waarderen van de geneugtendes levens
met daarin standaard inbegrepen een overweldigend kaasplankje
Martha

Dies
Forum fan

Bericht door Dies » 25 okt 2008 09:28

biajas schreef:dies, je geeft aan een zoon te hebben en in combinatie met ultra-gereformeerd vraag ik mij af:
als jij een dochter zou hebben die weigerde een rok te dragen en alleen broeken,...
hoe zou jij tegenover haar staan?
Simpel! Ik kan er geen problemen mee hebben namelijk omdat ultragereformeerd opgevoed zijn iets anders is dan ook daadwerkelijk ultragereformeerd geworden zijn.
Overigens was het ten tijde van mijn opvoeding, tot voor 40 jaar geleden, helemaal niet zo'n probleem dat een meisje een lange broek droeg als het eens een keer zo uitkwam. Zo heet als nu werd de soep niet gegeten in ultragereformeerde kring destijds. Nu kan er veel minder.

Plaats reactie