"Ik ben Atheist"

Wil je iets persoonlijks aan anderen kwijt. Vertel het hier.

Moderator: Moderators

Plons
Bevlogen

Bericht door Plons » 24 dec 2007 10:20

Marinus schreef: ik was op dat moment vrij labiel en daar jagen ze ook echt op. Mijn evangelist hintte daar zelfs met enige trots aan; "Ik zag gewoon dat je hulp nodig had".
Ze maken gewoonweg misbruik van de situatie, en dan krijg ik sterk het gevoel dat het hen niet voor het verspreiden van het blije nieuws te doen is, maar voor meer aanzien binnen hun klupske en voor de bonuspunten die ze (geloven) te krijgen (van god), voor iedere lost soul die ze binnen weten te krijgen.
Fuck met alles.

Marinus
Bevlogen

Bericht door Marinus » 24 dec 2007 11:04

Plons schreef:
Marinus schreef: ik was op dat moment vrij labiel en daar jagen ze ook echt op. Mijn evangelist hintte daar zelfs met enige trots aan; "Ik zag gewoon dat je hulp nodig had".
Ze maken gewoonweg misbruik van de situatie, en dan krijg ik sterk het gevoel dat het hen niet voor het verspreiden van het blije nieuws te doen is, maar voor meer aanzien binnen hun klupske en voor de bonuspunten die ze (geloven) te krijgen (van god), voor iedere lost soul die ze binnen weten te krijgen.
Ja, dat idee heb ik ook; zou me niets verbazen als ze cursussen krijgen om effectiever te worden in het oogsten van zieltjes. Het zijn pooiers van God niets meer niets minder
Jonathan Rauch: (apatheism is) "a disinclination to care all that much about one's own religion and even a stronger disinclination to care about other people's"

Plaats reactie