Positivisme dat helpt vind ik..

Wil je iets persoonlijks aan anderen kwijt. Vertel het hier.

Moderator: Moderators

Universal soldier
Forum fan
Contacteer:

Positivisme dat helpt vind ik..

Bericht door Universal soldier » 26 mei 2008 23:52

Hallo allemaal,

Lange tijd weggeweest van deze mooie leerzame en ook zekers sceptische site. Nu weer wat meer tijd voor dit soort zaken. Ben veel bezig nu met mijn boek. Levensbeschouwelijk autobiografisch relaterend aan de aquarius samenzwering van marilyn ferguson, maar dan meer in romanvorm. Ach, jah, je moet er van houden.

ff on topic gerelateerd aan het onderwerp: positivisme ..

Ik ben een sterke believer van het positivisme. Ervaar dan ook dat het holistische principe van lichaam en geest die een zijn. Op dit moment heb ik een moeilijkere periode zit in de lappenmand. Maar door een positieve omgeving ( vrienden, partner en familie ) krijg ik energie en heb ik de omstandigheden die ik zelf kan bepalen meer onder controle .. Ik maak ze positief mentaal. Dit sterkt mij ook fysiek. Ik stel nu constructief doelen en werk ze uit in deze moeilijke periode .. Heb geleerd om in een moeilijke tijd negativisme uit te bannen door mijn energie te focussen op positieve gedachten en gevoelens die ik nu uitwerk in:

- mijn boek
- mijn muziek ( dance en trance )
- mijn auto die ik pimp ( een opel tigra )
- mijn sociale kring en mijn dame.

Positivisme. Ben jaren depressief geweest en merk dat men lichamelijk kan zorgen voor een energie die de depressieve gevoelens ombuigt naar positieve constructiviteit. Dit werk ik het liefste uit in concrete doelen zodat ik er voor mijzelf en naar anderen toe iets mee kan werkbaar.

Om het beestje nog ff bij de naam te noemen: Ik heb sinds kort lymfeklier kanker met uitzaaingen en net tumor verwijdert. Heb daar geen bijzondere emoties bij en focus me op alle liefde die ik ontvang en de medische stand van zaken. Ik heb vaker flinke tegenslagen gehad. Mijn energiebronnen hebben mij altijd nog weer geleid naar mijn zelf.

..
Wie weet ben ik niet helemaal concreet en een beetje onnavolgbaar, maar het zou kunnen zorgen voor een interessant topic. Wat beleven jullie hierbij.

Universal soldier.
oudgediende freethinker.
back on track.
:angel12:

Sararje
Superposter

Bericht door Sararje » 26 mei 2008 23:53

WB
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn

Universal soldier
Forum fan
Contacteer:

Bericht door Universal soldier » 26 mei 2008 23:59

Sararje schreef:WB
Betekend dit wat blieft? .. Als je iets concreets te melden heb, ga ik graag met je in dialoog. Kan weinig met 2 letters vanuit mijn idee.

vr. groet,
us.

Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty » 26 mei 2008 23:59

Het betekent Welcome back 8) en is eigenlijk msn-taal.

Het is knap als je na slecht nieuws over je gezondheid vanuit een negatieve spiraal weer kan klimmen naar het positieve. Tenminste ik neem aan dat je niet meteen positief was toen je hoorde dat je ziek was. Hoe is dat gegaan? Krijg je eerst een soort van verwerkingsproces en besluit je dan op een gegeven moment zoiets als, dit is het en wat kan ik ermee en richt je dan opnieuw je leven in en bepaal je dan opnieuw doelen binnen de mogelijkheden van je ziekte? Leef je meer in het nu en minder gericht op de toekomst. Kortom waar ligt het positieve nu voor jou op dit moment?
Laatst gewijzigd door Kitty op 27 mei 2008 00:07, 2 keer totaal gewijzigd.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.

Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen » 27 mei 2008 00:03

Een welcome back dus!
Ik schrik van je posting.
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna

Universal soldier
Forum fan
Contacteer:

Bericht door Universal soldier » 27 mei 2008 00:10

Kitty schreef:Het betekent Welkom back 8)
O .. wat aardig zeg. Sorry dat ik het zo interpreteer.
Nou, ik voel me gelijk al weer thuis. Ga ook wat vaker
posten. Heb daar nu iets meer tijd voor. Daar ik nu
regelmatig mag vertoeven in de ziekenhuiscultuur.
Ben tot nu toe bezig geweest met mijn bbl traject
mbo spw4 3e jaars richting jeugdhulpverlening en
jongerenwerk. Maar zet dit ff op de plank voor 2009.

Moet natuurlijk wel ff weer een beetje opknappen.
Maar goed. Ik kan in principe gewoon normaal
functioneren. Tis ook een psychisch aspect als je
kanker hebt en hiermee moet dealen. Heb er niet zo
veel moeite mee, dit klinkt bijna kil. Dit is puur gebaseerd
op het topic. Negativisme wat natuurlijk vele bronnen kent
al naar gelang je invalshoek cq fundament zal altijd zorgen voor
misleiding en je af laten dwalen van de oplossing.

Dit is een leerproces bij mij geweest die is ontstaan in 7 jaren
van psychotisch gedrag en depressiviteit. Door hierin bewust
te worden met psycho educatie, levensbeschouwing e.a. heb ik
ervoor kunnen zorgen een stabiliteit te bereiken, waardoor ik snel
me kan afstemmen op positivisme. Een erg prettig talent wat een ieder
in mijn ogen latent aanwezig heeft ..

Hoe sta jij erin? Als het je voor de wind gaat ( natuurlijk ook misschien
grotendeels gecreerd door je eigen keuzen ) is het makkelijk denkelijk om
positief te zijn. Vind het nu een enorme uitdaging en leerpunt om ook
constructief te blijven onder moeilijkere omstandigheden. Het positieve is
dat mijn levenswandel gezorgd heeft voor positieve externe factoren waar
ik nu de vruchten van pluk. Door te leren geven zonder voorwaarden krijg je
op de gekste en vaak belangrijkste momenten in je leven hele mooie reacties van
mensen terug.

US.

Universal soldier
Forum fan
Contacteer:

Bericht door Universal soldier » 27 mei 2008 00:10

[ 8) 8)

Samante

Bericht door Samante » 27 mei 2008 00:39

Welkom terug Universal Soldier!

Een positieve perceptie op het leven en op bijvoorbeeld je ziekte is volgens mij zo ontzettend veel beter dan een negatieve.
Ik vermoed dat je veel beter zult herstellen van een ziekte wanneer je die benadert met positiviteit, dan wanneer je die negatief benadert.

Zelf heb ik ook een verleden achter de rug met vele psychoses. In plaats van steeds mentaal zwakker te worden werd ik steeds sterker. Mijn levensbeschouwing (pantheisme) die daaruit ontstond deed me ook met een geheel andere perceptie naar het leven kijken. Ik voel me thans zo ontzettend veel stabieler dan voorheen (voor die psychoses).

Het laatste dat ik mocht ervaren op gezondheidsgebied, was een hartinfarct.
Door mijn perceptie op het leven, mijn levensbeschouwing, heb ik geen moment angst gehad tijdens dat infarct. Het dotteren zag ik als een kleine ingreep om een ontstaan mankement even te verhelpen en na dat infarct pakte ik gelijk de draad weer op in het leven. Het heeft nauwelijks impact op me gehad, dat liet ik niet toe door een positieve instelling.

Over dat holisme moet je eens meer vertellen misschien.

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Re: Positivisme dat helpt vind ik..

Bericht door Rereformed » 27 mei 2008 06:13

Welkom Universal Soldier
Universal soldier schreef:Ben veel bezig nu met mijn boek. Levensbeschouwelijk autobiografisch relaterend aan de aquarius samenzwering van marilyn ferguson, maar dan meer in romanvorm. Ach, jah, je moet er van houden.
Zou je wat meer hierover kunnen vertellen. 't Klinkt nogal cryptisch.
ff on topic gerelateerd aan het onderwerp: positivisme ..

Ik ben een sterke believer van het positivisme. Ervaar dan ook dat het holistische principe van lichaam en geest die een zijn.
...
Om het beestje nog ff bij de naam te noemen: Ik heb sinds kort lymfeklier kanker met uitzaaingen en net tumor verwijdert. Heb daar geen bijzondere emoties bij en focus me op alle liefde die ik ontvang en de medische stand van zaken. Ik heb vaker flinke tegenslagen gehad. Mijn energiebronnen hebben mij altijd nog weer geleid naar mijn zelf.
Ik ben ook een grote fan van jezelf bewust aanzetten tot positief denken.
Ik moet bij je verhaal denken aan het verhaal van Lance Armstrong.
Born OK the first time

Herman2
Forum fan

Bericht door Herman2 » 27 mei 2008 07:49

Bedankt voor je mooie bijdrage, US.

Het is fantastisch als je alleen in staat bent om negativiteit om te zetten in positiviteit. Voor mij zou dit een lang groeiproces zijn. Soms kunnen boeken een handje helpen. De Aquarius Samenzwering van Marilyn Ferguson ken ik ook maar vond het toen teveel utopie. Eigenlijk kwam het naar mijn smaak een beetje te vroeg op de markt. Pas als er erg veel nagiviteit is of je bent zelf daaraan onderworpen, wordt het effect van zulke boeken natuurlijk sterker.

Quote: "Ik heb sinds kort lymfeklier kanker met uitzaaingen en net tumor verwijdert. Heb daar geen bijzondere emoties bij en focus me op alle liefde die ik ontvang en de medische stand van zaken. Ik heb vaker flinke tegenslagen gehad. "

Om het zo te bekijken getuigt dit van een hele sterke persoonlijkheid. En je bent je eigen goeroe. Ik wens je veel kracht toe en jouw boek zal ik straks graag lezen.

Vriendelijke groet, Herman
Grüss Gott, falls Du Ihn begegnest.

doctorwho
Superposter

Bericht door doctorwho » 27 mei 2008 08:31

WB,

Van een opel tigra zou ik ook niet vrolijk worden het blijft een opel corsa :wink:
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing

CXT
Bevlogen

Bericht door CXT » 27 mei 2008 09:13

Ik ben een zeurkous hoor, maar de Van Dale over positivisme:

po·si·ti·vis·me (het; positivistisch, positivist)
1 (filosofie) wijsgerige richting die het gebied van het weten bepaalt tot wat zintuiglijk kan worden waargenomen

Maar het is een goede eigenschap om in alles het positieve te zoeken, want - hoe moeilijk het ook is - het maakt je leven een stuk aangenamer.
Edwards: Why the big secret? People are smart. They can handle it.
Kay: A person is smart. People are dumb, panicky dangerous animals and you know it.
Men in Black

Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious » 27 mei 2008 09:53

Dag Universal Soldier.
Wij kennen elkaar, en het doet me verdriet om te horen dat je op dit moment aan zo'n nare ziekte lijdt, maar het doet me goed om te vernemen dat je er op een positieve manier mee omgaat. Ik wens je dan ook alle sterkte met je herstel.

(Positivisme is inderdaad een wijsgerige stroming uit de 19e eeuw. Eén van de meest bekende pleitbezorgers was de Franse filosoof Auguste Comte.)

Vriendelijke groet.
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)

Willem_B
Ervaren pen

Bericht door Willem_B » 27 mei 2008 11:17

Devious schreef:Dag Universal Soldier.
Wij kennen elkaar, en het doet me verdriet om te horen dat je op dit moment aan zo'n nare ziekte lijdt, maar het doet me goed om te vernemen dat je er op een positieve manier mee omgaat. Ik wens je dan ook alle sterkte met je herstel.

(Positivisme is inderdaad een wijsgerige stroming uit de 19e eeuw. Eén van de meest bekende pleitbezorgers was de Franse filosoof Auguste Comte.)

Vriendelijke groet.
De basis van het positivisme is realisme... Mooi dus. Dat werkt !
Mensen die zichzelf als optimistisch beschrijven, bedoelen meestal dat ze zich een rad voor de ogen draaien. Zij komen dan ook niet vooruit. Alleen geloven ze dat wel...

Willem_B
Ervaren pen

Bericht door Willem_B » 27 mei 2008 11:19

CXT schreef:Ik ben een zeurkous hoor, maar de Van Dale over positivisme:

po·si·ti·vis·me (het; positivistisch, positivist)
1 (filosofie) wijsgerige richting die het gebied van het weten bepaalt tot wat zintuiglijk kan worden waargenomen
...........
Ga toch niet naar inhoudelijke verklaringen zoeken in een WOORDENBOEK, daarvoor dient de ENCYCLOPEDIE.

Plaats reactie